Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
@Lintuliini95 😞 voi ei 😞


Tuntuu nyt jotenki ikävältä tulla tähän omaa napaa sepittää, mutta vuoden yrittämisen jälkeen tein plussa testin 😍
Viimeinkin 🎉

Toivottavasti pysyy matkassa ja laskettuaikahan tulee kesäkuun puolelle.

Olen 35v, mieheni kanssa ollaan oltu 18v yhdessä (teiniromanssi 😉)
Tämä olisi meidän kolmas, iltatähti ns.
Sillä lapset on 16 ja 13 vuotiaat 😊

Joku puhui Facebookiin siirtymisestä ?
Onko siellä siis joku ryhmä jo olemassa?

Itse sinänsä ymmärrän sinne siirtymisen, koska tälläkin palstalla on "vierailijoita" jolla/joilla on tapana tulla tahallisesti loukkaamaan tai arvostelemaan muita ihmisiä. Itsellään ei sen vertaa pokkaa ole, että sais nimimerkin edes luotua..
Facessa saa blokattua näppärästi ne joilla tämmöiseen on tarvetta ja keskustelu pysyy asiallisena .


Toivottavasti tänne tulee pian Haaveilijoista lisää porukkaa. 😊
Itse en ainakaan vielä suunnista facen puolelle.
 
Voi ei @Lintuliini95 , voimia! 😭❤

Viikonloppu vilahti itsellä niin nopeasti että välillä ehdin lukaisemaan mitä kirjoiteltu mutta omat vastaukset jäi.. no onneksi jotkut päivät sujuu nopeasti 😅

Rajoituksista, itse koitan noudattaa mahdollisimman hyvin, kahvia juon toistaiseksi vielä aamuisin mutta saa nähdä jääkö pois. Makeanhimoa ei ole ollut nyt ollenkaan plussan jälkeen, joten toistaiseksi herkkujen vähentämisen osalta menee hyvin ☺ Arkisin meikkaan, ja varmaan töissä ihmeteltäisiin jos lopettaisin yhtäkkiä.. tai no, oon aika miesvaltaisessa työpaikassa että ehkä eivät edes huomaisi 😅 eilen ostin Tokmannilta jotain luonnonkosmetiikkaa hädissäni, suurin osa haisi ihan kamalalta ja se meikkivoide jonka valitsin niin ei kyllä levity naamaan ollenkaan 😟 onko jollain suosituksia hyvistä luonnonkosmetiikkatuotteista? Itse oon niistä aivan pihalla..

Influenssarokotteen varmaan otan, meillä sitä tarjotaan töistäkin. Viime vuonna otin myös, influenssan sairastin vuoden 2019 lopulla ja oli sen verran kamala kokemus että toiste en haluaisi..
 
Voi ei @Lintuliini95 , voimia!

Viikonloppu vilahti itsellä niin nopeasti että välillä ehdin lukaisemaan mitä kirjoiteltu mutta omat vastaukset jäi.. no onneksi jotkut päivät sujuu nopeasti

Rajoituksista, itse koitan noudattaa mahdollisimman hyvin, kahvia juon toistaiseksi vielä aamuisin mutta saa nähdä jääkö pois. Makeanhimoa ei ole ollut nyt ollenkaan plussan jälkeen, joten toistaiseksi herkkujen vähentämisen osalta menee hyvin Arkisin meikkaan, ja varmaan töissä ihmeteltäisiin jos lopettaisin yhtäkkiä.. tai no, oon aika miesvaltaisessa työpaikassa että ehkä eivät edes huomaisi eilen ostin Tokmannilta jotain luonnonkosmetiikkaa hädissäni, suurin osa haisi ihan kamalalta ja se meikkivoide jonka valitsin niin ei kyllä levity naamaan ollenkaan onko jollain suosituksia hyvistä luonnonkosmetiikkatuotteista? Itse oon niistä aivan pihalla..

Influenssarokotteen varmaan otan, meillä sitä tarjotaan töistäkin. Viime vuonna otin myös, influenssan sairastin vuoden 2019 lopulla ja oli sen verran kamala kokemus että toiste en haluaisi..
Mä oon tykännyt Madaran ja Bohon tuotteista. Madaralta on käytössä cc-voide ja Boholta semmoinen tuhdimpi "nappivoide" ja puuteri. Sekä muitakin tuotteita mm. Kulmakynä, luomivärit, poskipuna ja aurinkopuuteri. Ripsari mulla on Dr.Hauschkan.

@Mimerkki kuulumisia tältä päivältä odottelen ❤
 
Mä oon tykännyt Madaran ja Bohon tuotteista. Madaralta on käytössä cc-voide ja Boholta semmoinen tuhdimpi "nappivoide" ja puuteri. Sekä muitakin tuotteita mm. Kulmakynä, luomivärit, poskipuna ja aurinkopuuteri. Ripsari mulla on Dr.Hauschkan.

@Mimerkki kuulumisia tältä päivältä odottelen
Siellä kesti aika kauan, menin seiskan aikaan mutta pääsin vasta 10.30 pois. Kaikki hyvin. Raskausontelo oli oikeassa paikassa ja vastasi viikkoja. Ruskuaispussi oli kehittymässä, sykettä ei vielä. Kohdussa oli toinenkin nesteontelo mutta lääkäri meinasi ettei olisi kaksonen vaan ehkä hemotooma. Keltarauhanen oli hänen mielestä oikealla ei siis selitä tuntemuksia mutta veikkasi suolistoperäiseksi.
 
Siellä kesti aika kauan, menin seiskan aikaan mutta pääsin vasta 10.30 pois. Kaikki hyvin. Raskausontelo oli oikeassa paikassa ja vastasi viikkoja. Ruskuaispussi oli kehittymässä, sykettä ei vielä. Kohdussa oli toinenkin nesteontelo mutta lääkäri meinasi ettei olisi kaksonen vaan ehkä hemotooma. Keltarauhanen oli hänen mielestä oikealla ei siis selitä tuntemuksia mutta veikkasi suolistoperäiseksi.
Paljon sulla on nyt viikkoja? T. Pelkään et huomenna ei oo viel tarpeeksi viikkoja et mitään näkyisi
 
Heippa!

Täällä myös varovasti mukana. Eilen päivällä digiin "raskaana" ja tänään aamulla varmistus apteekin ultralla :) Viiva selkeä minuutin sisään, mutta ei yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Tänään pitäisi alkaa oletettavasti kuukautiset (vähän kierto aina heittelee).

Näyttää siltä että esikoinen olisi tuloillaan ja vanhemmat täällä hieman hämillään, mutta iloisia plussasta :) Ei varsinaisesti vielä yritetty lasta, mutta avoimia olemme jo hetken olleet perheen lisäykselle.

Suosituksista vasta luin....ja kaikki uutta...mutta perinteiset paheet jää nyt pois ja muutoin listan suositukset vaikutti aika helpoilta ja pieniltä muutoksilta omaan ruokavalioon. Muutamaa asiaa näistä pohdin.. Jos on matala verenpaine, niin siltikö vältellään lakritsia? Jos tahtoo syödä joskus burgerin lihalla (yleensä syön vegenä) niin pitääkö muistaa sanoa että tahtoo täysin kypsänä? Meikeistä en ole itse vielä lukenut tai löytänyt kieltoja :D Mutta vähän ja harvoin käytän meikkejä, mutta kosmetiikka tuotteita ja naamioita menee enemmän -> näihin täytynee tutustua.

Laskurin mukaan oletettu syntymäpäivä 19.6.2023 ja nyt siis meneillään 4+2 <3
 
Heippa!

Täällä myös varovasti mukana. Eilen päivällä digiin "raskaana" ja tänään aamulla varmistus apteekin ultralla Viiva selkeä minuutin sisään, mutta ei yhtä tumma kuin kontrolliviiva. Tänään pitäisi alkaa oletettavasti kuukautiset (vähän kierto aina heittelee).

Näyttää siltä että esikoinen olisi tuloillaan ja vanhemmat täällä hieman hämillään, mutta iloisia plussasta Ei varsinaisesti vielä yritetty lasta, mutta avoimia olemme jo hetken olleet perheen lisäykselle.

Suosituksista vasta luin....ja kaikki uutta...mutta perinteiset paheet jää nyt pois ja muutoin listan suositukset vaikutti aika helpoilta ja pieniltä muutoksilta omaan ruokavalioon. Muutamaa asiaa näistä pohdin.. Jos on matala verenpaine, niin siltikö vältellään lakritsia? Jos tahtoo syödä joskus burgerin lihalla (yleensä syön vegenä) niin pitääkö muistaa sanoa että tahtoo täysin kypsänä? Meikeistä en ole itse vielä lukenut tai löytänyt kieltoja Mutta vähän ja harvoin käytän meikkejä, mutta kosmetiikka tuotteita ja naamioita menee enemmän -> näihin täytynee tutustua.

Laskurin mukaan oletettu syntymäpäivä 19.6.2023 ja nyt siis meneillään 4+2 <3
Onnea! 🥰 Lakritsia ei taideta tosiaan enää suositella ollenkaan, vaikka verenpaineet olisi matalat. Ennen on kuulemani mukaan saattanut saada ohjeeksi syödä lakritsia, jos paineet ovat alhaiset, mutta käsittääkseni nykyään suositus on välttää, sillä lakritsissa olevalla glykyrritsiini voi olla haitallista sikiölle (mielestäni aivojen kehitykselle tms). Glykyrritsiinittömiä salmiakkeja on kuitenkin olemassa, joten niitä voi syödä raskaanakin 😊 myös liha on suositeltua syödä täysin kypsänä. Tokihan nämä ovat sitten asioita, jotka jokainen arvioi itselleen sopivalla tavalla 😊 mä olen itse kokenut hyödylliseksi perehtyä suosituksiin/kieltoihin aina vähän tarkemmin, jotta olen voinut tehdä itse omalle kohdalleni sen arvion, että kuinka tarkasti mitäkin suositusta noudatan. Edit. siis että miksi kyseinen asia on kielletty ja miten se raskauteen/sikiöön vaikuttaa.
 
  • Tykkää
Reactions: neverknow
Onnea! Lakritsia ei taideta tosiaan enää suositella ollenkaan, vaikka verenpaineet olisi matalat. Ennen on kuulemani mukaan saattanut saada ohjeeksi syödä lakritsia, jos paineet ovat alhaiset, mutta käsittääkseni nykyään suositus on välttää, sillä lakritsissa olevalla glykyrritsiini voi olla haitallista sikiölle (mielestäni aivojen kehitykselle tms). Glykyrritsiinittömiä salmiakkeja on kuitenkin olemassa, joten niitä voi syödä raskaanakin myös liha on suositeltua syödä täysin kypsänä. Tokihan nämä ovat sitten asioita, jotka jokainen arvioi itselleen sopivalla tavalla mä olen itse kokenut hyödylliseksi perehtyä suosituksiin/kieltoihin aina vähän tarkemmin, jotta olen voinut tehdä itse omalle kohdalleni sen arvion, että kuinka tarkasti mitäkin suositusta noudatan. Edit. siis että miksi kyseinen asia on kielletty ja miten se raskauteen/sikiöön vaikuttaa.
Kiitos ja juuri näin itsekin ajattelen että etsii tarvittavat tiedot ja sitten soveltaa 😊 Tuntuu vaan että, kaikki tietää jo kaikesta kaiken valmiiksi ja itse aivan pyörällään päästä 😄 Vähitellen vähitellen...
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
5+4 oviksesta oman laskun mukaan.
Eli pitäisi sit kuitenkin mulla ehkä jotain näkyä. Mulla on inssistä laskettuna huomenna 6+4. Ne siel klinikalla vaa sanoi kovasti et läheskään aina ei näy viel mitään noilla viikoilla.

@Poppana_ mä kävin eilen hakee paketin Pcn testejä ja tein ku pelkäsin et ne olis haalistunut 🙈😅 ihan oli lyhyellä pidätyksellä tummat viivat
 
Eli pitäisi sit kuitenkin mulla ehkä jotain näkyä. Mulla on inssistä laskettuna huomenna 6+4. Ne siel klinikalla vaa sanoi kovasti et läheskään aina ei näy viel mitään noilla viikoilla.

@Poppana_ mä kävin eilen hakee paketin Pcn testejä ja tein ku pelkäsin et ne olis haalistunut ihan oli lyhyellä pidätyksellä tummat viivat
Munkin pitää kyllä tänään käydä kaupassa, että katsotaan tarttuuko mukaan 😂 pcn liuskat ku ei onneks paljoa maksa
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukuna
Kiitos ja juuri näin itsekin ajattelen että etsii tarvittavat tiedot ja sitten soveltaa Tuntuu vaan että, kaikki tietää jo kaikesta kaiken valmiiksi ja itse aivan pyörällään päästä Vähitellen vähitellen...
Mulla on kans olo että on aika pyörällä päästään ja vähän pelottaa ettei itse tajua edes jotain asiaa mikä on kiellettyä 🙈
 
Tänään kävin ultrassa 5+6 kaikki hyvin ja siellä sykekin näkyi. Postfenia lääkäri ehdotti apteekista hakemaan ja kokeilemaan pahoinvointiin.
Oi jospa siis mullakin voisi näkyä syke siel jos kaikki olis hyvin ♥

Mulla oli kans esikosesta alkuun käytössä postafen mut lääkäri sit määräsi jonkun ihan kunnon reseptilääkkeen sen tilalle just pahoinvointi oli nii voimakasta
 

Yhteistyössä