Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
On se niin väärin, että juuri hän, joka eniten oli jalat maassa ja eli raskautta päivä kerrallaan, suhtautuen siihen tarvittavalla nöyryydellä tässä kohtaa, sai huonoja uutisia, ja samaan aikaan täällä porukka jo miettii nimiä ja jopa ristiäisiä sekä tilailee jo vaunuja...
 
On se niin väärin, että juuri hän, joka eniten oli jalat maassa ja eli raskautta päivä kerrallaan, suhtautuen siihen tarvittavalla nöyryydellä tässä kohtaa, sai huonoja uutisia, ja samaan aikaan täällä porukka jo miettii nimiä ja jopa ristiäisiä sekä tilailee jo vaunuja...
Kiiitos kannustuksesta, sitä kai tarkoitit sanoa 🙄

Ei muiden ilo ja innostus ole multa pois. On tää niin väärin mutta kaikki saa hössöttää oman tahtinsa mukaisesti. Olishan se kiva, jos vielä raskaudun, osata olla rauhassa ja nauttia raskaudesta eikä olla tällainen sykkyrässä pelkäävä tressipesä.

Iloitkoon rauhassa he keillä siihen syytä on, jokaisella on elämässään omat murheensa ja vastoinkäymisensä kuitenkin.
 
On se niin väärin, että juuri hän, joka eniten oli jalat maassa ja eli raskautta päivä kerrallaan, suhtautuen siihen tarvittavalla nöyryydellä tässä kohtaa, sai huonoja uutisia, ja samaan aikaan täällä porukka jo miettii nimiä ja jopa ristiäisiä sekä tilailee jo vaunuja...
Hmm. Et sitten omalla nimimerkillä uskaltanut kommenttiasi jättää? Olisiko siis mielestäsi enemmän oikein, että raskaus menee kesken jollakin, joka on uskaltanut miettiä ja suunnitella pidemmälle ja tuoda niitä ajatuksia esille? Tässä vaiheessa raskautta mielestäsi ei saa siis vielä liikaa miettiä tulevaa vauvaa vaan parempi pelätä pahinta? Tiesitkö, ettei sillä ostaako joku vaunut rv10 tai tekeekö hankinnat vasta vauvan syntymän jälkeen ei oo mitään vaikutusta raskauden jatkumisen kannalta? Jokainen varmasti tietää, että edelleen ollaan kriittisillä viikoilla, mutta mikään ei ole varmaa edes viikon 12 jälkeen. Lapsen voi menettää myös myöhemmillä viikoilla, synnytyksessä, myöhemmin elämässä. Ei meille oo kukaan luvannut edes huomista... Jos joku haluaa suunnitella ja haaveilla nimiäisiä tai vaikka lapsen rippijuhlia heti positiivisen raskaustestin jälkeen, niin siihen on täysi oikeus. Se ei oo keneltäkään pois. Monella myös on lapselle nimi valmiina jo vuosia ennen kuin koko lasta on edes suunnitteilla, miksi sitä ei saisi kertoa, kun on vielä kriittiset viikot?
 
On se niin väärin, että juuri hän, joka eniten oli jalat maassa ja eli raskautta päivä kerrallaan, suhtautuen siihen tarvittavalla nöyryydellä tässä kohtaa, sai huonoja uutisia, ja samaan aikaan täällä porukka jo miettii nimiä ja jopa ristiäisiä sekä tilailee jo vaunuja...
Olipa törkeä kommentti. Vaikka ihmettelisit toisten "liian aikaista" iloa ja toimintaa, ei sitä tarvii tänne tulla kertomaan. Toivottavasti et oo siinä Facebook-ryhmässä, koska en halua liittyä sellaseen ryhmään, jossa on noin epäempaattisia jäseniä. Varsinkin, kun siellä puhutaan omalla nimellä ja naamalla.

Tiiän, et tää on tosi herkkä paikka monelle, joten siks meni kyllä todella ihon alle.
 
Noiden nimettömien huutelijoiden takia se faceryhmä on kyllä ihan kiva 🙄

Haaveilulla, suunnittelulla ja raskauden jatkumisella kun ei ole mitään tekemistä keskenään. Itse ihan alussa lisäsin varmaan jokaiseen lauseeseen että "jos vaan kaikki menee hyvin", ja se kävi sen verran raskaaksi että haluan uskoa ja toivoa että kaikki menee hyvin, kuten onneksi todennäköisempää on. Jos ei mene niin se ei ole omissa käsissä. Ymmärrän huolen ja pelon kaikilla, ja vielä enemmän jos on taustalla keskenmenoja, mutta ei se että yrittää nauttia myös alkuraskaudesta sen verran kun pystyy ole keneltäkään pois.
 
Noiden nimettömien huutelijoiden takia se faceryhmä on kyllä ihan kiva

Haaveilulla, suunnittelulla ja raskauden jatkumisella kun ei ole mitään tekemistä keskenään. Itse ihan alussa lisäsin varmaan jokaiseen lauseeseen että "jos vaan kaikki menee hyvin", ja se kävi sen verran raskaaksi että haluan uskoa ja toivoa että kaikki menee hyvin, kuten onneksi todennäköisempää on. Jos ei mene niin se ei ole omissa käsissä. Ymmärrän huolen ja pelon kaikilla, ja vielä enemmän jos on taustalla keskenmenoja, mutta ei se että yrittää nauttia myös alkuraskaudesta sen verran kun pystyy ole keneltäkään pois.
Tää tyyppi varmaan kyl on joku, joka on seurannu tätä keskustelua jonkin aikaa, kun osaa kertoa miten kukakin on raskauden nyt ottanut. Tai "osaa ja osaa". Ois kiva saada edes anonyyminä häneltä vastaus, et kuuluuko Facebook-ryhmään vai ei. Pitäis ainakin tuntea pisto omatunnossa.

Koen, et oon itekin ollu asian kanssa hyvin jalat maassa, vaikka kyselinkin ihmisten ristiäisistä/nimiäisistä. Jokainen ottaa asiat miten ottaa eikä se oo miulta pois, jos joku yrittää kuunnella sykkeitä jo vaikka viikolta 4 lähtien tai jos haluaa olla käymättä varhaisultrassa.
 
On se niin väärin, että juuri hän, joka eniten oli jalat maassa ja eli raskautta päivä kerrallaan, suhtautuen siihen tarvittavalla nöyryydellä tässä kohtaa, sai huonoja uutisia, ja samaan aikaan täällä porukka jo miettii nimiä ja jopa ristiäisiä sekä tilailee jo vaunuja...
Tää viesti oli varmaan mulle. Tiedoksi että niitä vaunuja tarvitaan nyt myös tälle 1v lle kun vanhat hajosi. Mutta kiitos mä poistun nyt täältä.
 
  • Surullinen
Reactions: jekkis87
Tää tyyppi varmaan kyl on joku, joka on seurannu tätä keskustelua jonkin aikaa, kun osaa kertoa miten kukakin on raskauden nyt ottanut. Tai "osaa ja osaa". Ois kiva saada edes anonyyminä häneltä vastaus, et kuuluuko Facebook-ryhmään vai ei. Pitäis ainakin tuntea pisto omatunnossa.

Koen, et oon itekin ollu asian kanssa hyvin jalat maassa, vaikka kyselinkin ihmisten ristiäisistä/nimiäisistä. Jokainen ottaa asiat miten ottaa eikä se oo miulta pois, jos joku yrittää kuunnella sykkeitä jo vaikka viikolta 4 lähtien tai jos haluaa olla käymättä varhaisultrassa.
Näitä tuntuu olevan joka foorumilla joku, ja en kyllä hetkeäkään jaksa uskoa että olisi joku joka tänne nimimerkilläkin kirjoittaa tai olisi faceryhmässä. Paras tapa olisi varmasti ignoorata tollaset viestit kokonaan ja olla reagoimatta mitenkään niin jäisi sen kirjoittajalta "palkinto" saamatta mutta enpä siihen itsekään pystynyt.
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Älkää suotta antako tuollaisen kiusaajan vaikuttaa teidän keskusteluun. Joka ketjuun tunkee joku arvostelemaan tai pätemään, juuri haaveilijoissa joku kertoi toiselle jolla kolmas keskenmeno että ei ole syytä surra koska sulla on jo lapsia ja joillain ei yhtään.

Aina jollain on niin paha mieli tai katkera että toisten onni ja ilo on liikaa ja se pitää yrittää pilata. Paras jättää sikseen ja jatkaa kuten ennenkin.
 
Kiiitos kannustuksesta, sitä kai tarkoitit sanoa

Ei muiden ilo ja innostus ole multa pois. On tää niin väärin mutta kaikki saa hössöttää oman tahtinsa mukaisesti. Olishan se kiva, jos vielä raskaudun, osata olla rauhassa ja nauttia raskaudesta eikä olla tällainen sykkyrässä pelkäävä tressipesä.

Iloitkoon rauhassa he keillä siihen syytä on, jokaisella on elämässään omat murheensa ja vastoinkäymisensä kuitenkin.
Voi ei!! 😢 ihan kauheeta! 😢 isosti voimia! 🥺❤
 
Mä en korvaani lopsauta näille "vierailijoille"
Tässäkin keskustelussa ollut niin monta vierailijaa pätemässä milloin mistäkin. Haaveelijoissa vielä enemmän.
Hankkis sisältöä elämäänsä muualta ♥


Jokainen raskaus ja jokainen odottaja on yksilö. Jokaisella meistä on elämää takana ja siellä tapahtuneet muokkaa meitä.
Jokainen odottaja kuitenkin toivoo, että se pieni ihme saadaan syliin saakka. ♥


Saa ja voi olla onnellinen.
Saa ja voi olla rohkea.
Saa ja voi olla toiveikas.

@Mimerkki sulle toivon erityisesti rohkeutta ja toiveekkuutta ♥🙏
Vielä tulee se päivä. Usko pois ♥
 
Eilen kuului kotidopplerilla sydänäänet. Tää on mulle ollut paljon mielenrauhaa tuova jo esikoisen aikaan, kun ihan ensimmäinen raskaus päätyi kkm 9+ viikolla.
Paljon sulla on RV ja mistä kohdin löytyi?

Mä en löydä mitään 🤣🙈

Mulla ois aikaa etsiä nyt kun oon mystisesti tullu kipeeksi viime yönä.
Mä heräsin aamuyöllä siihen et tukehdun kuumuuteen. Kuumetta, korvaa särkee ja kurrku kipee 😞
 
Paljon sulla on RV ja mistä kohdin löytyi?

Mä en löydä mitään

Mulla ois aikaa etsiä nyt kun oon mystisesti tullu kipeeksi viime yönä.
Mä heräsin aamuyöllä siihen et tukehdun kuumuuteen. Kuumetta, korvaa särkee ja kurrku kipee
Mulla on nyt 10+1. Toissapäivänä ei vielä saatu kuuluviin. Mä makasin pahoinvoivana ja mies etsi sitä kohtaa. Tosi alhaalla häpyluun kohdilla, sinne saa aika kovaa painaa ja kaivella. Vähän enemmän oikealla, mutta kuitenkin aika keskellä. 😄
 
Täällä kans yks jolle doppleri ihan pakko ostos ja käynkin tänään sellasen hakemassa 🤭 Yks kkm kans taustalla rv 9+1 niin tuo kyllä mielenrauhaa kun tietää et kaikki hyvin. Edellisissä raskauksissa kuulunut ekan kerran 8+ ja nyt vasta 7+4 joten vielä täytyy malttaa muutama päivä. Jospa viikonloppuna ennen maanantain ultraa ❤ mulla on nyt tullut tosi paljon ahdistusta kaikesta. Oliko tää hyvä aika lapselle, pelko keskenmenosta jne. Kai nää liittyy tähän raskauteenkin. Silti sitä niin toivoo että kaikki menee hyvin ja pelkää samalla pahinta
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Kerrohan miten kävi! Kokeiltiin myös kosteusrasvalla ensin, mutta selvästi liukkari oli parempi. Kaikki kuului selvemmin sillä. Sitä geeliä mulla ei ole.
En mä mitää tällä AngelSounds dopplerilla löytänyt, tosin tässä sanotaan et +12vk että täytyy jatkaa yrittämistä..

@Omppispomppis mä jo palavasti kans haluaisin kuulla sydänäänet mutta ei toistaiseksi onnistu.
Käyttäjä vika
 
  • Tykkää
Reactions: Omppispomppis

Yhteistyössä