Kesäkuun Kastehelmet 2012 ** MARRASKUUSSA **

Mä en myöskään ajatellut ottaa äitiyspakkausta. Meillä on vauvanvaatteitä vielä säästössä eikä lisäksi tarvita oikeastaan mitään, muuta kuin sitten jos erityisesti haluan jotain oikein kivaa ostaa (ja olen kyllä niin ronkeli, että äitiyspakkauskama ei ole "jotain oikein kivaa"). Tietysti jos tulisi tyttö tällä kertaa, niin voisi ostaa enempi... Vielä en ole ostanut mitään, enkä varmaan ostakaan ennen rakenneultraa. Harmittaa kyllä vähän, kun ollaan menossa Lontooseen juuri edellisellä viikolla kun rakenneultra enkä sinne tammialeihin siis vielä tiedä sukupuolta. Muuten tykkään aika sukupuolineutraaleihin vaatteisiin vauvan pukea, mutta nyt niitä neutraaleja on just säästössä niin paljon, että voisin jotain ihan kunnon prinsessaa ostaa jos jos jos... No, eipä se sukupuoli varmasti siellä ultrassakaan aina näy. Esikoisesta sanoi kyllä ultraaja, että 99,9% varmasti poika, ja tuo prosentin kymmenesosa vain siksi, että heillä ei ole lupaa luvata varmasti :D.

Meillä tosiaan esikoinen poika, ja luultavasti jää lapsiluku tähän, että olisihan se tyttö kiva. Mies on ihan varma että on poika, puhuukin siitä jo pronominilla "he" ja mäkin vähän niin luulen (vaikka sanonkin vielä "it" toiveikkaana...) Toisaalta toinen poika myös enemmän kuin tervetullut, olisihan se toisaalta kätevää.

Meillä tulee lapsille 3v. ikäeroa eli ei tarvita sisarusrattaita. Katsotaan nyt millainen tuo esikoinen kesällä on, mutta näillä näkymin hankin kyllä seisomalaudan. Kuljen todella paljon kaupungin vilinässä ihan keskustassa ja huomattavasti stressittömämmin (ja nopeammin!) päästään varmasti liikkumaan, jos esikoisenkin saa siihen käsivarsien väliin kiikkiin. Meillä on myös manduca, mutta täälläkin jäi aika vähälle käytölle viimeksi. Ihan pikkuvauvalle se oli mun mielestä liian iso ja raskas (tuntui turhalta kantaa sellaista määrää kangasta ja remmiä pienen kepeän nyytin takia) ja kun poika kasvoi oli jo syksy ja koin taas jostain syystä hankalaksi ulkovaatteiden kanssa. Tai en nyt hankalaksi, mutta vaunut oli kätevämmät. Lisäksi manduca on mulle vähän liian iso vyötäröltä, vaikka kireimmälle laittoi niin valui koko ajan alas lantioluille ja veti mukanaan housuja iloisesti alas... Mutta kyllä sitä jonkin verran tuli käytettyä ja ehkä tällä kertaa enempi. Kesällä käytän varmaan Baby Björnin rintareppua (sitä joka ei pilaa lonkkia) tai mei tai -reppua kun ovat pienemmät ja ketterämmät.

Hyvä juttu, palstailen, vaikka pakko olisi siivota. Tulee anoppi viikonlopuksi kylään. Ihan mukava mies se on ja ihan hyvin tullaan toimeen, mutta onhan se aina vähän ärsyttävää kun täällä pikkukolmiossa pyörii joku vieras 24/7.

Pyydän anteeksi omanapaisuutta ja romaania...

Inka ja maha 12+0 (poksun uudestaan :))
 
Tänään oli supistusmaisia tosi kovia kipuja, vuotoa ei ole mutta hirveetä odottaa yli kaksi viikkoa neuvolalääkäriä. Onko kukaan käynyt välissä esim yksityisellä? vai kuulostaako liian hermoilulta..

teris 8+0
 
teris mulla oli varmaan aika lähel noita sun viikko kans kovia kipuja ja tuntu supistuksilta ei meinannu loppuu ollenkaan.soitin kättärille sieltä neuvottiin ottaa panadolia ja jos ei lopu kivut tai alkaa vuotaa niin sitten käymään paikan päällä..jos olo on helpottunut niin älä hätäile turhia :) tiiän ettei kovin helppoa ole meinaan itelle iski kaamee paniikki päälle...
 
nemiwi isot halit. Tuntuu kamalalta ajatella että omakin pikkunen ensiviikolla menehtyisi tuonne masuun. Sehän on täysin mahdollista, mutta olisi kyllä ihan hirveetä. Paljon voimia sinne!

äitiyspakkauksesta en aio ottaa. Esikoisen pakkaus tallella ja vaatteita ja muuta vauva tavaraa on vaikka muille jakaa :D Ja niinkuin joku jo mainitsi niin aika poikamainen tämä 2011 vuoden pakkaus ja muutenkin ehkä mielestäni tyhmempi 2010 vuoden pakkaukseen verrattuna.

Sisarusrattaista monet joilla ikäeroksi tulee 2-3vuotta ilmeisesti ei hanki sisarusrattaita, meillä ikäeroksi tulee n. 1v7kk, eli ilmeisesti meidänkään ei tarvi hankkia? En oikeen osaa vielä kuvitella minkälainen esikoisemme on silloin :D

Vauvan vaatteita katselen joka marketti reissulla kyllä pieniä vaatteita, mutta yritän olla ostamatta yhtään, kun noita esikoisen vaatteita on niin paljon. Esikoisen esimmäisen vaatteen ostin rv20 rakenne ultran jälkeen. En vaan uskaltanu ostaa aikasemmin, kun pelkäsin ettei kaikki oo kunnossa. Ja olisi pitänyt jättää kaikki ostot äitiyslomalle, kun meinas pää seota siinä odottelussa.:D

tyttö/poikaolosta esikoisesta tavallaan ajattelin synnyttäväni tytön, mutta työnimi oli pojan ja kuvittelin sen mahassa poikana. Nyt en osaa sanoa yhtään mitään ainakaan vielä.

Maha ei ole ollut oikeastaan yhtään turvoksissa paitsi parina iltana tällä viikolla... painoa on tullut kahdessa viikossa kilo tai pari, kun jotenkin kuvittelen syönnin auttavan pahaan oloon ja ehkä pienen hetken se auttaakin. Viime raskaudessa turvotti jo aikaisemmin niin paljon että farkkuja en voinu käyttää enää rv8. Yritän nyt kyllä kaikin voimin pitää painon kurissa että ei tulisi kun se 12 kg ja vauva jäisi alle 4 kg. Esikoisesta tuli melkein 20kiloo ja vauva reilu 4,2kg:whistle: No mutta kyllä ne kilot sitten äkkiä siitä karisi ja vauvakin oli mun mielestä niin pieni ettei mulle pienempää olis voinukkaan antaa :LOL:

torstai ja hippunen 9+3
 
Jahas sitä olis jo pullataikina kohoamassa. Ei sitten uni tullu enää, vaikka yö jäi muutenkin lyhyeksi. Taitaa olla pitkät päikkärit tiedossa. Muutenkaan ei ole enää mitään muita oireita kuin väsymys. Se ehkä tässä vähän pelottaa...

nemiwi :hug:

Sekavan mielin tässä nyt itekin odottaa ens tiistaita ja np-ultraa. Toivottavasti kaikki olis hyvin. Miehen sisko on aivan täpinöissään vauvasta ja aiko jo nyt tuoda meille kaikkia vauva juttuja. Yritin vihjata, että jos ei nyt vielä, mutta ei uskonut.
Äitiyspakkauksen aion ottaa, kun nyt on esikoinen kyseessä. Muutenkin kyllä ite tykkäsin sen sisällöstä.

Nyt jatkamaan leipomista.

-PipSa- 11+3
 
Heippa taas kaikille,en ole millään jaksanut toviin kirjoitella,tuntuu että kaikki energia menee ihan normieloon.

Syvä osanottoni kaikille joilla odotus ei ole edennyt toivotulla tavalla.:hug:

Äitiyspakkaustatuskin otan,mulla on kahden ensimmäisen pakkausten sisällöt aika pitkälti tallella.Olisihan se ihana,mutta kun oikeasti tarvetta ei ole ja se raha on ihan varmasti tarpeen.

Sisarusrattaataion hankkia,mulla on kahden ensimmäisen ikäero 2 vuotta lähes päivälleen ja silloin olivat todella tarpeen.Nyt kolmoselle ja neloselle tulee noin1v11kk ja tiedän että tulee käveltyä rattaillen paljon,joten sellaiset on hankinta listalla kyllä,kaikki muu oikeastaan löytyykin.

Mulla on ihan sellainen kutina että poika on taas tulossa,esikoiseni on tyttö ja sitten on kaksi poikaa,jokaisesta olen itse "tiennyt" ja ultra on oman olon vahvistanut.Saas nähdä kuinka käy,oireilu on ainakin ihan samanlaista kuin pojista.

Tiistaina on sitten np ultra,jännittää kovasti jo,enää 3 päivää.=)

11+6
 
Täällä löytyy toinen persiille ammuttu karhu!
Vedän herneet nenään pienistä ja isoista asioista ja saatan suuttua jopa tyhjästä!
Töissä on tullu pari kertaa hermostuttua, onneksi ei vielä niin pahasti kun esikoista odottaessa :D
Miehelle tulee tiuskittua ja haastettua riitaa ties mistä.. Voi mies parkaa, onneksi varmasti ymmärtää etten ole oma itseni välillä..
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Täällä kanssa yks, jolla hermo on aika lyhyt. Töissä tulee pahoitettua mieli aika usein, vaikken sitä näytäkään ja mies on ollu koko viikonlopun mulle vihanen kun ärhentelin hieman perjantai-iltana hälle. Oikeastaan hän sanoi mulle ensin tuosta keittiön epäsiisteydestä niin minäpäs pistelin sitten hieman kovemmilla takaisin. Jospa tuo tuosta leppyis hiljalleen.

Aurinkoista pakkas sunnuntaita!
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Täällä myös on pinna aika kireällä. En juurikaan ole rähjännyt, mutta sisäisesti kyllä kiehuu välillä ihan julmetusti ja on vain ajan kysymys, koska ärähdän tosissani. Miehen tekemisistä tai tekemättäjättämisistä oon välillä aivan hiilenä, mutten joka kerta viitsi sanoa ääneen, mitä ajattelen. Kettuilen välillä tosi ilkeästi ja töissä oon aika herkästi ottanut nokkiini joistain asioista. Toistaiseksi olen vielä pystynyt pitämään tunteeni kurissa jotenkuten, mutta tiuskin ehkä enemmän kuin normaalisti.

Teris kyseli kivuista. Myös mulla oli sun viikoilla tosi kovia kipua ja jouduin ihan Panadolia ottamaan, kun ei muuten asettunut. Kuumassa suihkussa/lämpöpussilla helpotti myös. Sitä en tiedä, tuntuiko ne supistuksilta, kun en oo koskaan supistuksia (tietääkseni) tuntenut... Mut kipeetä teki. Varmaan jonkun viikon ajan oli joka yö tukalat olot.

Aloin sit syömään lisärautaa, kun ei oikeasti meinannut tuo väsymys helpottaa yhtään. Heti parani kyllä olo ja nyt jaksaa touhutakin jo enemmän. Mietin vain, että onko tuosta raudan syömisestä tässä vaiheessa erityisesti jotain haittaa? Omaa oloani se kyllä parantaa, mutta mitä te viisaammat ootte mieltä?

-Missie ja papana 12+4-
 
  • Tykkää
Reactions: Stiinuliini
Heippa taasen hetkeen :)

Mä kuvittelin et nyt kun odottelen kotiäitinä niin ei olekaan muuta kuin aikaa palstailla, mutta kummasti vaan meinaa täällä kommentoiminen jäädä vähiin... Melko aktiivisesti oon yrittäny lueskella mutta aina kun pitäis jotain kommentoida käy kutsu mittarimadon suunnalta. Hengessä mukana siis kuitenkin :)

Keskustelua täällä on käyty äitiyspakkauksesta. En meinaa sitä tällä kertaa ottaa kun vuoden 2010 pakkaus meillä jo on. Luultavasti saataisiin vielä 2011 vuoden pakkausta. Nuorimmainen kun syntyi samoihin aikoihin viime kesänä kuin tämä uusinkin tulokas on kai syntyvä ja edellisen vuoden pakkaus meille tuli. Ihan olen ollut tyytyväinen vaikka ihan kaikkia vaatteita ei kyllä ole tullut käytettyä. Ainoa mitä jään kaipaamaan on se makuupussi kun jokaiselta olen sen säästänyt (vuosilta 00,04 ja 2010). Tulokas on siis neljäs. No täytyy sitten vaikka kirpparilta koittaa se metsästää.

Vaatteista olen miettinyt sen verran että kaikki kuopuksen on luonnollisesti säilytetty mutta jos nyt kävis vallan niin ihme homma että tämä neljäs vihdoin olisi se tyttö niin kiertoon kaikki vähänkin poikamainen ja uutta neitimäistä supervaaleanpunaista ja ihanaa hörselöä tilalle :) Alan kuitenkin jo henkisesti varustautua siihen että neljäs poika meille tulee... Eipähän tule karvaita pettymyksiä.

Meinaatteko muuten kysyä vauvan sukupuolta rakenneultrassa? Me kysymme. Ihan vaan että onpa sitten aikaa sopeutua ajatukseen siitä neljännestä pojasta :D

Sisarusrattaat taitaa meille olla ehdottomat kun ikäeroa tulee se vuosi. Jotenkin ajatus leveistä "hyökkäysvaunuista" ei innosta että saatetaan päätyä Phil&Ted´s malliseen ratkaisuun. Täytynee sitten keväämmällä käydä perehtymässä.

Ei tämä vuodenaika ole kyllä mikään paras mahdollinen tähän alkuraskauteen. Masentaa, väsyttää ja ahdistaa ja joka toinen päivä selailen äkkilähtöjä lämpimään. Harmi vaan että sais mennä ihan lasten kanssa keskenään. Ei ehdi kuulemma mies lomailla kun on lomaillut jo ihan tarpeeksi ja lisää lomailee taas ensi kesänä :) Eli ehkä odottelen vaan sitä lunta ja auvoisaa keskiraskautta.

-Jael 9+0 (vissiin...)

Ja Missie ei ole lisäraudasta haittaa! Mä olen sitä popsinut jo plussasta asti näissä molemmissä viimeisimmissä odotuksissa. Saattaa vaikuttaa vatsan toimintaan mutta eipä se muuten pahaks ole!
 
Ai että onko ollut huonotuulisuutta ilmassa? Todellakin! Ja kokemuksesta voin kertoa,että ei mulla ainakaan vähään aikaan häviä tästä. Tosi raivostuttava olo ja tulee sanottua ihan kaikki mitä ekana tulee mieleen,ärsyttää jos jokin ei mee niinku haluais tai ei osaa lukea sun ajatuksia :D ehkä tää on alkusoittoa sille,että alkaa elämä tosissaan pyörimään itsen ja vatsan ympärillä.siis se oma elämä ja ajatukset..en tiiä ymmärsikö kukaan mitä tarkoitin,mutta on TOSI ärsyttävää! :D

Mulla paha olo jatkuu edelleen..yöllä heräsin ja olin varmaan jonkun 10s ollu hereillä kun paha olo taas valtasi. Yritin unohtaa olon ja saada unen päästä kiinni,mut ei todellakaan auttanu taas mikään. Pakko oli nousta syömään jugurtti.No ei siinä paljoa uni enää maistunu sen jälkeen! Onneks lasten mummo tuli visiitille ja vei isomman likan ulkoilemaan pienimmän päikkäriaikaan ja sain nukuttua päikkärit.

Sitten hieman ällöttävimpiin juttuihin!
Multa tuli eilen sellaista limatulpan tapaista tosi sitkeää vähän vaaleanpunertavaa limaa....onko kellään muulla tullut?en muista että tällasta on koskaan ennen ollu mulla?!

Emmabella ja salamanteri 9+3
 
Moi taas kaikille :wave:

Sisarusrattaita voisi harkita meille kun ikäeroa tulee vajaa 1,5vuotta. Musta vaan tuntuu et ne on hirveen jytkyn kokosia, et ainakin linja-autolla liikkumisesta tulee mielenkiintoista : /

Rautaa syön minäkin sen verran mitä nuo multivitan raskaus ja imetys pillerit sisältää.

Huonotuulisuutta löytyy kuten myös kaikki tunteiden kirjot tunnin sisällä. Ei naurata nää mielialanvaihtelut :(

(.) Ärsyttää tämä epätietoisuus että onko masussa vielä elämää :( Huomenna selvinnee np-ultra aika. Tuskin vielä sydänääniä kuunteleevat? Neuvola siis huomenna... En tiedä miks oon niin epävarmana asiasta :( Mitään vuotoja ym. ei ole ollut. Km unta näin toissayönä.... äh pitää lopettaa tää ressaaminen :) Sitä vaan kun ei liikkeetkään vielä tunnu niin ei ole masukin olemassa olo konkretisoitunut arkeen.

t ja toveri 9+2
 
Taas on viikonloppu hujahtanut selviytymisen merkeissä. Paha olo ei helpota yhtään ja väsymyskin tuntuu vaan pahenevan.

Äitiyspakkauksesta en oikein osaa päättää mutta onhan tässä aikaa miettiä. Meillä on myös se 2010 pakkaus ja isoimmat kamat tallessa. Paitsi itse pakkauslaatikko on mennyt uuteen käyttöön ja sitä ehkä vähän haikailen. Tai sitten vuokrataan sellanen ensisänky mitä Naistenklinikalla on.

Raittaista. Meillä tulee ikäeroa 1 v ja 8 kk, joten rattaat on varmaan hankittava. Jotenkin P&T:t kiinostaa mutta se alalokero näyttää niiiin ahtaalta. Täytynee haastatella jotain omistajaa.

Oottekos muuten koskaan käyneet kattomassa niitä Aydin Tekayn tilastoja raskauden jatkumisesta? Mä käyn aina kattomassa sitä listaa epäuskon iskiessä ;D Tässä linkki: Siki

Sofiia 9+?
 
..täällä on käyty taas tänään lääkärissä.
Kovia ylävatsan kipuja. Ne alko eilen, se vihlos niinko tonne vasemmalle puolelle keskiselkään ja koko vatsa sattus.. Tänään sitte aamulla aamupalan jälkeen alko sellanen polte ja vihlonta tossa rintojen alapuolella et oksat pois :(

Noh, lääkäri ja gynekologi totes, et se vois olla sappikivikoliikkia o_O
Sain särkylääkettä, PanadolForte 1g ja sitte Gavisconia, niiiiin ja lähetteen Tyksiin, et voi sit mennä, jos kivut pahenee tms.. Hyi mitä litkua toi Gaviscon on, kauhiaa!! :x

Jjuu, et sellasta pelkoa tänne taas.

Äitiyspakkaus tulee tähän talouteen ainakin.. jos sinne saakka päästään.. ja rattaat meillä jo on. Ostettiin siittä ekasta, kun saatiin miehen siskon ystävältä erittäin halvalla.. On joku ei niin tunnettu merkki, mut tosi siistit ja toimivat :)

Ja joku kysyi hermoista, jjuhuuu, täällä yks kenellä on pinna ollut aina hyvin lyhyt. Nini, nyt se on töissä aivan olematon, mut en mä kotona niinkään muutosta huomaa. Oon töissä tehostetun palveluasumisen yksikössä (entinen vanhainkoti siis) ja entiiä, kyl niiiiiin menee raivoon se ainainen kitinä ja se HUUTAMINEN. Jumalauta. Ko kaikki pitäis saada huutamalla läpi! Uskomatonta. Sitä mä en niinko kestä yhtään. :kieh: Ja ne huutajat kuitenkin jollain tasolla täällä maan päällä.. Kotioloissa mies tosin kyl tossa yks päivä sano, että taitaa daamilla hiukan hormoonit hyrrätä ko mieliala muuttuu :saint:

Jjuu, sellasta.. Jos kokeilis syödä jotain..

Emby^ ja Jormaliini 9+6(?)
 
Ihanaa eka päivä yli viikkoon kun en ole oksentanut :) :) , jos se vaikka tästä rupeis helpottamaan ja vielä kun sais jostain lisää energiaa. Oli joo sitten pakko kertoa pomollekkin töissä, kun en pystynyt oksentamisen takia edes töihin menemään.

Yötöistä joku täällä mainitsi, itse olin kans edellisviikolla pari yötä töissä ja olin niin väsynyt öiden välissä. Nukuin 7.30-16.15 mikä on ennen riittänyt aivan mainioisti, ni nyt kun heräsin tuntui kuin en olisi hetkeäkään nukkunut, ja vielä ennen töitä piti tunnin päikkärit ottaa. No ens viikolla taas pari yötä et saa nähdä miten ne menee.

Äitiyspakkauksen ajattelin kykkä ottaa, kun tämä on esikoisemme ni kyllähän siellä on kaikkea tarpeelista ja haluan myös sen itse laatikon käyttöön. Tarttis vaan ommella siihen sitten joku ihana reunus.

Toi oli muuten tosi hauska juttu toi sikiön sykkeen mittaaminen sykemittarilla pakkohan sitä oli kokeilla :LOL: , no en tiiä kertaalleen se näytti 144 mikä nyt ainakaan ollu mun syke, mut en tiiä sitten...

Siiten hieman ällö juttu, oletteko huomannu että haiseekon teidän nännit? Mun haisee ihan pilaantuneelle maidolle et kait sieltä sitten pieniä pisaroita jo tulee. Joo en tiiä miten nyt tämänkin asian huomasin, kait sitä on hieman ruvennut enemmänkin viiraamaan:LOL:

*madde + jade-tähti 10+4*
 
Emby^ tunnen tuskasi, siis vanhusten kanssa häärimisessä.. Mä teen nykyään enemmän keikkaa eri yksiköissä vaikka vakkaripaikkakin löytyy niin ei mee hermo yksiin ja samoihin mummoihin... :rolleyes:

Yötyöläiset hakekaa hyvät mammat sairaslomaa tai jos työhön kuuluu myös päivä/ilta töitä niin vapautus yötyöstä. Työterveyslääkäri kyllä kirjoittaa sen vapautuksen ihan siksikin että yötyötä ei voida suositella raskausaikana. Mä en ainakaan jaksais yötöitä tehdä, en todellakaan.

Sofiia Kävin kattoo noita tilastoja mut ei ne pessimistiä lohduta. : /

Onko kellään muulla ajoittain ilmestyvää aivan järkyttävää päänsärkyä???
 
Paljon tullu taas juttua mut hyvä niin :)
Ite otan äippäpakkauksen 7 vuotta sit tosiaan viime kerrasta.Onhan siel paljon kaikkee tarpeellista :)
sänky ja turvis tulee siskolta vaunut pitäis hommata mut mitkähän sitä ostais....
perseeseen ammuttu karhu oon myös mä :D mut menee nopee ohi onneks....

tirlittan87 mulla särkee päätä aika-ajoin tosi peestä :/

madde84 en oo hajuhaittoja huomannu mut välil tuntuu et olis tullu jotain ku on pikkusen märät tiiä sit tihkuuko jotain jo....

tänään vietetty tytön synttäreitä ja oon aivan puhki...pahaolo iskee välillä tosi kovana ja se päänsärky tosiaan aika-ajoin.To olis ultra jännittää jo nyt..onneks on ollu tuo doppler niin hermot pysyny kasas ku kuullu sydänäänet :)
me taidetaan mennä nukkumaan öitä.

Taistis ja pikkukamu 11+0 ainiin POKS :heart:
 
Tervehdys! Liittyisin seuraan. Pitää kai se uskoa, että toista lasta odotetaan!

Meillä on ennestään 3-vuotias poika ja pitkään on hänelle haluttu sisarusta. Sekundaarista lapsettomuutta takana 2 vuotta, mutta hoitojen kautta vihdoin on saatu raskaus alulle. Laskettu aika on näillä näkymin 19.6., tosin varhaisultrassa rv 8+1 alkio oli odotettua pienempi (7+3) ja näin ollen laskettu aika saattaa vielä myöhäistyä. Sairaalana on KYS ja ikää minulla 32, kuten nohevimmat nimimerkistä jo varmaan laskivatkin =)

Ensi viikolla on vielä lapsettomuuspolilla ultra-aika, koska kohdussa olevaa hematoomaa (verihyytymää) seuraillaan lisääntyneen keskenmenoriskin vuoksi. Neuvola on varattu viikolle 48. Sykkeet on siis jo bongattu ultrassa rv 8+1. Ollaan menty tässä aina viikko kerrallaan, kun ensin saatiin jo tuomio tuulimunaraskaudesta (hCG oli alle viitearvojen), ja monta viikkoa mentiin siinä uskossa ettei siellä mitään alkiota ole, ja nyt sitten jännitetään tuota hematoomaa. Mulla on tyypin 1 diabetes, joten erityistarkkana saa olla muutenkin raskauden kanssa.

Tuossa vähän katselin, mistä olette keskustelleet viime aikoina ja aika samoja juttuja oon käynyt läpi. Huonovointisuutta on ihan aamusta iltaan, tukka on rasvoittunut ja olo on välillä ollut tosi heikko. Heräilen joka yö aamuyöstä, mutta samaa muistan esikoisen raskaudestakin, ja se jatkui ihan loppuun saakka.

Äitiyspakkausta en ole vielä edes miettinyt, kun juuri vasta on alkanut uskoa, että tämä raskaus saattais ihan oikeasti jatkuakin. Mutta varmaan ei oteta sitä, kun esikoiselta on niin paljon vaatetta ja tarviketta.

Rattaat meillä on nyt nousseet ajankohtaisiksi, kun huomattiin, että esikoisen yhdistelmistä oli kankaat säilytyksessä homehtuneet :headwall: Kesään mennessä pitää miettiä mitä niille tehdään. Nuo on Emmaljungan city crossit jotain ikivanhaa vuosimallia (huuto.netistä ostettu). Varmaan hankitaan seisomalauta jos tarve vaatii, ikäeroa tulee näillä näkymin 3 v 8 kk. Manduca ja kantoliina oli mullakin esikoisella käytössä ja myöhemmin rengasliina lyhyillä matkoilla.

Pinnis ja hoitopöytä pitää myös hankkia uudet, kun annettiin edelliset muutossa pois (kun siinä vaiheessa näytti niin epätodennäköiseltä meidän toisen lapsen saaminen). Turvakaukalo sentään löytyy ja isot säkilliset kestovaippoja.

Jotenkin seesteisempi olo koko odotuksen kannalta esikoiseen verrattuna, kun nyt vähän tietää, mitä odottaa. Mitään hajua tai tuntumaa ei ole, että olisko sieltä tyttö vai poika tulossa. Kumpi vain kelpaa =)

Nyt taitaa olla mulla rv 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Ensinäkin PAHOITTELU diiselikissa!!! Todella ikävää =( Paljon paljon haleja ja jaksuja!!!:hug:

En ole käynyt täällä varmaan pariin viikkoon... Oon vaan jännittänyt miten noiden mun kystien kanssa edetään ja huomenna (maanantaina) mul on aika naistentautien poliklinikalle arvioon et leikataanko vai mitä tehdään... Sit mua jänskättää et miten toi vauva oikeen voi kun ar-ultrasta on jo aikaa ja oireet on selkeesti helpottanu et onko kaikki kunnossa... oon niin kova stressaamaan et en ole oikeen osannut viel "nauttia" tästä raskaudesta ennenku saan vähän selvyyttä asioista... Neuvolassa kävin kuun alussa ja siel oli ihan ok... ai niin, meidän neuvolassa on vain YKSI neuvolalääkärikerta ja sekin 28 viikolla!!!!

NP-ultraan mul on aika 25.11... mut jännitän nyt alkuun huomista...

Mut semmosta, kivaa tulevaa viikkoa kaikille!!!

ja tervetuloa munkin puolesta Emmabella!!!!! Ihanaa että säkin olet täällä:heart:

-Kultasiipi & Vimpula 11+2 ainiin... meitsi on vanhentunut vuodella, eli iän voisi muuttaa 27vee =)
 
Pikaisesti, tänään 10+0! Ultraa saa odotella ensi viikon lopulle vielä. Joku puhui sukupuolesta. Me ei olla aiemmin kysytty, mutta ehkä nyt kysytään, jos se sattuisi näkymään. Siis varmaan vasta rakenneultrassa näkyy paremmin, aina ei kai oikein sielläkään.
Nyt pitäisi töihn jaksaa raahautua...
 
Voihan väsymys! Tyttö valvotti yöllä klo 4-6 ja aamulla oksensinkin. Hehkeetä täällä töissä.. Onko töissä olevat olleet saikulla pahoinvoinnin tai oksetuksen takia?
Viikonloppuna nukuin päiväunia mutta ei auttanut yhtään väsymykseen.

Meillä tulee ikäeroksi 1v8kk, ja olen ajatellut tuplat hankkia. Tykkään käydä lenkillä, niin ei oikein muu ratkaisu taida toimia.
 
Tervetuloa maikki79!

Onnea kultasiipi synttäreistä!

Tsempit kaikille tämän viikon ultran jännittelijöille sekä myös voimia pahoinvoinnin kanssa kamppaileville!

Itsellä olo alkaa helpottamaan, eikä väsymyskään ole enää kovin kauheaa. Jaksaa jopa valvoa kymmeneen asti. :) Mieskin alkaa leppymään perjantai-illan ärhentelyistä, joten uusi viikko on hyvä aloittaa puhtaalta pöydältä.

Mupelo ja kirppunen rv 13+0 POKS! :heart:
 
Täällä kans yks pahantuulinen :snotty: Nyt on niin ettei oikeen mikään ole hyvin eikä oikein päin, mut tää on tuttua mulle edellisiltäkin raskausajoilta. Toivon ihan mun miehenkin takia et menis äkkiä ohi, oon sille aika kamala :ashamed:

Mä en nyt pysty muuta kun odottaan sitä keskiviikon ultraa. Todella paha aavistus on et saadaan huonoja uutisia. Pahoinvointi on lähes kokonaan poissa eikä muitakaan oireita juuri ole. Toivon parasta mutta pelkään pahinta..

Dingelidong 12+3
 

Yhteistyössä