Eihän täällä malta olla käymättä, kun tulee niin paljon uutta juttua koko ajan =)
Ihan ekaks, tervetuloa baby 20xx!! :flower: Mullakin oli aluks iso kynnys alkaa kirjottelemaan, jotenki tätä tilannetta ei haluais oikeen edes ittelleenkää myöntää...
Mutta rohkeesti mukaan vaan. Niinkuin jo itsekin huomasit, nii jollain lailla se helpottaa, kun voi kirjoitella sellaisten kanssa, jotka takuuvarmasti YMMÄRTÄÄ miltä tää tuntuu!! En mäkään ole halunnut kertoa kenellekkään, vain yksi kaveri tietää. Jotenki sitä haluaa pitää sellasta "kulissia" pystyssä, että ei tässä mitään hätää, ei me ihan vielä olla vauvoja suunniteltukaan...
Ja sitten, IIIISO KIITOS kaikille kannustuksesta ja tsempeistä, nyt on jo paljon parempi mieli kuin eilen! =) :heart:
Susu75: Sitä mäkin mietin, että tuo pitkä voi olla hyväkin juttu. Vaikka mulla ei mitään häikkää kierrossa pitäiskään olla, ainut mitä joskus joku hoitaja on todennu ohimennen, että ovis on aika myöhään... ( yleensä aina kp15 tai 16, että en mä nyt sit tiedä, onko tuo nyt niin myöhään? ) ni jos sillä on jotain vaikutusta, niin eipähän ainakaan oo sitten siitä kiinni, jos ei onnistu =) Tuntuu kyllä niin hullulta kuvitella, että oma hormonitoiminta "lamautetaan"... pelottaaaa!
Siihen liittyen haluisinki kysyä niiltä, joilla samat lääkkeet ollu käytössä, tai joku näistä, että onko millasia sivuoireita tullu? Eli lääkkeet on Synarela, Puregon, Pregnyl ja Lugesteron.
Shayna sä oot sitten aina niin ihana ja kannustava!! :heart: :heart: Mutta muistahan välillä ottaa itsekin rennosti, ja luottaa siihen, että kaikki menee hyvin!! Stressi ei ainakaan auta yhtään mihinkään. Joo joo, tiedän että helpommin sanottu ku tehty, mut yritähän kuitenki, jookos? Mä oon melkeen varma siitä, että teillä tärppää jo tällä ekalla hoidolla, älä kysy miks, mulla vaan on sellanen tunne =)
kielovanamo: Joo, odottaminen on piinaavaa, ja teillä oli kyllä hurjan pitkä odottelu, tosi kurjaa
Ja törkeetä tollanen, että aina vaan menee eteenpäin, kun jo luulee, että NYT tapahtuu jotain! Mun hermot ei ois kestäny tollasta odottelua ollenkaa, ja tiedän, että mun odotteluaika on tosi lyhyt verrattuna suhun ja moneen muuhun... ja tunsinkin itteni jo ihan ääliöks eilen ku pillitin täällä, että nii kauan menee
Mutta SILTI! Toivottavasti teillä ei enää noin pitkää odottelua oo, jos ei nyt tästä inssistä tärppää! Mutta tosiaan, älähän murehdi sitä vielä =)
Ja tosta pidättäytymisajasta ei oo mulle sanottu yhdessäkään inssissä mitään, mitä nyt siitä ohjeesta luin, että kolme vuorokautta, mutta ei sitäkään aina noudatettu, kun mielestäni mä olin tietävinäni paremmin, millon ne siemenet pitää saada sisään
Mutta meillä kyllä simpat on aina ollu ihan huippuja, oli sitte pidättäydytty tai ei. Ja viimeisessä inssissä lääkäri jopa käski tehdä niin, että ensin touhuillaan kotona samana päivänä, kun testi näyttää plussaa, ja sitten seuraavana päivänä inssiin. Mä siinä sitten jotain mutisin, että mites kun ohjeessa luki pidättäytymisestä, ni käski unohtaa ohjeen, että sillä on enemmän merkitystä sillon, kun simpoissa häikkää.
Einalle paljon hermoja ja peukkuja piinailuun!! :heart:
Gabi kiitos, yritän kyllä ajatella muuta ja keksiä kaikkea muuta tekemistä, mutta aina tää asia vaan mielessä jotenki kaihertaa, sä tiedät =) Mutta joo, kyllä mä nyt jo kun eilisestä pettymyksestä pääsin yli, ymmärrän että ei siihen niin kauaa enää mee, ennen kun hoito alkaa. Vaikka sitten on taas pitkä odottelu, ennen kuin esim. punktioon päästään, JOS päästään! Aina ajattelee vaan JOS ja JOS, vaikka mitään syytä ei pitäis olla, MIKSEI vois ihan yhtä hyvin onnistua...huoh! :kieh:
Ja sitten vielä oisin halunnu kysyä, että miten noitten lääkekorvausten kanssa kuuluu toimia? Sen jälkeen, kun mä oon apteekista hakenu lääkkeet, niin vienkö Kelaan kuitit vai miten?
Lämpimiä loppukesän päiviä kaikille ja plussatuulia kaikille, jotka piinailevat parhaillaan! B) :heart: