Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
angsteri
Huomenta huomenta!

Ensin Roosalle todellakin onnittelut tuplaonnesta!! Osasitko ajatella, että siellä voisi olla kaksoset?

Katzu, juu olen miettinyt lakkoa. Kai ne sen np-ultran järjestää, kun eihän siinä tarvitse hoitajaa. Mulla on siinä samalla lääkärikäynti, joten hän varmaan tekee sitten siinä samalla kaikki muutkin tutkimukset ja sen np:n. Onko kukaan kysynyt neuvolasta vaikuttaako se np-ultraan? Jos joku on nyt menossa tai muuten yhteydessä, niin olisi hyvä, jos viitsisi kysyä ja infota siitä täällä. Olisi upea juttu! Entä vaikuttaako lakko neuvolakäynteihin? Mä en ole seurannut tilannetta yhtään...
 
Nadele
Hienoja ultrauutisia tullut taas! Huippua!

Minuakin vähän hoitajien tilanne jännittää, kun eka neuvola on 23.11.. Käsittääkseni suurin osa irtisanoutumisista on kuitenkin isoissa sairaaloissa, eikä irtisanoutumisten siis siten pitäisi vaikuttaa neuvolaan. Sen lisäksi kai terveydenhoitajat eivät ihan yhtä usein kuulu Tehyyn kuin sairaanhoitajat, tai jotain tuollaista olen kuullut. Eikös neuvolatädit ole usein terveydenhoitajia?

Omassa navassa on tapahtunut kummia: en ole oikeastaan oksentanut kahteen päivään! (Mitä nyt eilen yskiessä sain suun täyteen puklua, YÄK!)
....Ja ette muuten usko kohtalon ivaa, mutta viestin kirjoittaminen keskeytyi juuri oksentamisen takia. Se siitä riemusta sitten :/ Joka tapauksessa pitää olla tyytyväinen, että sai kaksi lepopäivää.

 
MinttuO ejk
Onnittelut Julialle ultranäkymistä!! =)
Ja Roosalle tuplaonnittelut!!

ei taida meillä kesäkuisissa ollakkaan yhtään kaksosten odottajaa? Ainakaa vielä tiedossa?

Me menemme yksityiselle np-ultraan ja sen tekee lääkäri joten lakko ei kai vaikuta...en tiedä? Rakenne ultra on sitten tammikuun 11.päivä sen kunta tarjoaa ja sen tekee myöskin lääkäri joten en usko että siihenkään vaikuttaa irtisanoutumiset? Eihän sitä silti koskaan tiedä.

Tänään ollut parempi aamu vaikka väkisin söinkin aamupalan. Lähdettiin heti yhdeksäksi lasten kanssa kerhoon niin ei ole kerennyt miettimään oloa kun on ollut touhua. Nälkä oli kova kun kotiuduttiin ja sit taas väkisin ahdoin makaroonilootaa sisääni jonkin verran. Tulee paha olo tosi helposti syödessä joten pitää "nauttia" noita hiiren annoksia.

Täällä sataa lunta ja on pikkupakkanen...joulua jo odotan kovasti!
Kaikille kivaa torstain jatkoa

MinttuO ja ryyni 10+6
 
Päivitys...
Lynn_e...............30.05.08.........Toinen (esikoinen 10/06)
linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
Juulia78.............04.06.08.........Toinen (esikoinen 09/01) Karolina.............05.06.08..........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Iines 2..............06.6.08...........toinen (esikoinen 2004)
MinttuO.............06.06.08...........kolmas (eka 2004, toinen 2006)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
EmiliaX..............07.06.08.........kolmas ( eka 2004,toinen 2006)
Sanna. .............7.6.08...........neljäs (6/2000, 7/2003, Enkelipoika 11/2006)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
Riksu81.................13.6.08...........esikoinen
Katzu................14.6.08...........esikoinen (km 12/2006)
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Kolkyt ja risat.......19.6.08..........toinen (esikoinen 10/2005)
Angsteri..............20.6.08..........esikoinen
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
-Ama-.................25.6.08...........esikoinen
Nadele..................29. tai 30.6...........esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen

 
Sanna.
Jos lakko tulee niin ainakin Hyvinkäällä perutaan seulat ja sanottiin että ne joko jää sitten kokonaan välistä tai sitten menee omalla kustilla yksityiselle.
Kiva... Sehän maksaa aika paljon... On kyllä taas odottajat eriarvoisessa asemassa keskenään, ken ehtii ennen lakkoa, ken ei...
Mutta näin siis Hyvinkäällä, siellä ultrat tekee niihin erikoistunut kätilö.
Ystäväni sai tänään keskenmenon ja hänellä oli jo viikkoja 16... Itteä piinaa tuo mahdollisuus nyt enemmän kun lähipiirissä niin kävi. Vaikka eihän se mitään silti tarkoita. Pitäisi sitä uskoa nyt vaan löytyä.
Terkuin S
 
MinttuO ejk
Huomenta kaikille!

Sannalla lähipiirissä ikäviä uutisia...Kyllähän tuollainen pistää miettimään. =(

Omassa navassa ei uutta mutta tulin käväsemään ja samalla nostamaan meitä ylemmäs.

Onhan tuo todellakin epäarvoista jos joiltakin koko ultra peruuntuu tämän irtisanoutumisen takia. Koska kuitenkin se kuuluu kunnan tarjoamiin palveluihin...pitäisi kyllä jotain hyvitystä saada siis vähintään sen ultran sit yksityisellä kunnan kustannuksella. Jos ei kerta itse pysty tarjoamaan. Toivotaan ed että irtisanoutumiselta vältytään tai että kestää vaan hyvin lyhyen aikaa. Pahalta kyllä nyt näyttää.

Näin eilen livenä yhdellä tutulla tuon tämän vuotisen äippäpakkauksen haalarin. Ja kyllä se isompi on kuin 68cm. Hänen vauvelinsa on 4kk ja oli vielä tosi pieni haalariin. Ja olis kyllä ihana se haalari. Mua polttelisi kovasti ottaa vielä kolmas pakkaus...vaikka sieltä tulisi kyllä paljon sellaista mitä meillä jo on mutta silti! =)

Nyt mentävä pukemaan vaatteita päälle ja sitten ulos! Kivaa viikonloppua kaikille kesäkuisille!
 
angsteri
Mäkin olen sitä mieltä, että jos ultrat peruuntuvat, on kunnat velvollisia maksamaan saman ultran yksityisellä!! Vai vastaavatko kunnat, jos np-ultraa ei tehdä ja syntyy sairas lapsi. Uh, pistää oikein vihaksi!! Täytyy meidän asiakkaiden vaatia!!!

Täällä on pahoinvointi ja muut oireet helpottaneet. Välillä nippailee kevyesti alavatsasta. Odotan taas malttamattomana, että pääsen vähän yli viikon päästä ultraan!!
 
Asian laita.
Eihän kunnat sille mitään voi, ettei hoitut suostu työskentelemään. Kannattaa mieluummin mennä ongelman luo ja raahata hoitsut duuniin. Juttuhan on siinä ettei lisää rahaa nyt anneta, joten kun sitä ei anneta hoitsuille, niin ei sitten muuhunkaan.
 
angsteri
Me maksetaan kunnallisveroa ja ylipäätään veroja, jotta meitä tutkittaisiin ja hoidettaisiin. Minä olen edelleen sitä mieltä, että ultria ei saa siirtää, jos se ei ole mahdollista (esim.tämä np-ultra) vaan kuntien tarvitsee keksi kriisiratkaisu. Löisivät meidät yksityisellesektorille.
 
MinttuO ejk
Kunnat voisivat yrittää järjestää tuon ultran myös siten että sen tekisi lääkäri. Hehän ovat paikalla. Toli se vaatisi heidän töiden järjestelyjä mutta varmasti olisi mahdollista. Meillä nimittäin tuon kunnan tarjoaman (yhden ainoan) ultran tekee aina lääkäri.

Toivotaan että irtisanoutumisjupakka nyt järjestyy...piakkoin.
 
lynn_e
np-ultrahan on vapaaehtoinen, ei ole kenenkään vika jos ultrat peruuntuu ja syntyy sairas lapsi. täällä kunta tarjosi np-ultran jossa kävin alkuviikosta... jos näin ei olisi ollut (kuten edellisellä paikkakunnalla) niin olisin maksanut ultrani itse.
 
angsteri
Mä olen eri mieltä. Jos np-ultran haluaa ja se kuuluu kyseisessä kunnassa saada ilmaiseksi ja nyt yht'äkkiä sitä ei saakaan. Silloin se on jonkun vika ja kuntien tulee kantaa vastuu.
 
Irina69
Lueskelin juttujanne ja päätin minäkin liittyä joukkoon. Viikko sitten oli ensimmäinen neuvolakäynti ja silloin viikoiksi arvioitiin 10+6, eilen kättärillä tehdyssä ultrassa viikkoja todettiin olevan vasta 8+2, la 24.6.08. Sydän löi kovasti ja kokoa oli 1.80 cm. Suuri heitto johtuu epäsäännöllisestä kuukautiskierrosta, tuli heitettyä viimeisten kuukautisten alkamispäivä ihan hihasta, kun ei parempaakaan muistikuvaa ollut..

Tämä "tiitiäinen" on on sekä itseni, että avokkini ensimmäinen. Vuosia yritin lasta edellisessä liitossa ja tuli jo luovuttua toivosta. Nykyisen kanssa oltiin jo hoitoihin hakeutumassa, mutta ihmeitä näköjään tapahtuu. Ikää on jo sen verran (38v), että ke pelottaa koko ajan ja muutenkin lapsen terveys huolestuttaa. Ehkäpä nämä pelot tasaantuvat, kun päästään vähän pidemmälle tai sitten eivät.. Olen aina inhonnut epävarmuutta, mutta raskaana ollessa siihen on näköjään syytä tottua.

Välillä on ollut näitä kuvailemianne kuvotus päiviä ja on ollut pakko lähteä kesken päivän töistä pois, onneksi ei kuitenkaan kovin usein. Rinnat ovat ihan älyttömän kipeät ja väsymys sen kaltaista, että voisin nukkua vuorokaudet läpensä, myös närästys on ihan uutena tullut vaiva, ennen en ole moisesta kärsinyt.. Muuten kaikki hyvin.

Sain eilen kättäriltä seuraavan ultran ajaksi 10.12, mutta mukaan tuli myös lappu, että aika peruuntuu mikäli Tehyn lakko on päällä silloin. Kätilö kehoitti siinä tapauksessa kääntymään yksityislääkärin puoleen. Täytyy kysyä neuvolasta, josko se siinä tapauksessa tehtäisiin siellä lääkärin toimesta. Ellei niin sitten mennään yksityiselle, maksoi mitä maksoi (toki kaikki rahat mieluiten säästäisi tiitiäisen tuleviin kuluihin).

Pirteätä viikonloppua kaikille!

Terkuin Irina ja tiitiäinen 8+3
 
lynn...
Alkuperäinen kirjoittaja angsteri:
Mä olen eri mieltä. Jos np-ultran haluaa ja se kuuluu kyseisessä kunnassa saada ilmaiseksi ja nyt yht'äkkiä sitä ei saakaan. Silloin se on jonkun vika ja kuntien tulee kantaa vastuu.
No ei niitä oikeuteenkaan voi haastaa jos se lapsi vaikka sairastaakin downia...
Miksi tässä asiassa ei voi käyttäytyä aikuismaisesti ja vain hyväksyä se lakko (hoitajien puolella olen) ja kustantaa ultra omasta pussistaan?!
 
Viekku
No ei minulla ainakaan ole varaa repästä toista sataa euroa ultraan (vaikka haluaisinkin) kun sen pitäisi olla kunnan tarjoama.
Kohtuus kaikessa, myös tehyläisten haluamisissa...
 
Nadele
Kerrankin (köyhähkönä) opiskelijana olemisesta on hyötyä. Jos kaupunki ei voi tarjota ultraa, on aina YTHS ja 4 euron ultraus <3

Oma napa on voinut aika surkeasti, ja nyt konkretisoituu jälleen "odottavan aika on pitkä". Jotenkin olisi niin kiva, jos vauva olisi jo jonkun kokoinen, enemmän konkreettinen. Odottajia on kaveripiirissä pilvin pimein ja kaikki saavat vauvan ennen minua. Epistä! Vaikka ihan hölmöähän tämä on, kun kaikki ovat jossain vaiheessa olleet raskautensa kanssa ihan alussa :)
 
angsteri
Ei se olekaan kenenkään korvattavissa, jos lapsella on downi, mutta jos kunta peruuttaa ultrat joissa se diagnosoitaisiin, se heidän on korvattava. Np-ultra tehdään sen takia, että silloin jos jotain hälyttävää näkyy raskaus voidaan keskeyttää.
 
tietäjätär
Ei kaikkien tarvitse olla hoitajien puolella ja maksaa omasta pussistaan. Sehän olisi sairasta!!!!! Ei hoitajat mitään pyhimyksiä ole ja turha niitä on sellaisina pitääkään!!
 
Ei haittaa.
Alkuperäinen kirjoittaja lynn...:
Alkuperäinen kirjoittaja angsteri:
Mä olen eri mieltä. Jos np-ultran haluaa ja se kuuluu kyseisessä kunnassa saada ilmaiseksi ja nyt yht'äkkiä sitä ei saakaan. Silloin se on jonkun vika ja kuntien tulee kantaa vastuu.
No ei niitä oikeuteenkaan voi haastaa jos se lapsi vaikka sairastaakin downia...
Miksi tässä asiassa ei voi käyttäytyä aikuismaisesti ja vain hyväksyä se lakko (hoitajien puolella olen) ja kustantaa ultra omasta pussistaan?!
Olen hoitajia vastaan ja mielellään omasta pussista maksan.
 
Oma vastuu.
Alkuperäinen kirjoittaja angsteri:
Ei se olekaan kenenkään korvattavissa, jos lapsella on downi, mutta jos kunta peruuttaa ultrat joissa se diagnosoitaisiin, se heidän on korvattava. Np-ultra tehdään sen takia, että silloin jos jotain hälyttävää näkyy raskaus voidaan keskeyttää.
Ei np-ultra ole mikään itsestäänselvyys, vaan se on etu. Joissain kunnissa tätä ei saa ollenkaan.
 

Yhteistyössä