Kesäkuiset 2022

Onpa ihanaa että tunnet jo pienen liikkeitä.😍 Sitä ootan niin kuumeisesti itekin. Esikoisesta tunsin 18.viikolla ekan kerran, hänen Istukka oli takaseinämässä. Nyt istukka on etuseinämässä, mut toivottavasti parin viikon päästä viimeistään alkaa tuntua.
Mulla on molemmista ollu istukka edessä, nyt en oikeen tiedä 😆 En mäkään esikoisesta kovin aikasin tuntenut, mutta luulen, että nää raskaudet on ”herkistänyt” näille tuntemuksille ❤ Vähän kyllä pelottaa et mikä villipeto sieltä on tulossa…….. 🙈😄 Uskon että säkin saatat tokan kanssa tuntea aiemmin! ☺
 
@Pandi Joo olen kans ymmärtäny että toisessa raskaudessa usein alkaa tuntea aiemmin juuri siksi kun tietää mitä odottaa ja osaa tunnustellakin paremmin niitä liikkeitä. Sen muistan, että se oli tosi maaginen hetki kun tajusi ekan kerran, että vitsi, nyt tuo oli kyllä vauva.❤ Onneksi joulu pitää vähä kiireisenä nii tammikuu tulee nopsaan ja luulenpa että silloin viimeistään pääsee potkut tuntemaan. :)

Vihdoin oli tullu riskiluvutkin äitiyskortille, ja ne oli onneksi matalat.🙏🏻 Olivat itseasiassa lähes täysin samat kuin esikoisesta. 😊
 
Mulla oli sokerirasituskoe eilen. Paastoarvo 5.3, joka on ilmeisesti yhtä suuri kuin raskauadiabeteksen tarkemman seurannan luku. Tunti ja 2 tuntia sokerilitkun juomisen jälkeen arvot oli normaalit, eivät olleet lähelläkään ylittää viiterajoja. Tiistaina neuvolalääkäri, nii saa nähdä tuleeko raskausdiabetes diagnoosiksi.
 
Heissuli.

Täällä tosiaan käyty nt-ultrassa ja laskennoissa tulis oli normaali. Olen kuitenkin miettinyt nipt-testin tekemistä yksityisellä, onko kellään kokemusta? Jotenkin vainoharhainen ja varmastikin siis pelokas olo kun kuitenkin ikää on. Hirvittää hinta, 800e laajan testin hinta...mutta onko se pieni hinta mielenrauhasta?
Minä kävin laajassa Nipt-testissä yksityisellä, mielenrauhan vuoksi. Siinä saa sukupuolenkin selville. Tulokset tulivat n. viikossa, kaikki oli ok ja tyttö tulossa!
Normaali tulos ei tietenkään takaa tervettä lasta, mutta onpahan suljettu pois monia riskitekijöitä. Suosittelen ottamaan testin jos yhtään mietityttää. Kallishan se on, mutta on sen arvoinen.
 
Mulla oli sokerirasituskoe eilen. Paastoarvo 5.3, joka on ilmeisesti yhtä suuri kuin raskauadiabeteksen tarkemman seurannan luku. Tunti ja 2 tuntia sokerilitkun juomisen jälkeen arvot oli normaalit, eivät olleet lähelläkään ylittää viiterajoja. Tiistaina neuvolalääkäri, nii saa nähdä tuleeko raskausdiabetes diagnoosiksi.

Ainakin täällä käytäntö on se, että jos yksikin arvo on raja-arvoinen tai yli niin dg siitä tulee.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
@KirJoh89 Kyllä sen pitäisi olla valtakunnallinen käytäntö, että diagnoosi tulee yhdestäkin ylittävästä arvosta. Mullakin on molemmilla kerroilla rasituksessa ollut 5.3 paasto ja kaikki muut arvot priimaa. Ja diagnoosi siis molemmilla kerroilla.

Täällä nyt iltainsuliinit aloitettu. Toistaiseksi jo aloitusannoksella paastoarvot kohdillaan. Katsotaan paljonko raskauden edetessä joudutaan säätämään määriä.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Siis vitsi, olen 80% varma että tunsin pari vauvan liikettä. Vasemmalla tosi alhaalla tuntui kolme semmosta "terävää" kuplan poksahdusta jotka ei tuntunut samanlaisilta kun suolistoperäiset kuplimiset. En tietysti voi varma olla mut ne vaan tuntu nii erilaisilta pikku tuuppauksilta. En tiiä voiko olla mahdollista, nyt vasta 13+6. Jännä nähä alkaako tuollaisia tuntemuksia olla enempiki että vois varmistua sen olevan hän. :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Pandi
Siis vitsi, olen 80% varma että tunsin pari vauvan liikettä. Vasemmalla tosi alhaalla tuntui kolme semmosta "terävää" kuplan poksahdusta jotka ei tuntunut samanlaisilta kun suolistoperäiset kuplimiset. En tietysti voi varma olla mut ne vaan tuntu nii erilaisilta pikku tuuppauksilta. En tiiä voiko olla mahdollista, nyt vasta 13+6. Jännä nähä alkaako tuollaisia tuntemuksia olla enempiki että vois varmistua sen olevan hän.
Jospa se oli hän! Itselläni menossa nyt 15+2 ja olen vakuuttunut, että liikkeitä tuntuu jo. Tuntunut jo pari päivää. Sellaista möyrintää vai miten sen kuvaisili.
Minusta tuntuu nyt, että aika on mennyt hurjan nopeasti eteenpäin. Vastahan sitä plussattiin ja nyt jo tunnustellaan vauvan liikkeitä.😍
 
  • Rakkaus
Reactions: Pandi ja hanba
Moikka kaikille. Täällä myös uusi kesäkuisen odottaja ilmoittautuu mukaan keskusteluun :). Viikkoja on nyt 14+1 ja laskettu aika on 18.6. Ja sama homma kuin monella muulla, että olen välillä seurannut keskustelua mutta odottelin vielä että päästään tähän toiselle kolmannekselle, ennen kuin rohkenin itse kirjoitella.

Kovasti on ollut pelkoja ja huolia raskauteen ja sen jatkumiseen liittyen, mutta nyt hiljalleen yritän nauttia tästä enemmän ja luottaa että kaikki menisi hyvin❤. Meillä on takana pitkä yritys ja varmaan mm. sen takia on vaikea luottaa tähän vielä täysin. Raskausvatsa on jo tullut ihanasti esiin ja nyt viikon sisällä ollaan kerrottu meidän isommille lapsille ja muutamalle muulle läheiselle raskaudesta. Olen 36 v. ja ennestään meillä on 8- ja 11-vuotiaat pojat. Aiemmissa raskauksissa istukka on ollut etuseinämässä ja liikkeet on tuntuneet vasta 21+ viikoilla. Nyt istukka on takaseinämässä ja ultraavan kätilön mukaan voisi liikkeitä tuntua jo huomattavasti aiemmin, viikolta 16 tai 17 alkaen. Niitä odotellessa:love:, varsinkin nyt kun luin että täällä muutkin on tunteneet liikkeitä varhaisessa vaiheessa, ihanaa ❤

Täällä oli hieman juttua sokerirasituskokeesta. Mä en ole koskaan ollut sellaisessa eikä nytkään ole neuvolassa siitä mitään mainittu, itseasiassa täysin vieras asia itselleni ja nyt se alkoi mietityttää... Pitääkö se itse ottaa puheeksi vai onkohan katsottu niin että mulla ei ole tarvetta osallistua siihen? Vai tuleekohan se ajankohtaiseksi vielä myöhemmin? Sen verran on aikaa aiemmista raskauksista että välillä tuntuu kuin kokisi kaiken ensimmäistä kertaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pandi
Moikka kaikille. Täällä myös uusi kesäkuisen odottaja ilmoittautuu mukaan keskusteluun . Viikkoja on nyt 14+1 ja laskettu aika on 18.6. Ja sama homma kuin monella muulla, että olen välillä seurannut keskustelua mutta odottelin vielä että päästään tähän toiselle kolmannekselle, ennen kuin rohkenin itse kirjoitella.

Kovasti on ollut pelkoja ja huolia raskauteen ja sen jatkumiseen liittyen, mutta nyt hiljalleen yritän nauttia tästä enemmän ja luottaa että kaikki menisi hyvin. Meillä on takana pitkä yritys ja varmaan mm. sen takia on vaikea luottaa tähän vielä täysin. Raskausvatsa on jo tullut ihanasti esiin ja nyt viikon sisällä ollaan kerrottu meidän isommille lapsille ja muutamalle muulle läheiselle raskaudesta. Olen 36 v. ja ennestään meillä on 8- ja 11-vuotiaat pojat. Aiemmissa raskauksissa istukka on ollut etuseinämässä ja liikkeet on tuntuneet vasta 21+ viikoilla. Nyt istukka on takaseinämässä ja ultraavan kätilön mukaan voisi liikkeitä tuntua jo huomattavasti aiemmin, viikolta 16 tai 17 alkaen. Niitä odotellessa, varsinkin nyt kun luin että täällä muutkin on tunteneet liikkeitä varhaisessa vaiheessa, ihanaa

Täällä oli hieman juttua sokerirasituskokeesta. Mä en ole koskaan ollut sellaisessa eikä nytkään ole neuvolassa siitä mitään mainittu, itseasiassa täysin vieras asia itselleni ja nyt se alkoi mietityttää... Pitääkö se itse ottaa puheeksi vai onkohan katsottu niin että mulla ei ole tarvetta osallistua siihen? Vai tuleekohan se ajankohtaiseksi vielä myöhemmin? Sen verran on aikaa aiemmista raskauksista että välillä tuntuu kuin kokisi kaiken ensimmäistä kertaa.
Tervetuloa joukkoon! 🙂 Neuvolasta ohjataan sokerirasitukseen, jos kriteerit täyttyy. Sinne ei ohjata jos on alle 25v. normaalipainoinen ensisynnyttäjä, jolla ei ole lähisuvuvissa diabetesta. Sinne ei myöskään ohjata, jos on alle 40v uudelleensynnyttäjä jolla ei ole aiemmin ollut radia eikä isokokoisena syntynyttä lasta. Useimmiten sokerirasitus on rv 24-28, paitsi jos sairastumisriski suuri (mm. aiempi raskausdiabetes, PCOS, alkuraskaudessa havaittu sokerivirtsaisuus, lähisuvussa 2. tyypin diabetesta jne.) niin silloin rasitus jo vk 12-16. Kutakuinkin näin. 🙂
 
Tervetuloa joukkoon! Neuvolasta ohjataan sokerirasitukseen, jos kriteerit täyttyy. Sinne ei ohjata jos on alle 25v. normaalipainoinen ensisynnyttäjä, jolla ei ole lähisuvuvissa diabetesta. Sinne ei myöskään ohjata, jos on alle 40v uudelleensynnyttäjä jolla ei ole aiemmin ollut radia eikä isokokoisena syntynyttä lasta. Useimmiten sokerirasitus on rv 24-28, paitsi jos sairastumisriski suuri (mm. aiempi raskausdiabetes, PCOS, alkuraskaudessa havaittu sokerivirtsaisuus, lähisuvussa 2. tyypin diabetesta jne.) niin silloin rasitus jo vk 12-16. Kutakuinkin näin.
Kiitos vastauksesta! Tämä selvensi paljon. Kuulun tuohon alle 40-v uudelleensynnyttäjä kategoriaan jolla ei ole aiempia riskejä tähän liittyen taustalla, joten ehkä tälläkään kertaa en tutkimukseen ohjaudu.

Mukavaa alkanutta jouluviikkoa kaikille ❤
 
Siis vitsi, olen 80% varma että tunsin pari vauvan liikettä. Vasemmalla tosi alhaalla tuntui kolme semmosta "terävää" kuplan poksahdusta jotka ei tuntunut samanlaisilta kun suolistoperäiset kuplimiset. En tietysti voi varma olla mut ne vaan tuntu nii erilaisilta pikku tuuppauksilta. En tiiä voiko olla mahdollista, nyt vasta 13+6. Jännä nähä alkaako tuollaisia tuntemuksia olla enempiki että vois varmistua sen olevan hän.
Ihanaa, uskon että on liikkeitä! ❤ Tokassa raskaudessa sitä on herkempi erilaisille tuntemuksille 🙏🏻 Mullakin tuntuu tuuppauksina, painalluksina ja epämääräsenä möyrintänä 😄
 
  • Tykkää
Reactions: KK86
Moikka kaikille. Täällä myös uusi kesäkuisen odottaja ilmoittautuu mukaan keskusteluun . Viikkoja on nyt 14+1 ja laskettu aika on 18.6. Ja sama homma kuin monella muulla, että olen välillä seurannut keskustelua mutta odottelin vielä että päästään tähän toiselle kolmannekselle, ennen kuin rohkenin itse kirjoitella.

Kovasti on ollut pelkoja ja huolia raskauteen ja sen jatkumiseen liittyen, mutta nyt hiljalleen yritän nauttia tästä enemmän ja luottaa että kaikki menisi hyvin. Meillä on takana pitkä yritys ja varmaan mm. sen takia on vaikea luottaa tähän vielä täysin. Raskausvatsa on jo tullut ihanasti esiin ja nyt viikon sisällä ollaan kerrottu meidän isommille lapsille ja muutamalle muulle läheiselle raskaudesta. Olen 36 v. ja ennestään meillä on 8- ja 11-vuotiaat pojat. Aiemmissa raskauksissa istukka on ollut etuseinämässä ja liikkeet on tuntuneet vasta 21+ viikoilla. Nyt istukka on takaseinämässä ja ultraavan kätilön mukaan voisi liikkeitä tuntua jo huomattavasti aiemmin, viikolta 16 tai 17 alkaen. Niitä odotellessa, varsinkin nyt kun luin että täällä muutkin on tunteneet liikkeitä varhaisessa vaiheessa, ihanaa

Täällä oli hieman juttua sokerirasituskokeesta. Mä en ole koskaan ollut sellaisessa eikä nytkään ole neuvolassa siitä mitään mainittu, itseasiassa täysin vieras asia itselleni ja nyt se alkoi mietityttää... Pitääkö se itse ottaa puheeksi vai onkohan katsottu niin että mulla ei ole tarvetta osallistua siihen? Vai tuleekohan se ajankohtaiseksi vielä myöhemmin? Sen verran on aikaa aiemmista raskauksista että välillä tuntuu kuin kokisi kaiken ensimmäistä kertaa.
Tervetuloa! ❤ Voit tosiaan välttyä rasitukselta, jos ei mitään erityistä tolta listalta! Toki, jos et oo ikinä ollu rasituksessa, voihan ne sen takia laittaa, mutta noi selviää sitten vasta myöhemmin neuvolassa…
 
@Pampula3 Voi tosiaan olla että sinut ohjataan siihen, juurikin koska ei aiemmin ole tehty, mutta sehän ei ikinä ole pakollinen. Itse kävisin kyllä, jos th suosittelee, sillä haluaisin tietää jos olisi raskausdiabetes. Se vaikuttaa kumminkin haitallisesti vauvaan jos sokerit on epätasapainossa ja toisaalta nostaa myös omaa riskiä sairastua diabetekseen myöhemmin elämässä.

@Pandi Voi kunpa olis ollu jo liikkeitä! Nyt en ole tuntenu enää samanlaisia kuplia. Mulla toki on istukka etuseinämässä, nt-ultrassa sanottiin että enempi oikealla joten odotettavissa onkin että vasemmalla tuntuu sit liikkeet paremmin.😊
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Täälläkin odotellaan liikkeitä! Aika onneksi tuntuu menevän nopeammin kuin alussa mutta silti :) En ole saanut vieläkään tuloksia niistä riskiluvuista, toivottavasti tämän viikon neuvolassa selviää. Ultra oli kuitenkin jo 10 päivää sitten...Muistaako joku, liittyykö virtsanäyte myös niihin? Ilmeisesti joudun antamaan sen uudestaan jostain syystä joten jos liittyy, menee varmaan joulun jälkeiseen aikaan nämä tulokset...
 
Täälläkin odotellaan liikkeitä! Aika onneksi tuntuu menevän nopeammin kuin alussa mutta silti En ole saanut vieläkään tuloksia niistä riskiluvuista, toivottavasti tämän viikon neuvolassa selviää. Ultra oli kuitenkin jo 10 päivää sitten...Muistaako joku, liittyykö virtsanäyte myös niihin? Ilmeisesti joudun antamaan sen uudestaan jostain syystä joten jos liittyy, menee varmaan joulun jälkeiseen aikaan nämä tulokset...
Ei kuulu virtsanäyte siihen. 😊 Riskiluvut lasketaan verikoetulosten, äidin iän ja sikiön niskaturvotuksen tulokset yhdistämällä jollain mystisellä ohjelmalla.

Mulla meni viikko että tulokset tuli äitiyskortille. Luulis että pian tulee sullekin ja jos ei kuulu niin soittele neuvolaan josko ne tietäis.😊
 
  • Tykkää
Reactions: Wasi
Kiitos vastauksesta! Tämä selvensi paljon. Kuulun tuohon alle 40-v uudelleensynnyttäjä kategoriaan jolla ei ole aiempia riskejä tähän liittyen taustalla, joten ehkä tälläkään kertaa en tutkimukseen ohjaudu.

Mukavaa alkanutta jouluviikkoa kaikille
Minäkin vältyn sokerirasitukselta juurikin siksi, että olen alle 40v uudelleen synnyttäjä. Eikä rasitteita ole.
 
Kiitos vastauksesta! Tämä selvensi paljon. Kuulun tuohon alle 40-v uudelleensynnyttäjä kategoriaan jolla ei ole aiempia riskejä tähän liittyen taustalla, joten ehkä tälläkään kertaa en tutkimukseen ohjaudu.

Mukavaa alkanutta jouluviikkoa kaikille
Huhtikuisista huutelen että en ole aiemmissa raskauksissa käynyt tai siis koskaan käynyt sokerirasitus kokeessa, mutta nyt laitettiin vaikka pissa ollut puhdas jne, tämä tehdään joskus viikolla 27.
 
Ollaan virallisesti taas siinä vaiheessa raskautta kun pieni pömppis on ja pysyy vuorokauden ympäri eikä enää nukkuessa katoa. 😄 Toki se silti iltaa kohden suurenee ja näytän iltaisin siltä kun olisin vähintään viikolla 25. Oon myös aloittanu mahan öljyämisen (ja reisien ja takapuolen) vaikkei se arpia estäkään. Silti ajattelen ettei kosteutus haitaksi ole venyvälle iholle.😊

En ole enää tuntenu niitä liikkeiksi kuvittelemiani tuuppauksia. Kuumeisesti odotellaan. Josko ens viikolla sit viimeistään jo jotain tuntuis.

Miten kaikki voi?😊
 
Ollaan virallisesti taas siinä vaiheessa raskautta kun pieni pömppis on ja pysyy vuorokauden ympäri eikä enää nukkuessa katoa. 😄 Toki se silti iltaa kohden suurenee ja näytän iltaisin siltä kun olisin vähintään viikolla 25. Oon myös aloittanu mahan öljyämisen (ja reisien ja takapuolen) vaikkei se arpia estäkään. Silti ajattelen ettei kosteutus haitaksi ole venyvälle iholle.😊

En ole enää tuntenu niitä liikkeiksi kuvittelemiani tuuppauksia. Kuumeisesti odotellaan. Josko ens viikolla sit viimeistään jo jotain tuntuis.

Miten kaikki voi?😊
Mulla kanssa pieni vyölaukku ilmestynyt. Vielä näyttää lähinnä siltä, että olisi ylensyönyt. Itse en myöskään ole huomannut / tuntenut tuuppauksia. En ole kyllä kovin keskittyneesti niitä jäänyt tunnustelemaankaan. Dopplerilla kuulee, että kova on meininki masussa.:D

Mulla alkanut iskias vaivaamaan ja jännittää onno tullut jäädäkseen. Eilen oli tosi kipeä töiden jälkeen, eikä löytynyt helpotusta missään asennossa. Oli pakko turvautua särkylääkkeeseen, että sai nukuttua. Neuvolan lääkäri on onneksi tammikuussa, niin otan siellä viimeistään puheeksi.

Nyt 16+3. Uskomatonta, että jo näinkin pitkällä ❤
 
@Charrypie - 86 Juu sama täällä; ei oo vielä mikään pyöreä masu vaan juurikin semmonen "pasta on maistunu vähä liian hyvin viime aikoina". 😄 Olen taistellu itteni kanssa monta viikkoa että hankkiako doppler vai ei. En ole hankkinut ja nyt tuntuis jo typerältä hankkia vaan max muutaman viikon takia. Mulla menis myös helposti varmaan överiksi se homma ja olisin joka toinen tunti kuuntelemassa ääniä. Onneksi pian helpottaa kun alkaa tuntea beben eikä tarvi vaan arvailla että mitenhän se siellä voi.

Ikävä tuo iskiasvaiva varmasti. Onko olemassa jotain tukivyötä mikä siihen vois auttaa?

Täällä 14+2. Tavallaan aika menee hitaasti ja sit taas toisaalta niin äkkiä.

Vein esikoisen päiväkotiin ja nyt pitäs tehä pieni joulusiivous. Aina sama aloittamisen vaikeus, mut ei auta kun ryhtyä hommiin!
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Kiitos vastauksista sokerirasitukseen liittyen. Katsotaan tuleeko kehotus mennä sokerirasituskokeeseen. Pieni juttuhan se sinänsä on, mutta nyt kuin luin siitä tietoa, niin tällä hetkellä tuntuu aika kurjalta ajatukselta juoda jotain sokerilitkua tyhjään mahaan ja vielä odotella pari tuntia. Mulla huono olo pysyy edelleen paremmin loitolla jos syön päivisin jotain pientä parin tunnin välein ja aamuisin on kyllä heti herättyä saatava syötävää. Mut tosiaan pieni hinta siitä, jos jotain riskejä voi sillä estää :)

Näin unta että meille tulisi kolmas poika ❤ Onko muut nähneet unia vauvaan liittyen? Koska muuten meinaatte kertoa töissä raskaudesta? Mua jännittää ihan hirveästi kertoa esimiehelle, olen aloittanut vasta viime keväänä ihan uudessa vakituisessa työssä, ja tämä tulee olemaan varmasti melkoinen yllätys. Olen pääosin etätöissä nyt ollut joten suht helppo on ollut pitää salassa tähän asti. Tuntuu että alkuvuodesta haluaisin jo kertoa, mutta en tiedä onko liian aikaista, mutta ikävää salailla ja koittaa peitellä. Mä oon pienikokoinen ja tämä näkyy kyllä jo ihan selkeästi, myös rinnat kasvaneet hurjasti jo, ja esim. äitini nyt kertoi että oli tämän rintojen kasvun kyllä jo huomannut ja ihmetellyt asiaa. Jotenkin ajattelin et ois kiva kertoa pomolle itse, ennen kuin kaikki huomaa. Onko joku jo laskenut, koska äitiysloma alkaa? Täällä tänään rv 14+4.
 
Kiitos vastauksista sokerirasitukseen liittyen. Katsotaan tuleeko kehotus mennä sokerirasituskokeeseen. Pieni juttuhan se sinänsä on, mutta nyt kuin luin siitä tietoa, niin tällä hetkellä tuntuu aika kurjalta ajatukselta juoda jotain sokerilitkua tyhjään mahaan ja vielä odotella pari tuntia. Mulla huono olo pysyy edelleen paremmin loitolla jos syön päivisin jotain pientä parin tunnin välein ja aamuisin on kyllä heti herättyä saatava syötävää. Mut tosiaan pieni hinta siitä, jos jotain riskejä voi sillä estää

Näin unta että meille tulisi kolmas poika Onko muut nähneet unia vauvaan liittyen? Koska muuten meinaatte kertoa töissä raskaudesta? Mua jännittää ihan hirveästi kertoa esimiehelle, olen aloittanut vasta viime keväänä ihan uudessa vakituisessa työssä, ja tämä tulee olemaan varmasti melkoinen yllätys. Olen pääosin etätöissä nyt ollut joten suht helppo on ollut pitää salassa tähän asti. Tuntuu että alkuvuodesta haluaisin jo kertoa, mutta en tiedä onko liian aikaista, mutta ikävää salailla ja koittaa peitellä. Mä oon pienikokoinen ja tämä näkyy kyllä jo ihan selkeästi, myös rinnat kasvaneet hurjasti jo, ja esim. äitini nyt kertoi että oli tämän rintojen kasvun kyllä jo huomannut ja ihmetellyt asiaa. Jotenkin ajattelin et ois kiva kertoa pomolle itse, ennen kuin kaikki huomaa. Onko joku jo laskenut, koska äitiysloma alkaa? Täällä tänään rv 14+4.
Mä oon jo töissä kertonut, kun meillä oli pikkujoulut ja en jaksanut valehdella että minkä takia en juo... ☺ Ja itseasiassa juuri katsoin että äitiysloma alkaa 7.5. ❤
 
Kiitos vastauksista sokerirasitukseen liittyen. Katsotaan tuleeko kehotus mennä sokerirasituskokeeseen. Pieni juttuhan se sinänsä on, mutta nyt kuin luin siitä tietoa, niin tällä hetkellä tuntuu aika kurjalta ajatukselta juoda jotain sokerilitkua tyhjään mahaan ja vielä odotella pari tuntia. Mulla huono olo pysyy edelleen paremmin loitolla jos syön päivisin jotain pientä parin tunnin välein ja aamuisin on kyllä heti herättyä saatava syötävää. Mut tosiaan pieni hinta siitä, jos jotain riskejä voi sillä estää :)

Näin unta että meille tulisi kolmas poika ❤ Onko muut nähneet unia vauvaan liittyen? Koska muuten meinaatte kertoa töissä raskaudesta? Mua jännittää ihan hirveästi kertoa esimiehelle, olen aloittanut vasta viime keväänä ihan uudessa vakituisessa työssä, ja tämä tulee olemaan varmasti melkoinen yllätys. Olen pääosin etätöissä nyt ollut joten suht helppo on ollut pitää salassa tähän asti. Tuntuu että alkuvuodesta haluaisin jo kertoa, mutta en tiedä onko liian aikaista, mutta ikävää salailla ja koittaa peitellä. Mä oon pienikokoinen ja tämä näkyy kyllä jo ihan selkeästi, myös rinnat kasvaneet hurjasti jo, ja esim. äitini nyt kertoi että oli tämän rintojen kasvun kyllä jo huomannut ja ihmetellyt asiaa. Jotenkin ajattelin et ois kiva kertoa pomolle itse, ennen kuin kaikki huomaa. Onko joku jo laskenut, koska äitiysloma alkaa? Täällä tänään rv 14+4.
Mä olen nähnyt nyt kaksi kertaa unta, että poikavauva olisi tulossa. Kuitenkin fiilis, että tyttö. Jännä nähdä sitten kumpi tulee. Ostin itselleni joululahjaksi ultran ja mennään viikon päästä kurkkimaan. Silloin saattaa sitten sukupuolikin selvitä. ❤

Mä kerroin töissä jo tosi varhaisessa vaiheessa. Meillä on niin suuria muutoksia tulossa organisaatioon ja mulle oli suunniteltu uusia vastuualueita, niin koin reiluksi ilmoittaa ajoissa. Asia otettiin hyvin vastaan onneksi. :)

Äitiysloma alkaa 30.4 täällä. Nyt menossa 16+3.
 

Yhteistyössä