Meillä on ollut tytölle nimi valmiina jo ennen esikoista, se tulisi meidän molempien mummoilta, mutta pojalle en ole kyllä yhtään miettinyt voi olla että tulee vaikeeta kun suosikit on jo käytettyOnko kukaan miettinyt nimiä jo?
Pojalle on etunimi valmiina. Esikoisen kohdalla oli kaks vaihtoehtoa ja sit päätettiin niiden väliltä syntymän jälkeen. Niistä siis toinen tulis nyt kesäkuiselle, mikäli hän on poika . Tytölle oli pitkään etunimi, mut en nyt haluakaan sitä, kun on alkanu taas yleistymään niin kovasti .Onko kukaan miettinyt nimiä jo?
Me ei kuuluta kirkkoon niin tulevakin lapsi saa omat juhlat ja nimi annetaan julki jo syntymäilmoituksessa. Ollaan aina haluttu kutsua uutta tulokasta nimellään heti eikä vauva - sanalla.Keille on muuten tulossa ristiäiset ja keille nimiäiset?
Meillä tietysti tulevakin vauva saa nimiäiset. Uskonto ei oo osa meidän elämää, ni päätettiin näin . Mies epäili esikoisen kohdalla, et esikoinen jäis paitsi jostain . Hän oli vissiin ajatellu, et harva jättää kastamatta. Mein lähipiiriin syntyneissä on ollu ehkä jopa enemmän kastamattomia. Mutta siis tää ei tietenkään ollu mikään kritisointi kastejuhlia kohtaan - perustelin vaan mein kannan .
Mä en oo kuulunut ennen riparia kirkkoon, mutta liityin sitten. Ollaan miehen kanssa ihan puhtaasti tapauskovaisia, siis ei käydä koskaan kirkossa ellei sitten jotkut juhlat ole, nyt toki fiilistellyt että vois joululauluja mennä laulamaan, hirveän ihana ja lämmin muisto lapsuudesta niistä itsellä. Kastettiin myös esikoinen, ja halutaan tukea kirkon toimintaa maksamalla kirkollisveroa, halutaan että kirkolla on rahaa auttaa vähävaraisia, syrjäytyneitä ja kriisitilanteissa olevia.Keille on muuten tulossa ristiäiset ja keille nimiäiset?
Meillä tietysti tulevakin vauva saa nimiäiset. Uskonto ei oo osa meidän elämää, ni päätettiin näin.
Vähän oon itsekseni pyöritellyt päässä ei oo mitään suosikkia vielä ja luulen että tälläkin kertaa mietitään nimeä tosissaan vasta kun on syntynyt, kun näkee kenelle sitä nimeä ollaan päättämässäOnko kukaan miettinyt nimiä jo?
Sama täällä Vaikea ajatella niin pitkälle vielä, kun on keskenmeno taustalla. Itsellä kylläkin siitä jo kuusi vuotta aikaa ja sen jälkeen kaksi lastakin syntynyt. Mutta tää ajankohta on itselle todella vaikea kun edellinen keskenmennyt raskaus oli suunnilleen samoihin aikoihin kun tääkin. Sain kuulla vajaa viikkoa ennen joulua että oli mennyt kesken ja se jätti kyllä syvät jäljet kun joulun yli piti vielä odottaa tyhjennysaikaa Mutta koitetaan uskoa, että nää meidän pienet pysyis mukana ja oot päässyt jo näkeen sun pienen ultrassakin itsellä varhaisultraan vielä viikkoMe ei olla mietitty nimiä ollenkaan. Ekassa raskaudessa ehdittiin just ottaa puheeksi että voisi miettiä mutta sitten ei tarvinnutkaan. Nyt menee varmaan kanssa vielä pidemmille viikoille ennen kun uskaltaa ajatella. Mulla on ainoastaan tytölle toinen nimi, se jonka mun äiti olisi halunnut mulle mutta isä päätti toisin En tiedä pidettäisiinkö kummat juhlat, mä en kuulu enää kirkkoon, mies kuuluu. Mun isommat lapset on kastettu. Mulle sillä ei ole niin väliä.
Ikävä olla iloisessa aiheessa (taas) synkistelijä, mutta mulla edelleen niin iso pelko että tämäkin todetaan nt-ultrassa kesken menneeksi että mä en osaa ajatella yhtään mitään sen pidemmälle. Mä en osaa iloita tästä ajasta, lähinnä yritän selvitä olematta koko ajan huolissaan sinne ultraan asti. Toivottavasti kaikki on hyvin ja sen jälkeen osaa ottaa rauhallisemmin. Mutta olotila on lähinnä huonoja uutisia, ei lasta, odottava
En mie kyl vielä meinaa ostella . Toisaalta meillä on kyllä esikoiselta melkeen kaikki tallella, joten ei tuu mieleen mitään tarvittavaakaan.Vähän oon itsekseni pyöritellyt päässä ei oo mitään suosikkia vielä ja luulen että tälläkin kertaa mietitään nimeä tosissaan vasta kun on syntynyt, kun näkee kenelle sitä nimeä ollaan päättämässä
väsymys on kyllä kovaa edelleen, ja tuntuu että huonoin olo ollut nyt 9. Viikolla.
musta myös tuntuu et kesä tulee niin äkkiä! Kohta on joulu ja uusivuosi, sitten kevät ja äitiysloma Vähän tuossa jo suunniteltiin miten pidetään vanhempainvapaat.
Ootteko vielä miettinyt hankintoja vauvalle? Black fridayt ja joulualet alkaa. Mä haluan vauvalle jonkun kivan kehdon tai ensisängyn ja vähän jo katsellut,mutta vähän aikaselta tuntuu vielä ehkä odotan ens vuoden alkuun hankintojen kanssa.
Täällä kans kova väsymys mutta lisänä huono olo ja tosi moni ruoka tökkii niin ettei voi edes ajatella ruokaa. Tää on niin syvältä, mulla vielä oksennusfobia mikä lisää ahdistusta tähän. Missään edellisessä raskaudessa en oo oksentanut mut nyt välillä olo ollut sellanen et kohta nousee ylös. Pari päivää oli taas ihan ok mut nyt tänään ollut karsee olo. Voispa hypätä näiden viikkojen yli@Omppispomppis näinpä .
Mulla on ollu tässä raskaudessa verenvuotoa ja yks km takana vuosia vuosia sitten, mutta kyllä sen vaa muistaa.
@Mimerkki (halaus) kyllä me pidetään peukkuja et kaikki menee hyvin.
Vaikka mulla on ollu siinä mielessä onni että ei oo ollu juuri mitään oireita paitsi tää tuskainen väsymys nii se laittaa kyllä miettii että onko kaikki hyvin tuolla...
Olisin tästä oireettomuudesta halunnu sen neuvolatädin kans jutella mutta siinä ekalla käynnillä oli nii valtava määrä kaikkee ettei ehtinyt.
Toisaalta tässä väsymyksessä on ihan tarpeeksi.
Silmiä kirvelee ja hyökyaallon tavoin väsymys vaa tulee päälle ja on kertakaikkiaan todella vaikeaa olla hereillä.
Mulla ois tänää vielä yövuoro ja mä en tiedä miten tässä selvii.
Kahvi kun kuulema nostaa km riskiä nii ei oo tullu sitä sillee litkittyä ja kyllä tekis battery terää mut ku ei ..
Me ollaanollaan mietitty et katottais vaunut, jos hyviä tarjouksia tulee. Onks kellään muuten suositella vaunuja mitkä sopis suomen keleihin?Vähän oon itsekseni pyöritellyt päässä ei oo mitään suosikkia vielä ja luulen että tälläkin kertaa mietitään nimeä tosissaan vasta kun on syntynyt, kun näkee kenelle sitä nimeä ollaan päättämässä
väsymys on kyllä kovaa edelleen, ja tuntuu että huonoin olo ollut nyt 9. Viikolla.
musta myös tuntuu et kesä tulee niin äkkiä! Kohta on joulu ja uusivuosi, sitten kevät ja äitiysloma Vähän tuossa jo suunniteltiin miten pidetään vanhempainvapaat.
Ootteko vielä miettinyt hankintoja vauvalle? Black fridayt ja joulualet alkaa. Mä haluan vauvalle jonkun kivan kehdon tai ensisängyn ja vähän jo katsellut,mutta vähän aikaselta tuntuu vielä ehkä odotan ens vuoden alkuun hankintojen kanssa.
Mä en tästä nykyisestä setistä tiedä, mutta meillä on ollut ennen aina Emmaljungat.Me ollaanollaan mietitty et katottais vaunut, jos hyviä tarjouksia tulee. Onks kellään muuten suositella vaunuja mitkä sopis suomen keleihin?
Meillä on nyt bugigsen Camit, ostaisin foxit. Me ostetaan donkeyt, kun E- mies on alle 2 kun tämä Milli syntyy.Me ollaanollaan mietitty et katottais vaunut, jos hyviä tarjouksia tulee. Onks kellään muuten suositella vaunuja mitkä sopis suomen keleihin?
Minulla on ollut ennen esikoista jo nimilista, joissa tyttöjen ja poikien nimiä. Sieltä varmaan valikoituu. Aiemmissa raskauksissa jo ennen syntymää "päätetty" nimi. Hyvin passannut valitut nimet vauvan synnyttyäkin. Toisaalta en halua vielä nimiä miettiä, kun haluan nähdä ensin mitä nt-ultrassa näkyy.Onko kukaan miettinyt nimiä jo?
Vähän sama täällä, kun kaksi huonosti päättynyttä raskautta ennen tätä. En halua miettiä liian pitkälle. Nt-ultrassa sitten näkee onko kaikki hyvin. Sen kyllä tiedän, että ristiäiset tulisi olemaan. Niiden suunnittelun aloitan vasta, kun vauva on syntynyt.Me ei olla mietitty nimiä ollenkaan. Ekassa raskaudessa ehdittiin just ottaa puheeksi että voisi miettiä mutta sitten ei tarvinnutkaan. Nyt menee varmaan kanssa vielä pidemmille viikoille ennen kun uskaltaa ajatella. Mulla on ainoastaan tytölle toinen nimi, se jonka mun äiti olisi halunnut mulle mutta isä päätti toisin En tiedä pidettäisiinkö kummat juhlat, mä en kuulu enää kirkkoon, mies kuuluu. Mun isommat lapset on kastettu. Mulle sillä ei ole niin väliä.
Ikävä olla iloisessa aiheessa (taas) synkistelijä, mutta mulla edelleen niin iso pelko että tämäkin todetaan nt-ultrassa kesken menneeksi että mä en osaa ajatella yhtään mitään sen pidemmälle. Mä en osaa iloita tästä ajasta, lähinnä yritän selvitä olematta koko ajan huolissaan sinne ultraan asti. Toivottavasti kaikki on hyvin ja sen jälkeen osaa ottaa rauhallisemmin. Mutta olotila on lähinnä huonoja uutisia, ei lasta, odottava
Meillä oli Britax Smile 3 edellisen aikaan. Minun makuun liian "heiveröiset" joka käyttöön. Toki, käytin vain matkarattaina niitä, kun passasi ilman adapteria kaukalon kanssa. Siinä toimi ihan hyvin. Kevyet ja ketterät oli. Myytiin sitten pois. Toki lisäksi oli/on edelleen Emmaljunga Duo Edget tänne sorateille.Me ollaanollaan mietitty et katottais vaunut, jos hyviä tarjouksia tulee. Onks kellään muuten suositella vaunuja mitkä sopis suomen keleihin?