Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
  • Tykkää
Reactions: Annamaija 76
Eka neuvola käyty! Mukava käynti, tosin ei kovin rauhallinen kun oli 1v ja 3v mukana 😁 sokerirasitukseen saisi varailla aikaa joulukuulle ja verikokeisiin marraskuun loppuun. Ultra-aika on 9.12 mutta kattelin että pakko ehkä yrittää siirtää, on niin hankalasti kesken työpäivän. Seuraava neuvola tammikuussa, tuntuu että siihen on ikuisuus 😀 mitenhän eka lääkäri?
 
Eka neuvola käyty! Mukava käynti, tosin ei kovin rauhallinen kun oli 1v ja 3v mukana sokerirasitukseen saisi varailla aikaa joulukuulle ja verikokeisiin marraskuun loppuun. Ultra-aika on 9.12 mutta kattelin että pakko ehkä yrittää siirtää, on niin hankalasti kesken työpäivän. Seuraava neuvola tammikuussa, tuntuu että siihen on ikuisuus mitenhän eka lääkäri?
Mullakin eka neuvola huomenna 🤩 Ei mitään muistikuvaa mitä siellä käydään läpi. Verikokeet pitää varata sen jälkeen ja ultraan aika mut mitään muuta en muista kun edellisestä raskaudesta neljä vuotta. Tää onkin pisin väli meillä raskauksien välissä, aiemmin pisin ikäero on ollut peräkkäisillä lapsilla vajaa neljä vuotta, nyt tulee nuorimpien välille vähän reilu neljä vuotta 😊 Tykkäsin kyllä pidemmästä ikäerosta kun muut lapset tulleet 1v3kk-2v välillä
 
  • Tykkää
Reactions: KuudesKullanmuru
Mullakin eka neuvola huomenna Ei mitään muistikuvaa mitä siellä käydään läpi. Verikokeet pitää varata sen jälkeen ja ultraan aika mut mitään muuta en muista kun edellisestä raskaudesta neljä vuotta. Tää onkin pisin väli meillä raskauksien välissä, aiemmin pisin ikäero on ollut peräkkäisillä lapsilla vajaa neljä vuotta, nyt tulee nuorimpien välille vähän reilu neljä vuotta Tykkäsin kyllä pidemmästä ikäerosta kun muut lapset tulleet 1v3kk-2v välillä
Perusmittaukset, ja pino lappusia mukaan! 😃

meille tulee nyt 1v 9kk ikäero ja vähän hirvittää 🤭🙈 isoin ikäero on 4,5v ja oli kyllä ihanan helppoa kun aiemmat oli jo isompia ja vain 1 vaippaikäinen 😊 ekan ja tokan lapsen ikäero 1v3kk ja siitäkin on selvitty 👍☺
 
  • Tykkää
Reactions: Omppispomppis
Perusmittaukset, ja pino lappusia mukaan!

meille tulee nyt 1v 9kk ikäero ja vähän hirvittää isoin ikäero on 4,5v ja oli kyllä ihanan helppoa kun aiemmat oli jo isompia ja vain 1 vaippaikäinen ekan ja tokan lapsen ikäero 1v3kk ja siitäkin on selvitty
Eli ei mitään ihmeellisyyksiä siis ekalla käynnillä 😁

Meillä kahden ekan ikäero on tasan 2v, heistä molemmat koulussa. Sitten oli vajaa neljän vuoden väli kun tuli kolmas ja kolmannen ja nelosen välille ei tullut kuin 1v3kk 😅 Se oli kyllä rankkaa, mut selvittiin mekin! Eipä siinä paljon kuopuksen vauva-ajasta ehtinyt nauttia ja tuntui että kesti pitkään saada ns kunnon yhteys vauvaan kun kolmas vei niin paljon aikaa pois vauvalta. Nyt ihanaa ajatella et viimeisen vauvan kanssa voi ehkä mennä toisin. Meillä menee kolmas syksyllä eskariin ja ajateltiin pitää nelonen hoidossa samassa päikyssä kolmesta neljään päivää viikossa syksystä alkaen. Tekee hyvää että saa olla kavereiden kanssa ja itse pystyn keskittyyn vauvaan ❤ Täytyy toivoa, että vauva viihtyy vaunuissa kun viimeiset kaksi ei ole pahemmin viihtyneet
 
Onpa täällä tullut surullisia uutisia, voimia @Mimerkki. Toivottavasti pääsette tutkimuksiin ja syy selviää! Ja tulevaisuudessa olisi parempi onni. Kolme alkuraskautta lyhyessä ajassa (?) on keholle ja mielelle raskas prosessi. Ota aikaa toipumiseen ❤

Joku sanoi että paha olo vie kaiken energian ja muiden asioiden suunnittelu tuntuu kaukaiselta… Sama täällä. Yritän vaan selviytyä arjesta.
Nt -ultraan on vielä melkein kuukausi ja sitä ennen en oikein uskalla miettiä mitään. Lähinnä päivät kuluu arvuutellessa oksennanko vai en ja mikä ruoka mahdollisesti milloinkin voisi maistua…
 
Voi @Mimerkki 😔❤ Kovasti voimia sinne ja suuri halaus ❤

Inhottavia tuollaiset anonyymit huutelijat, jotka aiheuttaa turhaa pahaa mieltä. Kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Täällä kans taaperon imetys sattuu niin paljon, että pitäis kyllä lopetella pikkuhiljaa 😣

En oo juuri jaksanut kirjoitella, kun pahoinvointi vie kaiken energian. En oo kun kerran oksentanut hammaspesun aikana, mut melkein jatkuva kuvotus vaivaa. Syömällä häviää ihan hetkeksi aikaa, kunnes taas palaa. On ihanaa alkaa kakomaan mm. sen takia, että katsoo jääkaappiin 🙄 Alkaa töissäkin olla hankalaa piilotella, kun koko ajan napostelen jotain ja oon huonovointinen 😅

Mulla oli sitä vaalenpunertavaa vuotoa tossa taannoin, mutta uskon että johtui kuivista limakalvoista kun ei sen punaisempaa ollut. Parina päivänä tuli satunnaisesti, viimeisenä päivänä kerran rusehtavaa ja siihen loppui. Ainakin koitan kovasti luottaa, että edelleen kaikki on kunnossa ellei toisin todisteta 🤞
 
  • Surullinen
Reactions: Omppispomppis
Noniin, täällä oli maanantaina neuvola jossa nyt mennään sen vu:n laskeman la:n mukaan seuloihin, koska poikkes menkoista sen 6pv. Nt-ultra joulukuun puolessa välissä sit missä tietty lopullinen laskettu sitten määritellään.

Tänään sit kävin vielä siellä gynekologin ultrauksessa ja tää pieni oli kasvanut täsmällisesti siitä viime maanantain ultrasta, eli nyt on 8-3 ja la ois näillä näkymin sit 25.6 🙂 Hän vaan on saanu alkunsa myöhemmin. Gyne viel sanoi ihanasti et nyt voit hengähtää kunnolla, et kaks kertaa syke nähty ja kaikki näyttää loistavalta ja siltä millä tällä viikolla täytyykin ja sanoi et jotain 1% luokkaa olis nyt km riski. Helpotti jotenkin kun hän mua vakuutti, vaikka ei kukaan tietenkään tollaista voi luvata🤍.

Kenelle piti laittaa yksäriä fb-ryhmään mukaan tulosta? ☺

ps. Tosta anonyymista huutelijasta. En jaksa ees välittää tai antaa huomiotani, aina löytyy paskamaisia tyyppejä ketkä saa jotain ihme mielihyvää et käyvät kommentoimassa kaikkea turhaa p*askaa, mikä ei millään tavalla edes totta.
 
Noniin, täällä oli maanantaina neuvola jossa nyt mennään sen vu:n laskeman la:n mukaan seuloihin, koska poikkes menkoista sen 6pv. Nt-ultra joulukuun puolessa välissä sit missä tietty lopullinen laskettu sitten määritellään.

Tänään sit kävin vielä siellä gynekologin ultrauksessa ja tää pieni oli kasvanut täsmällisesti siitä viime maanantain ultrasta, eli nyt on 8-3 ja la ois näillä näkymin sit 25.6 Hän vaan on saanu alkunsa myöhemmin. Gyne viel sanoi ihanasti et nyt voit hengähtää kunnolla, et kaks kertaa syke nähty ja kaikki näyttää loistavalta ja siltä millä tällä viikolla täytyykin ja sanoi et jotain 1% luokkaa olis nyt km riski. Helpotti jotenkin kun hän mua vakuutti, vaikka ei kukaan tietenkään tollaista voi luvata🤍.

Kenelle piti laittaa yksäriä fb-ryhmään mukaan tulosta?

ps. Tosta anonyymista huutelijasta. En jaksa ees välittää tai antaa huomiotani, aina löytyy paskamaisia tyyppejä ketkä saa jotain ihme mielihyvää et käyvät kommentoimassa kaikkea turhaa p*askaa, mikä ei millään tavalla edes totta.
Ihania ultrakuulumisia 🥰 Meillä varhaisultra maanantaina ja sillon myös 8+3, toivon mukaan vastaa viikojaan ja kaikki muutenkin hyvin ❤

Täällä sairastellaan, lapsilta tuli lievä vatsatauti itselle ja huono omatunto kun oon ollut taas paljon pois töistä. Mut ei näille voi mitään 😔
 
@Emerentia mulla on ihan sama juttu ton jääkaapin kanssa 🤣 Joka kerta kun avaan sen, joudun pitämään nenästä kiinni, koska muuten meinaa laatta lentää. Viime viikonloppuna jouduin siivoilemaan jääkaappia kloritella, koska mun mielestä jääkaappi vaan haisee, vaikka siellä ei oikeasti ole mitään pilaantunutta :D Ja tosiaan sen pelkkä ruokien näkeminenkin siellä alkaa oksettaa.
 
Mulle taas tulevan suunnittelu tuo energiaa ja uskoa huomiseen, oon todennut että turha jäädä murehtimaan sitä mikä voisi ehkä tapahtua. ☺✌

Auttakaa. Käytetäänkö äitiyssukkiksia kummin päin? Kaks sauma eteen vai taakse? 😅 Tänään iskin kolmen vuoden tauon jälkeen jalkaan, laitoin kaks saumaa eteen kun muistikuva oli että loppuraskaudessa viimeksi oli mukavampi näin, mutta nyt kyseenalaistan 😂🤷
 
  • Haha
Reactions: jekkis87
Viikon päästä nt-ultra, jännittää jo ihan hirveesti nähdä mitä tuolla on 😅 oireet on pysyny aika samoina vieläkin tosin nälkää edeltävä etova olo on hävinny, enemmän on sellasta iltaa kohti pahenevaa ällötystä. Vinkkivitosena muuten niille ketkä haluaa lämpimät talvileggarit niin rustasta löytyy semmosia karvavuorillisia 7e hintaan ja on varustettu todella korkeella vyötäröllä 👌🏻 itellä koko s/m ja vyötärönauha yltää rintaliivien alareunaan vaikkei mitkään varsinaiset mammapöksyt ookkaan 🙈
Faceryhmään olisin halukas liittymään sitte mahollisesti ultran jälkeen
 
@pasuuna miks minusta ne kaks on pepun puolelle? Mut sama kai se on kunhan on mukavat jalassa 🤣👌

Toivottavasti kaikki ei nyt paukkaa sinne FB.n puolelle ku mä en kyllä uskalla vielä tulla ..
Mua hirvittää ajatus siitä et se vuotaa se tieto tonne somee jotenki mystisesti...

"Hei sisaren kummin kaimasi liittyi ryhmään paksuna 2023 " ajattelimme että ryhmä saattaa kiinnostaa myös sinua.

Tyylillä. 🙈
 
  • Haha
Reactions: Räpelö
@pasuuna miks minusta ne kaks on pepun puolelle? Mut sama kai se on kunhan on mukavat jalassa

Toivottavasti kaikki ei nyt paukkaa sinne FB.n puolelle ku mä en kyllä uskalla vielä tulla ..
Mua hirvittää ajatus siitä et se vuotaa se tieto tonne somee jotenki mystisesti...

"Hei sisaren kummin kaimasi liittyi ryhmään paksuna 2023 " ajattelimme että ryhmä saattaa kiinnostaa myös sinua.

Tyylillä.
Just tän takia itekki sit vasta ultran jälkeen liityn jos kerta ku sen jälkeen on tarkotus kertoo sitten tuleville isovanhemmille ja muulle lähipiirille enkä enää aio sitte mitenkää esim. töissäkää piilotella raskautta 😅
Siihen asti ja varmaan senkin jälkeen on täältä mukava lueskelle muiden tilanteita ja kertoilla omia kuulumisia 🙂
 
  • Tykkää
Reactions: jekkis87
Mulle taas tulevan suunnittelu tuo energiaa ja uskoa huomiseen, oon todennut että turha jäädä murehtimaan sitä mikä voisi ehkä tapahtua.

Auttakaa. Käytetäänkö äitiyssukkiksia kummin päin? Kaks sauma eteen vai taakse? Tänään iskin kolmen vuoden tauon jälkeen jalkaan, laitoin kaks saumaa eteen kun muistikuva oli että loppuraskaudessa viimeksi oli mukavampi näin, mutta nyt kyseenalaistan
Kaks saumaa eteen ainakin mulla olevissa HMn sukkiksissa paketin kuvankin mukaan🤓
 
  • Tykkää
Reactions: pasuuna ja jekkis87
Kaks saumaa eteen mää oon pukenut 😃

varailin tuossa sokerirasituksen ja ahdistaa jotenkin kuinka paljon pitää olla joulukuussa töistä pois🙈 joka viikko joku käynti , ”kiva” olla kokoajan selittämässä mihin oon menossa 🥴

vaikka hyvä syy toki ja yritän olla stressaamatta! Ei vain ole oikein hyvä vastaanotto ollut aiemmin työpaikalla näissä asioissa 😔
 
  • Tykkää
Reactions: pasuuna
Tuosta ikäerosta.. meillä nyt siis viides tulossa ja kaikilla ikäeroa 1v4kk-2v :D hulinaa siis riittää jatkossakin 😍

Mulla paha olo aaltoilee.. oli pitkään iltapäivällä pahin vaihe, mutta nyt se on siirtynyt iltaan mikä on tosi ärsyttävää kun ainoa hetki miehen kanssa kaksin päivässä ja tuntuu et voi oksentaa hetkenä minä hyvänsä 😆😔

Tiistaina vihdoin nt ultra, viikkoja silloin noin 12. 🥰 Tosin nyt vähän olo kun et alkais flunssa.. toivon todella ettei tarvi siirtää tota ultraa 😏
 
  • Tykkää
Reactions: Omppispomppis
Täällä kuultu tänään ekan kerran sydänäänet dopplerilla 8+1 🥰 Ihana jumputus ❤ Ajattelin ettei varmaan näin aikaisin vielä mitään kuulu mut olikin yllättävän helppo löytää kun etsi oikeasta kohdasta. Maanantain ultra ei enää jännitä niin paljon kun tiedän et siellä vauva on kyydissä ❤

Olotila sit taas ollut tänään huono. Toivotaan et huomenna olis parempi kun pitäis mennä siskontytön synttäreille. Sais jo kohta alkaa helpottaan niin sais alkaa nauttia raskaudesta
 
Täällä kuultu tänään ekan kerran sydänäänet dopplerilla 8+1 Ihana jumputus Ajattelin ettei varmaan näin aikaisin vielä mitään kuulu mut olikin yllättävän helppo löytää kun etsi oikeasta kohdasta. Maanantain ultra ei enää jännitä niin paljon kun tiedän et siellä vauva on kyydissä

Olotila sit taas ollut tänään huono. Toivotaan et huomenna olis parempi kun pitäis mennä siskontytön synttäreille. Sais jo kohta alkaa helpottaan niin sais alkaa nauttia raskaudesta
Voi miten ihanaa! 😍

Mä en löytänyt, mut tää laite ei oo samanlainen sauva mallinen ku mitä noissa YouTube videoissa oli.
Täytyy yrittää taas myöhemmin.

Jossain oli , että aamulla ois helpompi löytää kun rakko on täynnä..

Täytyy yrittää tätä...
 
  • Rakkaus
Reactions: Omppispomppis

Yhteistyössä