Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
MinttuO ejk
Jaksamisia Nadelelle pahoinvoinnin kanssa...ja nuo vihlaisut taitavat olla ihan normi juttuja. Mullakin tulee välillä ja itse epäilen niiden johtuvan suolesta...ummettaa meinaan aina välillä. =/

Täällä kuvotusta pitkin päivää...aamuisin tulee yökkimiskohtauksia ja ne jatkuu pitkin pv. Joudun myös oksentamaan välillä. Kuopuksen kakkavaipan vaihto on kyllä kamalin paikka. Yökkäilen silmät vesillä ja kuopuskin aloittaa kakomisen kun äitiä on niin kiva matkia =)

Nukuin juuri päikkärit...eli pitäisi jaksaa...mutta kyllä jo väsyttää..=)

Kivaa viikonloppua kaikille!
 
Mörkö 8+4
Heip!

Enpä ole ehtinyt päiviin täällä käymään. Mukavan vilkasta on keskustelu näköjään...

Tuosta pinnasängystä lastensänkyyn muuttamisesta. Me taidettiin olla todella aikaisia kun siirrettiin likka nukkumaan lasten sänkyyn jo reilun vuoden ikäisenä. Meillä on siis pinnasänky ollut varastossa jo pitkän aikaa. Vaihto onnistui todella kivuttomasti. Tuntuu ettei likka edes huomannut vaihdosta -ei nimittäin ymmärrä vieläkään lähteä itse pois sängystä vaan jää sinne huutelemaan. Heh.

Äitiyspakkausta ei ole tarkoitus enää ottaa. On kaikki edellisen laatikon tavarat vielä tallessa ja rahaa tarvitaan varmasti muihin juttuihin.
 
Katzu
Huomenta ja räntäistä sunnuntaita

Yritän tässä kerätä voimia,jotta pääsisin takapihalle töihin.Siis paikat pitäisi laittaa talvikuntoon ja erinäisiä tavaroita siirtää varastoon jne. Hävettää kun niitä asioita ei ole saanut tehtyä. VArmaan naapuri katselee ikkunasta, että tuonne jää noiden jutut lumen alle. Samoten kodinhoito muutenkin totaalisen retuperällä. Eilen sain vessan pestyä.

Vähän taas hirvittää kun en ole eilen oksentanut kertaakaan enkä tänään ainakaan vielä. Lopuviikosta muutenkaan ei ole enää niin kauheasti kuvottanut.Viimeksi keskenmenneessä raskaudessa oireet alkoivat hiipua juuri samalla tavalla. Niin ja se km huomattiin juuri näihin aikoihin. Eli raskauden kesto on nyt kokolailla se mihin viimeksi päästiin. No tiistain ultrassa se sit selviää. Mutta just nyt ahdistaa melkoisesti.

Katzu 9+2
 
angsteri
Tsemppiä Katzu! Mullakin oli eilen oireeton päivä ja tuntui ettei rinnat ole enää turvonneet. Nyt aamuilla kuitenkin taas oksensin ja rinnatkin ovat "ennallaan". Meidän hormonit siellä vain heittelee ;) !

Mäkään en ole saanut yhtään mitään tehtyä...

rv 8+4
 
-Ama- ejk
Lynn_e...............30.05.08.........Toinen (esikoinen 10/06)
linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
Juulia78.............04.06.08.........Toinen (esikoinen 09/01)Karolina.............05.06.08..........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Iines 2..............06.6.08...........toinen (esikoinen 2004)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
EmiliaX..............08.06.08.........kolmas
Sanna. .............10.6.08...........neljäs (6/2000, 7/2003, Enkelipoika 11/2006)
MinttuO.............10.6.2008...........Kolmas (12/2004 ja 10/2006) (la voi muuttua nlassa)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
Katzu................14.6.08...........esikoinen (km 12/2006)
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Kolkyt ja risat.......19.6.08..........toinen (esikoinen 10/2005)
Angsteri..............20.6.08..........esikoinen
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
Satu -81...............22.6.08..........toinen (esikoinen 08/06)
-Ama-.................25.6.08...........esikoinen
Nadele..................29. tai 30.6...........esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen
Roosa2................30.6.08............esikoinen

Tervehdys kaikille!

Päivitin listaa lisäämällä siihen oman nimeni. Positiivisen raskaustestin tein jo reilu 2 vkoa sitten, mutta torstaina kävin yksityisellä ultrassa, ja vasta nyt uskaltauduin ilmottautua mukaan. To oli alkion pituuden mukaan viikot 7+1, josta saan lasketuksi ajaksi tuon 25.6.08. Tämä on ensimmäinen raskauteni.

Pahoinovointia ja väsymystä on, mutta niiden kanssa olen pärjäillyt.
 
Nadele
Nyt on sitten mun vuoro hermoilla vähäisiä oireita, koskaan ei ole hyvä!
Eilen oksensin vain kerran ja tänään en vielä kertaakaan, vaikka yökkinyt olen pitkin aamua. Eihän tuo järjellä ajatellen tarkoita yhtään mitään, mutta ilmeisesti järki on hävinnyt raskaushormonien myötä :/

angsterille tuosta riitelyjutusta, älä hermoile! Jos omalla käytöksellä saisi keskenmenon aikaiseksi, säästyisi moni nainen surulta ja kuolemalta niissä maissa, jossa abortti on kielletty. Siellähän ärhenneltäisiin aamusta iltaan!

Riitelystä tuli mieleeni, että onko raskaus muuttanut teidän perusluonnettanne? Minulla on ainakin tällä hetkellä sellainen kutka, että olisin lauhkeampi kuin ennen. Normaalisti nimittäin tuiskahtelen miehelle monta kertaa päivässä jostain, vaikka tosin lepynkin helposti. Vaikka voihan se olla, ettei näin kurjassa jamassa ole voimia edes räksyttää miestään..
 
lynn_e
Voi kuulkaas hyvät kanssa odottajat... voi teitä kun huolettaa tuo oireettomuus :D
Mulla meni pari viikkoa oireettomasti! Hieman vain nännejä välillä vihloi ja mahaa, siinä se, tosin eilen oli sitten takapakkipäivä, oksetti koko hemme*in päivän mutta onneksi tä'nään on taas hyvä olla! Johan meillä on viikkoja kohta niin paljon että oireet pitäisikin alkaa helpottamaan, huolet pois *pus*

huomenna np-ultraan
 
angsteri
Juu, mäkin täällä oireettomuuttani harmittelen. Heräsin aamulla jo ennen kuutta ja oli jotenkin outo olo. Söin heti sitten jugurttia, ettei paha-olo pääsisi yllättämään. Tuntui, että koko hereillä-olo ajan kohtuani vihloi ja kun nousin tuolista ylös, niin kohtu jotenkin "kramppasi"/supisteli kerran niin paljon, että sattui aivan helv... siis se kerran "muljahti" sisäänpäin. Tää nyt kuulostaa jonkun höyrypään kirjoitukselta, mutta en osaa paremmin selittää. Sen jälkeen menin takaisin sänkyyn, jossa olo helpotti. Uudestaan herättyäni tuli onneksi oksettava olo, joka helpotti, kun söin, mutta nyt on taas ärsyttävän oireetonta. Onneksi huomenna on se ultra... Menisi viikot nyt vähän nopeammin!!

Nadele, voi olla, että sitä jotenkin on lauhkeampi noin yleisestiottaen. Meilläkin ollut vasta yksi riita syyskuun jälkeen.
 
Sanna.
Tänään on meidän ensimmäinen vuosipäivä. Tasan vuosi sitten meidän rakas Pikkuveikka nukkui ikiuneen sydämmenialle raskausviikolla 36.
Pikku Taimi saa valoa tähän surulliseen päivään.
 
P in Pink
Olin raskauden ensimmäiset 8 vkoa kuin lauhkea lammas, mutta viimeisen viikon mä olen ollut niiiin äärellä, että mulla palaa pinna koko ajan! Oon ilman näitä hormooniheittoja ihan riittävän kirpsakka tapaus.
 
Satu-81
Olen ihan hukassa.. en oikein tiedä minne menisin. Mistä saisin tukea ja tietoa tilanteestani.
Lauantaina alkoi tuhruttamaan verta joka eilen sunnuntaina yltyi tuhrusta vuodoksi. Kävin tk-päivystyksessä jossa ei tiedetty sitten mitään! Laittoi lähetteen ultraan. Soitin sitten itse gyne-polille tänään kun mitään ei kuulunut (lekuri lupasi että varmasti pääsen jo tänään). Sain kyllä tosi kylmää kohtelua siellä. Antoi ajan HUOMISELLE. Kyselin sitten että eikö olisi mahdollista tänään päästä kun mulle luvatt5iin ja en kestäisi enään yhtään odottaa. Täti sanoi että "voi kuule sun täytyy vaan ottaa nää asiat niinkuin ne tulee. Asiat tärkeysjärjestyksessä" Voi VITTU! Mikä mulle voisi nyt olla tärkeämpää kuin saada tietää mikä tilanne on.
Eilen jo jotenkin päätin ja tunsin että keskenhän raskaus on mennyt, kunnes tk-lääkäri taas varmaan ihan hyvää ajtellen sanoi että voihan kaikki olla kunnossakin. Ja vaikka en haluaisi uskoa niin niinhän se menee että mieli tarttuu jokaiseen pieneen oljenkorteen.
On niin pas**a!
 
angsteri
Satu, todella kurja juttu!! Mutta älä vielä luovu toivosta! Uskon, että pääset nopeammin ultraan, jos valitat kovia kipuja! Kokemusta on...
Pidän sinulle kovasti peukkuja, että kaikki olisi hyvin! Valemenkathan saattaa tulla tässä vaiheessa. Tsemppiä!
 
P in Pink
Satu, olitko ehtinyt käymään tässä raskaudessa vielä ultrassa? En muista oletko kertonut asiasta... Jos olet ollut yksityisellä gynellä, niin varmaan saat häneltä ylimääräisen ajan, kun kerrot että on hätätilanne.

Muutoin suosittelen ylidramatisoimista siellä terveyskeskuksessa! Sulla on oikeus tietää oma tilanteesi. Päivystyksessä vaihtuu vuorot tietyn ajan välein ja palvelu riippuu joskus ihan henkilöstäkin. Yritä päästä jonkun toisen henkilön puheille. Oot saanut tosi surkeaa palvelua!!
 
Nadele
Satu, yritä pitää jotenkin mieli edes pikkuisen plussalla. Voihan sitä olla monestakin suhteellisen harmittomasta syystä vuotoa. Vaikka hyväpä puhua, olisin itse varmasti aivan järjettömänä pelosta.... siis voimia sinulle!

Sannalle on vaikea keksiä sanottavaa, tällaisena vuosipäivänä menee varmasti mieli matalaksi. Kokemattoman pienellä äänellä sanon vaan, että sure ja muistele rauhassa, mutta yritä ottaa jo huomenna päällimmäiseksi mieleen Taimi, joka varmastikin varttuu teille vauvaksi saakka <3
 
EmiliaX
Satu: Voimia sulle,palaathan kertomaan kuulumiset pian.Toiv.kaikki kuitenkin hyvin.

Sanna:halaus ja rutistus, olet joutunut kestämään jotain,mitä en osaa edes käsittää!

Oma napa: viime vkolla hellitti pahoinvointi,kunnes torstaina taas yökin viis kertaa. Yökköolo on kyllä ollut sen jälkeenkin,mutta ei niin paha kuin jokunen aika sitten. Huomenna ois eka neuvola. Sydänäänet pitäisi jo kuulua. Nyt siis rv 10+1.

 
Satu-81
Kiitos kaikille tuestanne.
Odotan huomiseen, ultra on 11.30.
Kauheinta on ettei tiedä. Itse mukamas välillä tuntee ettei siellä ketään ole, ei koskaan ollutkaan. Ja toisena hetkenä herää toivo että jos sittenkin viellä olisin raskaana ja kaikki ok.

En ole käynyt ultrassa tässä raskaudessa. Meillä on kaupungin ultrat vk12 ja 20.
Nyt vaan odotan. Ja se on kamalaa.
Kuten sanoin, pahinta on etten tiedä. Mikä vaan vastaus on parempi kun tämä odottaminen. Jos enää ikinä sattuu mitään vastaavaa, niin pidän kyllä sellaisen metelin olostani että saan "palvelua" heti.

Odotan..
Odotan..
 
angsteri
Mä olen oikeasti sitä mieltä, että kuntien pitäisi tarjota kolme ultraa. Yksi viikolla 6, josta näkisi onko kyseessä oikea alkio vai tuulimuna. Kurja odotella viikolle 8 tai jopa vielä pidemmälle, jos kyseessä on tuulimuna, josta ei koskaan vauvaa olisi tullutkaan!! Mulla oli luultavasti tuulimuna se ensimmäinen raskaus viime kesänä. Meni kesken viikolla 5+3/4. Sen takia menin nyt 5+5 viikolla yksityiselle ultraan, että tosiaan itse saa tiedon onko siellä edes mitään ja jos on niin onko kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Aikaisella ultralla saisi ajoissa poistettua myös kohdun ulkopuolisen raskauden.

Voimia Satu! Pidetään peukkuja, että alkio löytyy ja että kysessä ovat vain ne valemenkat!
 
Sanna.
Nadele: niin, meidän Pikkuveikka oli kyllä ihan oikea vauva. Mitään vikaa hänestä tai minusta ei löytynyt, puhutaan vain kohdun sisäisestä kätkyt-kuolemasta. Hän oli syntyessään 2680g ja 48,5cm, täydellinen pieni ihminen. Kuvista kaikki ne jotka ovat nähneet sanovat että näyttää ihan kuin nukkuisi. Niin, lähes kaikki kohtuun kuolleet vauvat näyttävät nukkuvilta vauvoilta, mutta niinhän he nukkuvatkin, ikiunta.
Mutta tarkoitit varmaan että tällä kertaa saamme elävän vauvan, siihen minäkin yritän luottaa.
Uudessa kodin kuvalehdessä oli juttu Leena Huovisesta, Hän kertoi niin kauniisti tyttärestään Alinasta joka myös kuoli kohtuun juuri ennen syntymäänsä.
Keskiviikkona neuvolaan, joidenkin laskujen mukaan tänään olisi 10 plus 1.
 
angsteri
Aurinkoista huomenta!

Mitkä teillä on olot? Ja ultrassa käyneet, tulkaahan kertomaan hyviä uutisia!!

Me tultiin juuri ultrasta ja kaikki on hyvin! Kaveri vilkutti meille eli kädet heilui ja sydän löi! Niskapoimua sen oli vaikea katsoa, kun "Nuki" nojasi kalvoon, mutta lopulta onnistui ja sekin oli hyvä. "Nuki" oli myös muutaman millin suurempi kuin pitäisi ja koon puolesta mentäisiin 9+0! Siis kysessä on ihan vain parin millin ero ja kolmen päivän ero. Taidan olla syönyt ihan hyvin ;) ! Oli ihanaa nähdä kaveri vilkuttamassa siellä!! Ja km:n riski on kuulemma todella vähäinen. Lääkäri sanoi, että jos tässä vaiheessa menee kesken, niin yleensä alkion sydän on lyönyt viimeisen kerran jo viikolla 6-7, mutta, että se on vain pysynyt mahassa.
 
MinttuO ejk
Pahoittelut Sadulle! Toivotaan että kaikki on hyvin! =/

Ja Sannalle paljon jaksamisia...ikävää että tuollaista sattuu eikä "vikaa/syytä" löydetä. Minusta tuntuu että tilanne olisi helpompi hyväksyä jos jokin syy löytyisi. Mutta paljon tsemiä tähän uuteen odotukseen!

angsterilla ollut hienot ultranäkymät! Onnea valtaisasti!

Minä kävin aamulla virallisesti avaamassa tämän raskauden eli kävin neuvolassa. Siellä oli kaikki ok ja sydänmensykekin saatiin kuulumaan. Kaukaa kaukaa kuului mutta selvästi, yli 160 oli "ryynin" syke. =) Olen ollut onneni kukkuloilla koko aamun! La muuttui aikaisemmaksi eli sen nyt 6.6.2008 ja nyt menossa rv 10+4.


 
P in Pink
Mikä on teidän masutilanne? Mulla on hullun turvonnut!! Ollut kylläkin alusta asti. Kesävaatteissa tämä näkyis heti, mutta onneksi villapaitakausi on alkanut. Olen pudottanut kevään keskenmenosta painoa (sain uudesta "harrastuksesta" uutta intoa jatkaa) ja nyt on vaikea suhtautua siihen että masu on pallo. Uskon kyllä siihen, että kun maha näyttää enemmän "vauvamahalta" niin siihen on tosi paljon helpompi suhtautua. Nyt vain näytän lihonneelta :)

Asiasta moottorisahaan, mua jännittää Satun puolesta. Ultraus on jo varmaan ohi...
 

Yhteistyössä