Kesäkuiset mammat 2011

Griffski: 2009 verotuksen mukaan tosiaan lasketaan äippäraha, paitsi jos haluat esim. viimeisen puolen vuoden tulojen mukaan laskettavan, jos tulot on olleet selkeästi enemmän kuin v. 2009. Näin on esimerkiksi minun kohdalla, koska nyt olen ollut töissä, mutta v. 2009 olin hoitovapaalla, joten olen ruksinut että äippäraha lasketaan viimeaikojen tulojen mukaan. Palkkis sen laskeskelee. Saitko muuten neuvolasta kiinni ketään? Paras olisi päästä näytille, jos on kovat nuo vatsakivut.

Tsirpukka: varmaan oli tosiaan kiva sotku pesukoneessa...

Nannaliina
oletko kokeillut vaikka Panadolia ottaa nukkumaan mennessä, jos auttaisi särkyihin ja saisit nukuttua?
 
Woohoo, mulla parempi että menee 2009 verotuksen mukaan. Viime vuotena aloitin elinkenoharjoittajana ja tulot luonnollisestikaan ei heti lähde lentoon :)

Sain nlasta kiinni terkan, mutta ei se oikein mitään sanonut muutakuin että paras olis lopettaa työt jo ja että saikullahan mä olisin jo jos olisin toisen työnantajan palveluksessa....noh helpommin sanottu kuin tehty :( Ihan stressi tämän kuulema todennäköisesti saa aikaan ja pitäs lopettaa stressaaminen - toinen helpommin sanottu kuin tehty. Vaarallisilla vkoillahan mä vielä olen, joten tahtia on hiljennettävä. Ensi vkolla on nlalääkäri, siellä jutellaan lisää. Toki hakeudun synnärille, jos kivut yltyy. Vauva liikkuu onneksi ihan hyvin, ja sitä pyysi seurailemaan myös.

Ihana aurinko taas tänään - töihin on kuitenkin raahauduttava, ei auta.
 
Jaksamista Griffiski kovasti!

Ei auta Panadolit sun muut mutta imetystyynyn laitoin jalkojen alle eilen heti kun menin sänkyyn ja jalat pysyi säryttöminä. Mutta tämä unettomuus on ihan karseaa. 23 menin unille ja uni tuli vasta 04. 05 heräsinkin taas jo vessaan ja siitä asti valvoin kunnes nousin ylös 8. Kärsin muutenkin ei raskaana unettomuudesta ja olen erittäin huono nukkumaan mutta raskausaikana tämä on ihan mahdotonta. Noh,tänään alkaa muutto ja olen innoissani päästessäni asunnolle siivoamaan ja purkamaan laatikoita. Mies menee illalla pesemään lattiat ja vahaamaan ne niin vkonloppuna saakin kantaa jo sohvan ja muita isompia kamoja. Mä en kyllä kanna mitään painavaa,sen verran supistuksia on iltaisin kuitenkin ollut.
Ja eihän tässä ole oikeasti enää kamalan kauan laskettuun,ihan hirvittää että lauantaina on jo rv31 joten en valita tuosta nukkumisestani sen enempää,kotona saan sitten taas hyvin nukuttua vauva kainalossa:)
Kovin on kova poika vaan melskaamaan mahassa ja nimenomaan yöaikaan,sekin häiritsee untani tosi pahasti kun saman tien kun itse käyn makaamaan alkaa toisella zumbat ja jatkuu läpi yön :D

Nannaliina ja Zumbaaja 30+5
 
Jaksamista Griffski!

Millaset ne levottomat jalat on? mulla on nyt särkenyt jalat varsinkin iltasin jo parin päivän ajan, mutta sihen tosin on auttanu panadoli. ja samaten välillä särkee myös kädet. mä oon pistänyt ilman piikkiin, kun se hyppii tuolleen että lämmintä, viileetä jne..

Täällä kanssa vauveli möyriny ihan valtavasti (mistä tietty olen iloinen, kun oli taas tossa hiljanen ja neuvolassa täytyi käydä sydänääniä kuuntelemassa) mutta eilenkin ja tänään tuntuu kun tulisi nahan läpi ulos, ihan käy kipeetä.

Nyt on jo kaksi iltaa (pikemminkin yötä) saanut tytön unille ilman että saisi raivareita, mutta kun saisi viellä aikaistettua sitä nukkumaan meno aikaa. Tässä ollaan joka ilta jouduttu käymään auton kanssa liikkeellä ja tietty nukahtaa samantien niin sekin jo syynä. No tänään viimenen ilta ajelu niin eiköhän se siitä :)

Muhun puri joku ihme siivous vimma. no eilen pistin 2 kassillista tytön leluja jemmaan, kun ei leiki niillä muutakun levittää ne pitkin poikin olkkaria. no nyt on ihmeen siisti olkkarin lattia kun jäljelle jäi muutama nukke :)
ja sohvatyynyn päälliset pistin koneeseen ja ikkunoita katselin sihen malliin että ne kaipaisi pesua. mutta kaikkea ei pysty tehä tuon selän kanssa. no ehtiihän sitä :)

En muista sanoinko jo mutta onnea Nannaliina uuteen kotiin :)

Ninatus rv 29+0
 
Nannaliina76:Mie oon kans tosi huono nukkumaan ihan normaalistikin.Eilen nukahin telkkaria kahtoessa sänkyyn kymmenen jälkeen ja heräsin 1.30 :O.Siinä sitten meni valvoessa yli neljään,huoh...Hirvee melske kävi masussa eikä taaskaan hyvää asentoa tuntunut löytyvän sitten millään.
Pahin valvomis-jakso miulla oli viime kesänä,kun äiti kuoli.Meni monen monta viikkoa parin tunnin painajaisilla,ihan karmeeta.Onneks syksyn tullen rupes taas uni tulemaan ihan eri tavalla.Oishan sitä saanu terveyskeskuksesta sillon unilääkkeitä jos oisin käynyt lääkärillä,mutta en kyllä periaatteestakaan halua mitään "kemiallista" unta...
Otahan iisisti muutossa!!!Meillä muutto siirty ens viikolle ,kun on sillon vasta asunnon lopputarkastus ja sitten saahaan avaimet käteen.
Tänään sain taas pari pikkumattoa pestyä ja varastoa käytyä läpi,hiljaa hyvä tulee:whistle:

Ninatus:Miulla ainakin on välillä silleen kokonaisvaltaisesti ja inhottavasti särkenyt polvitaipeista nilkkoihin jottei pysty pitämään jalkoja paikallaan.Pakko on väännellä,venytellä ja käännellä koko ajan.Siks aikaa helpottaa,kun isäntä hieroo ,mutta jatkuu se "jomotus" heti hieronnan loputtua...Ja aina siis vaan pitkälleen illalla sänkyyn mentyäni on tuo särky.
Nvolan terkka suositteli magnesium-lisää noihin jomotuksiin,mutta mie syön tuota raskausajan multivitaa ja juon päivittäin rainbown sitruunavissyä vajaa 3ltr:ashamed: niin en oo kehannut enää lisää magnesiumia popsia.

Tuo vissyn,nimen omaan sitruunavissyn-himo on ihan järkkyä.Mie voisin killittää sitä vaikka kuinka paljon.Siitäkin neuvolassa sanoin niin ei kuulemma oo haitallista jollei rupea närästämään,eikä se oo närästänyt niinkuin jotkut rasvaiset,mausteiset ruuat.

Mie kävin eilen parturissa leikkuuttamassa tukkani(3 puolvee sitten viimeksi käynyt...)ja kuopus oli isänsä kanssa sen puoltoista tuntia sillä aikaa.Noh,illan sitten tää kakspuolvee kiukkuskin miulle ja kävi pari kertaa läpsäsemässä mahaankin:O
Mietinkin jotta mitähän siitä ens kesästä tulee jos on hyvinkin itkuinen ja huomiota jatkuvasti vaativa vauva.Pistää varmaan tuo kuopus ranttaliksi urakalla:confused:
Onneks esikoinen on auttelemassa,kun on kesäloma ja kai se mieskin pystyy jonkinlaisen isyysloman pitämään,toivottavasti.

Valaiskaa työ viisaat tyhmää:
Enkös mie saa sen saman äippärahan,kun sain kuopukselta,koska la on ennenkuin poika täyttää 3 vuotta heinäkuussa?Niin ja oon siis ollut kotona hoitamassa poikaa heinäkuusta 2008 alkaen.(äippäloma alkoi sillon toukokuun lopussa -08)
Näin mie ite oon käsittänyt ainakin...Hitsin pimpula ,kun tuo kela ei täällä tuppukylässä oo auki kuin 2 pvänä viikossa...

Se siitä ihanasta kevät ilmasta,meillä sataa ulkona styrox-palleroita ja PALJON...

Tsirpukka 27+6
 
Tsirpukka saat kyllä äippärahan edellisen mukaan, kun nuorempi lapsi alle 3 v ennen laskettua-aikaa tai syntymää. Meillä tulee ikäeroksi vähän yli 4 v, joten en saa.

Minä myös olen välillä nukkunut tosi huonosti, välillä taas ihan hyvin. Viime yönä taas tuntui, ettei ilmassa ole happea ja jouduin nousemaan ylös ja vähän syömään. Valvoin muutaman tunnin. Päiväunetkaan ei onnistuneet, kun sama hapettomuuden tunne iski kun menin vaakatasoon. (Olen siis vielä saikulla, joten päikkärit olisi olleet ihanat.)

kurkkunaamio 29+5
 
Olipas yö..tuli valvottua kun ei kyenny nukkuu. kylkeä kun käänsi niin puutu nivustaipeet, siis jos makasin vasemmalla kylejllä niin vasemmalta puolelta puutui, sama jos käännyin oikealle kyljelle.

Onko kurkkunaamio hapettomuuden tunne helpannut? toivottavasti.

Mun on pakko hiukan avautua, sanokaa että olen ihan pölhö. mutta aika ajoin tulee kauhea pelko ja paniikki että jotain ikävää sattuu. viimeistään synnytyksessä. ja tuo agalactie mörkö on mielessä koko ajan. Viime neuvolassa siitä puhuin ja sanoi kyllä siitä antibiootista mutta myös jotain että on lääkäristä kiinni. se juttu jäi tosin kesken. mutta eikai ne nyt sentään kieltäydy antamasta antibioottia kun esikoinenkin sairastu.??
On vaan sellanen olo etten halua laittaa mitään valmiiksi, kun jos käykin jotain ikävää. sanokaa että olen ihan pölhö ja pitäisi lopettaa jo tollasten asioiden miettiminen

Ninatus 29+1
 
Kurkkunaamio: Joo aloitan äippäloman 50 pv ennen ihan virallisesti. Eli 5.4. on ekaihan oikea mammalomapäivä. Mutta olen myös ammatinharjoittaja/yrittäjä,joten jäin nyt jo pois töistä ihan omalla rahalla. Minulla on nimittäin fyysisesti rankka ja muutenkin riskialtis työ eli samoissa tunnelmissa olin minäkin viime viikolla töissä kun Griffiski. Kaikki kumartelut ja lattialla konttaamiset sai aikaan aika napakoitakin supistuksia ja siihen vielä stressi päälle ettei saa nukkua niin avot. Tällä viikolla olenkin vienyt poikaset hoitoon ja yrittänyt levätä ja nukkua päikkäreitä kotona. Supistelut on kyllä vähän rauhoittuneetkin. Mutta jaksuja Griffiskille ja muille loppurutistukseen töissä! Onko sun työ semmosta, ettet pysty himmaamaan missään vaiheessa päivää?
Minulla jatkuu samat tyynytsembalot, levottomat jalat ja närästykset öisin. Semmosilla 2-4 tunnin yöunilla tässä nyt sitten jo tässä vaiheessa mennään. Minä saan vielä kerättyä jotenkin ihan järkyttävän angstin tuosta nukkumattomuudesta keskellä yötä ja en sitten raivopäissäni ainakaan saa nukuttua.Kävin ostamassa magnesiumia ja testaan, josko siitä olisi apua edes noihin levottomiin jalkoihin. Väsymyksen piikkiin laitan myös sen, että laitoin asiakkailleni viimeiset laskut eilen postiin ilman postimerkkejä!!! Voi saakeli että harmittaa!
Nannaliinalle onnea uuteen kotiin. Hyvään saumaan tulee muutto niin saat toteuttaa pesänrakennusviettiä ihan kunnolla;). Ja olikos Tsirpukkakin muuttopuuhissa tässä joskus lähiaikoina?!
Me vaihdettiin viime vknloppuna huonejärjestystä ja nyt on pienet jalat tipsuttaneet joka yö meidän makuuhuoneeseen. Laitettiin siis pojat samaan huoneeseen nukkumaan ja me miehen ja toukan kanssa mennään omaan huoneeseen. Aiemmin me kaikki nukuttiin siis samassa huoneessa.
Tsirpukka: Saat kuopuksen mukaan äippärahan, koska ei ole vielä täyttänyt 3 vee nyt kun uusi vauva syntyy.
Kurkkunaamiolle piti vielä sanoa, että minä herään aina välillä yöllä siihen, että haukon happea kuin kala kuivalla maalla ja tätä on jatkunut ny pari kuukautta. En tiedä mistä johtuu. Mulla on semmonen fiilis ihan kun unohtaisin hengittää kokonaan : /. Minä luin myös kotivinkistä sen jutun, jossa se vauva oli kuollut. Samana päivänä äitini soitti, että sen työkaverilla oli ollut etinen istukka ja se oli irronnut ja vauva oli ehtinyt kuolla kohtuun ihan tälleen viimeisellä kolmanneksella. Mulla tuli kanssa ihan hirvee ahdistus ja huoli omasta vauvasta. Mies sitten sai minut rauhoiteltua kun itkeä tihrustelin asiaa yhtenä iltana. Että Ninatus kyllä täältä porukassa muitakin pölhöja riittä :wave:. Enkä ole minäkään vielä laittanut enkä ostanut mitään. Ja koko tämän raskauden olen ollut vähän sillä fiiliksellä,että tässä ei voi olla onnellista loppua. Olen jutellutkin asiasta hyvän ystäväni kanssa ja en osaa selittää mistä tuo tunne oikein kumpuaa. Ehkä nuorimmaisen vaikeahkosta synnytyksestä?! Tai silloin jouduin oikeastaan itse ensimmäisen kerran tilanteeseen, mikä ei mennyt by the book ja jotenkin konkreettisesti havahduin, että tähän raskaaksi tulemiseen,raskauteen ja synnytykseen liittyy niin paljon asioita, joita ei voi itse kontrolloida. Ja tieto lisää tuskaa. Nyt ku on 3. kertaa pappia kyydissä niin osaa jo pelätä monia asioita. Ekassa raskaudessa minä en jotenkin osannut pelätä mitään ja synnytykseenkin menin "soitellen sotahan" -asenteella.
Mites joko teillä muilla on synnytysasiat alkaneet pyöriä mielessä? Miten teidän aiemmat synnytykset ovat menneet?
Minä lopetan nyt tämän romaanin ja lähden viemään koiran lenkille tuonne kaameeseen LUMIPYRYYN :mad:!!!
Toivotan kaikille tasapuolisesti ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua. Ja sen nukkumatin ja unijukan olisi kyllä syytä vierailla ihan meidän jokaisen luona ...

Hipsukkainen 29+4 + MEGApötsi

PS. Onko teillä muilla ihan kamala nälkä koko ajan? Minusta tuntuu ettei mikää ruoka tässä universumissa meinaa riittää:popcorn:
 
Hipsukkainen, Mun työ on sellasta et olen asiakkaan kanssa 2h kerrallaan joten asiakkaiden välissä pystyn huilaa, mutta kamalasti ei taukoja haluais pitää, kun se pidentää päivää sitten aikalailla. Yleisesti mulla on 3 asiakasta per pvä. Ja kun istun kerrallaan vielä sen 2h, niin se ei oikein tee hyvää alavatsalle, eikä selälle. Jään nyt sitten pois tän kuun lopussa, ja huhtikuun lopulla alkaa virallinen äippäloma, jei!

Mulla on KOKO AJAN nälkä!! Ja sokeriarvot on ollu senkin takia selkeesti kohollaan, varsinkin paastoarvo aamulla, kun herään yölläkin syömään :whistle: Painoa ei kyllä ole tullut kun pari kiloa, että se on hyvä!

Mä kärsin myös levottomista jaloista, siis auttaako se sitruunavichy sitten???? Todella ikävä vaiva, kärsin siitä jo ennen raskautta, mutta en näin voimakkaasti.

Ja samalla lailla kun muutkin, ajattelen koko ajan että jotain pahaa tapahtuu. Jos päivän on hiljaisemmat liikeet, niin kauhuskenaarioita alkaa piirtymään mieleen heti. Ja sitten kun tosiaan lukee ja kuuleekin jatkuvasti näitä kohtukuolemia sun muita niin ei helpota asiaa kyllä yhtään :| Mulla on nyt ollut tosi pitkä aika nlaan, eli viimeks oon käyny helmikuun puolessa välissä, ja meinaan kyllä sanoa että ei toista kertaa mielellään näin pitkää väliä kiitos! Se ei ole ainakaan helpottanut tätä vainoharhaisuutta!

Mä olisin ihan valmis jo poksahtamaan, jos vauvakin olis! Aika matelee, enkä jaksais enää odottaa. Mutta toisaalta sitten taas rakastan tätä massua niin kovin =)

Synnytystä en ole vielä pahemmin miettinyt oikeastaan, muutakuin että synnytänköhän nyt alakautta, vai tehdäänkö sektio kuten viimeksikin. Viimeksi kohtu ei jaksanut supistella tarpeeksi, enkä avautunut juuri mitään.

Stressi pitäis saada pois, mutta en tiedä miten. Taloudellinen tilanne päin pyllyä, ja se nakertaa kyllä jumalattomasti.

Griffski 26+4
 
Tukala olo on nyt ollut vähän parempi, laitoin toisenkin tyynyn vielä sängyn pää-päähän petarin alle (yksi siellä jo olikin), eli yläkroppa on entistä enemmän kohollaan. Sen lisäksi minulla on kyllä kaksi isoa tyynyä jalkojenkin alla, muuten niitä särkee. Mutta on sitä tukaluutta edelleen, nytkin tällä hetkellä.

Hieman on ollut kutinaa, ei tämä nyt ihan tavallista ole, että vähän väliä rapsututtaa. Mutta toisaalta ei mitään niin voimakasta, että tuntuisi, että siitä pitäisi huolestuakaan. Seurailen, jos lisääntyy. Ensi viikon keskiviikkona joka tapauksessa neuvola ja mainitsen asiasta siellä.

Minä olin koko alkuraskauden rakenneultraan asti todella huolissani, että kaikki ei olisi hyvin. En antanut itseni ollenkaan vielä tuudittautua ajatukseen, että meille tulee vauva. Sen rakenneultran jälkeen on ollut huojentuneempi olo. Nyt on sitten alkanut uudestaan tulla huolia mieleen. Ensimmäistä odottaessa en minäkään huolehtinut juuri mistään, ei tullut mieleenkään, että jokin voisi mennä vinoon, ja kaikki menikin hyvin. Toistakin aloin odottamaan vähän silleen "itsestäänselvyytenä mielin". Se menikin suureksi shokikseni kesken 12+6 ja sen jälkeen jotenkin silmät avautui, että kaikkea voi MINULLEKIN sattua.

Mutta, mutta, turhaan me täällä huolehditaan kaikki, että jokin olisi vinossa, suurin osa raskauksista sujuu ihan mutkitta.

Nälkä tai sanoisinko syömisen tarve on täälläkin hillitön.Joku päivä tällä viikolla vaaka näytti 60, eli 10 kg painonlisää oli mennyt rikki, mutta eilen kävin vaa'alla ja näytti 61,3, eli kilon verran oli tullut lisää ehkä jossain 3 päivässä!

Minä en muuten vissyä pysty juomaan nyt ollenkaan tämän inhan närästyksen takia.

Muitakin asioita piti kommentoida, mutta karkasi ajatus!

kurkkunaamio ja kolmonen 30+0
 
Tsirpukka kuvaili hyvin tuon levottomat jalat-oireen. Siihen auttaa normaalisti hb:n nosto mutta ei taida auttaa nyt kun vauva jo painaa reippaasti. Mä tunnen jo pienen pään alakautta mutta niin olen tuntenut aiemminkin. Selkeitä liitoskipuja alkaa olemaan mutta ei vielä mitään liian pahoja mutta saattaa johtua jatkuvasta seisomisesta ja muuttohommista. Paino on laskenut 1,5kg ihan viikossa kun ei ehdi syömään ja energiaa kuluu huhkiessa. Nälkä on koko ajan kova mutta samalla on pahoinvointia pitkin päivää,yök.
Mä olen huomannut myös että ihme pelkoja alkanut hiipimän mieleen,ei se olekaan niin itsestään selvyys että MINULLA menisi kaikki hyvin. Tosin kun on sen pienen pojan kuoleman masuun jo kokenut,toki aikaisemmilla viikoilla en voi ajatella kun että en itse asialle mitään voi jos jotain sattuu käymään.

Mutta mä lähden suihkuun ja isompien lasten kanssa asunnolle taas purkamaan ja kunnostamaan. Tänään saadaan ikkunoihin puusälekaihtimet ja keittiöön uusi pöytä ja pikkuhiljaa siellä alkaa näyttämään kodilta. Vanhasta asunnosta on lähes kaikki isommat huonekalut jo viety ja saamme olla siellä yötä vasta ensi viikon perjantaina joten aika ankeaa iltaisin täällä vanhalla kodilla maata olkkarissa patjalla tv:tä katsoen mutta eihän me täällä enää olla kuin yöt.

Mukavaa viikonloppua! Nannaliina 31+0
 
Lauantaita.

Esikoisen synnytys meni ihan ok. Tosin epiduraalin laitto meni pieleen ja seurauksena kauhea päänsärky. Olin 3 tuntia synnytyksen jälkeen siinä veripaikassa. Päänsärky helppasi, mutta kun kotia pääsin niin alkoi uudelleen ja jouduin takaisin sairaalaan sihen veripaikan laittoon . kaame se pääsärky kun ei liikkua kyennyt. ja sen jälkeen jäi sellanen ihme puristuksen tunne päähän kun esim. laittoi kaukaloa autoon. mutta meni ajan kanssa poies. On vaan jäänyt sellanen muistikuva että muuten meni ihan hyvin :)

Mulla ois koko ajan kauhea karkin ja makean himo. ihan kauhea. eilen söin kaksinkäsin suklaata ja tänään ison pussillisen irtokarkkeja ihan niin että tuli huono olo :ashamed:

mahan päältä olen pystynyt vauvaa tunnustelemaan, onkin tosi ylhäällä, tosin ei mitään tietoa miten päin köllöttelee. :)

Kurkkunaamio mulla on käynyt tolleen myös että se paino on noussut ihan kilon muutamassa päivässä.. oli tossa kerran sellanen että kävin neuvolassa ma ja sitten to, niin oli tosiaan pikkasen reilun kilon ero (siis plussaa). siitähän se täti riemastu..


En mäkään osannut esikoista odottaessa pelätä mitään, ostelin jo ennen ekaa ultraa parit bodyt ym. nyt en ole siis mitään bodeja usklatanut edes katsoa.
Se viime vuoden keskenmeno sai silmät aukenemaan, ettei kaikki mene välttämättä nappiin.
Pitäisi tosin lopettaa kaikki murehtiminen, mutta helpommin sanottu kuin tehty..

Mutta mukavaa viikonloppu. taidan raahautua jäätelön kera tv:n eteen :p ja neuvola täti taas kiittää..

Ninatus 29+2
 
Mulla ei ainakaan noihin levottomiin jalkoihin auta hb:n nosto (ei-raskausaikana se on yleensä 150 ja nytkin 125-130).

Joku puhu et vichy närästää? Mulla taas se toimii loistavana närästyslääkkeenä!

Mulla on onnistunu vielä nukkuminen hienosti (tai sen mitä nyt nukun yleensä), siis ettei maha ole vielä tiellä. Nukun edelleenkin hiukan sillee puolimahallaan. Ainoo asia mikä ahdistaa on se jatkuva vessassa ravaaminen. Oonkin yrittäny tosissaan välttää juomista illalla myöhemmin, joskus se vaan on hankalaa kun on tosissaan jano. Muuten ei ole kyllä mitään tyynyvirityksiä vielä tarvinnut tehdä. Mutta eihän mulla viikkoja olekaan vasta kun huomenna 27+0.

Ens vko olis enää töitä, sit pidän kk:n 'ommoo lommoo', ennekuin huhtikuun lopussa sitten alkaa äippäloma :) Kela-paperit viety - joten se on onneks pois päiväjärjestyksestä!

Voiko olla että mun elämässä ei oikeesti tapahtu mitään :O No voi näköjään, kun koskaan ei oikein ole mitään raportoitavaa :LOL:

Griffski 26+6
 
Huomenta mammat!

Jos jättäisi jonkun puumerkin..Vaikkei ketään oo kaivannutkaan..:LOL:

Olen ollu ihan kamalassa taudissa. Sain poskiontelotulehduksen, keuhkoputkitulehduksen ja sydämestä löyty sivuäääni.. Kaksi ensimmäistä hoitunee lääkkellä, sivuäänestä en osaa sanoa.

Mä jään virallisesti 1.4 pois töistä, tän viikkoo oon sairaslomalla.

Omaan (.) Maha kasvaa kauheeta kyytiä, poika potkii ihan hirveesti, tehojuomaa vissiin suonissa.
Aika menee niin kamalan äkkiä, mulla alkaa huomena jo 29 viikko. Apua, enää 10 viikkoa..:O

Wode ja urho.
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla odotuspuolella oli kysely kummeista; mitkä on teidän kriteerit kummiuteen ja joko kummit on valittu?

Mun mielestä eräs siellä sanoi hyvin, että sellainen on hyvä kummi joka on oikeasti kiinnostunut lapsesta ja kyselee kuulumisia, ei niinkään sellanen joka ostaa lahjoja mutta ei ole millään muulla lailla läsnä lapsen elämässä. Me ollaan valittu kummit juurikin sen mukaan, keitä (ainakin luulemme/uskomme) lapsemme kiinnostavan ja olevan läsnä hänen elämässään.
 
Kummeista: Tärkein kummin kriteeri on juurikin se, että on kiinnostunut lapsensta itsestään. Meillä on kummallakin lapsella muutama ihana kummi, jotka viettää oikeasti paljon aikaa poikien kanssa. Sitten on muutama sukulainen, jotka on otettu ihan velvollisuudesta ja ne on just niitä, jotka sen paketin jouluna ja syntymäpäivänä ostavat. Eivät edes välttämättä kysy lapsen kuulumisia kun soittavat. Mutta jokainen tavallaan! Varsinkin esikoisen kummit käy viikoittain viettämässä aikaa poitsun kanssa ja heillä on tosi läheiset välit. Nyt onkin jo vähän kummiongelma tälle kolmannelle tirppanalle...
Viikonloppu meni vauhdikkaasti ohi ulkoillessa ja eilen oltiin Emmassa katsomassa sirkusesityksiä ja Puhuvaa konetta. Jotenkin on puskenut ihan tosissaan tämä raskauden viimeinen kolmannes päälle: laardin lisäksi alkaa kertymään selkeästi myös turvotusta. Nyt olen kuitenkin pari yötä saanut nukuttua hieman paremmin, mutta silti on päikkärit pitänyt nykästä joka päivä.

Griffiski:Sulla on kanssa ihan hirveetä puuroo suonissa:LOL:. Mulla ihan samat hb lukemat ja levottomat jalat löytyy ikävä kyllä tästäkin osoitteesta. Minä uskon, että se on ihan jottain hermoperästä jalkojen sytkyilyä. Aloitin sen magnesiumin pari päivää sitten, mutta en kyllä ole huomannut vielä mitään ihmeparanemista : /. Se on rasittava vaiva!

Nyt lekittämään koiraa tonne lumen keskelle...mur!

Lähdenkin huomenna loppuviikoksi poikasten kanssa Savoon viettämään mökkilomaa eli olen nettipimennossa loppuviikon!:wave:

Voikaa hyvin!

Hipsukkainen + O 30+0 TASAN! Hui kauhistus!
 
Haha, joo Hipsukkainen, on kyllä ihan tarpeeks 'sakeeta' :D

Mä olen tyytyväinen nyt meidän kummivalintoihin - toivottavasti saan olla jatkossakin. Esikoisen kohdalla kävi niin, että toinen kummeista ei pidä minkäänlaista yhteyttä (enkä nyt todellakaan tarkoita lahjoja!), vaikka siis me ollaan kavereita jo vuosien takaa. Jos olisin tiennyt minkä tyyliseksi hän muuttuu 'kasvaessaan aikuiseksi', en olisi pyytänyt ollenkaan. Tämä kyseinen hlö on ollut hirveän sosiaalinen ennen, mutta nyt kun on oma perhe, ei pidä yhteyttä oma-aloitteisesti kehenkään. En sitten itsekään omaa/lapseni seuraa viitsi enää tyrkyttää. Harmillisinta on, että lapsi on nyt sen ikäinen että alkaa jo kyselemään miksi hänen kumminsa on tuollainen, kun veljen kummit on niin tiiviisti yhteydessä kuitenkin :(

Griffski 27+1
 
Kummeista:Meidän kahdella tytöllä on siskoni ja miehensä kummeina (sisko soitti tänään 4 viikon jälkeen ja sovimme typerän riitamme. Ihanaa koska olin koko aamun soittamassa hänelle että joku kohtalon juttu tämäkin oli kun juuri samana aamuna päätimme toisillemme soittaa) ja esikoisella on mm.miehen veli ja vaimo mutta eivät pidä mitään yhteyttä. Pyynnöistä huolimatta eivät koskaan käy meillä vaikka välimatkaa on 5km ja meitä ei koskaan heille kutsuta,olen käynyt heillä tasan yhden kerran.
Sitten on sellaisia kummeja jotka ovat lopettaneet yhteydenpidon ilman mitään syytä. Miehen paras ystävä puolisonsa kanssa on 5v tyttösemme kummi ja tämä mies käy meillä jouluna oven raosta tuomassa joululahjan joka ikinen joulu vedoten kamalaan kiireeseen,vaimoa ei olla nähty pariin vuoteen eikä vaimo vastaa mihinkään viestiin,ihan ihmeellistä touhua. En minäkään sitten ole enää jaksanut yksipuolisesti pitää yhteyttä ja laittaa lapsen kuvia ja kuulumisia kun ei kerran kiinnosta. Ja välimatkaa tässäkin tapauksessa huimat 6km. Käymään ollaan pyydetty vuoden aikana ainakin sen 10 kertaa mutta koskaan ei sovi eli eivät ilmeisesti halua jostain syystä olla tekosissa mutta en ymmärrä miksi ei.

Meillä alkaa muutto olemaan loppusuoralla ja eilen olin jo osan lapsien kanssa uudessa kodissa yötä. Vanhassa on enää jotain pyykkäystä ja patjoja lattialla,ankeaa mutta onneksi alkaa olemaan ohitse,mä olen puolikuollut jatkuvasta roudaamisesta ja univelasta mutta rakastan uutta kotiamme ja sitä olen päässyt jo sisustelemaan:)

Nannaliina ja kuudes 31+3
 
Mahtavaa varmaan kun saitte siskosi kanssa asiat sovittua Nannaliina! Ja tsemppiä loppumuuttoon, mä niin vihaan muuttoja, vaikkakin on aina ihana päästä uuteen kotiin :)

Mulla oli tänään nlä+lääkäri. Ihan turha reissu. Ei painoarvioo, eikä sisätutkimusta, ihan perusjutut vaan otettiin. Kaikki arvot ok. On kyllä tosi pettyny olo, kun edellisestä käynnistä on kuitenkin 1,5kk! Olis ollu niin ihana nähdä pikkunen ultralla pitkästä aikaa, niinkuin pitikin.

Griffski 27+2
 
Helouta helou! äippäpolilla tänän aamuna kävästy kontrollissa sokrujen ja verenpaineen takia kaikki ok =) masuasukki kasvanu hyvin painoa vähän päälle kilo =) täälläki masu asukki kova jumpaamaan :D Huomenna pitää viedä pissanäyte labraan ku epäilivät pissatulehusta ... Jees eipäs sen kumempaa palaamisiin gladiougus rv27+5 huh kolmekympiä lähestyy :D
 
Heips täältä muuttolaatikoitten ja nyssäköiden keskeltä!

Griffski73:Siis miun neuvolantäti ihmetteli kovin sitä jottei tuo vissy minuu närästä,kun oon sen suurkuluttaja.Nytkin on leka sitruunavissyä tässä tietokoneen kupeessa!
No voi höh millanen neuvolalääkäri-reissu siulla oli.Luulis jotta ne ois tutkineet kohdunkaulan tilanteen ainakin?!Miulle taas oli ylläri,kun minuu nuorempi raskaana oleva neuvolalääkäri innostu ultrailemaan miun mahaa myös mahan päältä ja oikein kääns monitorinkin minuun päin.
Tuumas kyllä lopuks jotta nää miun ultrat ois tässä,kun kerran ei oo riskiraskautta niin ei tarvii enempiä enää ultrata?!Onkohan tässä jouku uus käytäntö ettei enää raskauden loppuvaiheessa synnytystapa-arvioinnissa ultratakkaan vai liekkö ees moista arviointiakaan:O

Nannaliina76:Ihana kuulla jotta olette saaneet siskosi kanssa riidat sovittua!
Mie taas oon lähentynyt tämän raskauden aikana vanhemman isosiskoni kanssa vaikka vuoskaudet meillä on ollutkin aikalailla viileet välit.Myös äidin poismeno on varmaan omalla tavalla lähentänyt.

Mie näin yks yö painajaista jossa olin mukamas ultrassa ja sellanen vanha ukkeli-lääkäri sanoi jotta tää vauva on ollut kolme viikkoa jo kuolleena täällä,voitkin lähteä kotiisi...
Nyt oon sitten kuullostellut urakalla vauvaa.Ja onneksi muksii ihan mukavasti.Tänään en ole kerennyt kyllä istumaan,muutenku nyt ja arvelempa jotta tästä liikkeellelähtö tekee tiukkaa...

Kummeista:Tälle vaaville ainakin yksi kummi on jo mietitty valmiiksi,miun lapsrakas ystävä,2-lapsen yh-mami.

Nyt sai kuopus hepulit :ashamed:,mentävä siis...

Tsirpukka 28+5
 
Tsirpukka mulle sanottiin että ei enään ole synnytystapa arviota vaan on lääkäri neuvola rv 36-37. jos edellinen synnytys oisi ollut sektio niin sitten tekisivät synnytystapa arvion.

Oon myös nähnyt mitä ihmeellisempiä unia, ihan välillä aamulla hirvittää kun herää..

Nannaliina tosi mukava kuulla että olette siskonne kanssa sopineet :)

Kummeista: täältä kun luin kummi kysymyksen niin heräsin vasta koko kummi asiaan. tytöllä on 3 kummia. mutta nyt on pää aika tyhjä että keneltä lähtisi kysymään..

Ja päivän positiivisin juttu on se että mies sai töitä :) miten monta hakemusta onkaan jättänyt ja haastatteluissa ollut ja nyt vihdoin tärppäsi :) oli hän melkein 2v työttömänä (tytön kanssa kotona)

mutta nyt menen sulattelemaan masua, kun tuli syötyä ihan liikaa

Ninatus 29+6
 
Tsirpukka, mä juon kans ihan kiitettävästi vichyä, mua se tosiaan auttaa närästykseen! Ja joo, oli kyllä pettymys tuo nla, mutta meinaa omalta terkalta kysyä kun tulee töihin jos ultrais tai sit meen ihan naistenpolille. Vieläkun mulla on tää RD, niin haluisin toki seurata vauvan kasvua - vaikkakin sokeriarvot on suht aisoissa pysyneetkin. Kuulema sitten vkolla 37 katsotaan synnytystapa + painoarvio ja ultrataan.

Ninatus onnea tosi paljon miehen työllistymisestä - toivottavasti meilläkin kävis sama tuuri! Onhan se hiton stressaavaa kun rahat ei yksinkertaisesti riitä mihinkään.

Griffski 27+4
 
Mä en ole käynyt lääkärillä kuin kerran eli np-ultrassa. Toinen kerta on vasta rv36. Eilen olisi ollut nla mutta mä en jaksanut mennä,olen niin puhki poikki ollut. Nyt alkaa helpottamaan kun muutto tehty ja kivut kaikkosivat jaloista ja lonkista myös kun loppui se jatkuva seisoskelu ja kantaminen. Ihanaa nukkua öisin kun enää ei vaivaa kuin "vain" levottomat jalat ja nekään ei enää niin pahana. Maha on aika alhaalla ja itsellä hyvä olla.

Onnea Ninatuksen miehelle työstä! Mä taas toivon ettei mies saisi ennen kesää töitä,mä en kerta kaikkiaan jaksaisi yksin näiden ipanoiden kanssa viimeisilläni raskaana ees taas vieden ja hakien eskarilaista ja raahaten mukanani kävellen kolmea lasta ja mahaani.

Nannaliina 32+0
 
Viimeksi muokattu:
Ninatus hieno homma varmasti tosiaan tuo miehen työpaikka, onnea!

Nannaliina, meillä on eskari suunnilleen 50 metrin (tai vähemmänkin) päässä kodista, joten helppo homma hakea/viedä eskarilaista loppuraskaus ja ensi vuonna myös kun ekaluokka alkaa, ei tuota matkan pituus ongelmia. :) Paha tienylitys tuossa kyllä on, kun siinä on mutka juuri ennen ja ihmiset ajaa siinä tosi lujaakin, vaikka on 40 km:n rajoitus.

Minulla on muuten alkanut vasta nyt painamaan vauva alas virtsarakkoon ja sinne alaosastoon. Joku kerta on survaissut aika hyvin pissarakkoon. Eilen tuli myös outo potku tai liike, tuntui vihlaisevana kipuna selkärangan vieressä. No eihän se potku tietysti oikeasti sinne voinut mennä, mutta tuntui kuin olisi potkaissut selkään asti. Joku hermo varmaan meni sopivasti sinne.

kurkkunaamio ja kolmonen 31+1
 

Yhteistyössä