Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

Tervetuloa uusille :flower:

Emby^, No on kyllä aika epäselvää.. Sinuna kysyisin neuvolasta et miten tää juttu nyt on :)

Teris Mun mielestä noin "hidas" syke kuulostas enemmän sinun sykkeeltä, mut voihan se vauvankin olla :)
Mäkin tänään kirosin ton mun dopplerin mutta sitten hokasin että !doppleri toimii kunnolla vain oikeinpäin! eli mulla kun on sellainen sydämenmuotoinen niin ne kaaret ylöspäin.. miten sen nyt selittäs, ymmärrätte varmaan, siis se piuha ylöspäin... :) kun tähän asti oon pitäny sitä siis miten sattuu, tottakai se kuuntelukohta masuun päin.. :D Suhinaa, ruplatusta ja viuh viuh äänet löytyy helposti mutta se syke on hankalampi, mutta heti löytyi sekin kun tajusin kääntää sen dopplerin :) Mut tuurissaanhan se kuuleminen on vielä tässä vaiheessa muutenkin...

Jano on jatkuva mullakin. Mehut ja limut on niin nam! (hampaat kiittää)

Mainostan! Rakkaat mammat jotka kärsitte kanssani (iltaisin) turvotuksesta ja tuntuu ettei mikään vaate ole hyvä kun puristaa, kiristää jne. Löysin tänään taivaan! Nimittäin kokopyjama missä vetskari edessä! Fleesemäinen kangas lämmittää ihanasti ja ei palella! Seksikkyys on tästä asusta kaukana mutta siis ah! Töihin ei ehkä asuksi kelpaa mutta kotona mui bueno :heart:
Seppälästä ostin ja kuulemma tehtailta loppu ja ei enää valmisteta joten tätä mallia ei enää pian löydy joten hopihopi jos joku kiinnostui! :D

T ja toveri 11+0 POKS
 
jkoo, juu, et oo ainut kellä valkovuotoa.. mulla tosin aina ollu runsasta, mut nyt se on oikee. Ja saa tosiaan mennä välillä kattomaan, et mitäs ny lorahti o_O :D hajukin on sellanen.. noh, ei normaali.. :ashamed: :D

Emby^ ja Jormaliini 11+2(4)
 
jkoo täällä löytyy myös kohtalotoveri!
todella raivostuttavaa ja mäki mietin että pitää alkaa käyttää jotain pikkuhousunsuojia vaikka en ikinä oo siteiden ystävä ollutkaan :whistle:

Ja jano on hirmuinen täälläkin! Muistan esikoisesta että oli myös, muttei muistaakseni ihan näin aikasin?
Yöks otan aina vettä viereen, mutta mulla on tullu hirvee himo limuihin vaikka en niitä normaalisti juurikaan juo.
Aluks kelpas vaan cocis, nyt lempparina on sprite.
Toivotaan että tää himo vaihtuis johonki muuhun ja vähän vikkelään,tästä tulikin mieleen että ens perjantaina hammis :kieh:
Onko muilla aiemmissa/tässä raskaudessa tullut niin että raskaus oisi vaikuttanut teidän hampaisiin?
Mulla tuli esikoisen aikana tosi paha ientulehdus joka ei sitten meinannut millään lähteä pois,kaikkea kokeiltiin ja viime vuoden lopulla vasta sain kunnon dropsit siihen jolla meni ohi, eli kärsin verta vuotavista ikenistä yli vuoden!! Ei ollut hirveän kivaa, aina kun pesi hampaita, haukkas omenaa, teki melkein mitä tahansa ni verta vuos :kieh:
Niin ja sitte tuli myös kivana yllärinä hammaskiveä ja kaiken kukkuraks mulla on joskus sata vuotta sitten jäänyt paikan alle jotain skeidaa ja se on siellä saanut rauhassa muhia vuosia kunnes viime joulukuussa kävin hammiksessa kuvaamassa suun, muuten vaan ja kappas keppana, sieltä löytyi jättiläis reikä paikan alta, enkä ite ollu huomannu mitään.
No se paikattiin ja siitä lähtien on vihlonut eli kohta on vihlovilla hampailla vuospäivä ja sen kunniaks sitten juurihoitoon :stick:

Niin eli pähkinänkuoressa, inhottavinta mulla on raskauden aikana ollu se miten se vaikuttaa suuhun! En edes tienny että raskaus voi tehdä näin paljon "tuhoa" suussa!!

Tulipas taas paljon tekstiä tyhjästä, nyt nukkumaan |O

ninanina + pompula 13+3
 
Viimeksi muokattu:
ninanina: täällä myös yksi, jolla hampaat menevät raskauden myötä :( Eli nytkin ikenet eivät oo kyllä normaalit, vuotavat verta herkästi. SAma juttu edellisissä raskauksissa. Samoin reikiä on tullut kaksi molempien raskauksien aikana, siis vuoden aikana. Oon käynyt vähint. kerran vuodessa hammaslääkärissä, ja tosiaan molempina raskausvuosina 2 reikää ja varmaan 5 alkua :( Ennen raskauksia mulla oli 1 reikä ja ehkä 2 alkavaa, nyt 6v myöhemmin 5 reikää paikattuna ja varmaan 12 alkavaa... eli tämä kolmas raskaus on varmasti hampaiden tuho. Ensi kesänä taas 2 reikää ja 5 alkavaa lisää...? Enkä usko, että tiheä syöminen on pelkästään syynä, kun se kuitenkin tämän alun jälkeen vähän harvenee. Syljen koostumus ilmeisesti muuttuu raskausaikana jotenkin.

Eilen illalla ja tänään aamulla taas kuvottava olo. Jospa päiväksi helpottaisi sentään. Lapsille kerrottiin torstaina ultran jälkeen, ja ovat vähän ihmeissään ja innoissaankin. "Onko oikea vauva? Milloin otat sen pois" :D Tänään 12+5. Hassua, kun yksi viikko jäi tavallaan välistä, kun vauva olikin isompi. Pian alkaa jo rv14!
 
Ultra kuulumisia myös täältä.
Eli eilen oli NT- ultra ja kaikki pikkuisella hyvin. pituutta oli komiat 53mm vastasi viikkoa 12+0 eli 3 päivää vanhempi ku kuukautisista laskettu. Laskettua aikaa ei kuitenkaan vaihdettu koska heittoa niin vähän. Tänään siis 11+5 tai 12+1 aivan sama pääasia et kaikki pikkuisella hyvin. Niskaturvotusta 1mm joka ihan normaalia.

Valkovuodosta: Täälläkin valkovuodon määrä valtava välillä paksua limaista ja välillä ihan "vettä". Inhottava vaiva. Ja pikkuhousun suojat ovat epämiellyttäviä käyttää. Mut eiköhän sen kestä.

Pahoinvointi on loppunut kokonaan. Ainoa riesa mikä on ja pyysyy on valtava ummetus. Välillä niin paha et ei pysty kunnol hengittää ku sattuu ja tuntuu et maha halkee on jätti ilmapallo.
Oisko kellään tähän jotain vippaskonstia? Luumut kokeiltu ja levolakkia menee joka päivä mut siltin tää vaiva vaan ei helpota.

Onkos muut joutuneet jo vaihtamaan äippähousuihin? Tääl jo pari viikkoa ollu käytös ku kiristää inhottavasti tavishousut. Tosin mä olen muutenki vatsakas muutoin normaalipainoinen. On vaan noist aikasemmist raskauksista vatsa nahka venynyt tosi pahasti ja antaa myöten.

Tulipas sekavaa tekstiä...
 
Onnea Nona hyvistä ultrakuulumisista!

Valkkaria tulee täälläkin reilusti, muttei läheskään niin paljoa mitä tuli esikoisen aikaan. Välillä tulee kunnon klönttejä ja yleensä ennen tuota isompaa kasaa lorahtaa sellasta aika vetistä, jolloin housut kastuu mukavasti. Esikoisen aikaa käytin pikkuhuosunsuojia, mutta nyt en ole niihin vielä kajonnut. Neuvolasta taisi silloin mainita, että ne saattaa ärsyttää ja siten aiheuttaa enemmän vuotoa.

ninanina: Mulla esikoisen aikaa vuoti ikenet alkuraskaudessa aika pahasti. Kiva käydä hammaslääkärissä kun ei tarvinnut kuin hieman hipasta niin lorisi kunnolla. Nyt on toistaiseksi pysynyt kunnossa. Syljen ph muuttuu raskausaikana ja sen takia neuvolasta suositellaankin hoitamaan hampaat alkuraskaudesta kuntoon. Veikkaan, että tää mun sun paha maku johtuu juuri tuostas muuttuneesta ph:sta... saas nähdä paljon reikiä on tullut kun tammikuussa pääsee hammaslääkäriin.

Nona: Mä oon pitäny äippähousuja varmaan kuukauden päivät kun turvotti iltapäivästä niin pahasti. Ainakin osa omista housuista menee vielä jalkaan, mutta mukavuus syistä oon käyttäny noita äippäpöksyjä.

Täälläkin pahoinvointi tai siis oikeastaan etova olo on helpottanut. Nyt sitten odotellaan, että liikkeet alkavat voimistua ja masu kasvamaan. Jokohan sitä vihdoin kertoisi tulokkaasti vanhemmille? Tosin kuulin siskolta, jolle paljastin asian loppuviikosta, että äiti oli miettinyt isänpäivän ukilla vierailun jälkeen, että olenkohan raskaana. Liekö jokin äidinvaisto, joka sitten aavistaa asioiden oikean tolan? Ylihuomenna kauden ekat ja vikat pikkujoulut, pääsee aloittelemaan jouluruokailun. =)

Mupelo ja kirppu 14+5
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! Ja tervetuloa uudet!

Nona, ainoa mikä minulla pitää vatsan toiminnassa on kaurapuuro joka ikinen aamu. Heti huomaan jos päivä jää välistä. Ei toimi heti, mutta viikon sisällä alkaa hommat luistaa. :D
 
Nona onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Ummetusta on myös täällä! Juuri tuollanen samanlainen ahdistava olo ja tuntuu, et maha halkee, kun se on niin ilmapallo, niinkuin Nona76 kuvaili. Oon syöny kanssa luumuja, mutta ei ne ihan täysin oo saanu tota pakkia toimimaan. Levolaccia mullakin ois tuolla kaapissa, pitänee varmaan kokeilla sitäkin kohta. Vähän epäilen, että se mun tiistainen ruskea tuhruvuoto saattoi olla seurausta tästä kovasta mahasta. Kun sillon aamulla oli maha pirun kovalla ja sain oikein pungertaa "tavarav" ulos ja illalla sitten tuli sitä vuotoa...Nyt panikoin, että pakko saada toi maha pysymään pehmeämpänä, ettei tarvis enää vessassa pinnistellä. Ehkä toi Pöhinän mainitsema kaurapuuro pitäis ottaa käytäntöön.

hampaista Muakin neuvolan th pelotteli, että raskaus saattaa altistaa hampaita reikiintymiselle. Mulla muutenkin hampaat reikiintyy helposti, vaikka kuinka niitä aamuin illoin puunaan, joten saas nähdä monta reikää tässä kerkeää tulla lisää. Onneksi elokuussa kerkesin käydä paikkaamassa edelliset reiät.

Sain tänään dopplerilla papusen sydänäänet kuuluviin :heart: Noudatin tuota Tirlittanin neuvoa, eli pidin sitä doppleria koko ajan "oikein päin", eli sydämen kaaret itseeni päin ;) Tajusin myös pistää sitä geeliä suoraan laitteen pohjaan, enkä mahaan ja maltoin liikuttaa doppleria tarpeeksi hiljaa, niin sieltä ne löytyivät! Tai ainakin luulen vahvasti, että ne oli vauvan äänet, kun oli sellainen tosi nopea laukka/veturi. Bongasin myös sen "peltikaton paukutuksen", josta jotkut (Tiituliini ja Lenni?) puhui aikaisemmin, eli se oli varmaan se mun oma syke?
Oli hauska "perhehetki" toi äänien kuuntelu aamulla, kun mies nukkui "tiedottomana" krapulaansa ja minä metsästin vieressä ihan fiiliksissä vauvan sydänääniä :D

Sanmar + superpapunen 14+0 (**POKS**)
 
hei!

Pikaseen tulin päivittään kuulumisia. eilen NT-ultra & kaikki ok. Pikkuisella mittaa huimat 54mm ja niskaturvotusta 1mm. Asukki vastas kooltaa paria päivää isommalta, mut LA:ta ei muutettu. Kovasti se heilutteli käsiä ja jalkoja ja nenän nypykkäki nähtiin:)

esikoinen meillä oli mukana eikä sitä täällä ole kiellettykkään. Vanhemmille meillä on tarkoitus kertoa odotuksesta vasta jouluna. saas nähdä miten mie saa tän mahan peitettyä appivanhemmilta, joita nähdään viikoittain. Onnex esikoisen syntymästä on sen verran vähän aikaa et tota vararavintoa on tossa vatsan seudulla riittämiin. :rolleyes:


Onnellista joulun odotusta :heart:

Wendy + Asukki 11+6
 
Tirlittan ja Sanmar82: Minkälainen doppleri teillä on? ..Olenkohan ite pitänyt väärinpäin jotakin..?? Nyt en ole yrittänyt kuunnella taas moneen päivään, tänään otettava taas yritys!=) En ole siis saanut kuuluviin sitä "oikeaa" ääntä, kaikkea muuta hitaampaa sykettä kyllä..
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

Lenni, mun doppleri on angelsoundsin kuulokkeellinen :) Jatka yritystä ja kärsivällisyyttä, se on tässä vaiheessa niin tuurissaan...

Ummetusta ei itse tarvitse kärsiä (jos sellainen uhkaa niin maitoa juon :D) mutta ainakin täällä siihen suosittelevat magnesiamaitoa.

Runsaasta valkovuodosta/limasta oon vaan itse tyytyväinen, vaikka sinänsä ärsyttävää onkin. Kärsin nimittäin viime raskaudessa kroonisesta hiivatulehduksesta ja voi sitä saharaa... :whistle: Toivotaan että nyt siltä välttyisin... samoin kuin toistuvasta VTI johon sainkin sitten antibiootteja syödä monta kuukautta...

t ja toveri 11+1
 
Olinkohan liian hätäinen dopplerin hankinnassa, huoli tietysti iskee kun ei tunnu
löytyvän. Ihan samanlainen ääni kyllä kuuluu kun linkissä jonka joku oli laittanut..
Liittyykö np- ultraan joku muukin verikoe kun sain neuvolasta vain veriryhmän määri
tyksen ja sukupuolitautikokeet? ensi viikolla pitäs tilata aika
teris 10+1
 
teris, kyllä sä voit vielä uida. Sitten loppuraskaudesta kai pitää alkaa vähän kattella missä polskii jos kohdunsuu alkaa olla auki. Kai.. Ja verikokeesta. Halutessasi ultran yhteydessä otetaan se yhdistelmäseula.

Jano on mullakin koko ajan. En tiedä johtuuko osittain myös siitä että suolainen ruoka maistuu. Vissyn sekaan kun puristaa sitruunaa.. Nam!

ninanina mulla lähti viime raskaudessa hampaat liikkumaan. Nyt niitä sitte oiotaan takasin entistä ehommaksi. Täytyy olla tarkkana että sais hampaat putsattua edes jotenkuten.

Nona76 auttaisko noi perinteiset keinot: kuidut, liikunta ja runsas juominen?

Sofiia 10+5
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa :)
Täällä tuli käytyä ekassa ultrassa keskiviikkona ja kaikki oli niinkuin pitikin. Pituutta kaverilla oli 47mm ja turvotus oli normaali. Oli muuten todella vilkas kaveri kun ei millään meinattu hänestä hyviä kuvia saada kotiin vietäväksi (ei ole siis ainakaan äitiinsä tullut :) ) Muuten ilmeisesti pahoinvointi alkaa olla jäänyt taakse mutta kova väsymys on vielä seurana. Toivottavasti alkaa energiat pikkuhiljaa palautua.

Janosta olitte keskustellu, mulla kans koko ajan kova jano ja varsinkin iltasin se on välillä ihan mahdotonta mikä on sitten taas yöllä kivaa kun saa vessassa juosta.Tällä hetkellä jos selviää yöstä kahdella vessareissulla ni se on ihan jees, mut välillä voi olla et joutuu käymään parin tunnin välein eli tosi kivaa et mitä se on sitten enään loppuraskaudesta mä varmaan saan nukkua pöntöllä istuen :LOL: . Joo ja sit tosiaan se aamuöinen unettomuus on todella ärsyttävää kun melkein joka yö neljän maissa herää ja sit ei meinaan millään uni tulla.

Kuinka paljon teille muille on tullut painoa?? Ajattelin vaan kun itse olen täällä aika masiksessa kun painoa vaan tulee vaik mitä söis ja kun syömättäkään ei oikein voi olla. No must kyl tuntuu et osittain syynä on myös hidastunut vatsan toiminta, kun todella ennen vatsa toimi melkein aina kaks kertaa päivässä ja nyt vaan ehkä joka toinen päivä:attn: Eli mulla kiloja on tullut jo 7 ja en edes kohtua tuolta vatsasta löydä:ashamed:

*Madde ja Jade-tähti 12+3*
 
Madde: Esikoisen aikaa mulle keräänty näille viikoille painoa sellaiset 10 kg, vaikken mitenkään erityisesti syönyt. Nyt kiloja tullut vasta 1-2 kg. Onnea hyvistä ultrakuulumisista kuten myös wendylle onnittelut!
 
Kotidopplerista itselläni on ihan perus doppler, ostettu pari vuotta sitten huuto.netistä.. olen kuullut sillä jo parisen vkoa sydänäänet, alussahan ne on TOSI alhaalla. Eilen kun kuuntelin tyyppi vaihtoi paikkaa aika nopsaa, taisi jumpata samalla:)

Jano limsaa tekee mieli kokoajan :/ Ei hyvä, varsinkin kun edellisessä raskaudessa paino nousi sen 30kg.. onneksi sain kaikki pois, mutta nyt on niin vähäsen aikaa synnytyksestä (7,5kk) että saas nähdä pääsenkö eroon kaikista raskauskiloista...
Limsaa tai mehua menee paljon, varsinkin kun on pientä yskää/nuhaa. Öisin on todella kova jano, mutta juon vain pienen määrän vettä vessassakäynnin yhteydessä.

Painosta viime vkolla oli neuvola ja kiloja oli tullut JO 4kg. Mutta tosiaan, joka raskaudessa tullut aina sen 30kg.. maha on jo samannäköinen, mitä muissa raskauksissa ollut 20vkolla, mutta terkkari sanoi, että puolessavälissä tulen olemaan sen näköinen, kun olisi jo loppuraskaus... vaikuttaa kun niin vähän ed.synnytyksestä.

Pahoinvointi eiliseen saakka joka aamu joutui halata pönttöä, eilen ei tarvinnut eikä tänään! Oliskohan se pahaolo ollut siinä sitten!:) Väsytäkään ei enään niin kovasti, mitä viime viikolla.. pääsisköhän jo käymään kävelylenkeillä, kun sitä ei ole tullut harrastettua (tai ylipäätänsä mitään) kuukauteen.

Eilen käytiin lastentarvikeliikkeissä ja katselin samalla jo kaksosten/sisarusrattaita.. keväällä tarkoitus hommata ja myydä pois nuo "yhden lapsen rattaat". ostan käytettynä, turhaan ostan uusia - nytkin ovat käytetyt 70e hintaiset rattaat ja hyvin on niillä menty. Esikoisen rattaat kun hajosivat.

piuh ja toukka 13+2

Nyt leipomaan joulutorttuja ja pipareita:)
 
Huomenia!!

Janosta on keskusteltu. Mulla on kans kamala jano koko ajan, en muista että aiemmissa raskauksissa ois ollu tällasta. Ihan alkuviikoilla vesi maistu kamalalta, ni join mehuja ja limsoja, mut nyt onneks menee vesi ja kylmä maito maistuu erityisen hyvältä.

Äippähousuista joku kyseli :) Mulla on viikon verran ollu käytössä, masu on jo niin ihanasti näkyvillä :) Omat housut painaa tosi pahasti, vaikka matalavyötäröisiä ovatkin. Tokassa raskaudessa taisin äippähousuihin siirtyä rv 15 paikkeilla, joten ihan oletetustikin sai nyt vielä hieman aiemmin ne pukea päällensä :D

Painostakin oli kyselty. Mulle oli ekaan neuvolaan tullu painoa 1,5kg, mikä vähän pelästytti, vaikka toisaalta osasin odottaa, kun syön ihan hirveesti, jotta paha olo pysyis poissa. Nyt oli sitten toiseen neuvolaan tullut vain 200g, joten 1,7kg on tähän mennessä tullut. Ekasta paino nousi yhteensä 19kg, tosin mulla oli raskausmyrkytys ja nestettä keräs loppuviikoilla 3kg/vko, toisesta nousi 9,5kg ja toivon, että nytkin pysyttäis tossa 10kg hujakoilla :)

Omaa napaa. Olo on tällä hetkellä ihan hyvä, vähän varauksellinen kyllä sen viime viikkoisen vuodon vuoksi, mutta eiköhän tässä selvitty säikähdyksellä :) Lapsille ei olla vielä kerrottu, ajateltiin kertoa, kunhan liikkeet alkaa tuntumaan, eli toivottavasti parin viikon päästä :) Toisesta alkoi tuntumaan 15+3, joten varmaankin tästä odotettavissa vielä hieman aiemmin, varsinkin, kun vauva on viikkoihin nähden isompi :) Paha olo on edelleen ja iltaa kohden pahenee, mutta eiköhän se tästä muutaman viikon aikana helpota. Vessassa saan minäkin öisin juosta, yleensä kerran, eikä unen päästä saa enää millään kiinni. "Kiva" kuulla, että muutkin kärsivät öisestä unettomuudesta.

Eiköhän tässä tullut tarpeeksi päivitystä :)

Bamse ja Viuhti 12+4 :heart:
 
Hello!!

Painoa tullu melkeen 2kg..iso väsy johtuu alhasesta hempasta kaiketi ja tää päänsärky..valkovuotoa täälläkin mut nyt vähän vähentynyt ei sais sanoa ääneen ku kohta sit taas lorottaa kunnol :D stressiä pukkaa joka ei oo yhtään hyvä...iski huoli miten pärjätä yksin ja pystynkö antaa anteeksi ja jatkaa suhdetta valheista ja kaikesta huolimatta...saako luottamusta koskaan takaisin...vaikeita juttuja.
Joulua koittanu laittaa vähän kotiin ja eihän siihen jouluun ole ku 20 pvä..lahjat oon sentään hommannu muksulle ja kinkku pakkasessa odottamassa :) isän luokse mennään jouluksi ni ei oikeen hirveesti kotiin jaksa mitään ihmeitä..
Jokos te ootte lahjat hankkinut??paljon muuten ostatte lahjoja yleensä?
ite jonku 10 lahjaa ostanu.

niin ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uudet :)

Taistis ja pikkukamu 13+0 POKS
 
Viimeksi muokattu:
Tää sortu ostamaan jo vaunut.. :ashamed:
Mut sattu löytymään samalta paikkakunnalta myynnistä kivannäköset, laadukkaat ja ennen kaikkea edulliset niin kävin hakemassa pois.

Vointi on edelleen samanlainen, yököttää aamusin, koko päivän vaivaa hillitön nälkä ja nyt sitä väsymystäkin on vihdoin ilmaantunu.
Onneks tiistain vapaa katkasee ens viikon mukavasti :)

Rubiini ja pömpiäinen 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
Heei kaikille ! :)

Täällä olisi ensimmäistään odottava! Laksettu aika 26.6.2012 eli rv 10+5 :)
Vuoden haaveiltiin ja puolisenvuotta yritettiin! Huonoa oloa on ollut ja väsymys painanut, muuten kaikki mennyt tosi hyvin :) Mahtavaa kun meitä on näin paljon!

LaraT*20*ensimmäinen*KOS
 
Moi!
Täällä myös yksi uusi ilmoittautuu tähän ryhmään.

Ensimmäistä odotellaan, laskettu aika on 14.6. Ekassa ultrassa tosin kätilö sanoin, että sukulaisille voi sanoa, että vauva syntyy kesäkuussa, kun kuulemma kaikki ajat +- 2 viikkoa lasketusta ajasta on yhtä todennäköisiä =)

Alkuraskaus on mennyt tosi hyvin, pientä ällötystä ja väsymystä lukuunottamatta olo ollut hyvä.

Hannah78*33*ensimmäinen*KOS
 
  • Tykkää
Reactions: ninanina
:wave:

..täällä noi hajut, herranjumala! Meiän kylppäri ja eteinen haisee siltä, et joko on putket homeessa tai sit on ilmastointikanavaan kuollu joku! Hyi helvetti!! :(
Kiva käydä suihkussa haisevassa kylppärissä :(

Ja huomenna pitää kyl soittaa neuvolaan, kun olen tuolla vanhusten parissa töissä, niin yhdellä mummolla on vyöruusu, ja minä onnellinen oon hoitanu häntä perjantaina, kun lähetettiin hänet TK:hon. Et pitääkö ny huolestua vai voinko jo hengittää :)

Emby^ ja Jormaliini 11+6
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Painosta uskaltauduin tänään puntarille ja paino -2kg neuvolan punnituksesta ( ja se punnitushan oli vaatteet päällä.) Eli ei oo tullut eikä lähtenyt yhtään :) Mä siis lihoin tyttöä odottaessa 25kg, synnärille jäi vaivaiset 5kg. Ja +-samassa painossa siis edelleen.. Mä niin toivon että imettäminen onnistus tämän vauvan kanssa (jos ja toivottavasti vaan sinne asti päästään...) varmaan pääsis tehokkaammin eroon noista kiloistaankin.

Olisihan se kiva että vauvamasu näkyisi tässä raskaudessa jo aikaisemmin, esikoisesta ehkä 7kuulla tunnisti vauvamasuksi (eikä siis läskiksi..)

Onko kukaan muu dopplerin omistaja miettinyt että kuinka usein tolla uskaltaa noita ääniä kuunnella? Tarkoitan siis säteilyä mikä siitä laitteesta lähtee, ei ole taidettu tutkia sitä asiaa kovin? En tiedä tointaako tuota nyt niin miettiäkkään mutta väkisinkin sitä pohtii..

Hampaista oli täällä puhetta. Mä sain elämäni ensimmäisen reijän esikoista odottaessa. Ihmeen vähällä olen vissiin selvinnyt. Mulla on taipumusta hammaskiveen ja lääkäri totesi että tässä syy vähiin reikiin. Eli hammaskivi suojaa reikiintymiseltä?! Ihan uusi tieto oli itselle. Kai siitä pahanhajuisesta hengityksestä jotain hyötyäkin sitten on... :cool:

Joululahjoja en oo ostanut yhtäkään. Varmaan pitää sitten viime hetkillä marssia jonnekkin prismaan ja olla siellä niin pitkään että kaikki lahjat ovat löytyneet. :D

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille (jo etukäteen) :)

T + toveri 11+2
 
Heipähei!

Tuosta mun ummetuksesta vaan, juu kuituja syön, puuroa joka aamu ja vettäkin juon riittävästi. Silti ei vaan vatsa toimi kunnolla.
On aina ollu tätä vaivaa, mutta nyt raskauden aikana enempi. Mutta enköhän kestä täänki ku nainen. On meinaan ollu 2 ekassa raskaudessa samaa vaivaa. kolmannessa toimi niin hyvin et ei ikinä. Oli muutoinkin helppo raskaus ei pahoinvointeja ei mitään.
Tää on päättäny olla taas ilkikurinen raskausaika.:)

Ny maate et jaksaa aamulla heräillä töihin.

Öitä kaikille!
 

Yhteistyössä