Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Oi musta on muuten hauska spekuloida noita oireet = tyttö vai poika 😅. Esikoisesta mulla oli tosi ns. "Tyttö oireet". Tosi vahva pahoinvointi, teki mieli makeaa jne (en enää muista näitä mut melkein kaikki kallistui tytön puolelle) mut siis esikoinen on poika. Nyt oireet ollut täysin eri tähän mennessä. Vain pientä etovaa oloa, suolaisen himoa, enemmän väsymystä ja finnejä on ekaa kertaa sit teini-iän. Olisikohan tämä mini tyttö sit 😅♥ jos kyydissä ketään on.

On myös pakko sanoa et jotenki kauheita flashbackeja saan osan teistä la:sta ku mun esikoisen La oli 14.6. ja syntyi 17.6. ♥. Nyt onkin jännä nähdä et jos lapsi suodaan nii tuleeko toukokuinen vai kesäkuinen. Esikoisesta olin RV 39+ tienoilla jo äitipolilla 3cm auki ja ei kanavaa ja he veikkasi et syntyy ihan just (mut mun kroppa ei jotenkin osannut käynnistää sitä. Tuohonki olin auennut ilman supistuksia. Vyöhyketerapiassa kävin sit RV 40+1 ja heti käynnistyi 😅) joten jännä nähdä et tulisiko nyt jo vähän ennen laskettua jos olis yhtä hyvä tilanne. La kun on ihan kuun vaihteessa. Esikoinen syntyi sit just ku vuorokausi vaihtui 40+3.
 
Viimeksi muokattu:
Varovaisesti liityn mukaan. Tänään tein positiivisen testin. Tasavahvat viivat tuli Pregchekin testillä. Eka testaus siis. Pitää testailla vielä muutaman kerran. La ois luultavasti 8.6. eli nyt ois 5+3. Kaksi aiempaa raskautta mennyt huonosti, joten kovin iloinen tai luottavainen en osaa vielä olla, vaikka toiveikas olo onkin. Ehkä sitten nt-ultran jälkeen, jos/kun näkee, että kaikki on siihen mennessä hyvin. Jospa aika menisi nopeammin...😄
 
Varasin varhaisultran 20.10 niin viimeistään silloin sit näkee onko ketään enään kyydissä. Verenvuoto on alkanut väheneen, eikä sitä oikeestaan edes missään kohtaa tullut kovin reippaasti. Kipuja ei sit sen yhden vihlasun jälkeen ole ollut joten veikkaan et se johtuu suolistosta. No eipä tässä auta ku 11pv odotella.

Kahvia ja tietenkin kiellettyjä ruoka-aineita en aio syödä, mutta meikata aion sekä hajuvettä käyttää. Toki niitä käytön loppujen lopuksi todella vähän😅 Irtoripset kävin juuri poistattamassa. Energiajuomia olen normaalisti juonut, mutta olen niitten juomisen nyt lopettanut. Viime raskaudessa en juonut ollenkaan ja aion myös olla juomatta tässäkin.

Mut voisi lisätä listalle
Lintuliini95// 11.6// 2 lapsi
 
Mut voisi kanssa lisätä listalle, Mimerkki,8.6., 3.lapsi

Suosituksia aion noudattaa, ei niissä oikeastaan mitään sellaista mulle ole mistä joutuisin erityisesti luopumaan. Kahvia olen vähentänyt n.2 mukiin muutenkin, päiväkahvin vaihdan vielä kofeiinittomaan mutta aamukahvista en luovu. Herkuttelen sen mitä normaalisti, eli ei kovin paljon, jos radi todetaan niin katsotaan sitten miten tarvii muokata ruokavaliota.
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Täällä kans plussattu. Laskettuaika luultavasti siinä +-7.6. Kierto pitkä ja vielä aivan sekaisin esikoisesta, joten sen perusteella ei voi laskea. Ensi viikolla soittelen neuvolaan ja katsotaan uskovatko omaa arvioita vai mennäänkö ultran kautta. En tiedä maltanko olla ilman varhaisultraa, mutta yritys on kova.

Esikoisesta olin todella tarkka ruokasuosituksista enkä juonut lainkaan kahvia. Nyt en kyllä pysty oleen ilman, mutta muuten tulee noudatettua. Jännittäviä aikoja nämä!
 
Täältä yks 9/22 plussannut liittyy varovasti mukaan. La 2.6.23 ja esikoinen kyseessä molemmille (N31 ja M35). Yritys alotettu 3/22, eka plussa 5/22 joka kuitenki meni kesken 7/22 rv8+ 😔
Nyt Flo:n mukaan menossa rv6+3, neuvolan hoitajan mukaan 6+1. Oon miettiny varhaisultraa oman mielenrauhan takia kun edellinen km kummittelee takaraivossa pelkona että tääki raskaus menee kesken, mutta ehkä jaksan sinnitellä sinne ekaan ultraan.

Oireina toisinaan ihan älytön väsymys, rinnat kipeet ja turvoksissa ja etovaa oloa etenki jos alkaa nälkä tulla.
Oon yrittäny vältellä kiellettyjä ruoka-aineita, mut salmiakki nyt vaan on sellanen että välillä itsehillintä pettää, pysyy kuitenki ihan parissa karkissa/krt 😅 (ah se helpotus km:n jälkeen ku sai taas syödä salmiakkia ilman rajotuksia 🙈). Kahvia menee kupillinen päivässä, lähinnä töissä ettei työkaverit ala epäillä mitään 😁

Ihan lähimmäiset ihmiset tietää jo, mutta muille oon ajatellu kertoo vasta kun näkee että tuolla joku tosiaan on kasvamassa.

Onnittelut kaikille plussanneille ja toivotaan että kaikki menee hyvin 😊
 
En ole supertarkka rajoitusten suhteen, mutta en nyt tietysti alkoholia juo tai hae sushia jostain hämärästä kojusta. En muutenkaan juo kahvia tai syö lakritsia..

En aio ottaa influenssarokotetta vaikka olen riskiryhmäläinen. Otin ensimmäisessä raskaudessa ja sairastinkin ensimmäisen influenssani ikinä sen jälkeen.

Ja vähän kyllä epäilyttää että meidän kesäkuinen (kierrosta laskettu la 10.6.) syntyy jo toukokuun puolella jos niin pitkälle päästään, kun molemmat aiemmista lapsista syntynyt rv 38 😁

Hirveen paljon väsyttää.. eipä tässä juuri muita oireita. Rauhallinen olo kuitenkin raskauden suhteen. Jospa sitä saisi ensi viikolla soitettua neuvolaankin
 
Mulla on ollu melkein alusta, siis pian oviksen jälkeen jo, sellaista polttavaa/kirvelevää oloa ajoittain vasemman munasarjan tienoilla alavatsalla. Hetkittäin sitä ei ole mutta joka päivä kuitenkin. Ensin ajattelin sen olevan keltarauhanen (voi ollakin toki, ovis tod.näk.vasemmalta). Mutta kun tuntuu että jatkuu, ehkä voimistuukin.

Oon lohdutellut että se voi olla kysta, edellisen oviksen keltarauhanen (oli sekin ilm. vasemmalta), joku kohdun kiinnike tai vaikka lihasjumia joka heijastuu nivusesta (vasemmalla selässä kiristää). Mutta pää huutaa että jos se on kohdunulkoinen! Pää ei hiljene eikä usko vakuutteluja. Aiemmat km:t "tiesin" ja pää sanoo että tiedän nytkin. Torstaina on ultra mutta siihen on ihan ikuisuus! En kestä.
 
Mulla on ollu melkein alusta, siis pian oviksen jälkeen jo, sellaista polttavaa/kirvelevää oloa ajoittain vasemman munasarjan tienoilla alavatsalla. Hetkittäin sitä ei ole mutta joka päivä kuitenkin. Ensin ajattelin sen olevan keltarauhanen (voi ollakin toki, ovis tod.näk.vasemmalta). Mutta kun tuntuu että jatkuu, ehkä voimistuukin.

Oon lohdutellut että se voi olla kysta, edellisen oviksen keltarauhanen (oli sekin ilm. vasemmalta), joku kohdun kiinnike tai vaikka lihasjumia joka heijastuu nivusesta (vasemmalla selässä kiristää). Mutta pää huutaa että jos se on kohdunulkoinen! Pää ei hiljene eikä usko vakuutteluja. Aiemmat km:t "tiesin" ja pää sanoo että tiedän nytkin. Torstaina on ultra mutta siihen on ihan ikuisuus! En kestä.
Mulla oli esikoisen raskaudessa tosi pitkälle jonnekin RV 10 asti sellaista tuikkimista ja polttelua munasarjaan tienoilla ja se oli nimenomaan keltarauhanen. Nyt se ei vissiinkään toimi nii hyvin ku en tunne sitä ( ja mullahan menee sitä keltarauhashormoonia tablettina
 
Varasin pitkän harkinnan jälkeen ajan varhaisultraan...olis nyt sitten jo keskiviikkona, kun sain kätevästi työmatkan varrelle sen sovittua. Jännää!

Kuvotuksen lisäksi ei oikein ole muita oireita... ihmettelen ettei rinnat ole vielä kipeytyneet. Mitä oireita kaikilla muilla on jo?
Mulla on ollut no alkuun oli kylmä ja väsy mikä tulee edelleen mut ei ihan joka päivä. Finnejä, ummetusta, suolaisen himoa ja kova turvotus. Etovaa oloa satunnaisesti.
 
En ole supertarkka rajoitusten suhteen, mutta en nyt tietysti alkoholia juo tai hae sushia jostain hämärästä kojusta. En muutenkaan juo kahvia tai syö lakritsia..

En aio ottaa influenssarokotetta vaikka olen riskiryhmäläinen. Otin ensimmäisessä raskaudessa ja sairastinkin ensimmäisen influenssani ikinä sen jälkeen.

Ja vähän kyllä epäilyttää että meidän kesäkuinen (kierrosta laskettu la 10.6.) syntyy jo toukokuun puolella jos niin pitkälle päästään, kun molemmat aiemmista lapsista syntynyt rv 38

Hirveen paljon väsyttää.. eipä tässä juuri muita oireita. Rauhallinen olo kuitenkin raskauden suhteen. Jospa sitä saisi ensi viikolla soitettua neuvolaankin
Mulla oli tää ihan sama! Ekaa kertaa ikinä otin influenssarokotteen viime raskaudessa ja myöskin ekaa kertaa ikinä sairastin influenssan sen jälkeen. Ei varmaan tuu nyt otettua.

Epäilen kanssa, että ei päästä välttämättä kesäkuuhun saakka. Esikoisen kanssa jouduin lähinnä vaan makaan RV 26 alkaen, kun kaverilla oli haluja tulla etuajassa, päästiin kuitenkin nippanappa 38 viikolle. Toivon, että tää raskaus olis sen sijaan helpompi.
 
Mä sain ekan sellai haamun vasta dpo13 (jostain dpo11 lähtien sain kyl viivan mut ne oli ihan sellai hyvä kun erotat/onko viivanpaikka) että en tiedä onko liian myöhäistä aikaa olemassa sinänsä. Mulla clearblue ja rfsu tuli myöskin värissä paljon myöhemmin ku pc tai et ne näytti haaleammille.

No joo niinhän se on kyllä.. :) Ja huomasin saman, että pc:ssä erottui viiva aiemmin selkeästi. Esikoisen aikaan tein vaan yhden positiivisen testin, se raskaus tuli yllärinä niin ei sitä edes osannut sen enempää stressata että vahvistuuko viiva tms. :D Nuorimmaista sitten taas yritettiin niin kauan, että olin jo varma että raskautuminen ei ole mahdollista ja tein lopulta testin vaan varuilta, kierto heitteli siis miten sattuu ja pitkät kierrot oli tavallisia. Silloin tulikin sit erittäin vahva viiva ja olin jo 5+ jotain raskaana lopulta siinä kohtaa :) Mut nyt on kyl mulla hyvin vahvistunut viivat, että ei oo enää epäselvää.

Täällä olikin keskusteltu siitä epävarmuuden tunteesta ja sen kestämisestä. Mä en ainakaan siitä epävarmuudesta ihan pääse eroon, mutta koitan keskittyä ajattelemaan niin, että niin kauan kuin ei muusta tiedä niin on parempi keskittyä ajattelemaan positiivisesti ja luottaa sen hetken tilanteeseen. Tulevalle ei kuitenkaan voi mitään ja etukäteen murehtiminen ei vähennä sitä surua, mikä tulee jos kaikki ei menekään hyvin. Hyväksyn vaan sen epävarmuuden siellä taustalla.
 
Ai niin ja suosituksistakin ja niiden noudattamisesta olitte puhuneet. Aion kyllä pääasiassa noudattaa suosituksia, tosin jos harvoin tulee fiilis niin aion kyllä meikata. Kauhean usein ei tule nykyään muutenkaan sitä meinaan tehtyä. Kahvia en juo, mutta kokista joo. Sen juontiin täytyy kiinnittää huomiota ja pitää mahdollisimman vähäisenä :) Tiukinta tulee ehkä siinä, että ei saa syödä lakritsia. Mulla edellisen raskauden jälkeen tuli hirveä himo Ainon lakritsijäätelöön (koska mies söi sitä, kun olin raskaana ja mä en saanut :LOL: ). Siitä lähtien se on kuulunut mun vakiherkkuihin ja nyt sit toki pitää jättää pois.

Oireita on tällä hetkellä: Rinnat erittäin kipeät, palelua edelleen välillä, väsymys, turvonnut olo alavatsalla ja etovaa oloa etenkin jos on nälkä tulossa. Lisäksi mies huomautti, että oon herkemmin hermostuva.

Niin ja mut saa lisätä myös listalle:

Emerentia // 16.6. // 3.lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Mulla oli esikoisen raskaudessa tosi pitkälle jonnekin RV 10 asti sellaista tuikkimista ja polttelua munasarjaan tienoilla ja se oli nimenomaan keltarauhanen. Nyt se ei vissiinkään toimi nii hyvin ku en tunne sitä ( ja mullahan menee sitä keltarauhashormoonia tablettina
Olispa kyse vain siitä. Mulla ei oo ollu tämmöistä ennen, tää kaikkiaan kuudes raskaus mulle, toki onnistuneista on niin kauan etten ehkä muista, mutta silloinkin pelkäsin keskenmenoa kovasti koska ihan eka meni kesken, että luulen et muistaisin jos olisi ollut.
Mulla luget keltarauhastukena, vaikka siinä ei todettua vikaa olekaan.
 
Olispa kyse vain siitä. Mulla ei oo ollu tämmöistä ennen, tää kaikkiaan kuudes raskaus mulle, toki onnistuneista on niin kauan etten ehkä muista, mutta silloinkin pelkäsin keskenmenoa kovasti koska ihan eka meni kesken, että luulen et muistaisin jos olisi ollut.
Mulla luget keltarauhastukena, vaikka siinä ei todettua vikaa olekaan.
Täällä on peukut pystyssä sulle ja pikkuselle💕💕💕
 

Yhteistyössä