Hei taas ja jo perinteeksi näköjään muodostuneet tervetuloa uusille ja onnittelut ultrakuulumisista!
.
Jos nyt melko pikaisesti ehtisi kommentoida (ihan älytön kiire koko ajan...mutta pitäähän sitä palstalle ehtiä...)
viikoista: lasken menkkojen mukaan eri virallisen LA:n mukaan. Haluan että nuo kaksi natsaa yhteen, ja nuo nyt kuitenkin ne "viralliset" viikot. Oikeasti vauva on pari kolme päivää vanhempi, ja tämä olisi kyllä se "oikea" tapa laskea, koska tiedän, että tuo virallinen LA perustuu vain siihen, että arvioin kierron pituuden väärin (vain 2 kuukautiset ehti tulla pillereiden jälkeen eikä kierto vielä säänöllinen). Mutta ei voi mitään. Joku sanoi, että ei haluaisi ottaa riskiä, että lapsi käynnistetään liian aikaisin, mutta toisaalta on myös riski, että ei käynnistetä tarpeeksi aikaisin. Tämä itsellä mielessä, koska entisen naapurin vauva kuoli kohtuun rv 42
. Mutta toivotaan, ettei näitä joudu pohtimaan omalle kohdalle, saisi tulla vaikka 38+0 tämä kersa, mulla olis menoa kesäkuun alussa
.
Tyttö-/poikaolo: Ei mielipidettä. Tai en uskalla sanoa. Toisaalta välillä vähän tyttöolo, mutta sitten taas luulen, että poika tämäkin taitaa olla. Mies on ihan varma, että poika, mun äiti otti jostain syystä ihan selviönä, että tyttö. Odotetaan ja katsotaan. Mä en muutenkaan oikein ymmärrä näitä "oloja", ei mulle vaan tule mitään "oloa". Viime raskaudessakin serkku soitti järkyttyneenä kun olin laittanut rakenneultrauutiset tekstarina, että "mutku mä olin ihan varma, että se olis tyttö!". Siis mitä? Asuin vielä silloin siis siellä Lontoossa, eikä ko. serkku ollut edes nähnyt mua koko raskausaikana...
.
Jaahas, juuri kun toista päivää olen taas pystynyt juomaan aamukahvin, niin
muutetaan suosituksia... No, enpä mä enempää kuin 3dl päivässä joisikaan. Ihanaa kyllä kun maistuu taas! Auttaa muuten siihen ummetukseenkin...
Luin muuten eilen taas huvikseem viime raskaudessa saatua raskauskirjaa, jossa on siis nuo Englantilaiset ruokasuositukset. Muuten natsaavat yhteen ihan mallikkaasti näiden suomalaisten kanssa, mutta siellä oli kaloista mainittu myös purkkitonnikala ja että sitä ei saisi syödä enempää kuin 4 purkkia viikossa (mikä on tietysti tosi paljon, mutta silti). Tuoretta tonnikalaakaan ei suositeltu kuin max 2 pihviä viikossa, mutta eipä sitä moni syö enää muutenkaan, ainakaan isoja määriä. Tyhjiöpakkauksesta eivät tosiaan varoittele ollenkaan, ja siksi uskallan itsekin ottaa sen kanssa rennommin.
Riskiluvuista: Nuohan on sinänsä aika utopiaa nuo riskiluvut. Tai siis ihan voisi kärjistäen sanoa, että paska tuuri vaan jos iskee omalla kohdalle, oli riskiluku sitten 1:10 000 tai 1:100 000. Sehän on kyllä hyvä merkki, jos oma riski on pienempi kuin iästä katsottava yleisriski. Meillä oli riskiluku nyt 1:14 000 ja viimeksi 1:23 000 mutta johtuu varmasti paljon siitä, että nyt on ikää 3-v. enemmän.
Sitten valitusta: mulla on melkein joka ilta nyt vatsa kipeä
. Siis tulee sellaisia ihan järkyttäviä kramppeja, että ei pysty sohvalta nousemaan. Olen itse diagnosoinut, että kohtu painaa suolistoa ja siellä ei pääse nyt tavara liikkumaan niin kuin pitäisi. Ihan tajuttoman epämukavaa, onko muilla tällaista? Mihinköhän tässä vielä joudutaan, kun eihän tuo sikiö nyt ole vielä edes iso...
Ei, kyllä nyt on pakko taas rientää töihin.
Inka ja maha 16+5