Kesäkuun 2008 odottajat

• Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
Thelma82 ejk
Huomenta!

Hienoa Nadele, että vuoto loppumassa. Kyllähän se aina pahasti säikäyttää.

Katzullakin pahoinvointi loppumaan päin, hyvä niin! Mulla ei oo ollutkaan kun joskus rv 6-8 ja siihen se sitten loppui. Toisaalta hyvä, mut sit aina säilähtää et miksi ei ole oireita. Mut ultrassa oli ainakin kaikki kunnossa. Toivottavasti on maanantainkin np:ssä.

Mintulla vaikuttaa olevan pirtsakka jumppamaikka:) Ite en oo päässyt kun kävelylenkille kerran peri viikossa ja useimmin pitäis kyl käydä.

Mukavaa torstaita, pian se on taas perjantai ja viikonloppu:)

Thelma 12+0

Mörkö 10+1
Pitkästä aikaa täällä...

On ollut niin paljon puuhaa etten ole ehtinyt koko raskautta. Vaatteet mahtuvat päälle normaalisti eikä pahoinvointia ole ollut aikoihin (ihan lievästi etoo kuitenkin ajoittain). Odottelen kuumeisesti tietoa ultrasta. Jos tietoa ei tule tällä viikolla, niin meinaan soittaa perään. Olen päättänyt kertoa raskaudesta laajemmin vasta sen jälkeen...

Me ollaan menossa Kättärille kuten viimeksikin. Ei ole mitään valittamista siitä paikasta. Kaikki sujui kivasti. Tjaa, no se ehkä hieman hiillytti aikanaan miten torjuivat mut puhelimessa kun meinasin lähteä synnyttämään. Suosittelivat vain panadolia, suihkua ja unta. Reilu kolme tuntia tämän puhelun jälkeen oli tyttö jo syntynyt. Tällä kertaa siis tiedän paremmin (ja ehkä uskovat sielläkin tilanteen kun ei ole enää se esikoinen)!

Nyt takaisin töiden pariin. Kirjoitellaan!

angsteri
Huomenta! Täällä mennään vähän synkissä tunnelmissa. Olin eilen ensiavussa, kun alkoi verta tulemaan. Sitä ei tosin kestänyt kauaa. Tuli sellainen hyytymä. Sikiöllä oli loppujenlopuksi kaikki hyvin, mutta kyllä se pelästytti ja pelkään vieläkin. Kävin äskön verikokeissa ja neuvolassa kuunteleen sydänäänet. Hyvin kuuluivat. Eilen ultrassa näkyi myös aivan älyttömästi liikkuva sikiö. Se veti oikeasti kärrynpyörän. Uskomatonta! Ja sydän sykki eilenkin. Harmittaa, kun en tiedä mistä se veri on lähtöisin.... Varaan huomiselle ja ensi viikon puoleen väliin ultrat. Haluan nähdä, että pikkuinen voi hyvin. Sori mun vuodatus.....

Onneksi myös Nadelen vuoto loppui!! On tää ihmeellistä ja pelottavaa aikaa!!!

Thelma82 ejk
Voi angsteri, että sullakin vuotoa! Onneksi siellä oli pikkuisella kuitenkin kaikki hyvin! Ja kyllä oman mielenrauhan vuoksi kannattaa ultrata. On hirvee tunne se epätietoisuus.

Oon itsekin noissa ultrissa ravannut juuri vuotojen vuoksi ja kysyin lääkäriltä onko jotain haittaa niistä. Sanoi ettei oo kun ne on aika nopeita. Jonkun tutkimuksen perusteella 3d tai 4d voi olla jotenkin??? haitallinen jos pitkään ultrataan. En kyl sit enempää tiedä, että millä tavalla. Kertokaa viisaammat jos on tietoa!

Sanna.
Mulla on kanssa maanantaina np-ultra... Jännittää yhäkö on kaikki niinkuin pitää....!
Lievää kuvotusta edelleen silloin tällöin jossain vaiheessa päivää mutta ei kummempaa. Missään raskauksissa en ole koskaan ykännyt... hyvä niin, kamalaa hommaa.
Kyllä on pitkä matka kesäkuulle... kunhan tuon joulun saa alta pois niin ollaan edes toisella puolen...
Tosin jos kaikki menee hyvin tulen erittäin suurella todennäköisyydellä vaatimaan käynnistystä... silloinhan meidän pikku Taimi syntyisi toukokuun puolella. Minua ei haittaa, kunhan saan elävän lapsen syliini.
Terveisiä kaikille tasapuolisesti. S

MinttuO ejk
Isosti tsemiä angsterille! Voi miten ikävää että näin monelle tullut tuota vuotoa! Onneksi kaikki hyvin kuitenkin! Eiköhän kaikki mene hyvin loppuun asti! Halaus!

Tänne ei uutta. Olo aika entinen ja normaalihousut meni jalkaan kun aamulla mentiin lasten kanssa kerhoilemaan.

Huomenna tulee täyteen yksi rajapyykki kun tulee 12rv täyteen. Jännää että eka kolmannes on nyt sitten takana. =) Nopsaan on aika mennyt. Ultraa ja neuvolaa odotellessa...kyllä vähän jännittää. Mies pääsee näillä näkymin mukaan neuvolaan ensiviikolla. Se on kiva se!

MinttuO ja ryyni 11+6

angsteri
Voi kiitos kannustuksesta! Soitin tänään sairaalaan ja kaikki verikokeet ja muut tulokset oli ok. Vähän nippailee vatsasta ja ärsyttää, kun ei tiedä onko ne kohdun kasvukipuja vai supistuksia.... Sain sairaalasta puhelimitse myös saunakiellon. Aina kuulemma kun on tullut verta, ei saisi viikkoon mennä saunaan, eikä olla yhdynnässä tai muutenkaan rehkiä. Ne voi aiheuttaa supistuksia. Kerron nyt ihan vaan sitä varten, kun täällä aika monella on tullut vuotoa. :(

Onnittelut Mintulle tärkeästä rajapyykistä. Mulla varmaan muuttuu laskettuaika, kun eilen sikiö oli kuulemma rv10+4, eli lauantaina pitäisi päästä viikolle 12.

Sannalle tsemppiä np-ultraan! Oletko malttanut olla käymättä ultrissa aikaisemmin? Muistelisin, että kerroit, että voit mennä milloin vain sairaalaan ultraan.

MinttuO ejk
Nostelen meitä...Huomenta kaikille!

Täällä tänään rv 12+0...ja okse on lentänyt oikein kunnolla...=) sellasta.
Mies lomalla ensiviikon, mahtava juttu! Eipä meille muuta uutta.

Kaikille kivaa perjantaita ja tulevaa viikonloppua!

vieläkö yksi kirjautumatta
Tänää alko rv 11...olo hyvä :)
Tuli tilaamani vaunupaketti...3pvässä tilauksesta.
Vaunut kasasin...tykkään,ovat tukevat ja muutenkin hyvän oloiset ja näköiset :)
Kuinka nyt jaksan kesään odottaa!!!!

lynn_e
Olettepa ajoissa vaunuja tilanneet... mä en vielä uskalla kuitenkaan mitään suurempaa ostella, kun aina voi käydä mitä tahansa. Ehkä sitten vasta äippälomalla.

Ihanaa viikonloppua kaikille!

Rv 13+0

Joo...uskaltauduin kun oli niin halpa ja tultiin miehen kaa siihen tulokseen et kyllä itkettäis kovaa jos jotai käis vaik ei vaunui oiskaa,että voihan siin tapauksessa noi vaunut yms myydä.

Ois np ultra ti ja jännittää jo nyt kauheesti :/
Hyvää vkonloppua!!!

rv 11+0

Nadele
Toivottavasti ensi viikolla tulee hyviä kuulumisia ultrasta!

Mulla ilmeisesti oli se keskiviikkoinen väärä halyytys, kun ei ole tullut ollenkaan verta sen yhden kerran jälkeen. On ollut tosi helpottavaa, vaikka ramppaankin vähän väliä vessassa tsekkaamassa tilannetta.

Eilen oli ensimmäinen neuvola ja LA on nyt "virallisesti" 28.6. Lääkärikäynti on 12. joulukuuta, silloin pitäisi kuulla sydänäänet. Mitenhän sitä jaksaisi odottaa?
Sopivasti oli myös koko odotusajan pahin aamu. Oksensin kolme kertaa ennen kello kymmentä, ja viiden minuutin kävelymatka tuntui pyörryttävältä. Tuntui, että kuolen sinne neuvolaan. Heti ulos päästyäni puklasin kadulle, huippua!
Mutta ihmeesti ne olot vaihtelee, kun tänään ei ole edes oksettanut vielä kertaakaan. Saa nähdä, minne asti pääsee tänään ilman oksua.

rv 9+0

angsteri
Moikka!

Kylläpäs täällä on hiljaista. Mitä olette touhunneet? Täällä on kaikki ok. Ei ole enää ollut lainkaan vuotoa. Peruin sen ultrankin, kun kerran kuulin sydänäänet neuvolassa. Seuraava neuvola ja lääkärintutkimus on keskiviikkona ja ajattelin odotella siihen saakka. Np-ultraan mulla on vähän yli viikko aikaa. Sikiön koon puolesta täällä alkoi rv11+0.

Minäkin olen ostanut jo rattaat -sain todella edullisesti. Jos tässä käy huonosti, niin onpahan sitten varastossa uutta yritystä varten.

EmiliaX
Moikka,pitkästä aikaa.

Päivät kuluu käsittämättömän nopeesti,ei ehdi paljoo mitään tehä,saati kirjoitella tänne,harmi. Viime vkonloppuna oltiin koko perhe ja mummi lastenvahtina 3pv minilomalla toisella puolen Suomee. Kiva reissu!

Oma napa: pahoinvoiti on välillä loppunut ja sitten menee muutama päivä,niin oksut lentää. Viimeksi eilen illalla piti kaksi kertaa oksentaa.Olin jo luullut että ne oireet on loppuneet,edellisestä kerrasta oli viisi päivää aikaa! Hyi mikä olo!

Mulla on keskivkona eka ultra. Meilläpäin kunta tarjoaa niitä kolme. (vkoilla 12,20 ja 37)

Lääkäreistä on meilläpäin pula,en tiedä milloin pääsen,soittelevat kuulemma kunhan on tietoa ajoista ja lääkäreistä. Kuulemma ilmeisesti mieslääkäri. Hmm,olen aina käynyt naislääkärillä "alapään"-asioissa. Vähän jännittää. Onko teillä kokoemusta millasia mieslääkärit on? Onko ne jotenkin karkeempia? Tietääkö ne niin hyvin naistenvaivoista? ;D;D

Hyviä viikonloppuja kaikille

EmiliaX 12+0

MinttuO ejk
Kiva kuulla että nadelella ja angsterilla ei ole ollut enää vuotoja!

Tänne ei ihmeempiä kuulu. Okse lentää edelleen. Ensiviikolla eka lääkärineuvola. Sitä odotan jännityneenä. Sydänäänten kuuluminen tietty mietityttää...vaikka ne on jo kerran kuultu. np-ultra ois sitten 3.12. =)

Mun kohdalle on sattunut mieslääkäreitä jotka ovat olleet todella pätevänoloisia eikä voi valittaa mutta kohdalle on sattunut myös jokunen "ei niin kiva" yksilö. Mutta luulen että niitä on ihan samalla tavalla naispuolisissa lääkäreissä. Ne naislääkärit joilla olen käynyt ovat kyllä ottaneet nuo tunnepuolen jutut paremmin huomioon, mun mielestä.

nyt mentävä...kivaa lauantai-iltaa ja sunnuntaita kaikille!

EmiliaX :Älä turhaan jännitä mieslekuria,kyl ne tietää kaiken tarpeellisen ja ite tykkään käydä mieslääkärillä nois naisvaivois ku ovat oman kokemuksen mukaan "hellempiä" :) Tietyst se on jokaisen oma tuntemus ja kokemus kummalla mieluiten käy.

Mörkö 10+5
EmiliaX: Meidän terveysasemalla on mieslääkäri niin haluttu, ettei aikoja meinaa millään saada. Koko käsittelyä ei suunnilleen edes huomaa kun hän on hommissa (toivottavasti tää herra ei ole yhtä huomaamaton kotona ;D).

Mites te muut toista lasta odottavat: meinaatteko hankkia sisarusrattaat? Jos, niin minkälaiset? Meidän esikoinen on toisen tullessa jo yli kaksi vuotias ja olen miettinyt, että mahtaako se lainkaan malttaa silloin enää rattaissa istua (paitsi tietysti pidemmillä matkoilla, mutta silloin olisi käytössä kahdet rattaat & kaksi työntäjää...)

Lilybelle
Hei, vieläkö mahtuu ketjuun mukaan? Odotan toista lasta (rv 12+0). Esikoinen on kaksivuotias. Tällä viikolla pitäisi selvitä onko kohdussa elämää. Odottelen suhteellisen varovaisena, sillä edellinen raskaus loppui alkuunsa 8. viikolla. Nyt onneksi ollaan jo pidemmällä, mutta varmistusta kaipailen. Jos raskaus etenee odotetusti, olisi mukava vaihtaa kokemuksia täällä.

HannaLi
Hei!

Täällä myös yksi uusi tulokas ketjuun! :)

Olen todellinen keltanokka näissä asioissa, esikoista odottelen. Lähipiirissäni ei ole koskaan vauvoja ollut joten KAIKKI on uutta ja ihmeellistä asiaa. Olen 27v ja sijainti Uusimaa.

Lasketusta ajasta en ole ihan varma, kesäkuun lopussa suunnilleen kuitenkin, sillä 2 viikkoa sitten sikiön ikä oli 7 vko + risat.

Lääkäriin ja ultraan jouduin juuri tuon aiemmin ketjussa mainitun vuodon takia, joka silloin pari viikkoa sitten oli ihan kirkasta ja sitä tuli kuitenkin jonkin verran. Menin heti seuraavana päivänä lääkäriin josta lähete Hyvinkäälle ultraan. Ultrassa sitten näkyi jo sydänkin ja kaikki oli kunnossa! Että voin minäkin oman kokemukseni perusteella sanoa, että vuoto ei välttämättä ole mitään vakavaa, minulla epäiltiin istukan "vierestä" tms. irronnutta verisuonta tai muuta epämääräistä joka sitten tyrehtyi pian. Lisäksi minulla oli lokakuussa vielä aika normaalit joskin niukat kuukautisetkin, vaikka raskaus on alkanut jo syyskuussa. Marraskuun testitulos tulikin sitten yllärinä. :)

Minulla on ensimmäinen neuvolakäynti tällä viikolla.

Sanna.
Ultrassa kävin aamusella ja siellä pikkuinen pötkötti ja sydän sykki! :)
Kaikki oli niin hyvin kuin juuri nyt voi olla, laskettuaaikaa ei nyt muutettu ja turvotus oli 0,8 eli loistavalla mallilla sekin.
Eipä kummempia...
Toki tähän ketjuun uusia mahtuu niin paljon kuin on tarvis: tämähän on kesäkuun odottajille!

MinttuO ejk
Onnea sannalle! kivoja ultra kuulumisia!

Tervetuloa uudet. Laittakaahan itsenne siihen listalle missä on kaikkien lasketutajat yms. tietoja.

Tänne ei uutta. Oksentelen ja olen tosi väsynyt. Ruoka ei maistu. Maha on tainnut jo hieman tulla näkyviin kun farkut ikäänkuin roikkuu jalassa. Lahje menee aina kantapään alle...ärsyttävää! =)

Lääkärinla on torstaina ja kovasti toivon että sydänäänet saataisiin kuulumaan. Np-ultra on sitten viikon päästä maanantaina. Sen jälkeen tuleekin pitkä hiljainen hetki kun rakenneultra on seuraava tapahtuma ja se on vasta tammikuun 11.päivä...jonka jälkeen sitten vasta neuvola. Eli rv taitaa olla seuraavassa neuvolassa jo 20+ jotain. =)

Hiljaista ollut täällä. taitaa olla kaikilla aika seesteistä aikaa tämä alku. Odotellaan vaan mahan kasvua =) Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia!

MinttuO ja ryyni 12+3

Katzu
Huomenta

Onnea Sannalla ultrasta :) ja tervetuloa uusille

Minulla olisi tänään ultra ja huomenna se lääkärineuvola ja tarkoitus ekaa kertaa kuunnella sydänääniä. Jänskättää.... niin ja tänään olisi myös kampaaja. Et ohjelmaa piisaa....

Muuten täällä edelleenkin yökin, mutta tilanne ei ole enää niin paha kuin aiemmin. Toivotaan, että se vaan on normaali ilmiö. Kyllähän tässä pienessä mielessä ehtii aina kaiken näköistä kehitellä. No onneksi tänään nöpön tilanne selviää.

Lumista tiistaita kaikille (täällä tullut yöllä noin 10 cm lunta)

Katzu 11+4

Yhteistyössä