Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
vikkk
P in Pink, on olemassa toinen paaaljon parempi vauvapalsta jossa ihmiset on oikeasti hyviä ja välittää toisistaan, voin laittaa linkin suoraan : vauvat.net ;)

Itse paaaaljon siellä kirjoittelen! Mm. kesäkuisten ketjussa..

lynn_e
 
MinttuO ejk
Ei nyt anneta tämän ketjun kuihtua näiden alkuvaikeuksien takia!! Kaikki mukaan vaan! On kuitenkin mukava kuulla muidenkin kuulumisia ja keskustella kaikesta maan ja taivaan välillä!!

Tänne ei kummempaa kuuluu...pahoinvointia ja päikkärit olen taas nukkunut =)

Ruuanlaitto ja kaikki syöminen on ällöttävää. Pakolla yleensä syön jotain että pahin oksennusolo menee pois. Ed. raskaudessa laihduin eka 5kg pahoinvoinnin takia sitten vasta alkoi kertymään kiloja...joskus..puolenvälin paikkeilta eteenpäin. Eilen illalla ajattelin kun tulin kaupasta illalla puolikahdeksan että ihanaa...tänään enää iltapala edessä...sit nukkumaan ja pitkä tauko pahoinvointiin....tämä oli ihan hassua kun tajusin itse mitä ajattelin. =D

Nyt ruuanlaittoon...(yök)...mutta lapset ja mies on ruokittava =)

Kaikille kivaa tiistai iltaa...itsellä jumppa...Mahtavaa!!! viikon kohokohta!!
 
Nadele
Meille tuli huonoja uutisia, mutta ei vielä mitään katastrofia. Viikkoja onkin takana huomattavasti vähemmän kuin kuukautisista voisi päätellä. Ei siis suinkaan 8+3 vaan ehkä jotain 5+4, ihan maksimissaan 6+0. Ultrassa ei näkynyt muuta kuin munapussi ja ehkä alkiolevy, eli tuulimunastakaan ei voi vielä sanoa mitään suuntaan taikka toiseen. Viikon päästä on uusi ultra, ja siinä pitää sitten näkyä alkiokin. Laskettu aika on näillä näkymin sitten ihan kesäkuun lopussa.

Ihan hirvittävä pettymys, kun ei voikaan varmaksi tietää, että onko meille tulossa vauvaa vai ei. Lisäksi kolme lisäviikkoa oksenteluun ei kuulosta lainkaan hyvältä, sillä heräsin tänäänkin kuudelta aamulla puklaamaan. Mitenhän tässä sitten jaksaisi vielä viikon epävarmuutensa kanssa?

Positiivista tässä on se, että voin tulla raskaaksi (ehkäisytöntä aikaa takana yli vuosi ennen positiivista testiä) ja että ei ole kohdunulkoinen.
 
Katzu
Voi kurja Nadele, toivotaan että masussa on kaikki hyvin!!!! Milloin sinä teitkään sen positiivisen testin ja oliko sinulla kuinka säännöllinen kierto?? Mietin vaan tuon suuren heiton takia.

Lynne:lle kovasti tsemppiä ultraan
 
Iines 2
Tsempit kaikille jännääjille! Nämä on niitä epätietoisuuden aikoja, jotka on vaan kestettävä.
Itsellä nyt rv 8 + jotain ja ajoittain todella paha olo. Tuntuu, että maha on paisunut todella paljon ja housut kiristää. Harhaluuloisena vaikuttaa siltä, että töissäkin kaikki jo katselee sillä silmällä. Ja en kyllä vielä haluais kenenkään tietävän. Miten sitä voi turvota jo näin kamalasti? Yhtään enempää en kyllä ole syönyt (jo pahoinvoinninkin takia). Ei kait sitä vielä pitäis paisua? Miten teillä muilla? Onko paino noussut tai vatsa pompahtanut näkyville?
 
Katzu
Vatsan turpoaminen alkuraskaudessa johtuu yleensä ihan muusta kun kasvaneesta kohdusta. Tietty jos on aikaisemmin ollut raskaana, maha kasvaa nopeammin.

Mulla kanssa tänään taas erityisen turvoksissa ja ainakin ilmaa suolistossa tuntuu piisaavaan. Housut myös ahdistaa. Paino ei ole noussut.
 
MinttuO ejk
Nadelelle tsemiä, odottavan aika on pitkä...jaksamista viikkoon!!

Itsellänikin maha on varsinkin iltaisin tosi turvoksissa. Kyllä se näin alkurask. taitaa kuulua asiaan ja helpottaa jossain vaiheessa. Mulla on kotipuntarin mukaan paino hieman laskenut. Ruokaa ei mene alas kovin paljon päivän aikana. Aloin syömään tuota multitabsia ihan sen vuoksi viikko sitten.

Lynn_elle tsemiä ultraan joka on näillä hetkillä...=) tulehan kertomaan kuulumiset heti kun koneelle pääset!

Nyt mentävä vähän siivoilemaan...tahtoo kodinpito olla se joka kärsiin eniten tästä mun vetämättömästä olosta...plääh...nytkin olisi mukava vaan kölliä ja katsoa telkkua...tai nukkua...=)
 
Nadele
Alkuperäinen kirjoittaja Katzu:
Milloin sinä teitkään sen positiivisen testin ja oliko sinulla kuinka säännöllinen kierto??
Negan testasin 12.10. Heikon positiivisen testin tein 15., 16. ja 17. 10. 21.10. testi oli vahva positiivinen. (Tein noita monta kun en voinut uskoa todeksi.) Tuosta lääkäri päätteli sen hedelmöittymisen olleen vasta joskus 6.10.
Kuukautiskierto on minulla ollut pitkä, ja niin epäsäännöllinen, että mikä tahansa on mahdollista. Olinkin ihan varma, että laskettu aika tulee siirtymään myöhemmäksi, mutta että noin paljon :(

Hirvittää kuitenkin se, ettei sikiöpussissa näkynyt kuin ehkä alkiolevy. Eikö siellä kuitenkin voisi näkyä alkiokin jo 5+ jotain- viikolla?


 
lynn_e
ULTRAKUULUMISIA

Ensinnäkin aivan ihana lääkäri. Mua kammottaa aina nuo mieslääkärit mutta voi että oli asiallinen ja asiantunteva! Puhuttiin paljon siitä kuinka tyttö meni yliajalle ja oli kookas syntyessään jne...

Mutta se tärkein :heart: KAIKKI KUNNOSSA!
Siellä meidän pikkuinen kieriskeli masussa vauhti päällä, käänsi selkänsä aina katsottaessa joten onpa pikkusen selästä nyt monet kuvat. Kädet ja jalat ovat alkaneet kehittyä, siellä pikkuiset alut näkyivät, ja sydän hakkasi kovin! IHANAA!!!!

Ultran mukaan nyt rv 9+3, neuvolan mukaan 9+5 joten emme kahden päivän takia lähde laskettua aikaa muuttamaan, se on nyt 30.05.2008 :)

Seuraavaksi on np-ultra (jota muuten lääkäri katsoi jo nyt ja hyvälle näytti) joskus 11+6 viikolla täällä, siihen tulee kutsu kotiin, sen tarjoaa kunta :)
 
Katzu
Lynnelle onnittelut mukavista ultra näkymistä!!!!!!

Nadelelle: en osaa oikein sanoa missä vaiheessa pitäisi sikiö näkyä,mutta voihan se hyvinkin olla ettei vielä näy. Jos ajattelee, että meillä 7+5 uä:ssä, sikiö oli vasta 1.34cm ja eihän se sinun viikolla taida olla kuin pieni piste :) Ei muuta kun peukut pystyssä
 
MinttuO ejk
Lynn_elle onnittelut! Mahtava juttu!!

Eilen päätettiin miehen kanssa että menemme np-ultraan. Olemme käyneet aikaisemmissakin raskausissa. Meillä ei kunta sitä tarjoa joten itse pitää maksaa. mutta ilolla sen maksamme! =)

Nyt mentävä...väsyttää...
 
Nadele
Mä tunnen itseni ihan hirveäksi ruikuttajaksi, mutta ei oikein muutakaan jaksa. Tänään taas heräsin huonoon oloon kesken unien, ja puoleen päivään mennessä olin oksentanut jo neljä kertaa. Varsinkin nyt tuntuu surkealta, kun on se epävarmuus, että onko mahassa edes ketään jonka vuoksi mielellään kärsii. :(
 
P in Pink
Älä vielä sure. Meillä oli aluksi tuulimunaepäily, kun päiviä oli 5+4 (todellisuudessa 5+2) ja sikiöpussissa oli vain kaksi pientä pistettä, eikä sydänääniä näkynyt. Aiheesta on täällä oma ketju nimellä Sydänääniä ei näkynyt? tms. Siellä on paljon ihmisten kokemuksia, jotka lohdutti ainakin mua! Käythän katsomassa.

Ymmärrän, että on tosi kurjaa kärsiä huonosta olosta, kun ei tiedä meneekö se "hyvään tarkoitukseen". Olin tosi peloissani ja ennenkaikkea pessimistinen sen tuulimunaepäilyn jälkeen (varsinkin kun vielä km takana), ja teki vain mieli kitata kahvia ja syödä just kaikkea mitä ei saisi, kun jotenkin toivo meni...

Tosi kiva, että saitte ajan jo viikon päähän. Monesti ne laittavat aina kaksi viikkoa väliä ja siinä vasta odotteleminen olisikin...

Koita jaksella!
 
MinttuO ejk
Täällä ollaan flunssassa...plääh ei oo kivaa...

Nadelelle jaksamista kovasti ja isosti...Inhottava tilanne...odottavan aika on pitkä.
Tsemiä sinulle...eiköhän kaikki ole ihan hyvin!!

On se jännä miten olen nyt alkanut miettimään melkein koko ajan onkohan masussa kaikki vielä hyvin...vaikka viikko sitten syke nähtiin. Suorastaan pelottaa...inhottavaa miettiä näitä juttuja. Väsymystä on edelleen ja kiukuttaa helposti...pahoinvointi on ehkä hivenen helpottanut mutta on sitä silti.

Neuvola on vasta kahden viikon kuluttua ja siellähän ei välttämättä edes kuulla pikku sydänääniä...=( noh päivä kerrallaan ja sitä rataa =) Miten teillä muilla, mietittekö näitä juttuja vai joko iloitsette täysin rinnoin raskaudesta? Mun mies on niin ihana kun sen kommentti on vaan että miksei kaikki menisi hyvin? Niinpä...miksei?! =)

Nyt toivotan kaikille kivaa viikonloppua!
 
lynn_e
^ kyllä mä aika varmoilla mielin tässä menen... turhaan murehtia, menee ilo koko raskaudesta! Kohtahan tässä on jo 12 viikkoa täynnä jonka jälkeen on jo 80% mahdollisuus selvitä loppuun saakka, eli todella hyvät!

lynn_e 10+0
 
Katzu
Mintulle: mulla on aika samanlaiset fiilikset kun sulla. Mullahan näillä paikkeilla viimeksi oli sikiön kehitys loppunut.
oireita tuijotan myös aika herkästi ja välillä kanssa hetken miettii, että onko mulla vielä niin huono olo kuin pari päivää sitten.

Onko teillä muilla tuntunut sellaista epämääräistä paineen tunnetta alapäässä. Mulla on esim. tänään tuntunut. En osaa sen tarkemmin tunnetta kuvailla....
 
angsteri
Katzu ja Minttu, mulla on ihan sama juttu. Koko ajan tutkiskelen oireita ja nyt niitä on aika vähän. Huono-olo tulee, jos on pitkään (pari tuntia) syömättä. Ultrassa tosiaan näkyi syke, mutta kuten teillä, pelkään, ettei kasvu on jatkunut! Täällä 7+1 ja kova on pelko. Toinen ulta on viikolla 11 ja sairaalassa vk:lla 12. Täytyy toivoa, että kaikki menisi hyvin.... ja uskoa myös, mutta välillä pelko iskee. Saisi olla oireita enemmän, että rauhoittuisin. Olen myös kokenut varhaisen km viikolla 5+6, mutta silloin kyseessä taisi olla tuulimuna. Kun nyt kaikki menisi hyvin!! Tsemppiä teille!!
 
MinttuO ejk
Voi kun saisi itselleen tuon lynn_en varmuuden =) Kun tosiaankin haluan nauttia ja iloita tästä raskaudesta ilman tuota kummitusta tuolla takaraivolla. Ajattelen että sitten kun on se 12 rv täynnä niin helpottaa...mutta epäilenpä!! =)

Mutta koetetaan piristyä...nautitaan tästä pahoinvoinnista ja väsymyksestä...kun ilmeisimmin viimeisen kerran siitä nautin kun tämän kesäkuisen jälkeen on meidän perheen lapsiluku täynnä. =)

Tsemiä meille kaikille...koetetaan nauttia! =)
 
P in Pink
Olin tänään mieheni kanssa ekassa neuvolassa (8+6) ja sydänäänet kuului! Outo juttu, että näin aikaisin, mutta ihana asia! Luulin, että niitä ei edes yritetä kuunnella! Nyt taas sai sellaista onnellista odotusmieltä! :) Seuraavasta ultrasta (np) en vielä tiedä, kun ei ole tullut kutsua, mutta tehtiin päätös, että ei mennä muihin seuloihin. Ultraan vaan moikkamaan pikkukaveria!
 
angsteri
Onnittelun P in Pinkille!!!

Mä olen täällä kärvistellyt kuvotuksen kanssa koko päivän. Ei se ole pahaksi äitynyt, mutta sen verran ettei ruoka oikein maistu.

Hmm, kuntien pitäisi ehdottomasti tarjota vielä yksi ultra heti alku raskauteen esim. vk:lle 6. Näin saataisiin kaiken maailman tuulimunat heti diagnosoitua!
 
Sarana
Voi pas..a. Eilen ja tänään ollut aika reilusti veristä vuotoa =(
Soittelin sairaalaan, käskivät maanantaina mennä ultraan äitipolille.
Taasko menee tai meni kesken =(( Koko IVF-hoito alkaa taas sitten aivan alusta =((

rv 7+4 vai keskenmeno =(

 

Yhteistyössä