Kesäkuiset 2022

@Bluebelle hesarissa oli ainakin juttua, että alettaisiin jakaa tuota uutta jo heti alkuvuodesta kun tosiaan vauvoja syntyny nyt enempi. Aion tilata silti vasta silloin 2kk ennen la, nii maksimoin ainakin mahdollisuudet saada sen. :)

@Matkallamamaksi Tuo sängystä karkaamisvaihe voi olla kyllä rasittava :D Meidän tyttö on nukkunu siis jostain 5-6kk lähtien sivuvaunupinniksessä eikä oo kun ihan yksittäisiä kertoja lähteny sieltä itekseen pois. En siis usko et hän ikinä tuleekaan nyt sit nukkumaan normipinniksessä ja kun laitetaan se hänen sänky seinän ja meidän sängyn väliin niin on turvallinen. :) Me myös nukutetaan hänet joka ilta vierellä makoillen nii ei ole sitä semmosta "palauta sänkyyn sata kertaa"-ongelmaa ollu.

Mitä tuplia te ootte miettiny?

Toivottavasti radi saadaan kuriin pian, nii ei tarvis sinun murehtia sitä.🙏🏻
 
@hanba En tiedä yhtään, miten meidän taapero reagoi sitten kun pinnasängyn laitoja ei enää ole, joten niillä mennään niin pitkään kuin mahdollista. 😂 Meillä hän nukahtaa itsenäisesti omaan huoneeseensa, joten houkutus hakeutua lelulaatikoille voi olla suuri, kun kaikki tavarat lähellä. 🤭

Tarkoitus olis hankkia peräkkäin olevat tuplat, että mahtuu säilyttämään eteisessä. Ollaan alustavasti katseltu Hauck Atlantic Twin ja myös Petite Cherie Excellence double -tuplia. Meillä on nyt taaperolla Abc designin salsa 4 air, jotka on olleet aivan huippuhyvät ja ihanat, ja heiltä on kyllä Zoom malliset tuplat, joitka harkitsin myös, mutta ne on hieman pidemmät, niin säilytyksen kannalta vievät tilaa enemmän. 🤔 Mitä tuplia muut katselleet? Kiinnostaa, jos tulis muitakin hyviä vaihtoehtoja.
 
@Matkallamamaksi Noita peräkkäin olevia onkin paljon isompi valikoima, ja tosi edullisia myös. Ne bugaboot on niin pirun kalliit mut kun ne vaikuttaa niin käteviltä ja miellyttää silmää. Onneksi ei ole isoja hankintoja muita (paitsi se lastensänky) nii ehkä raaskin siihen panostaa.😊
 
@hanba Mullakin kyllä iski silmään muutamat kivat vierekkäiset tuplat. 🙂 Olishan ne käytössä helpommat kun molemmat pikkutyypit on helposti hollilla. Mutta leveyden puolesta sellaiset ei vaan mahdu säilytykseen meidän tuulikaappiin olematta tiellä, niin täytyi hylätä ne vaihtoehdoista.
 
@Matkallamamaksi Ymmärrän tosi hyvin. Meilläkin tulee olemaan haaste sen säilytyksen kanssa mut pitää koittaa keksiä jotain.

Mulla on ollu nyt jotenkin niin varma olo tästä raskaudesta. Tähän asti pelkäsin tosi paljon että jotain menee vikaan ja nyt yhtäkkiä en vaan enää näe semmosta vaihtoehtoa vaikka tiedän että kaikki on edelleen mahdollista. Mut ihana että on löytyny luottoa tähän pikkutyyppiin ja siihen että hän jaksaa kyllä kasvaa ja kehittyä tuolla masussa kesään asti. :)
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Pandi ja KirJoh89
En ole vielä miettiny juurikaan muuta kun sen, että ostetaan esikoiselle lastensänky seuraavaksi niin ettei tarvii ostaa toista pinnasänkyä. Meillä lapset nukkuu kuitenki todennäköisesti vielä vuosia meidän makkarissa, nii saa sitten toiselle puolelle meidän sänkyä esikoisen sängyn ja toiselle puolelle vauvansängyn.

Vaunuja oon miettinyt myös ja kyllä me tuplat varmaan hankitaan. Ikäeroa kuitenkin vaan se 2v tasan, nii veikkaanpa että jopa 1.5-2v ajan niitä voi tarvita, alkuun varmaan tosi paljon ja myöhemmin sitte vähä satunnaisemmin. Harkinnassa on Bugaboo donkey duot, nii sais muokattua sitä helposti tarvittaessa myös yhden lapsen vaunuiksi jos on vaan jomman kumman kanssa liikenteessä.

Ja oon päättäny ottaa todennäköisesti äitiyspakkauksen nytkin. Ne vaatteet näytti niin kivoilta 22 vuoden paketissa.
Haa, meidänkin pitää ostaa esikoiselle sänky 😅 Kuopus nukkuu pinniksessä ilman laitaa (siskon sängyssä kiinni tosin niin ei putoa), tarkotus on siirtää hänet isosiskon lastensänkyyn ja isosiskolle uusi, isompi. He nukkuu yhdessä omassa huoneessa ❤ Pinnis sitten sivuvaunuksi makkariin vauvalle (laidan kanssa toki) 😊

Bugaboosta mäkin haaveilen, koska ne on tosiaan superkätevät muuntautumismahdollisuuksien vuoksi, mutta ei oo kolmannelle lapselle niin helposti perusteltavissa 🤣 Pitää ehkä säästää rahat etukäteen ennen neuvotteluja niin ei jää siitä miehen mielipide kiinni 🙈

@Matkallamamaksi Meidän esikoinen kiipes vajaa 1,5v ulos pinniksestä 🙈 Pitkä lapsi pitkillä raajoilla ja muutenkin motorisesti taitava, joten otettiin häneltä ja (myös apina) kuopukselta laita pois ajoissa… Meilläkin istutaan vieressä nukahtamiseen saakka, joten karkaamisrumbaa ei ole 😄 Päät nousee kyllä välillä tehokkaasti ja pehmolelut lentää sängystä toiseen…

Meille ei taida pakkausta tulla, vaikka se uusi onkin tosi kiva 😍 Ainakaan, jos on tyttö, koska vaatteita on kuopukselta vinot pinot tallessa! Pojalle voisi ehkä ottaakin!
 
Viimeksi muokattu:
@Matkallamamaksi Ymmärrän tosi hyvin. Meilläkin tulee olemaan haaste sen säilytyksen kanssa mut pitää koittaa keksiä jotain.

Mulla on ollu nyt jotenkin niin varma olo tästä raskaudesta. Tähän asti pelkäsin tosi paljon että jotain menee vikaan ja nyt yhtäkkiä en vaan enää näe semmosta vaihtoehtoa vaikka tiedän että kaikki on edelleen mahdollista. Mut ihana että on löytyny luottoa tähän pikkutyyppiin ja siihen että hän jaksaa kyllä kasvaa ja kehittyä tuolla masussa kesään asti.
Mulle tuli ihan sama fiilis nt-ultran jälkeen! 😍🙏🏻 Vaikka tänään tajusin, että vielä 6kk raskautta jäljellä 😄
 
@Bluebelle Kiitos tsempeistä! 🙂

@Pandi Auts, niin pienenä. 😬😂 Meillä ei ole vielä edes yritetty kiikkua, ja nyt mulla on unipussi ostoslistalla ennen kuin hän hoksaa edes yrittää. Siinä ei yhtä helposti saa jalkoja nostettua sängynlaitoja kohti kuin ilman. 🤭 Meillä on tuollainen lyhyt minityyppi, niin sekin auttaa asiaa. 🙂 Pitää nyt muistaaa nauttia vielä kun nukkumaanmeno on niin helppoa. Hän vaan laulelee ja juttelee itsekseen kunnes nukahtaa. Ja ainahan sitä voi toivoa, että sitä karkaamisen tarvetta ei edes tule kun isojen tyttöjen sänkyyn siirtyminen koittaa. 🤭😂
 
Oliko miten monta keskenmenoa? Ja missä paikkakunnalla pääsee keskenmenojen takia ylimääräisiin? Minullakin useampi keskenmeno takana eikä kukaan ole puhunut ylimääräisistä. Itse maksoin varhaisultran. Viikon päästä eka virallinen kun on 13+0 silloin. Aion käydä virallisten ultrien välissäkin, jos yhtään siltä tuntuu. En halua elää hetkeäkään epävarmuudessa. Se ei sovi minun luonteelleni. Koen, että se maksu ultrasta on pieni hinta vähentää omaa pelkoa ja epävarmuutta.
Ei ollut onneksi kun yksi km välissä. Mulla on siis endometrioosi niin muutenkin ultraillaan aika usein... Mut tosiaan nää ultrat mitä mulle tehtiin niin oli "vain" nopeita tarkastuksia että hengissä on. Ei siis mitään sen ihmeellisempiä tarkastuksia. Mutta toki kyllähän sekin helpotti kun näki sen. 😍 Pirkanmaalla asun. Ja tosiaan oon vähän vanhanaikainen siinä mielessä että eipä sitä ennenkään missään ultrassa käyty, ja leivän päälle on mukavampi laittaa jotain muutakin kun huuli niin yritän pärjätä näin vaikka mielenterveys ei aina meinaa kestääkkään.
 
Onko teillä jotain mielitekoja? Itse voisin elää pelkillä tomaateilla ja appelsiineilla, klementiineillä, satsumoilla tms. Joka päivä menee useampi kappale!
Samat mieliteot mullakin kuin sulla! Välillä tulee hirveä himo johonkin ruokaan tai herkkuun. Sitten kun se on lautasella, niin eipä välttämättä tee mieli enää ollenkaan.

Meillä isommat muksut esiteinejä/teinejä. Heidän jäljiltään vauvatarvikkeita jonkin verran jemmassa, joten isompia hankintoja ei tarvinne tehdä. Pitäs käydä kamat läpi, että mitä sitä olikaan. Muuten tuntuu, että kai tässä vähän hullu on kun saa aloittaa kaiken alusta.🤣 Nyt muksut ovat jo niin isoja ja omatoimisia. Ei oo tarvinnut aikoihin nukutella, eikä vaippoja vaihdella. Osaakohan sitä vielä. 🤔😆

Onko teillä ollu liitoskipuja tms? Mulla on paikat kipeytynyt nyt parina päivänä, kun oon kävelyllä käynyt. Ihan pitänyt tahtia hidastaa. En muistanutkaan, että ne näin aikaisin voi alkaa. Vai alkaako kaikki vaivat aiemmin, kun on ollut jo kerran raskaana? Tai sitten aika on kullannut muistot.😆
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
Täällä myös erilaisia vihlasuja, tuikkasuja ja repäisyjä koettu, välillä todella kipeitä varsinkin äkkinäisissä liikkeissä. Saa ihan kaksinkerroin mennä. Varasin itselleni tammikuusta alkaen pilateksen alkeiskurssin. Jännittää, että miten mahtaa sujua. Tarkoitus olisi, että saisi hieman keskivartaloa vahvistettua.
 
  • Tykkää
Reactions: hanba ja KK86
Eka raskaus ja viime viikolla alkoi tuntua vihlasuja kävellessä.
Tavaroita ei vielä olla hankittu yhtään, huoneita vähän järjestelty ja mietitty mitä hankintoja voisi olla hyvä tehdä. Ei tässä vielä mitään kiirettä pidetä. Kirpputoreja aletaan kiertää kevättalvella ja sieltä pyritään lähes kaikki hankinnat tekemään.
 
Täällä uusi kesäkuinen ilmoittautuu, sama juttu kuin monilla muillakin, olen seurannut keskustelua mutta en ole uskaltanut vielä luottaa raskauteen niin, että olisin tänne kirjoitellut. Nyt kuitenkin viime torstaina käyty ultrassa ja kaikki oli hyvin, tänään 13+5 ja LA 17.6., aikaistu varhaisultran jälkeen joillakin päivillä. Kiva, koska aika tuntuu edelleen matelevan :LOL: Mietinkin mitä uusia kipuja tällä viikolla ilmaantu mutta ne taitaa olla tosiaan noita vihlaisuja. Ensimmäistä kertaa raskaana niin kaikki tuntemukset ovat täysin uusia :)
 
@Charrypie - 86 Pilates kuulostaa ihanalta liikuntamuodolta. Vois kyl itekin katella löytyiskö sellasta alkeiskurssia täältä päin.

@Aygey täälläkin tavoitteena etenkin vaatteista valtaosa löytää käytettynä. Esikoiselta toki jääny myös joitain, mut saa nähä tuleeko ne käyttöön toiselle kun ovat hyvin "tyttömäisiä" valtaosa.

@Wasi Tervetuloa mukaan! :) Raskauteen kuuluu kyllä tosi monenlaista kipua usein. Oon miettinyt että vois käydä osteopaatilla jossain kohtaa, josko se helpottais kaikkia liitoskipuja ym.

Kattelin noita meidän nt-ultrakuvia ja niiden perusteella veikkaan että meille tulee toinen tyttö. Jännä nähä osuuko oikeaan. Mulle on vuosia sitten ennustettu että saan 2 tyttöä ja yhden pojan. Mies on tosin vakaasti sitä mieltä ettei meille tule kahta enempää. Nooh, lapsi kerrallaan ja aika sen vasta näyttää. :)
 
Täällä kans välillä terävääkin vihlontaa ollut alavatsalla. Ja nyt on alkanut edellisessä raskaudessa vaivannut hermokipu taas nostella päätään. Vasemalle pakaraan/alaselkään tulee välillä sellainen viiltävä yhtäkkinen kipu, joka saattaa viedä jalan alta. Viimeksikin se vaivasi nimenomaan alkuraskaudessa ja sitten jossain vaiheessa hävisi itsekseen.
 
Mami39
Heissuli.

Täällä tosiaan käyty nt-ultrassa ja laskennoissa tulis oli normaali. Olen kuitenkin miettinyt nipt-testin tekemistä yksityisellä, onko kellään kokemusta? Jotenkin vainoharhainen ja varmastikin siis pelokas olo kun kuitenkin ikää on. Hirvittää hinta, 800e laajan testin hinta...mutta onko se pieni hinta mielenrauhasta?🤔
 
  • Tykkää
Reactions: MARIAL43 ja Pandi
Täällä jonkin verran liitoskipuja ja vihlaisuja, tällä viikolla paineentuntua. Muistelisin tosin viime raskaudesta, että samaa painetta tuntu just näillä main ja se oli normaalia kasvukipua ❤🙏🏻

Maha on pompannu esiin ja tunnen iltasin vauvan liikkeitä mennessä nukkumaan. Ei vielä ulospäin tunnu, mutta viime raskauksissakin vasta rv 18-20 alkoi tuntumaan mahan päältä ☺

Lakuja tekis mieli 🙈🙈🙈
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Täällä jonkin verran liitoskipuja ja vihlaisuja, tällä viikolla paineentuntua. Muistelisin tosin viime raskaudesta, että samaa painetta tuntu just näillä main ja se oli normaalia kasvukipua ❤🙏🏻

Maha on pompannu esiin ja tunnen iltasin vauvan liikkeitä mennessä nukkumaan. Ei vielä ulospäin tunnu, mutta viime raskauksissakin vasta rv 18-20 alkoi tuntumaan mahan päältä ☺

Lakuja tekis mieli 🙈🙈🙈
Mun mies on surkea pitämään joululahjat salassa (on jo antanut kaksi) ja eilen juuri valittelin salmiakki ja laku himoja. Paljasti sitten, että postissa odottaa noutoa Raskauspakkaus, eli iso kasa raskaus salmiakkia! Ai että, mä ootan! :D ❤
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Täällä jonkin verran liitoskipuja ja vihlaisuja, tällä viikolla paineentuntua. Muistelisin tosin viime raskaudesta, että samaa painetta tuntu just näillä main ja se oli normaalia kasvukipua

Maha on pompannu esiin ja tunnen iltasin vauvan liikkeitä mennessä nukkumaan. Ei vielä ulospäin tunnu, mutta viime raskauksissakin vasta rv 18-20 alkoi tuntumaan mahan päältä

Lakuja tekis mieli
Onpa ihanaa että tunnet jo pienen liikkeitä.😍 Sitä ootan niin kuumeisesti itekin. Esikoisesta tunsin 18.viikolla ekan kerran, hänen Istukka oli takaseinämässä. Nyt istukka on etuseinämässä, mut toivottavasti parin viikon päästä viimeistään alkaa tuntua. :)
 
Heissuli.

Täällä tosiaan käyty nt-ultrassa ja laskennoissa tulis oli normaali. Olen kuitenkin miettinyt nipt-testin tekemistä yksityisellä, onko kellään kokemusta? Jotenkin vainoharhainen ja varmastikin siis pelokas olo kun kuitenkin ikää on. Hirvittää hinta, 800e laajan testin hinta...mutta onko se pieni hinta mielenrauhasta?
Jos koet että se on välttämätön sinun mielenrauhan vuoksi niin ehkä se sit kannattaa tehä. Millaiset riskiluvut saitte?
 
  • Rakkaus
Reactions: Charrypie - 86

Yhteistyössä