Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Eilen kontrolloitin hcg ja oli nyt vain enää 50 pintaan. Lääkäri soitti ja sanoi et vaikkei varmuutta täysin ole niin epäilee et siel on tosiaan ollut myös kohdun sisäinen raskaus joka on myös mennyt kesken. Jotenkin ymmärsin hänen puheesta et koska kohdun ulkoinen leikattiin ei hcgtä pitäisi enää muuten olla. Olo on siis aika tyhjä, ihmeen surullinen ja aika yksinäinen yhtaikaa.

Ihanaa jatkoa teille kaikille ja toivotaan et kaikilla menis kaikki hyvin kiitos kun sain käydä pyörähtämässä täällä vaikka lyhyeksi se jäikin!
Voi harmi.😥 Voimia kovasti. ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiukuna
Onko muille tullut kertaakaan sellaista oloa, että olikohan tämä järkevää ja että mitenhän tästä selvitään? Varsinkin, jos on jo useampi lapsi?
Todellakin, vaikka tää raskaus on todella toivottu ja odotettu, niin silti välillä tulee jopa ahdistus että mitä sitä on tullut tehtyä ja miten ihmeessä siitä just selviää. Varmaan täällä kans vaikuttaa paljon toi uhmakas taapero, joka ei päästä helpolla :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Me kerrottiin viime viikolla raskaudesta mun esikoiselle, joka on pian 10v. Totesin, että jos menis kesken tai muuten päättyis ikävästi, niin en varmasti haluaisi häneltä pahaa oloani peittää vaan parempi että tietää missä mennään niin ei tarvii miettiä itsekseen, että mikä mulla on. Hän onneks osaa pitää salaisuutena tän muilta.

Viikonloppuna oltiin miehen vanhempien mökillä ja lopulta kerrottiin sit heillekin raskaudesta. Nähdään niin harvoin kasvotusten ja haluttiin mieluummin kasvokkain kertoa :) Lisäksi asiasta tietää mun kaksi siskoa ja miehen yksi sisko. Lähipiirille varmaan aletaan ensi viikon varhaisultran jälkeen puhua asiasta, julkisesti sitten nt-ultran jälkeen :)
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4 ja Poppana_
Todellakin, vaikka tää raskaus on todella toivottu ja odotettu, niin silti välillä tulee jopa ahdistus että mitä sitä on tullut tehtyä ja miten ihmeessä siitä just selviää. Varmaan täällä kans vaikuttaa paljon toi uhmakas taapero, joka ei päästä helpolla
Tekee kyllä hyvää kuulla, että muilla on samoja ajatuksia ❤ mä oon nyt parina päivänä miettinyt jopa sitä, että jos tää raskaus menisikin kesken, ni haluisinko enää edes yrittää uudelleen, vai olisko meidän lapset sit tässä. Ja mietin myös sitä, että ehkä nää ajatukset liittyy myös vielä alitajuiseen pelkoon tai siihen, että vielä ei ole mitenkään muuten raskautta todettu, kuin raskaustestein. Kolmosenkin kohdalla kyllä semmoinen lopullinen onni ja kiintymys tuli vasta rakenneultran jälkeen, siihen asti pyörittelin silloin tällöin myös sitä ajatusta, että mihin sitä on taas ruvettu.

Me kerrottiin viime viikolla raskaudesta mun esikoiselle, joka on pian 10v. Totesin, että jos menis kesken tai muuten päättyis ikävästi, niin en varmasti haluaisi häneltä pahaa oloani peittää vaan parempi että tietää missä mennään niin ei tarvii miettiä itsekseen, että mikä mulla on. Hän onneks osaa pitää salaisuutena tän muilta.

Viikonloppuna oltiin miehen vanhempien mökillä ja lopulta kerrottiin sit heillekin raskaudesta. Nähdään niin harvoin kasvotusten ja haluttiin mieluummin kasvokkain kertoa Lisäksi asiasta tietää mun kaksi siskoa ja miehen yksi sisko. Lähipiirille varmaan aletaan ensi viikon varhaisultran jälkeen puhua asiasta, julkisesti sitten nt-ultran jälkeen
Mä oon miettinyt ihan samaa, että jos raskaus menisikin kesken ja olisin sitten kotona allapäin, niin kyllä lapset sen aistisi. Ja haluaisin asiaa avata. Viimeksikin kun kerrottiin raskaudesta ajoissa, painotettiin sitä, että joskus voikin käydä niin, että vauva ei kehity mahassa normaalisti, ja raskaus loppuukin, nyt sitten sama homma keskustelussa. Jännittää kyllä tällä kertaa enemmän, miten lapset reagoivat.
 
Mie varasin tänään neuvola-ajan ja sain sen 8.11. eli omien laskujen mukaan sit ois rv 8+0. Mietin vielä varhaisultraanmenoa, mut en mie varmaan raaski maksaa sitä näin hoitovapaalla 😅. Pääsisin aiemman kohdun ulkoisen raskauden takia julkiselle puolelle, mut ehkä nyt luotan et hän on oikeessa paikassa ☺.
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4 ja Poppana_
Eilen kontrolloitin hcg ja oli nyt vain enää 50 pintaan. Lääkäri soitti ja sanoi et vaikkei varmuutta täysin ole niin epäilee et siel on tosiaan ollut myös kohdun sisäinen raskaus joka on myös mennyt kesken. Jotenkin ymmärsin hänen puheesta et koska kohdun ulkoinen leikattiin ei hcgtä pitäisi enää muuten olla. Olo on siis aika tyhjä, ihmeen surullinen ja aika yksinäinen yhtaikaa.

Ihanaa jatkoa teille kaikille ja toivotaan et kaikilla menis kaikki hyvin ♥ kiitos kun sain käydä pyörähtämässä täällä vaikka lyhyeksi se jäikin!
Voimia paljon♥
 
  • Rakkaus
Reactions: Tiukuna
Tein aamulla neljännen testin, luulen että on nyt pari viikkoa oviksesta. Muistelen kaksi viikkoa sitten tiistaina olleen oviskipuja, mutta en ole varma asiasta. Viiva on edelleen haalea, mutta kyllä se hiljallleen vahvistuu. Menin myös tilaamaan 2kpln digitestipaketin 🙈 hätähousuinen testailija kun olen. Keskenmenon pelko jostain syystä kummittelee takaraivossa, vaikka toisaalta olen luottavainen kyllä. On niin sekava olotila.

Raskausoireina on jo rintojen tuntemuksia, palelee, lämpö on 37,5 ja jotain alamahatuntemuksia. Mutta sitten välillä on niin oireeton olo et tulee vainoharhaiseksi 🤭
 
Mie varasin tänään neuvola-ajan ja sain sen 8.11. eli omien laskujen mukaan sit ois rv 8+0. Mietin vielä varhaisultraanmenoa, mut en mie varmaan raaski maksaa sitä näin hoitovapaalla . Pääsisin aiemman kohdun ulkoisen raskauden takia julkiselle puolelle, mut ehkä nyt luotan et hän on oikeessa paikassa .
Mä kyllä varmaan hyödyntäisi julkisen kautta pääsyn 🤭 missä päin Suomea sä muuten asut? Pisti murre silmään 😊

Me kerrottiin nyt sit jo tänään lapsille 🥰 iloisia olivat ja kovin ihmeissään. Ja heti rupesivat käytännön asioita miettimään, mutta hienosti osasivat itsekin puhua, että "jos meille tulee kesällä se vauva niin..."
 
Mä kyllä varmaan hyödyntäisi julkisen kautta pääsyn missä päin Suomea sä muuten asut? Pisti murre silmään

Me kerrottiin nyt sit jo tänään lapsille iloisia olivat ja kovin ihmeissään. Ja heti rupesivat käytännön asioita miettimään, mutta hienosti osasivat itsekin puhua, että "jos meille tulee kesällä se vauva niin..."
Katotaan mitä mie teen 🤭. Oon aika lungisti ottanu viime raskaudenkin (sen varhaisultran kävin, ku se leikkaukseen johtanut kohdun ulkoinen raskaus oli niin elävänä mielessä). Ja oon Lappeenrannasta 😁. Mistä päin muut on?
 
  • Tykkää
Reactions: Räpelö
Kiva et on muitakin esikoisen odottajia 🤗 Itse tein positiivisen testin reilu viikko sitten ja nyt onkin päivät menneet ihmetellessä, että onko tämä oikeasti totta. Vertaistuki ja ajatusten vaihto samassa tilanteessa olevien kanssa olisi tervetullutta. Kaikki on niin uutta ja jännittävää että masussa vääntää ja ajatus harhailee koko ajan tähän raskauteen ja vauvaan. Alkuraskauden sekoaminen? 😻🙈
 
Onko teillä minkä verran alavatsalla tuntemuksia? Mulla joinain päivinä aika paljonkin, joskus ei ollenkaan mutta yleensä iltaa kohden enemmän. Ei niinkään menkkamaista, enemmä n sellaista venyttävää. Kovia repäisykipuja tulee joskus yskiessä. Mä myös taidan tuntea kohdun kädellä alavatsalla, perjantaina on kontrolliultra niin täytyy kysyä lääkäriltä onko se mahdollista. Virtsarakko se ei ole ainakaan.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Onko teillä minkä verran alavatsalla tuntemuksia? Mulla joinain päivinä aika paljonkin, joskus ei ollenkaan mutta yleensä iltaa kohden enemmän. Ei niinkään menkkamaista, enemmä n sellaista venyttävää. Kovia repäisykipuja tulee joskus yskiessä. Mä myös taidan tuntea kohdun kädellä alavatsalla, perjantaina on kontrolliultra niin täytyy kysyä lääkäriltä onko se mahdollista. Virtsarakko se ei ole ainakaan.
Mulla on. Just Olin tulossa kysymään. Mulla oli jo aimmassa raskaudessa kysta vasemmanpuolimmaisen munasarjan tienoilla ja se tuntuu ihan samalta kuin silloinkin🫣
 
Pahoinvointi on todellakin nyt löytänyt tiensä tänne 🤢 tänään ekaa kertaa sai kunnolla jo yökkäillä, vielä ei kuitenkaan noussu ylös asti.. katotaan kuinka pahaksi vielä menee 😅

Eilen nukkumaanmennessä tuntui että sydän hakkaa, onko kellään ollut vastaavaa? Googlettelun perusteella normaalia mutta todella epämiellyttävää kyllä.. ja närästys myös lisänä siihen. Tänään tissit ei taida olla niin kipeät kun aiemmin, se säikäytti että onko kaikki hyvin mutta koitan ajatella että oireet voi aaltoilla..
 
Onko teillä minkä verran alavatsalla tuntemuksia? Mulla joinain päivinä aika paljonkin, joskus ei ollenkaan mutta yleensä iltaa kohden enemmän. Ei niinkään menkkamaista, enemmä n sellaista venyttävää. Kovia repäisykipuja tulee joskus yskiessä. Mä myös taidan tuntea kohdun kädellä alavatsalla, perjantaina on kontrolliultra niin täytyy kysyä lääkäriltä onko se mahdollista. Virtsarakko se ei ole ainakaan.
On joo ajoittain. Mut miulla on myös endometrioosi, ni ne repäsykivut ja nipistelyt on aika samanlaisia, ni en tiiä varmaks kumpaa se aina on 😅. Kyykyssä kun on hetken ja nousee siitä ylös, ni repäsee kyllä.
 
Pahoinvointi on todellakin nyt löytänyt tiensä tänne tänään ekaa kertaa sai kunnolla jo yökkäillä, vielä ei kuitenkaan noussu ylös asti.. katotaan kuinka pahaksi vielä menee

Eilen nukkumaanmennessä tuntui että sydän hakkaa, onko kellään ollut vastaavaa? Googlettelun perusteella normaalia mutta todella epämiellyttävää kyllä.. ja närästys myös lisänä siihen. Tänään tissit ei taida olla niin kipeät kun aiemmin, se säikäytti että onko kaikki hyvin mutta koitan ajatella että oireet voi aaltoilla..
Täällä pientä etomista välillä. Toivottavasti ei mee yhtä pahaks ku edellisessä raskaudessa. Kyl mie siitäkin selviäisin, mut oli nihkeetä oksentaa lähes aina hammaspesulla. Lisäks elin ekat viikot melkeen kokonaan höttöruoalla, ku ei menny oikee mikään kunnollinen alas. Nyt käy tökkimään tää aamupuurokin, mikä harmittaa. Inhoon miettiä mitä sitä söis. Ja kun Thyroxin rajaa ruoka-aineita pois.
 
Onko teillä minkä verran alavatsalla tuntemuksia? Mulla joinain päivinä aika paljonkin, joskus ei ollenkaan mutta yleensä iltaa kohden enemmän. Ei niinkään menkkamaista, enemmä n sellaista venyttävää. Kovia repäisykipuja tulee joskus yskiessä. Mä myös taidan tuntea kohdun kädellä alavatsalla, perjantaina on kontrolliultra niin täytyy kysyä lääkäriltä onko se mahdollista. Virtsarakko se ei ole ainakaan.
Mulla alavatsatuntemukset vaihtelee, välillä aika paljonkin juilimista ja repäisykipuja ja välillä ei oikein mitään.
 

Yhteistyössä