Kesäkuun Kastehelmet 2012 **JOULUKUUSSA**

Eebowi Vanhan kansan konsti hiivaan on... :x Piimää värkkiin, jollai esim. ruiskulla. En itte oo viä sitä koittanu, mutta joku kerto sen tepsineen raskausaikana. *Koputtaa puuta* Ei oo viä tullu hiivaa, vaikka mullaki sen on jo useita vuosia ollu riesana.. Itseasias, ei oo ollu sinä aikana ku en oo syöny pillereitä.! :O Oliskohan niillä ollu sillon osuutta asiaan?

Tirlittan Jep, kiva poksuu yhtäaikaa! :) ..ja ihuna masu.. Mulla hyvin samanlainen. Anoppi nauro äsken mulle "en voi olla nauramatta tolle sun mahalle, ku se on niin sopeva ja näkyy jo niin hyvin.."
 
VTI:stä - Mulla tuo on ollut vuosia jatkuva vaiva ja nyt olen suurinpiirtein vuoden ollut estolääkityksellä (raskaanakin) ja se tepsii hyvin.

Olen aika haka bongaamaan virtsiksen ensioireet ja reagoimaan niin, mutta hyvin harvoin saan kyllä sitä itse pois ilman antibiootteja. Joskus on ollut apuja karpalomehun (ja ylipäänsä nesteen) runsaasta juomisesta. Lisäksi lääkäri on suositellut C-vitamiiniporetabletteja - niitä otettiin luokkaa 5-7 kpl kerralla ja paljon nestettä. Yleensä kuitenkin täytyy taipua lääkäriin ja hakea antibiootit. Tuo Nitrofur-C, jota syön, on turvallinen raskaana olevillekin.
 
Triinu ihan pikasesti kommentoin. Tuo yhdistelmäseula (eli että nt ja verikoe otetaan yhtäaikaa) kuuluu kyllä käsittääkseni joka kunnan velvollisuuksiin. Se tuli pari vuotta sitten ohjelmistoon.

Sofiia 11+5
 
Kiitos kaikille kommentoinneista hiiva-asiaan :) Mitä enemmän mietin, sitä vahvemmin kallistun sille kannalle, että vaiva on nyt hoidettava sillä suun kautta otettavalla pois (vaikka sitä ei raskaana ollessa suositellakaan, tosin todettuja vaikutuksia sikiöön on vain todella suurilla annostuksilla), ja sitten voisin kokeilla niitä maitohappoja käyttää. Oon itsekin kuullut piimästä/luonnonjogurtista, mutta jotenkin aristelen laittaa tuonne alakertaan mitään suuhun kuuluvaa :ashamed:
 
Aanna: niin, onhan siinä se riskinsä, että tämä vaavi on hankala, vaikka esikoinen olikin ihan unelmahelppo. Siis ei parempaa matkaseuraa ollutkaan: ruoka kulki mukana ja oli valmiina silloin kun tarvittiin, muuten toinen nukkui tai katseli ympärilleen tyytyväisenä. Oli vielä sellainen rytmi tuon Italianloman aikaan, että nukkui päiväunet 11-14 omassa UV-teltassaan auringolta suojassa, kun minä makoilin ja luin ja uiskentelin järvessä ihan rauhassa... toiset unet oli juuri silloin, kun itsekin haluttiin levätä, ja lopulta nukahti yöunille rattaisiin yhdeksän aikaan kun me lähdettiin rauhassa syömään illallista. Tietysti nyt jo esikoisen mukana olo rajoittaa tuollaista luksusta. Tällä kertaa ollaan tuota reissua suunniteltu ihan elokuun loppuun ja syyskuun alussa takaisin, että jos tämä ymmärtää syntyä ajoissa, niin ehtisi sen maagiset 3kk täyttää :D.

Noita turhia tavaroita jäin vielä miettimään. Meillä oli kanssa tutit turhia, ei oppinut koskaan poika niitä syömään. Samoin hyppykeinua käytti ehkä kaksi kertaa (mutta tämä olikin onneksi vain lainassa). Multa jäi kantoliina kokonaan käyttämättä kun oli niin hankala, kun taas Baby Björnin rintareppu oli ihan ykkönen. Sitterissä poika istui ihan melkein vastasyntyneestä aina yli vuoden ikään asti (silloin käytti ihan tuolina, olisi käyttänyt varmaan pidempäänkin, ellen olisi korjannut varastoon). Meillä oli sekin Baby Björn ja täytyy sanoa, että en kyllä muunlaista sitteriä hankkisi juuri lyhyen käyttöiän takia, mutta on ne monet muut myös melko rumia muovihirvityksiä.

Aika hassua, että noinkin pienellä turvotuksella hälytti kanelin ultrassa. Mulle taas sanoivat, että normaali lukema on "yhdestä kahteen", tosin sikiö oli reilun viikon vanhempi. Mä en enää edes yritä ymmärtää näitä eriäviä käytäntöjä kyllä, mutta tosiaan sanoi, että kovin paljon alle yhden olisi sekin mahdollisesti hälyyttävä arvo. Jonkun linkin löysin netistä, missä oli se skaala, että mikä on normaali turvotus, eikä sekään kyllä niin mennyt, että mitä alhaisempi sen parempi, vaan siinä oli viikkojen mukaan joku skaala, minkä väliin pitäisi turvotuksen osua. Toivottavasti teillä oli väärä hälytys ja verikokeiden kanssa riskiä ei olisi.

Mulla ei ole hiivaa ollut ikinä, ja toivottavasti ei tulekaan!

Nyt nukkumaan, huomenna taas piitkä ja raskas päivä. Tarmoa uuteen viikkoon!

Ai niin ja tervetuloa taas yhdelle uudelle! :)

Inka ja maha 15+2
 
Nopeasti on tänään tullut ketju luettua läpi ja oma korsi kekoon kannettava. Elämä ollut niin hektistä koko syksyn, että olen saanut positiivisen raskaustestin vasta 2vkoa sitten. Viimeiset kuukautiset olleet joskus syyskuun puolessa välissä. Sen arvion mukaan olen jo rv 12+ jotain ja laskettuaika juhannuksena. Perjantaina ekassa neuvolatarkastuksessa isännän kera ja sydän äänet sieltä kuuluipi. Rauhallinen asukki ei tempoillut karkuun. Aika ylhäällä ja keskellä äänet kuului. Huomenna ultraan ja mahdolliset seulat mikäli viikot antaa vielä myöden. Torstaina heti lääkärin tarkistus.

Esikoinen tulossa jota odoteltu ja itketty ettei ikinä tärppää. Ensi vuonna ollut tarkoitus mennä hedelmöitys tutkimuksiin, no se on ainakin selvää ettei tässä puolessa ongelmaa ole.

Oireina ollut rintojen turvouts ja vatsan nipistely, ruokahalu ylhäällä ja virtsalla saa juosta. Ummetusta joo kun kahvia rajoittanut huolella normaali tottumuksesta. Painoa tullut 2,5kg. Olen urheilullinen ja paljon harrastava joten masua kyllä näkyy kun vatsan peitteitä ei ole. Pahoinvointia ei muista lokauussa liettineeni miten aamuisin kissan ruoka kuvottaa ja nälkä on useasti.

Suurin murheeni oikeastaan on todella vähäinen ja niukka ei edes päivittäinen tummanruskea vuoto. En joudu siteitä käyttämään. Epäilen istukan asentoa kun kipua ei vatsalla tunnu pahasti tai niin, että se kauheasti vaivaisi. Mulla on myös kohdun suulla vanhasta operaatiosta pari haavaumaa jotka vaivanneet toisinaan ja saatavat tihkuttaa kun epiteeli heikkoa ja verenkierto lisääntynyt sattuneesta syystä.

Paljon ei olla ehditty miettiä mitään hankintoja. Sen verran tietysti selvitetty, että anopilla isännän ehtaa retroratasta ja syöttötuolia on jemmassa. Veljellä 8kk tytär joten sieltä irtoaa pienelle vaatetta. Kirpparihamsteri olen joten sinne suuntaan kun joulun rauha vietetty.

Uskomattomalta tuntuu ja jännityksen sekä onnensekaisin tuntein edetään. Paras joulahja ikinä <3 ! Huomista odottaen ja parasta tietysti toivoen!!
 
Ja tosta hiivasta raskauden aika. Kummitytön äidillä oli raskauden aikana kerran ja lapsella oli heti parin kuukauden ikäisenä paha hiivainfektio kynsissä niin käsissä kuin jaloissa. Vauva oli sairaalahoidossa ja iv-ab, jotka eivät tietysti tehonneet. Asian mukainen näyte selvitti syyn ja paikallishoidolla sitten vauvan hiivat saatiin kuriin. Pitkä prosessi oli januorilla vanhemmilla tietysti kova huoli mikä vauvaa vaivaa ja onko pysyvää ja tarttuvaa ym.
 
Heippa! Enpä ole pitkään aikaan kirjoitellut, vaan lukenut olen joka päivä :)

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Ja tervetuloa uusille!

Hankinnoista täällä puhutaan... Odotan siis esikoisia ja olen ajatellut et on parempi miettiä tarvikejuttuja vasta ensi vuoden puolella, en nyt vaan jaksa. Olen ostanut muutamia neutraalin värisiä vaatteita, enempää on vaikea ostaa koska markkinoilla on paljon pinkkiä ja sinistä. En tiedä vielä sukupuolia ja kunhan saan tietää niin on silloin helpompaa ostaa. :)

Omaa napaa. Pari viikkoa sitten multa löydettiin poskiontelotulehdus ja söin penisilliinikuurin... Nyt on virtsatietulehdus, mitähän seuraavaksi :( Kauheaa väsymystä on joka ilta ja nälkä koko ajan. Huoh...

malendra+pikkuiset 15+0 POKS (pian on jo puoliväli, ei voi uskoa!)
 
Huomenia naiset!

Oi, olen niin valittanut päänsärystä ja väsymyksestä ja iskiaksesta,että olen kokonaan unohtanut olla onnellinen siitä ettei minulla ole tässä raskaudessa ollut kertaakaan hiivaa:) Olen kärsinyt siitä kanssa koko lähes koko elämäni tasaisin väli ajoin,mutta nyt se on poissa. JEE JEE JEE!!! Mää välttelen hiivaa olemalla yöt ilman alushousuja ja kaihtamalla pikkuhousunsuojia ja käyttämällä apteekista saatavaa ceridal-liukkaria(seksin aikana,mutta myös muuten heti kun hiiva ilmoittaa tulostaan).

Hankein sitten sen dopplerin,vaikka vähän tunnenkin jotakin hipaisuja vatsassa,niin en sitten millään luota että kaikki on hyvin. Ja on se varmaan perheen kanssa ihan kiva kuunnella vauvan sydemen sykettä.

Eli oliko niin,että mahdollisemman alhaalta kannattaa kuunnella?
 
Terveiset nt-ultrasta! :heart:

Pieni oli 5,5 cm pitkä ja nt oli 1,1 mm. Melkein puoli tuntia katseltiin pikkuista ruudulta kun niskaturvotuksen määrää oli vaikea laskea. Vauva halusi vain nukkua eikä suostunut liikkumaan. Yhtä aamu-uninen kuin äitinsä! :D Piti yskiä ja vatsaa heiluteltiin. Lopulta saatiin niskaturvotuskin mitattua. Selkeästi näkyi pienen ääriviivat, selkäranka, kädet (jopa sormet) ja jalat. Mulla ultrattiin vatsan päältä (olin tosi ihmeissäni!) joten virtsaa olisi pitänyt olla rakossa. No eipä ollut.

Veriseulan tulokset soitetaan mulle viikon sisällä jos jotain hälyttävää on, mutta jos ei oo niin saan ne neuvolasta seuraavalla kerralla (eli tammikuussa). En osaa jännittää sitä seulan tulosta koska kaikki oli niin hyvin ultrassa. Toivotaan parasta.

Laskettu aika on muuten 26.6.2012, sen voi päivittää. Ja rakenneultra 13.2.2012.

Ihanaa kun mies oli mukana ja pääsi myös ihastelemaan meidän pientä :heart:

Laurelle + pieni ihme 11+6
 
Sandrastiina onnittelut ja tervetuloa mukaan!

Kiitos kommenteista nt asiaan liittyen. Tein muuten äsken uudestaan tekayn nt tulkinnan ja nyt se näyttikin, että ei riskiä 1.3 mm:llä!!! Kokeilin eri luvuilla ja nyt se näytti riskin mun kohdalle 1,5 mm kohdalla ja sekin riski pienempi kuin keskenmenoriski punktiossa. Herää kysymys, että kuinkahan luotettava tuo tekayn laskuri on.
Joku kyseli, tehdäänkö puntio automaattisesti yli 35 vuotiaille Suomessa, ei tehdä ainakaan pk-seudulla ja se on mun mielestä järkevää, koska tilastollisesti 35 vuotiaalla kromosomiriski on 1:250 ja punktion keskenmenoriski 1:100-200 eli suurempi riski saada keskenmeno punktion seurauksena kuin että olisi sairas lapsi. Barbamama mulle ei tarjottu suoraan istukkapunktiota, enkä kyllä olisi mennytkään km-riskin takia. Mietin, että menen punktioon ainoastaan, jos riskiluku on suurempi kuin km riski tuossa punktiossa eli suurempi kuin 1:100. En ikinä pystyis elämään sen asian kanssa, että terve lapsi menisi punktion takia kesken.

Seinka ihanalta kuulosti tuo teidän lomailu. Itselläkin tekisi mieli lähteä reissuun pikkuisen kanssa ensi talvena.
 
Jestas kun ootte viikonlopun aikana rustailleet paljon. Tosin lukemassa olen välillä käynyt, mutta en ole saanut aikaiseksi kommentoitua mitään.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Tervetuoa uusille! :flower:

Kaneli: esikoisen aikaa ei meillä ollut tarjolla lainkaan tuota veriseulaa ja silloin hälyttävänä nt-rajana pidettiin kutakuinkin 3,5 mm. Ultraava kätilö onnistui silloin hätyyttelemään mua nt-ultrassa kuin sai turvotuksen 2,7-2,8 välille. Kutsui sitten lekurin paikalle, joka mittas sen 1,7-1,9 välille. Fiilikset oli kyllä hieman hämmentyneet ja varmistin vielä ennen lähtöä, että onhan varmasti kaikki hyvin. Tuntuu niin kummalle, että noinkin pienellä turvotuksella mitä teillä oli niin hälyttäisi. Voimia kuitenkin!

Hankinnoista: Meillä on hoitopöytä, joka todettiin jo esikoisen aikaa varsin näppäräksi. Ollaan molemmat pitkiä, eikä oikein muuta yhtä korkeaa tasoa ole, jonka päälle voisi hoitoalustan laittaa. Vaipat toki useimmiten vaihdoin sängynpäällä, mutta kaikki aamupesut ym. oli näppärä hoitaa hoitopöydän päällä. Samoiten ilman rattaita en olis tullut toimeen täällä landella. Sitteri oli myös täällä aivan ehdoton ja siinä olikin sitten näppärä maistella ekat soseet. Manduca ja kantoliina jäivät sitten vähemmälle käytölle, mutta jospa nyt olis enemmän käyttöä kun en tuplia meinannut hankkia. Imetystyyny on myös tällä erää hankittavien listalla. Vetäs viimeeks niskat niin jumiin kun tottumattomana piti 5 kg jötikkää pidellä sylissä. Imetin kyllä makuulteen, mutta myös istuvilleen olis ihan kiva niin vois kattoa mm. telkkaria samaan aikaan.

Täällä aletaan tulemaan "kaapista" ulos. Kuva eiliseltä eli rv 15+6


Mupelo ja kirppu rv 16+0 POKS!
 
Heippa!
Huonosti nukutun yön jälkeen (taas kerran) odottavalla fiiliksellä odotan iltapäivän ultraani :)
On ollut mahdottoman ihana lukea hyvistä ulrtakuulumisistanne ja onnea siis kovasti kaikille :heart:
Hirmuisasti jännitäb tuota, olen käynyt jo parisenviikkoa sitten verikokeissa, ja ne tulokset ihmetyttää kovasti, kun kaverillani oli kaikki puolet suuremmat?? Olen häntä vain vuoden vanhempi, ja kaippa sitä 33v jo riskiä alkaa olemaan :whistle:

Mietin näitä hankintoja, joita siis en ole vielä tehnyt, ja suurimman osan näiden neljän jälkeen olenkin jo hukannut pois... Kun ei meille pitänyt kait tulla enää lapsia, tai aluksi päätettiin näin mutta, toivotaab et ensi juhannuksena meitä olisi yksi kuitenkin enemmän :D
Meillä on kaikilla lapsilla ollut sitteri ja on ollut hyvä ostos, myös yhden lapsen kohdalla koliikkikeinu oli loistava... muilla sellaista emme ole tarvinneet... Mutta kuten moni jo totesikin, lapset ovat niin yksilöllisiä.

Täälläkin lunssaa pukkaa ja tää yskä on ihan kamala... Tuntuu et masu repee ajoittain ku yskänkohtaus tulee..

Hyvää viikonalkua kaikille, yritän päästä kertomaan ultrakuulumiset illalla.

Jisse
 
Sandrastiinalle tuli oikea joululahja etukäteen. :)

Ainoa, mitä me ollaan toistaiseksi sovittu hankkivamme, on työkaverin kautta lastenistuin autoon. Kaikki muu on toistaiseksi aika auki, joskin pikkuisia on syntynyt lähipiiriin viimeisen parin vuoden sisään useampia. Josko sieltä sitten saisi vauvanvaatteita, itse en ole mikään shoppailun rakastaja... :) Ja juuri sain toisen työkaverin kanssa sovittua vaatediilin, kun hänellä on 3kk aiemmin laskettu aika. Vaunut tullaan hankkimaan jo ihan koirien ulkoilun helpottamiseksi, kantoreppua olen miettinyt mutta se jääköön tulevaisuuteen. Hoitopöydän haluan ja vihdoin mieskin on siitä innostunut, meinasi itse asiassa rempata yläkerran vessamme ja sinne samalla vauvan hoitopisteen tuossa vuoden vaihteen jälkeen. :D Sitterikin on aika todennäköinen hankinta, vaikka vielä en ainakaan pariin kuukauteen suostu kauppaan lähtemään. :)
- tulihan niitä nyt kun alkoi miettimään...

Omasta navasta: Väsymys alkaa vihdoin ja viimein väistyä. Minusta tuntuu, että kaikki sukulaiset ja tuttavat olettavat jonkin suuren ja pitkän pahoinvoinnin vielä alkavan jossain vaiheessa. :D Viimeksi eilen miehen sukulainen tiedusteli, joko on pahoinvointi alkanut. Eilen alkoi ounastella todennäköisesti liitoskipuja, häpyluun paikkeilta vihlaisi muutamaan otteeseen ja siitä sen jälkeen lopun eilisestä särki pikkuisen. Nyt on ollut onneksi vihlomatta ja tuntumatta, toivotaan että jättääkin rauhaan.

Liikkeitä olen ollut tuntevinani jo toista viikkoa. Kohtu on taaksepäin kallistunut, mutta jotain pieniä töytäisyjä on ollut ja yksi isompi muljahdus tähän mennessä. Saa nyt nähdä, milloin ne varmistuvat paremmin. Maha näkyy jo pikkuisen, ainakin seisoessa, toki vielä menee suhteellisen hyvin vaatteiden alle. Saa nähdä pullahtaako lähiviikkoina esille, vähäoireisuuden ansiosta sitä melkein unohtaa olevansa raskaana. ;)

Ensi viikon neuvolaa odotellen, Nemain ja vaavi 15+2.
 
Sandrastiinalle Tervetuloa

VIIKKO ULTRAAN MITEN MÄ SAAN VIIKON KULUMAAN!!!
(Ja kun vielä toi lapsenvahti ongelmakin no on tässä viikko aikaa räknätä)

Huomenna aamulla kutsuu sokerinrasitus :$ Periaatteessa toivosin että olis nyt joku pieni heitto se tietää kyllä päivittäistä seurantaa ja pistelyä mutta kun n. 8vk päästä on sitten taas sokerinrasitus enkä tiä jaksanko ravata. kun se litku on niin hirveetä!!! no saa nähdä miten käy. (viime raskaudessa paaston raja oli 5,3 ja mulla oli 5,4 jollon alko sokereiden mittaus muut arvot oli ok)

Enkä tiedä selviänkö huomisesta kun en saa tänään enään 20.00 jälkeen syödä enkä juoda mitään ja muutenkin mulla on nälkä koko ajan. tänäänkin aamulla piti taas käydä halaamassa pyttyä niin kiva sit huomenna mega nälkäsenä ja suukin varmaan kun santapaperia kun ei saa juodakkaan.

möhköpantti+ heta-einari 11+5
 
Huomenia,
tänään 14+0!
Jisselle ja Malendralle paranemisia! Täällä kohtalotoveri. Mulla on ennen ollut taipumuksia poskiontelontulehduksiin, nyt tuntuu, että olisi yksi taas tyrkyllä. Pitää huuhdella kannulla aktiivisesti. Yskä on nyt mulla! Esikoisella silmätulehdus, korkea kuume ja nyt sitten vielä korvatulehdus. Kun yskin, vihloo tosi ikävästi vatsaan. Yöllä heräilin yskimään usein :( Joten huonosti on täälläkin nukuttu, nyt jo viikko, ja alan kieltämättä kyllä näyttääkin siltä :( Olosta puhumattakaan. Äsken laitoin ruokaa ja tuntui, että ei jaksa ees seisoa taaskaan, tuttu huippaus alkoi. Mutta pakkohan se on ruokaa tehdä. Pitää sitten pilkkoa perunat istualtaan, jos ei pysty seisomaan.

Laurellelle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!
Sandrastiinalle tervetuloa!
 
Heippa vaan kaikille,en ole hetkeen kerjennyt kirjoittelemaan,en oikein tiedä mihin aika häviää.:D

Mulla on menossa operaatio totuttelu ajatukseen töihin menosta,alle kuukausi aikaa,se tosin lohduttaa että kovin pitkästä pätkästä ei liene kysymys.:DPoikien hoitoasioita on järjestelty ja ekaluokkalaisen koulutus itsenäiseen kouluunlähtöön on vielä hieman vaiheessa.

Olen saanut kuopuksen jo nukkumaan sisällekkin kivasti,nyt pystyisi siis menemään rauhassa sänkyyn ja ottamaan itsekkin päikkärit,mutta kun ei vaan malta millään.Jotenkin sitä vaan juuttuu tähän koneelle.

Mun tekisi kovasti mieli hankkia jotain söpöä pientä vaatetta,mutta olen päättänyt että odotan rakenneultraan ja sen jälkeen sitten annan itselleni luvan.

Mahankin näkyy jo ihan kiitettävästi,äitini totesi eilen että oletko ihan varma että on vasta kesäkuussa..:LOL:Ei kohtu mitenkään isosti ole kasvanut,mutta tuo vararavinto saa sen näyttämään aikamoiselta jo,mitkään normihousut ei enää mahdu jalkaan,toppatakki nippanappa.

Torstaina on ensimmäinen lääkärikäynti,painosta taitaa olla huomautettavaa,sitä on tullut muutama kilo jo.Viime raskaudessa alkoi vasta puolessa välissä tulemaan,mutta olen nyt jo todella turvoksissa,ilman tukkisukkia en pysty olemaan lainkaan.Jokainen raskaus on näemmä erilainen.

13+5
 
Huh, tosiaan ootte saanut kirjoiteltua melkoisen romaanin vklopun aikana :D Mutta kiva vaan, kun tekstiä tulee!

Uusille taas tervetuloa :wave:

Ja kaikille ultrassa käyneille onnea hyvistä kuulumisista :heart:

Laurelle teillä oli sitten tyyppi ultrassa samanlainen, kun meillä! Meidänkin halusi vaan nukkua, eikä oikein välittänyt vaikka kuinka mahaa tökittiin tai yskin :D

Sandrastiina Miten ihmeessä pystyit olemaan noin kauan testaamatta? Vai onko sulla kierto niin epäsäännöllinen ja sen takia maltoit mielesi? Pakko udella, koska tiedän, että itse en olisi pystynyt moiseen ;)

Mupelolla masu selvästi kasvanut sitten viime kuvan :)

Hankinnoista olitte paljon puhuneet. Meillä ainakin hankittavien lista on pitkä, kun esikoista odotellaan eikä lähipiirissä ole ketään vasta vauvautunutta, jolta saisi tavaraa. Tosi moni tuttu saa vauvan myös vasta keväällä/kesällä. Tai no yksi kaveri saa tammikuussa lapsen, joten voi olla, että sieltä jotain sitten kesällä liikenisi. Ainakin vaunut, pinnasänky, hoitopöytä, sitteri ja turvaistuin tulee hankinnoista ensimmäisenä mieleen. Ja sitten tietty vaatteet ja muu pieni sälä kaupan päälle. Mäkään en malttais odottaa, että pääsee oikeasti hankkimaan vauvalle jotain, kun niin monta vuotta on kaikkea vaan kaupoissa katsellut ja hiplannut. Rakenneultran jälkeen, jos kaikki on hyvin ajattelin miehen pakottaa mukaan kaupoille ja hankkimaan isompia tavaroita vauvalle.

Täällä selvitty vklopun Tukholman risteilystä joten kuten elävien kirjoissa. Menomatka oli hirvein laivamatka ikinä!! Laiva alkoi keinua ihan hulluna jo heti satamasta lähdön jälkeen ja oksensin ekan kerran noin 1,5 tuntia lähdön jälkeen :snotty: Ja samaa jatkui koko loppu ilta/yö. Makasin vain hytissä ja oksenin tasaisin väliajoin. Vasta joskus kolmen jälkeen yöllä, kun keinunta vähentyi sain unta. Yhteensä oksu lensi varmaan yli 10 kertaa...naureskelinkin seuraavana päivänä kavereille, että otin sitten koko alkuraskauden pahoinvoinnit kerralla. Kun mähän en oo raskauden takia joutunut oksentamaan vielä kertaakaan. Netistä luin, että raskaus pahentaa matkapahoinvointia ja niin tuntui kyllä tekevän! Vaikka keinunta olikin ihan hullua, niin en usko, että olisin "normaalitilassa" ihan yhtä pahoin voinut. Tota pahoinvointia varmaan pahensi sekin, etten kerennyt syödä töistä lähdön jälkeen vielä mitään, ennenkuin tuo pahoinvointi alkoi. Enkä mitään pystynyt loppuiltana syömäänkään. Seuraavana aamuna oli vähän heikko happi, kun energiat oli ihan nollissa. Maihin silti päätin urheasti raahautua ;) Takastullessa myrsky oli onneksi rauhoittunut ja keinunta oli sellasta normaalia. Mutta kun edellisenä yönä ei oikein tullut oksentelun takia nukuttua, niin seuraavana iltana sammuin hyttiin jo 23.30, kun olo oli niin vetämätön ja väsynyt. Olinkin varmaan paskinta matkaseuraa ikinä :D

Sanmar + superpapunen 15+2
 
LKN
tänään käyty nt-ultrassa, kaikki hyvin! Nt-oli 1,24 ja pituus 59mm eli viikot muuttu 11+6:sta 12+3:n =) mutta laskettuaikaa ei muutettu koska heitto on 4 pvää. Labrassa saikin jonotella melkein tunnin että pääsi verikokeisiin.. Rakenne-uä on 7.2, miten sitä jaksaa odottaa sinne asti!! Oli niin kiva ihmetellä sitä ihmisen alkua mahassa :heart: Saatiin kyllä hienot 4d kuvat joista voi sitten ihastella =) nyt sitten täytyy jos varmaan alkaa kertomaan meidän vanhemmille että lisää lapsenlapsia on tulossa :D
 
Ihania ultrakuulumisia! :)

Täälä ollu tänään neuvola, ja kuulin ensimmäisen kerran pikkusen sydämen sykkeen! :heart: ..oli ihana ku kuulu sellasia kovia ääniä, nii kätilö sano että ne on vauvan liikkeitä.. Hassua, siä se viuhtoo, eikä mulla oo mitää hajuu! :D

Aamulla kävin lääkärin vastaanotolla ja sain viikon s.lomaa. Sano, että mennään viikko kerralla ku vointi voi sitte yhtäkkiä helpottaa.. mutta lisää saa hakee jos vointi ei kohene.

Anteeks napaalu vaa, mutta nyt ei kyllä muuta jaksa..
-Pikkumyy87 ja Edelleen nimetön?? 12+3-

Onko muuten kaikilla työnimi pikkuselle? Meillä ei oo viä sellasta tullu, paitsi mun isälle se on ufo..

Meinaatteko ottaa vakuutuksen nyt raskaana olles vai vasta ku vauva on syntyny?
 
Nopiasti aatteli tul kertomaan, et sain hyvät ultrakuulumiset =) On kyllä niin onnellinen olo :heart: Mittaili hetken alakautta, mutta oli näkymät jotenkin huonot, ja siirtyi vatsanpäältä ja sieltä saatiin kaikki tarvittavat ja monta kuvaa kotiinkin :heart: Meilläkin neljä päivää isompaa näytti, mutta ei nyt vaihdettu mitään aikoja... Ja ne verikokeiden tulokset laitettiin koneelle ja se suhdekin oli 1:39000 joten kaiken pitäisi olla suhteellisen hyvin.
Täksi illaksi ajattelin joulukorttien teon ja lähitutuille laitan runon, jonka joku teistä oli joskus alkuvaiheessa laittanut tänne sivuille, se on mulla almanakassa ja menee nyt sitten kortteihin koristeeksi :D
tekis ihan hirmuisasti mieli ostaa kaikkea jo valmiiksi, mutta sovittiin, että kun kerta olen käsityötaitoinen ja ostin keväällä ompelukoneen, jolla voi brodeeratakin ja kaikkea mahdollista niin mun pitää ommella itse kaikki... Nooh, voi tosin käydä niin, et ostetaan sit kaikki viimetipassa...

Jisse
 
Uusille tervetuloa ja kaikille ultrassa iloisia uutisia saaneille onnittelut!

Kaneli74 kuulostaa kyllä pieneltä turvotukselta, onkohan tuo tekay nyt ihan paras tulkinta tähän? Meillä ainakin riskiraja on 1:250 joten yli 35-vuotiaat hälyttää jo ikänsä puolesta. Tosin en tiedä voiko "oikean suuruinen" turvotus, tai priimat veri-tulokset vaikuttaa niin, ettei iän takia ns. jää kiinni.

Hankinnoista olitte puhuneet. Meillä on esikoisen jäljeltä tallessa oikeastaan kaikki. Eli hirveästi ei tarvitse ostaa. Ja se on kyllä totta, että se mikä on tärkeää toisille saattaa olla turhake toisille. Ja vaikka sekin on totta, että ei kauheasti kannattaisi hamstrata etukäteen, niin olen tosta hieman erimieltä. Meinaan minulle se tavaroiden ostaminen ja järjestely oli tietynlaista henkistä valmistautumista esikoisen syntymään. Sai jotenkin siitä hieman pelottavastakin muutoksesta kiinni ja täysin turhaksi osoittautuneen hoitopöydän laatikoiden järjesteleminen oli sillä hetkellä minulle tärkeää, ikäänkuin koko asian olisi saanut jotenkin inhimillisen kokoiseksi, kun niitä vaippoja iski sinne laatikkoon. Menikö liian syvällisesti ajatelluksi :p Nyt ei ole mitään tarvetta ostella oikeastaan mitään ja olen tyytyväinen tähän. Yhden bodyn ostin nt-ultran jälkeen, koska isosiskollekkin ostettiin. On sitten molemmilla ensimmäinen vaate tallessa.

Sanmar sun laivareissu kuulostaa ihan mahtavalta :$

Ihania mahoja teillä. Mulla on turvonnut olo ja kai tämä jo jotenkin näkyy uloskin päin. Paino on tähän mennessä tippunut muutaman kilon, eikä ruokahalua ole (vieläkään) ollenkaan. Kaikki on vastenmielistä ja syön vain siksi, että pitää syödä. Tylsää.

Vakuutus meillä otetaan varmaan jo raskausaikana, kuten esikoisellekkin. Esikoinen on ollut perusterve, mutta vakuutus on kannattanut. Ei mitenkään päätä huimaavasti, mutta plussalle olemme jääneet. Mutta se johtuu ainoastaan siitä, että emme ole kertaakaan käyttänyt julkistapuolta. Lisäksi vauva-aikana tuli käytyä joka sairauskerrasta lääkärissä vähän varmuuden vuoksi ja nyt työelämässä oltaessa on pakko joka kuumeesta hakea saikkulappu.

Feli ja ET 13+3

Niin meillä se työnimi on tosiaan ET
 
Onnea hyviä ultrakuulumisia saaneille! Ja tervetuloa uudelle! :)

Niin paljon tekstiä tullut tänään että muistankohan mitä kaikkea...

Pikkumyy87, Se vakuutus ois sinänsä fiksu ottaa ennen syntymää mutta on niin helekkarin kallis. Tytön vakuutus on jo miltei 400e/vuosi (siis toki halpenee iän mukana mutta tällä hetkellä) ja kuukausi erät (6vuodessa) paukkuu meillä muutenkin 200e tienoilla. Et siinäpä kysymys.. Kyllä sen vakuutuksen viimeistään sitten synnyttyä ottaa mutta jos ennen syntymää ottaisi niin ei tulisi mitään rajoituksia... :whistle:

Riesa79, Mä oon ottanut tavaksi juoda puolukka tai karpalomehua joka päivä :) Mä oon siis kanssa syönyt useasti estolääkkeet. Viime raskaudessa sain ensin neuvolalääkäriltä Trimopanit jotka sitten gyne vaihtoi Nitrofur C:ksi. Mulla alkaa VTI oireet todella äkisti ja kovilla oireilla. Just noiden munuaistulehdusten takia antibiootteja kotona valmiina :) Ja se on kauhean inhaa miten esim. päivystyksessä reagoivat pissatulehdukseen |O ei oo mitään kiirettä kun ite siinä kituu kivuissa ja kusee verta |O Siks sain vaadittua ittelleni noita antibiootteja valmiiks + reseptit. Ja se vielä että mun siskolla on todettu ihan rakennepoikkeumat mitkä noita tulehduksia aiheuttaa että sama vika taitaa löytyä minulta.

ON: NT-ultrassa kaikki hyvin :) Ihana pieni siellä köllötteli :heart:
Niskaturvotusta oli 1mm ja toverilla pituutta 65mm. Vastasi siis 12+5 mutta la ei muuttunut. Pitkään joutui pituutta mittailemaan, yksi tulos oli jopa 68mm mutta päätyi mittailtuaan tuohon 65mm. Alakautta ultrasi enimmäkseen mutta vatsan päältä myös. Vähän oli ajatuksissaanolevan oloinen ultraaja, jatkuvasti sanoi että "joko minä ääneen sanoin että.." :D Rauhallisesti toveri siellä liikkui, nieleskeli vettä ja välillä simahti nukkumaan :)

Kahden viikon sisään soittaavat sairaalalta jos seuloissa jotain. Eli sitä on puhelimen kanssa naimisissa ja säikkynä aina kun soi. : /

Mulla oli muuten ultralla mitattuna kohdunkaulan pituus 4,7cm, siihen ei todennut mitään että vissiin ihan ok?

T ja toveri 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo

Yhteistyössä