Kesäkuiset 2023

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Tänään on vihdoin kauan odotettu varhaisultra ❤ jännittää toki mennä sinne, mutta onneksi vähän jännitystä lieventää se, että tänään aamulla kuului taas hyvin sydänäänet dopplerilla. Torstaina on eka neuvolakin kun jouduin sitä siirtämään viime viikolla. Tarviiko muuten siellä jättää pissanäyte? Jos täytyy niin jätän käymättä vessassa ennen sitä 😅 Mulla on aina ollut vaikeuksia neuvolassa saada pissanäytettä kun iskee jännitys, siks oon mennyt sinne aina rakko niin täynnä et tyyliin juoksen ekana vessaan kun pääsen sisälle 😂
 
Joo osallistutaan, eilen oli verikoe ja ens viikolla on sitten ultra.

Mä kerroin töissä tänää esimiehelle, olipa lämmin vastaanotto tälle uutiselle.😊
Sovittiin, että otan rohkeasti puheeksi jos en jaksa enää tai pelottaa olla töissä (edelleen se väkivallan uhka) tai jos vaan koen että riskit on liian suuret niin siirryn sitten muihin tehtäviin .
Vitsi että helpotti , oon paljon pohtinut tätä sillä en oo tässä työssä ollut silloin kun oon lapset saanu.
Tuli semmonen tunne, että esimies todella haluaa tukea mua töissä jaksamisen kanssa ja niillä toisilla työtehtävillä .

Tuli jotenki todella hyvä mieli ja semmonen tunne, että täällä välitetään ihan aidosti ja hän oli tosissaan niin iloinen tästä 🙈

Edellisestä työpaikasta mulla on vähä erilainen kokemus, siellä kun kerroin olevani raskaana niin multa kysyttiin onko liian myöhäistä tehdä abortti kun tää tulee nyt todella huonoon kohtaan (firman kannalta).

Vedin herneet niin syvälle et otin lopputilin samantien. . .
 
Pari päivää sellaista selkäkipua ja tänään alkoi rusehtava vuoto. Viikko sitten ultrassa kaikki ok. Huomenna pääsen ultraan mutta on vaan vahva keskenmeno epäily itsellä. Nyt 12+0.
Voi ei 😞 toivottavasti on väärä hälytys.
Onko sulla minkä verran vuotoa?
Mulla tuli semmonen teelusikallinen hyytymää ja kirkasta sitten ihan muutama lusikallinen siteeseen asti.
Mutta ilmeisesti johtui siitä että mun limakalvot oli vaa nii kuivat että joku verisuoni oli katkennut tai jotain...mene ja tiedä.
Mutta kaikki oli ainakin silloin ultrassa hyvin.

Tää omakohtainen tarina vaa lohduksi.
Pidän kovasti peukkuja sulle 👍 👍 että kaikki ois hyvin
 
Voi ei toivottavasti on väärä hälytys.
Onko sulla minkä verran vuotoa?
Mulla tuli semmonen teelusikallinen hyytymää ja kirkasta sitten ihan muutama lusikallinen siteeseen asti.
Mutta ilmeisesti johtui siitä että mun limakalvot oli vaa nii kuivat että joku verisuoni oli katkennut tai jotain...mene ja tiedä.
Mutta kaikki oli ainakin silloin ultrassa hyvin.

Tää omakohtainen tarina vaa lohduksi.
Pidän kovasti peukkuja sulle että kaikki ois hyvin
Ihan pyyhittäessä vaan tullut tänään päivällä.
 
Mulla todettiin ultrassa hematooma ja varoitettiin että voi jossain kohtaa alkaa vuotaa. Mulla on varmaan kaikissa ollut paitsi siinä keskenmenneessä ei tullut mitään vuotoja muistaakseni. Kaikissa muissa raskauksissa vuodin alussa rusehtavaa vuotoa mutta viimeisimmässä tuli ihan holahtamalla verta monta kertaa ja todettiin myös syyksi hematooma. Eli mun kohdalla vuoto ei ole tarkoittanut mitään. Tässä raskaudessa en oo vuotanut yhtään mutta kyllä vähän pelottaa jos se hematooma lähtee sieltä vuotamaan vaikka eipä sen pitäis raskauden kulkuun vaikuttaa.
 
Mulla todettiin ultrassa hematooma ja varoitettiin että voi jossain kohtaa alkaa vuotaa. Mulla on varmaan kaikissa ollut paitsi siinä keskenmenneessä ei tullut mitään vuotoja muistaakseni. Kaikissa muissa raskauksissa vuodin alussa rusehtavaa vuotoa mutta viimeisimmässä tuli ihan holahtamalla verta monta kertaa ja todettiin myös syyksi hematooma. Eli mun kohdalla vuoto ei ole tarkoittanut mitään. Tässä raskaudessa en oo vuotanut yhtään mutta kyllä vähän pelottaa jos se hematooma lähtee sieltä vuotamaan vaikka eipä sen pitäis raskauden kulkuun vaikuttaa.
Joo sitä on vaan huolesta soikeena. Kahdessa normaalisti mennessään raskaudessa ei ole mitään verisiä vuotoja ollut. Ensimmäinen raskaus oli tuulimuna ja viimeisin raskaus meni myös kesken mutta meni jo varhaisilla viikoilla spontaanisti.
 
Joo sitä on vaan huolesta soikeena. Kahdessa normaalisti mennessään raskaudessa ei ole mitään verisiä vuotoja ollut. Ensimmäinen raskaus oli tuulimuna ja viimeisin raskaus meni myös kesken mutta meni jo varhaisilla viikoilla spontaanisti.
Onko sulla mahdollisuutta päästä neuvolaan kuunteleen sydänääniä? Noilla viikoilla keskenmeno on jo harvinaisempi jos viikko sitten ultrassa kaikki ollut hyvin.
 
Osallistutteko kaikkiin raskauteen liittyviin seulontoihin? Me ollaan aiemmin vaan se niskapoimu tsekattu, mutta ei selvitetty niitä mahdollisia kromosomipoikkeama juttuja. Nyt sitten otettiin se verikoekin
Jep osallistun. Verikoe on huomenna ja ultra sitten joulukuussa. Aina nämä vähän jännittää, jos oliskin jotakin ? Tähän asti riskiluvut ollut aina tosi pienet , nyt ikä taitaa vähän nostaa sitä. Olen siis 36v
 
Osallistutteko kaikkiin raskauteen liittyviin seulontoihin? Me ollaan aiemmin vaan se niskapoimu tsekattu, mutta ei selvitetty niitä mahdollisia kromosomipoikkeama juttuja. Nyt sitten otettiin se verikoekin
Me osallistutaan 😊 En oo tosin vielä päässyt neuvolassakaan käymään kun sairastellut paljon mutta pyysin et terkka pistää lähetteen jo niin voin käydä verikokeissa. Ne tosin vasta joulukuun alussa. Nt-ultra osuu varmaan kolmen viikon päähän
 
Nyt voi huokasta helpotuksesta, nt-ultrassa kaikki hyvin, sydän sykki ja pienellä oli kaikki siellä missä pitääki 😍 hän vaan tykkäs liikkuu niin vikkelästi että sai hyvän tovin ultrailla ennenku näki niskapoimun 🙈 yllättäen (tai no, lyhyt kierto ni ois siitä pitäny jo jotain päätellä) vastaskin viikkoo isompaa mitä alunperin arvioitu joten la:kin aikaistui 25.5. ja huomenna tulee rv14 täyteen 😅 tammikuun alkuun varattiin jo rakenneultraan aika 😵
 
Onpa täällä tosi hiljaista 😌 Onko kaikki jo faceryhmässä? Itekin mietin et liitynkö jo mutta nää on just ne päivät kun oli se yksi keskeytynyt keskenmeno. Nyt tosin jotenkin luottavaisempi olo kun käytiin ultrassa ja vastasi täysin kokoaan. Sydänäänet olen kuunnellut joka päivä ja ne löytyy yleensä viiden minuutin päästä. Silti iskee paniikki joka kerta kun ne ei heti löydy.

Oon nyt ollut kipeänä tiistaista asti. Joku flunssa, johon liittyi ripuli. Oon ollut aika heikossa kunnossa mutta tänään ollut vihdoin hieman parempi jo. Ehkä tää tästä. Raskaus varmasti vaikuttaa että olokin ollut tosi huono. On ollut kyllä vaikeaa syödä kun taudin takia ei oo tehnyt mieli mitään ja raskauden takia pakko syödä tai olo menee huonoksi. Nyt jo vähän tekee mielikin jo syödä
 
Täällä ainaki pahoinvointi niin päällänsä edelleen, et hiljainen joka paikassa.. onko muilla muuten edelleen vatsatuntemuksia ja kipuiluja? Mulla ollut koko raskauden ja jotenkin etenkin nyt tällä viikolla ollut koviakin repäisyjä ja kipuiluja 😮💨 (rv9+5 nyt).
 

Yhteistyössä