Kesäkuiset 2022

9.5. taitaa alkaa mulla äitiysloma ja aion jäädä siis 30 arkipäivää ennen laskettua. Ihan hassua kun menee niin samoin mitä esikoisen kanssa; silloin jäin ensin pienelle kesälomalle ja siitä äitiyslomalle ihan huhtikuun lopussa.

Töissä meillä jo moni tietää, mut esimiehille aion kertoa varmaan tässä joulun/vuodenvaihteen aikana.😊
 
Itse voinut hirveen hyvin jo odottelen liikkeitä ☺ Tuntuu ettei maha ole vielä paljoa kasvanut näyttää siltä kun olis vaan kanssa syönyt hyvin 😆
Töissä kertonut jo monelle ja esimieskin jo tietää .. oli neuvola aika joka Sattu työajalla nii en halunnut sitä aika tehdä takaisin niin päätin kertoa .
Kauheesti odottelen jo rakenneultraa ja mietin jos kävis yksityisellä ehkä välissä . Itsellä rakenneultra 25.1 koska muilla ?☺
 
@Pampula3 Mulla kävi sokerirasituksen kanssa yllättäen juuri päin vastoin. Oli sinä aamuna tosi huono olo ja sain oksennuspussinkin labrasta mukaan kun siirryin odotusaulaan. Mutta ei mennyt kuin hetkinen sokerilitkun juomisen jälkeen ja olo alkoi kohentua, eikä enää oksettanut lainkaan. 🧐 Että näköjään voi näinkin päin mennä!

Mulla rakenneultra aikaistui muutamalla päivällä (koska siirrettiin kätilöltä lääkärille radin takia) ja se onkin nyt tammikuun viimeisenä.

Töihin soittelin aiemmin tällä viikolla (olen siis hoitovapaalla esikoisesta), sillä halusin kertoa esimiehelle hyvissä ajoin, kun meillä on niin pieni työporukka ja vaikeaa löytää sijaisia.

Täällä tuntuu edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti pieniä liikkeitä. Joka päivä en niitä ole huomannut, mutta välillä taas sitten useamman kerran päivässä. Tosi hentoisiahan ne vielä on, mutta ihanaa aina välillä tuntea. ❤ Neuvolassakin päästiin tällä viikolla ekaa kertaa kuuntelemaan sydänääniä. Nyt 15+1.
 
Meillä rakenneultra on 7.2. Tuntuu kyllä pitkältä ajalta odottaa...:) Meille sanottiin että on ehdottoman tärkeää että 22 viikkoa täytyy olla täynnä ennen rakenneultraa, mutta tiedän että paikkakuntakohtaisia eroja tässä on kyllä, eikä joka paikassa tällaista sääntöä ole. Mistä lie johtuu... Tällä viikolla sain kunnon töytäisyn mahaan meidän lapsiportin kulmasta ja sen verran pelästyin että kävin neuvolassa kuuntelemassa vauvan sydänääniä, mutta kaikki oli hyvin onneksi ❤

Tarkistin itsekin äitiysloman ajankohdan, 13.5. alkaa. Meidän organisaatiossa rekrytointi täyttölupineen on pitkä prosessi ja saattaa viedä parikin kuukautta, joten alkuvuonna täytyy varmaan kertoa, jotta tilalleni ehditään saada sijainen ennen kuin jään pois, varsinkin kun voi olla että kesälomiakin täytyy vielä pitää pois ennen äitiyslomaa. Nyt kuitenkin rauhoitutaan joululomalle ja koitan jättää hiljalleen työasiat pois mielestä.

Ihanaa joulun aikaa kaikille ❤
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
itekin varasin ajan yksityiselle kätilöille 5.1 kun on edullisempi ☺ Näkyyköhän sillon jo sukupuoli (rv 17)
Kyllä mun mielestä jostain olen lukenut, että voisi jo näkyäkkin tai ainakin vahvan arvauksen saa. Jos siis suostuu näyttämään :D meillä ollut ultrissa niin vilkas yksilö, että saas nähdä meinaako paljastaa tuolloin 2.1. Silloin vaihtuu juuri rv19 (18+0) :)
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Meillä rakenneultra on 7.2. Tuntuu kyllä pitkältä ajalta odottaa... Meille sanottiin että on ehdottoman tärkeää että 22 viikkoa täytyy olla täynnä ennen rakenneultraa, mutta tiedän että paikkakuntakohtaisia eroja tässä on kyllä, eikä joka paikassa tällaista sääntöä ole. Mistä lie johtuu... Tällä viikolla sain kunnon töytäisyn mahaan meidän lapsiportin kulmasta ja sen verran pelästyin että kävin neuvolassa kuuntelemassa vauvan sydänääniä, mutta kaikki oli hyvin onneksi

Tarkistin itsekin äitiysloman ajankohdan, 13.5. alkaa. Meidän organisaatiossa rekrytointi täyttölupineen on pitkä prosessi ja saattaa viedä parikin kuukautta, joten alkuvuonna täytyy varmaan kertoa, jotta tilalleni ehditään saada sijainen ennen kuin jään pois, varsinkin kun voi olla että kesälomiakin täytyy vielä pitää pois ennen äitiyslomaa. Nyt kuitenkin rauhoitutaan joululomalle ja koitan jättää hiljalleen työasiat pois mielestä.

Ihanaa joulun aikaa kaikille
Onpas erikoista! Varmaan paikkakunnissa eroa, mun muistikuva on, että Helsingissä sai varata vk 18-22 välille! 😄 Nyt meillä on helmikuun alku, olisko ollu rv 21.
 
Oon alkanut tuntemaan hentoja kosketuksia kohdusta. Ihana tunne. <3
Ollaan nyt lähiperheelle kerrottu raskaus uutisista. Onnellisia ovat olleet uutisista. Ja tulevat serkutkin innoissaan että tulee uusi serkku.

Meillä rakenneultra äitiyspoliklinikalla 4.2.22, silloin rv 21+2. Käydään varmaan ennen sitä vielä yksityisellä kurkkaamassa näkymiä kohdun asukkiin.

Tänään 15+2
 
Meillä ru 31.1. en oo edes laskenyt mikö viikko silloin. Äitiyspolilla käydään niin sieltä vaan antoivat ajan.
Meillekin vaan annettiin aika ja itseasiassa nyt kun laskin et mikä viikko se meillä on, niin 21+2 on silloin eli ei ole 22 täynnä. Eli ehkä kätilö sanoi että viikolla 22, ei niin että 22 viikkoa täynnä :) Mutta on varmasti paikkakuntakohtaisia eroja, koska tiedän et jotkut on olleet rakenneultrassa jo ennen 20 viikkoa. Eikä muuten mitään väliä, mut ei meinaa malttaa odottaa. Täällä ei ole yksityisiä kätilöitä, yksityisellä lääkäriasemalla ultra 230 €, joten täytyy vain malttaa 🙂
 
Meillekin vaan annettiin aika ja itseasiassa nyt kun laskin et mikä viikko se meillä on, niin 21+2 on silloin eli ei ole 22 täynnä. Eli ehkä kätilö sanoi että viikolla 22, ei niin että 22 viikkoa täynnä Mutta on varmasti paikkakuntakohtaisia eroja, koska tiedän et jotkut on olleet rakenneultrassa jo ennen 20 viikkoa. Eikä muuten mitään väliä, mut ei meinaa malttaa odottaa. Täällä ei ole yksityisiä kätilöitä, yksityisellä lääkäriasemalla ultra 230 €, joten täytyy vain malttaa
Täällä meillä ihan sama, onneksi enää reilu kk rakenteeseen 😄
 
Kerrottiin nyt viimeisillekin lähiperheeseen kuuluville raskaus uutiset . Iloisia olivat pääasiassa. Mua vanhempi sisko (täytti tänä vuonna 40 v) oli jotenkin tosi katkeran oloinen, ilme vaan jäätyi, kun sanottiin videopuhelussa, että mikäli kaikki menee hyvin, niin meille olisi tulossa kesäkuussa vauva. Hän vastasi vain sanan joo. Ilme kertoi, että teki pahaa varmasti (tään vuoksi jännitin hänelle kertomista eniten). Hänellä on ollut lapsi haave 18- vuotiaasta asti, ja oli katkera kun nuorempi sisarus sai esikoisen 19 vuotiaana ja on saanut sen jälkeen useamman lapsen. Muillakin sisaruksilla lapsia. Tämä siskoni katkeruus johtuu varmaan siitä, ettei itse ole voinut saada lapsia vielä, nyt löytänyt elämän kumppanin, mutta ikä alkaa pian tulla vastaan, että ehtiikö koskaan saada omaa lasta ja kokea äitiyttä.

Ollaan mietitty, että kerrotaan vasta vuoden vaihteen ja ehkä vasta rakenneultran jälkeen muulle lähipiirille ja ystäville.
 
Kerrottiin nyt viimeisillekin lähiperheeseen kuuluville raskaus uutiset . Iloisia olivat pääasiassa. Mua vanhempi sisko (täytti tänä vuonna 40 v) oli jotenkin tosi katkeran oloinen, ilme vaan jäätyi, kun sanottiin videopuhelussa, että mikäli kaikki menee hyvin, niin meille olisi tulossa kesäkuussa vauva. Hän vastasi vain sanan joo. Ilme kertoi, että teki pahaa varmasti (tään vuoksi jännitin hänelle kertomista eniten). Hänellä on ollut lapsi haave 18- vuotiaasta asti, ja oli katkera kun nuorempi sisarus sai esikoisen 19 vuotiaana ja on saanut sen jälkeen useamman lapsen. Muillakin sisaruksilla lapsia. Tämä siskoni katkeruus johtuu varmaan siitä, ettei itse ole voinut saada lapsia vielä, nyt löytänyt elämän kumppanin, mutta ikä alkaa pian tulla vastaan, että ehtiikö koskaan saada omaa lasta ja kokea äitiyttä.

Ollaan mietitty, että kerrotaan vasta vuoden vaihteen ja ehkä vasta rakenneultran jälkeen muulle lähipiirille ja ystäville.
Ihan vastaisuuden varalta jos jännittää jollekin kertominen sen takia, että heillä itsellään on lapsettomuutta/vauvatoive niin ei kannata asettaa noin ikävään tilanteeseen, että videopuhelussa kertoo vaan etukäteen viestillä niin ehtii prosessoida. Ne muiden raskaudet on vaikeita ja jos tulee yllätyteksi noin, niin ekstrakamalia.
 
Kerrottiin nyt viimeisillekin lähiperheeseen kuuluville raskaus uutiset . Iloisia olivat pääasiassa. Mua vanhempi sisko (täytti tänä vuonna 40 v) oli jotenkin tosi katkeran oloinen, ilme vaan jäätyi, kun sanottiin videopuhelussa, että mikäli kaikki menee hyvin, niin meille olisi tulossa kesäkuussa vauva. Hän vastasi vain sanan joo. Ilme kertoi, että teki pahaa varmasti (tään vuoksi jännitin hänelle kertomista eniten). Hänellä on ollut lapsi haave 18- vuotiaasta asti, ja oli katkera kun nuorempi sisarus sai esikoisen 19 vuotiaana ja on saanut sen jälkeen useamman lapsen. Muillakin sisaruksilla lapsia. Tämä siskoni katkeruus johtuu varmaan siitä, ettei itse ole voinut saada lapsia vielä, nyt löytänyt elämän kumppanin, mutta ikä alkaa pian tulla vastaan, että ehtiikö koskaan saada omaa lasta ja kokea äitiyttä.

Ollaan mietitty, että kerrotaan vasta vuoden vaihteen ja ehkä vasta rakenneultran jälkeen muulle lähipiirille ja ystäville.
Todella kurjaa, jos tuli sellainen olo, ettei sisko vaikuttanut iloiselta teidän puolesta. Ymmärrettävää ja luonnollistakin, jos on itsellä lapsihaaveita - saattaa olla ja varmaan onkin erittäin kipeä paikka ❤ Anna hänelle aikaa!
 
Olen nyt selaillu jälleen pitkän tovin tuplarattaita ja hitsi vie että olen solmussa niiden kanssa. Valikoimaa rajaa onneksi tosi paljon se, että pitää olla vierekkäin istuttavat, mut silti tuntuu tosi vaikealle valita kun ei pääse livenä näkemään. Täällä missä asun, on vaan yksi pieni Lastentarvike ja niiden valikoimassa ei tuplista taida olla muita kun Emmaljungat. Pitäs lähteä todennäköisesti vähintään reilun 200km päähän isompaan kaupunkiin että vois nähä paikan päällä joitain muitakin.

Yhtäkkiä niiden Donkey duojen rinnalle vaihtoehdoiksi on noussu Tfk duo Combi jotka on kyllä melkein yhtä kalliit ja sit edullisemmista Bumbleride indie twin. Ratasosan pitäs olla tilava jotta esikoinen mahtuu nukkumaan sinne päiväunet kesät talvet vielä ainakin sen 1-2 vuoden ajan. Ja haluan et istuimet vois kääntää tarvittaessa työntäjään päin (onnistuu vaan noissa tfk rattaissa ja donkeyssa). Donkeyssa parasta olis se et ne saa muokattua vaan yhden käyttöön aina tarvittaessa mut alan kallistua siihen että se istuinosa on siinä auttamatta taaperolle liian pieni päiväunitarkoitukseen.

Äh, Tfk se ehkä olis mut hitto vie kun se 1200-1300e tuntuu niin isolta rahalta.🙈

Vaunupohdintojen lisäksi tänne kuuluu aika rauhallista. Huomenna neuvola, mikä on tietysti ihan kiva nii pääsee kuulemaan sydänäänet. Liikkeitä ei oo taas tuntunu moneen päivään, ehkä bebe on vaihtanu asentoa niin et potkii istukkaan tai minun selkään päin. Nämä viikot ne on vähä "tylsiä" siinä mielessä kun ei tapahdu mitään, ei tunnu juuri mitään ja odotellaan vaan.😌

@KirJoh89 Varmasti ollu sun siskolle tosi vaikea paikka se videopuhelu. Toivottavasti hän saa asian käsiteltyä mielessään niin että pystyy lopulta iloitsemaan teidän puolesta. Ja toivottavasti hänkin saisi vielä vauvan.
 
  • Tykkää
Reactions: Pandi
Täällä yksi! Plussasin vasta pari viikkoa sitten, pitkälle kaveri salamatkusti😄 l.a. 21.6. Sukupuoltakin luvattiin pojaksi jo ekassa ultrassa yksityisellä, jossa määritettiin, missä mennään (13+1 tuolloin). Eilen sitten seulontaultra ja vauhdilla kasvaa. On tää hurjaa! Menneisyydessä ex-puolison kanssa 1.5v yritys, että en olisi tällaiseen yllätykseen nyt uskonut❤

Onnea kaikille plussanneille (kesäkuisille)❤
 
Olen nyt selaillu jälleen pitkän tovin tuplarattaita ja hitsi vie että olen solmussa niiden kanssa. Valikoimaa rajaa onneksi tosi paljon se, että pitää olla vierekkäin istuttavat, mut silti tuntuu tosi vaikealle valita kun ei pääse livenä näkemään. Täällä missä asun, on vaan yksi pieni Lastentarvike ja niiden valikoimassa ei tuplista taida olla muita kun Emmaljungat. Pitäs lähteä todennäköisesti vähintään reilun 200km päähän isompaan kaupunkiin että vois nähä paikan päällä joitain muitakin.

Yhtäkkiä niiden Donkey duojen rinnalle vaihtoehdoiksi on noussu Tfk duo Combi jotka on kyllä melkein yhtä kalliit ja sit edullisemmista Bumbleride indie twin. Ratasosan pitäs olla tilava jotta esikoinen mahtuu nukkumaan sinne päiväunet kesät talvet vielä ainakin sen 1-2 vuoden ajan. Ja haluan et istuimet vois kääntää tarvittaessa työntäjään päin (onnistuu vaan noissa tfk rattaissa ja donkeyssa). Donkeyssa parasta olis se et ne saa muokattua vaan yhden käyttöön aina tarvittaessa mut alan kallistua siihen että se istuinosa on siinä auttamatta taaperolle liian pieni päiväunitarkoitukseen.

Äh, Tfk se ehkä olis mut hitto vie kun se 1200-1300e tuntuu niin isolta rahalta.

Vaunupohdintojen lisäksi tänne kuuluu aika rauhallista. Huomenna neuvola, mikä on tietysti ihan kiva nii pääsee kuulemaan sydänäänet. Liikkeitä ei oo taas tuntunu moneen päivään, ehkä bebe on vaihtanu asentoa niin et potkii istukkaan tai minun selkään päin. Nämä viikot ne on vähä "tylsiä" siinä mielessä kun ei tapahdu mitään, ei tunnu juuri mitään ja odotellaan vaan.

@KirJoh89 Varmasti ollu sun siskolle tosi vaikea paikka se videopuhelu. Toivottavasti hän saa asian käsiteltyä mielessään niin että pystyy lopulta iloitsemaan teidän puolesta. Ja toivottavasti hänkin saisi vielä vauvan.
Noita vaunuja kyllä riittää ja melkeen pitäs päästä testaamaan! Mitkä teillä on nyt esikoisella?

TFK onkin mulle ihan uusi tuttavuus! Mountain buggyja on ollu kavereilla, mutta niiden maahantuonti on kai loppunut 😬 Mua houkuttaisi ne Bugaboot juuri sen muunneltavuuden takia ja pitäs saada kolmas muksu kyytiin istumalaudan kanssa - tiiän, että Bugiksiin tän sais toimimaan! 😆
 
Täällä yksi! Plussasin vasta pari viikkoa sitten, pitkälle kaveri salamatkusti l.a. 21.6. Sukupuoltakin luvattiin pojaksi jo ekassa ultrassa yksityisellä, jossa määritettiin, missä mennään (13+1 tuolloin). Eilen sitten seulontaultra ja vauhdilla kasvaa. On tää hurjaa! Menneisyydessä ex-puolison kanssa 1.5v yritys, että en olisi tällaiseen yllätykseen nyt uskonut

Onnea kaikille plussanneille (kesäkuisille)
Tervetuloa ❤ Onpa sukupuolen nähnyt aikasin!
 
Noita vaunuja kyllä riittää ja melkeen pitäs päästä testaamaan! Mitkä teillä on nyt esikoisella?

TFK onkin mulle ihan uusi tuttavuus! Mountain buggyja on ollu kavereilla, mutta niiden maahantuonti on kai loppunut Mua houkuttaisi ne Bugaboot juuri sen muunneltavuuden takia ja pitäs saada kolmas muksu kyytiin istumalaudan kanssa - tiiän, että Bugiksiin tän sais toimimaan!

Meillä on Emmaljungat, mut ne jo lähes 10v vanhat. Hyvin kyllä ovat toimineet ja ovat tilavat taaperolle nukkua. Meillä tosiaan pakko olla vaunut joissa molemmat lapset voi nukkua joten siksi ne Bugaboot arveluttaa kun se istuinosa näyttää aika pieneltä. Muunneltavuus niissä kyllä ihan huippu ominaisuus. Noh, pitänee katella saisko aikaiseksi tehä semmosta vaunujen metsästysreissua jonnekin.😌
 
  • Tykkää
Reactions: Pandi

Yhteistyössä