Kesäkuun 2008 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja MinttuO
  • Ensimmäinen viesti
Alessia
Katzun kalenterin mukaan meille on tulossa tyttö, niin kuin epäilenkin... Mies haluasi poikia, koska sen mielestä tytöistä joutuu olemaan koko ajan huolissaan!

Olin hammaslääkärissä eikä se voinut puuduttaa raskauden takia. No eipä se sattunutkaan, joten ei mikään suuri menetys.
 
Sanna.
Alessia: Miksi sua ei voitu puuduttaa? Puudutuksen pitäisi olla paikallinen. Niin ainakin minulle sanottiin hammaslääkärissä ja myöhemmin synnytysten lääkäri.
Tosin meidän Pikkuveikka kuoli kohtuuni 36 raskausviikolla (mitään syytä ei löydetty) la-su välisenä yönä, olin ollut hammaslääkärissä juuri perjantaina ja saanut paikallispuudutuksen. Shokeeraavaa yhteensattumaako vai mitä... en halua edes asiaa miettiä. Kyseenalaistin tuon puudutuksen monille tahoille mutta kaikki sanoivat ettei vaikuta.
Minä haluan tietää sukupuolen jos se on ultralla mahdollista, en sen vaate jutun takia vaan siksi että on ihana tuntea vauva jo odotusaikana jompana kumpana. Esikoisesta ja keskimmäisestä emme tienneet, oli yllätys kun syntyivät, mutta Pikkuveikan tiesin. Onneksi, Antoi syvyyttä meidän suhteeseen joka sitten loppui ennen kuin kunnolla alkoikaan. Mutta jos ei selviä niin sitten ei.
 
Nadele
HUI, voiko supistukset alkaa jo noin aikaisin :eek: Luulin, että vasta joskus viikolla 20 jotain.
Meillä lähti tänään 11. viikko käyntiin, kohtapuolin päästään ekan kolmanneksen ohi, jee!
 
MinttuO ejk
Hei vaan!

Me ollaan kysytty aikaisemmilla kerroilla ultrassa sukupuolta ja ne ovat pitäneet paikkansa. Ollaan haluttu tietää ihan vaan siksi että on kiva tietää. Olen kyllä silti pukenut poikani punaiseen ja vaaleanpunaiseenkin ja nukkeja löytyy lelujen joukosta. =)
Nyt ei kysytä ja halutaan tietää vasta sitten kun syntyy =D

Mä kävin ed. raskaudessa hammaslääkärissä paikkaamassa reikää ja hammaslääkäri kysyi mielipidettäni puudutukseen ja sanoin vaan että mitä hän lääkärinä suosittelee. Hän halusi kokeilla ensin ilman jos vaikka ei tarvitsisi laittaa ollenkaan ja koko operaatio hoitui ilman puudutusta. Eikä käynyt yhtään kipeää. Lääkäri oli myös varovaisempi poriensa kanssa. Mutta olisi kyllä puuduttanut jos olisin halunnut. Että mun mielestä se ei ole kiellettyä.

Katzun laittaman linkin mukaan kuopuksen pitäisi olla tyttö ja uuden tulokkaan olla poika...poikaa kyllä itsekkin veikkaan...kun on jo nuo kaksi poikaa...ei taideta osata tyttöjä tehdäkkään =)

MinttuO ja ryyni rv 13+1
 
Nadele
Olipas hämmentävää, mahduin sellaisiin farkkuihin, joita ei ole tarvinnut ajatellakaan pariin vuoteen. Nyt jotain 7-8kg tippunut marraskuun alusta. Taidan olla vähän vihainen vaihtoehtomutsi kun siirryn pienempiin vaatteisiin siinä missä toiset mammapöksyihin ;)
 
Sanna.
Katzun "kalenterin" mukaan meille tulisi nyt tyttö. Esikoisesta piti paikkansa että tyttö, keskimmäisestä tuli poika vaikka kalenterin mukaan piti olla tyttö, Pikkuveikka oli poika niinkuin kalenterinkin mukaan... Saapa nähdä miten pitää tällä kertaa paikkansa.
 
Alessia
Sanna: Hammaslääkärin mukaan raskauden alkuaikana pitäisi välttää puuduttamista... joten hänenkin mielestään loppupuolella puuduttaminen on ok. Ikävä yhteensattuma, jos sinun oma hammaslääkärikäyntisi saa nyt huolen syntymään, olisiko puudutuksella ollut asiaan vaikutusta.

 
EmiliaX
Otan kantaa tuohon sukupuoli asiaan.. Musta on rikkaus,että on kaksi eri sukupuolta. Ja haluan pukea tytön tyttövaatteisiin ja pojan poikavaatteisiin. Toki käytän eri värejä,nytkin neidillä on ruskeat vaatteet päällä,mutta kylään ja kaupoille mennessä pistetään paremmat vaatteet päälle ja niistä huomaa sukupuolen. Olisi tosi ankeeta jos kukaan ei käyttäisi tyttömäisiä ja poikamaisia vaatteita vaan kaikilla olisi jotain neutraalia yllä. HYi,kylmäsee ajatuskin.Sama koskee aikuisia;)) Huh,jos ei saisi selvää sukupuolesta.. pidän miehen näköisistä miehistä ja haluan itse näyttää naiselta.
 
Äittä74
Terve!

Ajattelinpa minäkin liittyä joukkoon! toivottavasti otin nyt viimeisen päivitetyn listan... Tällä kertaa en ehdi enempää kirjoitella kun tuo poika varmaan pian herää.. hän on 1v3kk ja nyt sitten kesäkuussa odotellaan pikkusiskoa tai -veljeä! :)
Terv. Äittä74

Lynn_e...............30.05.08.........Toinen (esikoinen 10/06)
linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
Juulia78.............04.06.08.........Toinen (esikoinen 09/01)
Thelma82...........05.06.08........Esikoinen
vaahteranlehti.....06.06.08.........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)
mä-80...............06.06.08..........Toinen (esikoinen 03/06)
Iines 2..............06.6.08...........toinen (esikoinen 2004)
MinttuO.............06.06.08...........kolmas (eka 2004, toinen 2006)
Pretty in Pink.......7.6.08............Ensimmäinen
Sanna. .............7.6.08...........neljäs (6/2000, 7/2003, Enkelipoika 11/2006)
Lilybelle.............9.6.08...........Toinen (esikoinan 10/05)
Äittä74...............11.6.08.........Toinen (esikoinen 08/06)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen 11/04)
Vieläkö yksi.........13.6.08..........neljäs (-96,-98,-01)
EmiliaX...............13.6.08.........kolmas( 2004 ja 2006)
Riksu81.................13.6.08...........esikoinen
Katzu................14.6.08...........esikoinen (km 12/2006)
Mörkö................18.6.08...........toinen (esikoinen 2006)
Kolkyt ja risat.......19.6.08..........toinen (esikoinen 10/2005)
Angsteri..............20.6.08..........esikoinen
Leenu1................22.6.08..........toinen (esikoinen 11/05)
-Ama-.................25.6.08...........esikoinen
Nadele..................29. tai 30.6...........esikoinen
Alessia................30.6.08...........esikoinen
 
MinttuO ejk
Pikaisesti nostan...=)

Tervetuloa Äittä!

Tänne ei ihmeitä. Pahoinvointi on helpottamassa. Kuvotusta kyllä on mutta en enää oksenna yhtä usein kuin aikaisemmin. Väsymystä riittää ja on nyt on tullut paljon muita oireita mukaan =)

Kamala nälkä jo...ruoka-aika vasta kello 17...en taida kyetä odottamaan kun söin jo välipalankin...=/

MinttuO ja ryyni rv 13+3
 
-Ama- ejk
Mulla on myös pahoinvointi helpottanut. Väsymyskin on ihan normaalia, ainahan sitä tähän aikaan vuoesta tarvitsisi enemmän unta kun ehtii yön aikana (ainakaan arkena) nukkumaan. Nyt on viikkoja 10+5 ja ensi viikon keskiviikkona (12+0) olisi np-ultra.

Kerrottu ei olla vielä kun mun siskolle ja yhdelle kaveripariskunnalle. Tällä viikolla olisi ehkä tarkoitus muutamille ystäville kertoa, mutta vanhemmillemme kerrotaan vasta np-ultran jälkeen.

Voikaa hyvin!
 
Nadele
Onko teillä ollut jo unia vauvasta? Meillä mies on nähnyt vauvaunta ja kaveritkin ovat jo uneksineet meidän vauvastamme (että siitä tulee nero! :D), mutta minä en ole vielä nähnyt yhtään unta, jossa vauva olisi mukana. Paitsi viime yönä ihan kauheaa painajaista. Minä kerroin unessa miehelle olevani raskaana, ja mies ilmoitti, että hän muuttaa takaisin kotipaikkakunnalleen, jotta voi käydä tarpeeksi baareissa, ja että muuttaa ehkä takaisin sitten joskus parin vuoden päästä, kun on saanut bilettää tarpeekseen. Kiva!

Pahoinvointi vaikuttaisi täälläkin hieman hellittäneen. Eilen en oksentanut ollenkaan, ja kolme edellistä päivää oli vain yhden oksun päiviä. Vaakatasossa täytyy kuitenkin olla melkein jatkuvasti, tai paha olo alkaa puskea päälle. Ihan sairaslomakuntoinen olen siis edelleen, mutta huomattavasti mukavampaa, kun alkaa pysyä sisällä se vähäinen ruokamäärä, jonka saa menemään alas.
 
MinttuO ejk
Nadele: Ei ole vielä vauva uniin tullut. Mutta eiköhän kun masu vähän kasvaa. Hauska tuo sinun uni...=D Alkoi ihan naurattamaan.

Kävin tänään neuvolassa kuunteluttamassa sydänääniä kun kaaduin eilen illalla kotona. Jalat märkänä tulin kylpyhuoneesta ja eteisen lattialle sitten pyllähdin. Sydänäänet onneksi löytyi ja yli 150kertaa/min pikkuisen sydän löi. !! Olipas ihanaa kuulla ne!!

Nyt ei muuta...tulkaahan muutkin ilmoittautumaan!!

MinttuO ja ryyni rv 13+4
 
Thelma82 ejk
Tervetuloa uusille!

Nadelella karmea uni, onneksi vain uni:) Ite oon nähnyt jo kaksi kertaa unta kuinka ollaan tultu vauvan kanssa sairaalasta kotiin. Viime yönä näin vähän hassua unta. Imetin vauvaa ja samalla toisesta tissistä vaan suihkus maitoa eikä imettämisestä tullut mitään:D

Hienoa Minttu, että syke kuitenkin löytyi eikä mitään käynyt. Varmasti säikäyttää kovasti!

Yks työpäivä enää ja sitten etelän lämpöön viikoksi:) Ei ole juuri työmotivaatiota.

Tosiaan, tulkaa kertomaan muutkin kuulumisia:)
 
Sanna.
Kaatumisista: Kun odotin esikoista kaaduin ulkona jäälle ja hyvä että henki itsellä kulki, sen verran kova oli tuo lento... Soitin neuvolaan ja sanoi neuvolantäti minulle että kyllä niin hyvässä turvassa tuolla kohdussa ovat, varsinkin jos ei suoraan vatsalleen onnistu kaatumaan. Niinhän se oli: esikoinen nyt reipas ekaluokkalainen.
Kuvotukset taitavat olla minulla taakse jäänyttä tässä raskaudessa (joka toivottavasti on viimeiseni...), hyvä näin, mukavampi olla kun ei kuvota.
Odottelen postia Hyvinkäältä, seula verikokeesta... Toivon että mitään ei ole, sanoivat soittavansa jos jotain on ja jos ei niin sitten heittävät kirjeellä. Oletteko muut olleet tuossa verikokeessa np-ultran jälkeen?! Siinähän tuo down-riski tulee paremmin esille kuin ultrassa. Meillä se on vapaaehtoinen mutta halutessaan voi mennä.
Lumiterkuin S
 
Lilybelle
Minäkin toivotan Äittä74:n tervetulleeksi! Meillä samaa vanhaa. Kuvotusta ei onneksi ole ollut pariin viikoon, paitsi jos antaa nälän yllättää. Minulla se pahoinvointi on tosin ollut koko ajan aika lievää, eli en ole joutunut oksentamaankaan. Nielu on kyllä herkkänä, johtuneeko raskaudesta, että alan heti kakoa pahoista hajuista. Huomenna on ensimmäinen ultra, jännittää! Tuntuu välillä epätodelliselta olla raskaana, kun oireet vähenevät, mutta ei tunnu vielä liikkeitä aikoihin...Minäkään en ole vielä nähnyt vauvaunia, lähinnä työasiat pyörivät vielä mielessä. Ilmoitan huomenissa, mitä ultrassa näkyi..:)
 
Nadele
Minua on alkanut kovasti pelottaa np-ultra. Lähinnä siksi, että olen niin kiintynyt jo Pisteeseen, että en todella tiedä, voisinko toimia järjen pohjalta, jos selviäisi, että lapsella on joku kehityshäiriö. Aikaisemmin olimme miehen kanssa puhuneet, että keskeytys tehdään, jos lapsella on joku sellainen (kehitys)vamma, joka todennäköisesti estää itsenäisen elämän tulevaisuudessa, mutta nyt en tiedä, miten pystyisin siihen. Eihän siinä tietysti mitään väärää ole, vaikka lapsi ei olisikaan terve, mutta kun silloin järjen kanssa asiaa ennen vauvaa pohdimme, niin tulimme siihen tulokseen, että meillä ei ehkä olisi resursseja ja voimia siihen, että lapsi olisi pahasti vammainen.

Ainahan sitä tietysti on se riski, että lapsi vammautuu esimerkiksi synnytyksessä ja sen kanssa on sitten elettävä, mutta toisaalta nyt olisi vielä se toinenkin vaihtoehto. Toisaalta toivoo, että ei olisi, niin ei voisi joutua valitsemaan tuollaisessa tilanteessa. Toisaalta tietysti hyväkin, sillä kahdella kaverilla on havaittu tutkimuksissa elinkelvoton sikiö. Sellaisessa tilanteessa tietysti päätös olisi helppo.
 
Katzu
Huomenta vaan ja lumisia terveisiä

Minulla myös pahoinvointi selkeästi loppumaan päin.

En ole oikeastaan nähnyt mitään vauvaunia. Kaikkia muita ihan pöhkjä sitäkin enemmän :)

Onneksi Minttu ei käynyt kuinkaan tuossa kaatumisessa. Nyt saa olla tosi varovainen tuolla ulkonakin. Yöllä oli aura-auto käynyt meidän kadulla ja sit postilaatikolle mennessä huomasin kuinka liukas tamppaantunut lumi oli. Onneksi en kaatunut.

Mulla olisi tänään 12+5 ja seuraava neuvola kahden viikon kuluttua. Ja kyllä mulla jo nyt vatsa pömpöttää jo ihan kokopäiväisesti. Töissä vielä pyrin peittelemään asiakkailta, mutta alkaa olemaan jo aika vaikeaa.

Meinaatteko huomenna katsella linnanjuhlia? Ajattelin ainakin puvut tsekata (mies voi olla kyllä erimieltä kanava asetuksista ;))

Mukavaa keskiviikkoa kaikille
 
MinttuO ejk
Hellou!

Varmaan minäkin katselen pukuja huomenna. Muistan hyvin esikoiselta kun olin sairaalassa vielä...niin katselin siellä pukuloistoa itse aika ryvettyneessä kunnossa =) Seuraavana päivänä päästiin vauvan kanssa kotiin!

Väsyttää kovasti. Kuopus on yskässä ja valvoskeli viime yönä. Esikoinen heräsi kahdelta kun peitto oli tippunut ja sen jälkeen meni tovi että sai hänet nukahtamaan. Nyt on itellä silmät ihan ristissä.

Laittelin keittiön ikkunaan jouluisemmat verhot. Löysin kaapista iänikuiset viininpunaiset verhot joista sai kivan kapan keittiöön. Esikoinen halusi omaan huoneeseensa sitten samanlaiset joten puolikasverho on nyt sitten siellä =)

Mut nyt taas mentävä...hyvää itsenäisyyspäivän aattoa kaikille!

MinttuO ja ryyni rv 13+5
 
Sanna.
Kävin aamulla neuvolassa kuuntelemassa onko Taimi vielä elävien kirjoissa ja olihan hän. :)! Potki kovasti dopleria ja syke oli 149-155.
Kyllä huojensi taas mieltä. Onneksi neuvolantäti on hengessä mukana, ymmärtää huoleni paremmin kuin hyvin.
 
Lilybelle
Hei, ultrassa kaikki hyvin. Oli taas aika ihmeellistä nähdä pieni ihmisen alku, jolla oli kallonmuoto, selkäranka, kylkiluut, jalat ja kädet. Sillä kokemuksella elää taas monta talvipäivää. Laskettu aikakin heitti vain päivällä, viimeksi taisi heittää viikolla. Rauhallista itsenäisyyspäivää kaikille, tottahan linnan juhlat pitää katsella, ainakin pukujen takia!
 
Alessia
Tänään jouduin kertomaan raskaudesta pomolle, koska jouduin varaamaan ajan neuvolaan töiden päälle. Kun valittelin että töiden vuoksi laskettu aika osuu vähän huonoon kohtaan niin se sanoi, että lapsen syntymää varten jokainen aika on hyvä :)

Oletteko muuttaneet ruokailutottumuksia raskauden aikana (lukuun ottamatta kiellettyjä juttuja)? Mä olen huomannut, että koko ajan pitää olla jotain naposteltavaa varalla. Olen tosin pyhästi päättänyt etten liho raskauden aikana, joten olen yrittänyt hankkia varastoon vaan terveellisiä juttuja, kuten vihanneksia ja hedelmiä. Silti vähän pelottaa että koska tää räjähtää käsiin...
 

Yhteistyössä