Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ootteko käyneet missä yksityisellä varhaisultrassa jos ette oo muuten päässeet?
Katoin et täällä nyt yks tekee ja hintaa oli kyllä reilusti oiskohan vaikka Helsingissä edullisempaa ?
Mä katoin just hintoja niin 80-90€ oli pk seudulla PerheArte ja Kaunis Odotus, näissä ultraaja on kätilö. Me mennään hoitopaikkaan, jossa kelan korvauksen jälkeen vissiin 195€, mutta lääkäri ultraa. Tää siksi, että mulla ollut 2 keskeytynyttä keskenmenoa ja saadaan sit suoraan lääkäriltä lähete keskeytykseen jos käy huonosti, eikä tartte odottaa montaa päivää siinä tilassa.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Ootteko käyneet missä yksityisellä varhaisultrassa jos ette oo muuten päässeet?
Katoin et täällä nyt yks tekee ja hintaa oli kyllä reilusti oiskohan vaikka Helsingissä edullisempaa ?
Mä suosittelen kans pk-seudulla noita edellämainittuja. Kävin edellisessä raskaudessa molemmissa jossain vaiheessa raskautta. Nyt meen varhaisultraan klinikalle niiku viimeksikin. Tuntuu hyvältä vaihtoehdolta ku on ollut sitä vuotoa ja kaikkea alkuun nii lääkärin kanssa katsotaan lääkitys ja kaikki kuntoon 😊
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Ootteko käyneet missä yksityisellä varhaisultrassa jos ette oo muuten päässeet?
Katoin et täällä nyt yks tekee ja hintaa oli kyllä reilusti oiskohan vaikka Helsingissä edullisempaa ?
Perhe-Artelle mennään, siellä oon aiemminkin käynyt. Ekassa raskaudessa käytiin sukupuoli selvittämässä Kaunis Odotuksessa mutta viimeksi ei otettu ollenkaan selvää ja tästä en vielä tiedä halutaanko tietää ja ei ainakaan käydä siinä noin rv16 ylimääräisellä käynnillä
 
Ootteko käyneet missä yksityisellä varhaisultrassa jos ette oo muuten päässeet?
Katoin et täällä nyt yks tekee ja hintaa oli kyllä reilusti oiskohan vaikka Helsingissä edullisempaa ?
Me ollaan varattu Kaunis Odotukseen varhaisultra, jotain 90€ luokkaa se muistaakseni oli 😊 vielä pitäisi pari viikkoa odottaa sitä
 
Mä katoin just hintoja niin 80-90€ oli pk seudulla PerheArte ja Kaunis Odotus, näissä ultraaja on kätilö. Me mennään hoitopaikkaan, jossa kelan korvauksen jälkeen vissiin 195€, mutta lääkäri ultraa. Tää siksi, että mulla ollut 2 keskeytynyttä keskenmenoa ja saadaan sit suoraan lääkäriltä lähete keskeytykseen jos käy huonosti, eikä tartte odottaa montaa päivää siinä tilassa.
Kiitos vinkistä! Me tullaan täältä Hämeestä mielummin sinne ku maksetaan yli 300e mokomasta.
Ellei tuu sitte muista syistä nyt neuvolan kautta mut aikaahan tässä on. 😊
 
  • Tykkää
Reactions: 4nniin4 ja Poppana_
Taas täällä tietämättymyys rassaa ja tilanteet joissa pitäisi välttää dynaaminen jooga ja alkoholi huomenna, mutta vielä ei tahdo raskaudesta kertoa 😬 Empä osannut edes ajatella että jooga voisi olla vaarallista...tai alussa Yin ok miinus kierrot? Mutta flow, vinyasa jne. ei suositella.. Melkeen joka pv ystävän kanssa käydään joogassa 😄 Mammajoogaa ei taida elixia tarjota
 
Taas täällä tietämättymyys rassaa ja tilanteet joissa pitäisi välttää dynaaminen jooga ja alkoholi huomenna, mutta vielä ei tahdo raskaudesta kertoa Empä osannut edes ajatella että jooga voisi olla vaarallista...tai alussa Yin ok miinus kierrot? Mutta flow, vinyasa jne. ei suositella.. Melkeen joka pv ystävän kanssa käydään joogassa Mammajoogaa ei taida elixia tarjota
Mä just peruin tyttöjen iltaa 🙈


Mulla on kauheen epätodellinen olo.
Vuosi on yritetty, olin jo aivan viittä vaille luovuttamassa ja nyt se plussa on siinä .
Mä en jotenkin vielä saata uskoa tätä edes todeksi. Ymmärtääköhän kukaan mitä tällä tarkoitan?
Siis oon ihan super onnellinen, molemmat oltiin nii liikuttuneita tästä ja niin helpottuneita ja onnellisia että.
Mut jotenki tää tuntuu nii epätodelliselta.
Sit haluaisin kailottaa et minä odotan!
🤣

No en kailota, mutta musta tuntuu jotenkin oudolta salata tätä onnea.
Toki mä kerroin tästä mun aivan luottoystävälle joka on kulkenut mun mukana tätä yrittämisen aikaa ja aina jaksanut tsempata kovasti.

Mut jotenki en mä osaa selittää.
Epätodellinen olo 🙈♥ sillee hyvällä tavalla.
 
Taas täällä tietämättymyys rassaa ja tilanteet joissa pitäisi välttää dynaaminen jooga ja alkoholi huomenna, mutta vielä ei tahdo raskaudesta kertoa Empä osannut edes ajatella että jooga voisi olla vaarallista...tai alussa Yin ok miinus kierrot? Mutta flow, vinyasa jne. ei suositella.. Melkeen joka pv ystävän kanssa käydään joogassa Mammajoogaa ei taida elixia tarjota
Pahastuuko ystävät kovin valkoisesta valheesta? Jos vaikka ”selkä on kipeytynyt”? Kipu estää joogan ja särkylääke alkoholin 🤭
 
Eilen piti töissä jo melkein paljastaa pomolle tilanne kun meinas laittaa sikiön kannalta riskialttiiseen työtehtävään 😬 en tiedä arvasko vaikka en suoraan syytä sanonu kieltäytymiselle mutta ilme ja reaktio kerto että päässä alko raksuttaa selkeesti 😅 kyseessä nainen jolla itsellään jo täysikänen lapsi ja tietää kesän keskenmenosta kun jouduin sairaslomalle jäämään. Nyt sitten jännityksellä ootan tän aamun kohtaamista pomon ja sen työntekijän kanssa joka joutu minuu tuuraamaan siinä tehtävässä 😅 Hänkin tietää että miehen kanssa yritetään lasta joten jotain varmasti epäilee.
 
Ei todellakaan. Sullahan on välilevyn pullistuma. Liikuntakielto ja lääkkeet on siinä semmoset ettei kukaan kysele mitää
😅🤣🤣🤣 Ihana saada vähän huumoria aamuun😁 Ainoa että itse järkkäilin tasting touhut ja en pysty välttämään paikalla oloa..ehkä saan huijattua maistelevani tai maistettua miniministi tai jotain😅 Jooga on myös henkireikä itselle, joten tätä aion tutkia lisää ja näin tehdä siitä turvallisen harrasteen🥰 Tämä toki helpottuu kun ystävä tietää ja voin joogaopettajia sitten pyytää ohjeistamaan sopivat liikkeet.

Mä en ole vielä kertonut kenellekkään😶 Haluaisin puhua ystäville, joilla on jo kokemusta..mutta mieheni on minuakin enemmän hämillään ja ei oikein usko että nyt ollaan raskaana ja "odotellaan nyt vähän" ei toimi, koska elämän muutokset pitää omalta osalta aloittaa heti... mies on kovin analyyttinen ja sulattelee paljon hitaammin, niin koitan tässä malttaa pari päivää antaa tiedon laskeutua 😄
 
Kävin juuri varhaisultrassa ja kaikki hienosti. Raskauspussi juuri siellä missä pitääkin ja siellä sisällä pienen pieni sykkivä sydän. Meinasin pakahtua. 🥰Laskettu aika aikaistui päivällä, tänään siis rv 6+5.

Taas sen muuten huomasi, että ainakin itsellä se juuri hetki ennen ultraa edeltävä jännitys on ihan vertaansa vailla. Kun kotona on melkoinen hulabaloo jo ennestään, niin muutoin sitä ei niin edes muista jännitellä, mutta ei herranen aika.. Kun kävin siihen lavetille makaamaan, niin kätilö joutui ihan muistuttamaan, että hengitä vaan. :eek: On toki helpotus ja se onnen aaltokin entistä suurempia, kun ehtii nopeasti kelaamaan mielessään kaikki maailman uhkakuvat ja sitten kaikki onkin kunnossa.
 
Viimeksi muokattu:
Mä varasin kans ajan Sydämen sykkeeseen Tampereelle. Kävin hänellä taaperonkin odotusaikana ekassa ultrassa ja oltiin erittäin tyytyväisiä. Hintakin halvimmasta päästä tosiaan 😊 Vielä reilu 2 viikkoa ennen ultraa, miten tässä malttaa odottaa? 😱

@jekkis87 tiedän hyvin mitä tarkoitat epäuskoisuuden tunteella ja samaistun siihen 😄 Tuntuu et joutuu ihan hokemaan itselle, että kyllä sitä tässä raskaana ollaan.
 
Mä varasin ekan neuvola-ajan, ja se onkin jo tämän kuun lopussa! Tuntuu aikaiselta. Mä kyllä luulen, että saan sairaalan ultra-ajan itselleni liian aikaiseen vaiheeseen, kun menkoista laskettuna laskettuaika olisi paljon aiemmin, mitä uskon oikeasti olevan. Mutta antaahan ne varmaan sieltä sitten uuden ajan, jos silloin ei saa kaikkia mittauksia vielä tehtyä 🤔
 
Mä varasin ekan neuvola-ajan, ja se onkin jo tämän kuun lopussa! Tuntuu aikaiselta. Mä kyllä luulen, että saan sairaalan ultra-ajan itselleni liian aikaiseen vaiheeseen, kun menkoista laskettuna laskettuaika olisi paljon aiemmin, mitä uskon oikeasti olevan. Mutta antaahan ne varmaan sieltä sitten uuden ajan, jos silloin ei saa kaikkia mittauksia vielä tehtyä
Onpas pian! Odotan itse innolla neuvolaa. Meillä eka käynti on varattu marraskuun alkuun, eli eipä siihenkään ole pitkä aika enää. Olen käynyt samalla terkkarilla kaikissa neljässä raskaudessa ja tuntuu hyvältä, että pääsen jakamaan fiiliksiä ammattilaisen kanssa, joka tuntee hyvin meidät ja meidän historian. Raskaudet on olleet mulle aina kirjaimellisesti melko raskaita, kun taas synnyttää voisin mielelläni ihan milloin vain.

Tästä tuli mieleen, että mimmosia oloja muilla neljättä odottavilla on? Muistan kyllä, että jo kolmannessa raskaudessa kärsin kovista alavatsan ja selän kivuista, mutta tällä kertaa uutta oli aivan puskista tullut ja täysin yksittäinen, voimakas supistus. Kerroin tästä tänään kätilölle ja hän ei yllättynyt yhtään, totesi vain samaa kuin minäkin, että kroppa voi useamman raskauden jälkeen reagoida hyvinkin voimakkaasti uuteen raskauteen. (Ehehe, odotan innolla kuinka joku vierailija tulee pian kertomaan siitä, kuinka suolistokaasut ne siellä vaan pyörii massussa.)

Voi pojat, jos tätä ”herkkua” on tiedossa enemmänkin. Toiveena kuitenkin olisi, että pystyisi elämään, touhuamaan ja tekemään asioita raskausaikana ihan normaalisti.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Onpas pian! Odotan itse innolla neuvolaa. Meillä eka käynti on varattu marraskuun alkuun, eli eipä siihenkään ole pitkä aika enää. Olen käynyt samalla terkkarilla kaikissa neljässä raskaudessa ja tuntuu hyvältä, että pääsen jakamaan fiiliksiä ammattilaisen kanssa, joka tuntee hyvin meidät ja meidän historian. Raskaudet on olleet mulle aina kirjaimellisesti melko raskaita, kun taas synnyttää voisin mielelläni ihan milloin vain.

Tästä tuli mieleen, että mimmosia oloja muilla neljättä odottavilla on? Muistan kyllä, että jo kolmannessa raskaudessa kärsin kovista alavatsan ja selän kivuista, mutta tällä kertaa uutta oli aivan puskista tullut ja täysin yksittäinen, voimakas supistus. Kerroin tästä tänään kätilölle ja hän ei yllättynyt yhtään, totesi vain samaa kuin minäkin, että kroppa voi useamman raskauden jälkeen reagoida hyvinkin voimakkaasti uuteen raskauteen. (Ehehe, odotan innolla kuinka joku vierailija tulee pian kertomaan siitä, kuinka suolistokaasut ne siellä vaan pyörii massussa.)

Voi pojat, jos tätä ”herkkua” on tiedossa enemmänkin. Toiveena kuitenkin olisi, että pystyisi elämään, touhuamaan ja tekemään asioita raskausaikana ihan normaalisti.
Mulla on kyllä tosi oireeton ja normaali olo, ainakin toistaiseksi. Mulla kyllä kaikki raskaudet ovat olleet ainakin alkuun suht oireettomia, mutta tämä on ehkä tähän mennessä oireettomin. Kakkosen aikaan oli kovia liitoskipuja (ykkösellä ja kakkosella pieni ikäero), joten jännityksellä odotan, onko nyt sama homma, kun ikäero kolmosella ja nelosella on suht sama. Harjoitussupistuksia mulla on ollut kaikissa sit ehkä puolivälin jälkeen tms
 
  • Tykkää
Reactions: pehmistä
Mulla on kylläkin jo 5.raskaus, mutta ei neljäs eronnut sen kummemmin kolmannesta:) mulla on kaikissa raskauksissa ollut harkkasuppareita jotka ei kuitenkaan oo onneks avannu paikkoja liian aikasin. Ainoo ero mikä tulee mieleen on se et 4. raskaus toi muutaman raskausarven 🙊 selkäkivut on kans tainnu alkaa vähän aiemmin. Mut tää raskaus on ollut kyllä melko oireeton edelleen.. nyt 5+6 ja ainoo oire on kuvotus jos ruokavälit venyy ja turvottaa myös. Ainiin ja edelleen "menkkakivut" aaltoilee.
 
  • Tykkää
Reactions: pehmistä

Yhteistyössä