KESÄ 2010 hoidot

Eina: Sitä vaan miettii kaikkea jo etukäteen. Ja on tää kans jännä paikka ku täällä kyllä on itekin onnellinen muiden puolesta mut ei sit niinkää jos joku odottaa tosta noin vain ilman tälläsiä vaikeita hoitoja.


Mekin meinattiin testailla silloin jo etukäteen, sitten luovuttiin asiasta ja kans mietittiin et viitsiikö sitten työpäivänäkään testata, sitte olla naama nurinpäin töis jos nega. Kyllä pitää ajatella kans monenlaista joka asias.


Mulla ollu kans hermois pitelemistä työkaverin takia, tietää näistä hoidoista mutta on niin helv...etin yksinkertainen ämmä et ei tajuais vaik sata krt selittäis asioita, että ei näillä hoidoilla heti kerrasta tärppää,eikä tää yleensäkään ole yksinkertaista.Se yritti mua saada siirtämään meidän hoitosuunnitelmat ku meillä meni vähän päällekäin poissaolot töis, eli vaati et mun olisi pitäny siirtää silloin meidän tamperereissuja että tää itse pääsee etelänlämpöön(töis ei saisi meidän olla yhtäaikaa pois) Sanoin kiukkusta että mähän en kuule siirrä meidän menoja yhtään mihinkään. Sen jälkeen en ole oikein sietäny koko ämmää, enkä ole enää kertonutkaa mistään mitään. Joo kumpikohan on tärkeämpää yrittää saada lapsi aikaiseksi vai se että toinen pääsee sitä ryppystä naamaansa lisää polttamaan? Jäis ny prkl jo eläkkeelle ennenku menee täysin hermot.

Ajattelin kertoa kuinka IHANA työkaveri mulla on..
 
Snoww: Voi kiesus sentään! Todella törppö työkaveri sulla. Hyvä, et olit tiukkana etkä sillon antanu periks!!

Mun sisko tietää aika hyvin miten näissä hoidoissa on edetty. On ollu tosi ymmärtäväinen, mut vkloppuna meni yli mun hilseen... Rupes ihan pokkana selittämään, et kun muuttaavat niin miten saavat huonejärjestelyt tehtyä sit kun kolmas lapsi ois tulossa. Just joo... Ei paljoo kiinnostanu heidän helpot lapsen teko suunnitelmat.

evitalle ja Einalle peukutukset lääkärikäyntiin!

Sera: Hyvä juttu, et hoidot etenee! Toivottavasti pääsette mahdollisimman pian siirtoon!!!!

desperate: Huomenna aamulla mulla on se punktio. Jännittää ihan sikana! Saa nähä miten ens yönä tulee valvottua - en usko, et kovinkaan saan nukuttua. Maha on aika turvoksissa.... muita oireita ei ole.
 
lakalle tsemppiä punktioon! Toivottavasti ois oikeen paljo kypsiä munasoluja!

snoww inha työkaveri sulla :(

Sera kiva kuulla susta pitkästä aikaa! :wave: tuo oottaminen on kyllä maailman karseinta, harmi että joudut vaan lisää oottelemaan :( Ei me saatu pakkaseen kun "vaan" 7 alkiota. Iso osa munasoluista ei ollu kypsiä vielä. Mutta melkeen kaikki alkiot oli toppeja ja loputki hyviä. Saa nähä vaan että miten ne sulatuksen kestävät.

Miimii testasitko taas tänään? Ite en uskaltaskaan testata etukäteen, kun lekuri meinas että voi ennen virallista testipäivää näyttää väärää plussaakin irrotuspiikin takia. Sitä vaaraa sulla ei tosin ole. Mutta ei sulla oo enää kun NELJÄ päivää, jännitys tiivistyy! =)

Kyllä meinasin ootella jouluun asti, ellei täti sitten tule kyläileen ennen sitä. Ilmeisesti nuo luget voi estää tätin vierailun, vaikkei paksuna oiskaan? Eli tiedossa sitten maailman paskin tai paras joulu. Aateltiin miehen kanssa käyä konjakkipullo hakemassa jouluksi ja jos nega niiin kiskasen sen pahimpaan vitutukseen ja jos positiivinen niin mies voi sitte juhlistaa sillä =)

Onko muilla muuten ollu työnimiä alkioille siirron jälkeen? Meidän alkio on alkkis vaan, ku ei muuta keksitty :D
 
Viimeksi muokattu:
Ihana Sera että ei mitään kamalaa ole tapahtunut! Mua aivan jo pelotti että mitä sulle on käyny :) Harmi ettei sitä ovulaatiota vaikuttanut tulevan tälle kierrolle :( Olisi se varmasti ollut jo mukava sinunkin päästä piinailemaan ja saamaan jotain ihan konkreettista toivoa lapsen saantiin! :hug: Ja minä tiedän ja ymmärrän että kuukauden lisäodotus voi tuntua pahalta... Itse olen tyyppiä että -kaikki mulle nyt heti- olen todella huono odottamaan yhtään mitään :p

evita: Tsemppiä lääkärikäyntiin! Toivotaan että kaikki on kunnossa keskenmenon jäljiltä :heart: Mulla menis samoin jos seuraavaan kiertoon alkais hoito. vko 1 alkais lääkitys ja vko2-3 punktio!!

Onpas vaan snoww aikamoinen työkaveri sulla!! Huh huijjaa sentään!

lakalle aivan hurjassssti nyt tsemppiä huomiseen! Ja tällä kertaa sieltä on pakko tulla niitä soluja!!!

Elli: Mä ensin sillon mietin että pitäiskö alkioille antaa "työnimi" (niille jotaka mulle sillon siirrettiin) Päätin sitten olla antamatta tai se vaan jotenkin ehkä jäikin kun ei keksinyt mitään hyvää.. Sit ku tuli se nega niin sitä on pyöritellyt kaikenlaista mielessänsä.... "olisiko pitänyt keksiä ne työnimet, olisiko ne silloin alkanu kasvaan mun sisällä"?!? Tyhmä sitä on ko tollasia aattelen :LOL:


ON: Suunnittelussa käyty.. Lääke vaihdetaan Puregonista Pergoverikseen! Ja kaava pitkästä lyhyeen! Lääkäri arpoi pitkään tuon Pergoveriksen ja Menopurin välillä ja päätyi sitten tuohon valintaan käytyään keskustelemassa klinikan toisten lääkäreiden kanssa!!!

Lisäksi lääkäri halusi että tulisimme hoidon aikana ultraan sinne klinikalle. Mehän olemme siellä maksusitoumuksella ja olemme viime hoidossa käyneet ultrat omalla paikkakunnallamme (halvempaa omalle polille ja meille helpompaa), mutta tällä kertaa lääkärimme haluaa omin silmin seurata hoidon eikä puhelimen välityksellä ultrakuulumisia!

Ja sitten huonoihin uutisiin :( Lääkärin mielestä mun pitää odottaa KAHDET menkat! (ei riitä yhet niinku kaikkialta olen lukenut).. että elimistö saa palautua. Eli meillä menis hoito sitte helmikuulle! Pikkusen ketuttaa taas vaan odottaa! Voi venakko sentään!!!! Eli punktioiden väliin tulee 3kk! Hemmetin hemmetti.. Ja lääkäri ei edes mua kuitenkaan ultrannu että miltä näyttää! Olis kai sitä vähän osviittaa sillä ultralla nähny miten olen hoidosta palautunu... Mulla ei ole yhtään ollu MITENKÄÄN epänormaali olo punktion jälkeen! Olisin vaikka maratonin voinu lähteä juoksemaan heti, eikä olis tuntunu missään :kieh: (siis jos ei olis ollu sitä oksennustautia, mikä oli kaikilla perheenjäsenillä ja työkavereilla)

Kirjoitettiin tänä iltana mieheni kanssa sellainen oikein "kaunis ja säälittävä" vetoomus vielä lääkärille sähköpostina, jossa pyysimme häntä vaihtamaan mielipidettään :) Jotenkin en siellä klinikalla osannu yhtään sanoa mitään kun lääkäri tuon kertoi, että kahdet menkat! Tuli niin puskista että menin täysin sanattomaksi ja en voinut yhtään tuoda esille omaa mielipidettäni! Ja olisin varmaan alkanu itkemään jos me oltais tästä alettu siellä keskustelemaan!

Lääkärin vastausta odotellessa!
 
Eina: Ootteko julkisella vai yksityisellä hoidossa? Aika jännä juttu, et ilman ultraa tekee tollasen päätöksen. Mä kävin ekan punktion jälkeen ultrassa, jossa arvioitiin, et alotetaanko heti uus pistoslääkitys vai ootetaanko 1 välikierto.

Mun mahaa kiertää ja on huono olo :( Ilmeisesti lievä hyperi aluillaan, kun oksu meinaa tulla. Nyt pitää vettä litkiä, ettei pahemmaksi yltyisi! En kestä, jos sen takia punktio menis pieleen...
 
No me ollaan julkisella mutta yksityisellä :) Siis ollaan "julkisina" maksusitoumuksella väestöliitolla hoidossa!

Aika jännä tosiaan että mun pitää ultraamatta (eli kummempia perusteita) pitää 2 välikiertoa! Ja sä oisit jopa ilman välikiertoa voinut päästä... kummallisen paljon poikkeaa tavat! Ja siis ko mullakaan nyt ei kuitenkaan sieltä saatu kuin 7 kypsää solua, eikä viitteitäkään mistään erikoisesta punktion jälkeen! Mentiin hoitajan juttusille lääkärin jälkeen ja hoitajakin ihmetteli että lääkäri oli kertonut hänelle että meidän pitää kaksi kiertoa odottaa! :headwall:

No postia on laitettu lääkärille ja toivotaan että hän heltyisi :saint:
 
Miimiille tsempit viimosiin piinapäiviin.

Snoww, kyllä osaa olla työkaveris typerä, noh tietty omat jutut on itelle aina tarkeempiä kun muiden. Mutta onhan nyt lapsi tärkeysjärjestyksessä ylempänä kun ulkomaanmatka. Mun esimies oli ihan mahtava ekan hoidon aikana, olin itse kans aika avoin kertomaan tästä asiasta. Mulla oli siirto sillon perjantaina ja olis pitäny mennä viikonlopuks töihin, hän antoi sairaslomaa vielä 2 ylimääräistä päivää, hänen luvalla, ettei tarvinu hakea työterveydestä todistusta. Sain koko hoidon siis punktiosta siirtoon + ne ylimääräiset 2 päivää saikkua ja palkan myös.
Miten muut, oletteko joutunut peräti palkattomalle saikulle? Oon kuullut ettei palkkaa automaattisesti makseta lapsettomuushoidoista johtuvasta sairaslomasta.
Nyt en tiedä kehtaanko enää edes kertoa tästä uudesta hoidosta töissä. Ei varmaan heru enää yhtä paljon sympatiaa ja ymmärrystä.

Einan puolesta harmitus. Toivottavasti lääkäri aikaistaisi hoitoa.

Ellille toivotaan parasta mahdollista joulua.Meillä ei ollut työnimeä missään vaiheessa.

Toivottavasti Lakan punktio sujunut hyvin.

Evitalle toivotaan hyvää lääkärikäyntiä.

Itse en vielä edes ajattele seuraavaa hoitoa siihen on niin pitkälti vielä. Onpa muuten tosi vaikea päästä "kärryille" mitä kenellekin kuuluu...

Mukavaa uutta viikkoa
 
Marlaa: Mä oon joutunu ottamaan palkatonta vapaata, jos en oo saanu vapaapäiviä vaihdettua punktio/ siirtopäiville.

Punktio meni hyvin ja mä oon tosi tyytyväinen jo siihen! Löytyi 7 munasolua :) Ekasta, jota puhkottiin, tuli sellasta sameeta nestettä ja se pääs nyt bakteeriviljelyyn. Lääkäri ei ollu moista aiemmin nähnyt ja epäili sen olevan edellisen kierron jäämiä, mut halusi tarkistaa, ettei ole mitään tulehdusta. Kumma juttu, et joka kerta mun kohdalla tulee jotain sellasta vastaan mitä lääkäri ei oo aiemmin tavannut.... Viimeks siis se, ettei saatu niitä soluja. Tänään totesi, että tänä vuonna tietää niin tapahtuneen kerran Helsingin seudulla, et ei oo soluja tullut. Eli on aika harvinaista kuulemma. Huomenna soittavat sitten, et kuinka on hedelmöittyny nuo solut. Kysyi meidän mielipidettä, et halutaanko 1 vai 2 alkiota siirtää. Mä en oikein osaa päättää.
 
Marlaa: Mä sain sairaslomalta palkan.. Mutta uskoisin että jos palkanlaskija olisi ollut tietoinen ettei palkkaa tarvitse maksaa, niin tuskin olisin sitä saanut!

IHANAA lakka että sulla oli tällä kertaa hyviä uutisia! Mulla oikeasti ihan pelotti tulla tänne kattomaan miten sun punktio on menny!! :whistle: Kaikista kamalinta on ehkä se (mun mielipide), ettei saa mahdollisuuttakaan onnistua, niinkuin sinulle kävi silloin viime punktion jälkeen! Toivoin niin kovasti että tällä kertaa kävisi toisin ja nyt olette ainakin soluja saaneet! Mikäänhän ei vieläkään ole varmaa, että piinailuun saakka pääsette, mutta tällä kertaa kuitenkin olette jo askeleen lähempänä sitä kuin viimeksi :hug: Mahtava juttu!!

Miimii :heart: Olen todella, todella pahoillani :hug:


Lääkäristä ei ole tänään kuulunut mitään... Eli ainakin huomiseen joudun vielä jännäämään ja odottamaan lääkärin vastausta! Olen koko tän päivän ollu töissä aivan tulisilla hiilillä ko mua on niin pelottanu että missä vaiheessa tulee tuomio!! (Laitettiin posti menemään miehen s-postista, koska hän pääsee työpäivän aikana sitä seuraamaan...mä sitte oottelin tekstiviestiä mun mieheltä lääkärin vastauksesta).. Mä niin toivon ja rukoilen että lääkäri antaisi luvan hoidolle ensi kiertoon!!!!!!
 
Voi Miimii:hug: Mut mä en ihan vielä luopuis toivosta lopullisesti, koska aikaisin vielä testaat kotona. Mullakin näytti kotitesti negaa pp12, vaikka veritesti oli jo positiivinen (raskaushan oli sit tosin tuulimuna). Ja ainakin mulla oli "lupa" tehdä kotitesti vasta pp14. Eli on täysin mahdollista että se vielä positiiviseksi muuttuu!!! Voimia viimeisten hetkien piinailuun!
 
Miimii älä vielä luovu toivosta! mullekkin lääkäri sano että aikasintaan testata pp14, ettei tule turhia pettymyksiä, kun voi kuulemma ihan hyvin sitten vasta plussan näyttää vaikka tärppää.

lakka onneksi olkoon punktion saaliista! toivottavasti tulee paljon hyviä alkioita! =)

eina toivottavasti luvan saat seuraavaan hoitoon :)

Mulla on ihan kumma, juttu kun sunnuntaina otti mahaan ihan tosissaan niinku ois menkat alkamassa, maanantaina kans, mutta vähän lievempänä, mutta tänään ei enää yhtään mitään tuntemuksia. Onko plussanneilla ollu tälläsiä tuntemuksia piinapäivinä?? Alkaa rautahermot repeilee täälä =)
 
Viimeksi muokattu:
Marlaa; Mä sain sellasen todistuksen TAYS:sta jossa ei lukenut kuin että vuodeosastolla ollut ja diagnoosi kohta tyhjänä ja hoitajan allekirjoitus varmaan oli. Sillä sai palkallisena kun en ole syytä kertonut. Mut en varmaan enää kehtaa samanlaista lappua viedä käteen, viedä joka kuukausi (ku oon menos kerta sinne pjaskatorvien sabotoimiseenki:))sairaslomalappuja käteen jossa ei syytä kerrota,, heh heh,,

Lakka83; Mä oon sit sun kohtalotoveri, kun tos ekas ultras olin niin mun lekurin piti käskeä toinen lääkäri ku ei ole ennen tällästä nähny ja aivan ihmeellisen näköistä. Ja myös musta lähetettiin jotain tutkittavaksi, siel oli joku epämääräinen verihyytymä. Kai mä oon sitte joku prkleen kummajainen myös sisältä,heh heh.
No kuitenki jotaki iljettävän näkösiä vehkeitä muhun tungettiin ja aivan kuin ne kirist ja kuristi(tuli niin helv.kipeää) jotaki musta et saatiin sielt hyytymästä pois se verineste, näytti ultras joltaki kuplalta joka oli samea sisältä.

Miimii; oon kans pahoillani.....:hug:
 
Huomenta kaikki ihanaiset:heart:

Voi itkujen itku Miimii,nyt olis kyl ollu jo teidän vuoro onnistua.Oon tosi pahoillani:(

Elliä tääl nyt sit jännätään,toivottavasti kerrot piakoin niitä hyviä uutisia,ei ole plussia ihan äsken kuultu:heart:

Lakka,ihanaa et nyt saitte soluja ja toivotaan et hedelmöittyvät ja jakautuvat ja tietysti tarrautuvat tiukasti kiinni=)

Sera.täällähän minä ja ihan ok fiiliksillä.Ei tullu luomuihmettä,ei tullu polilta postia,vaik lupasivat,mut näillä mennään:LOL:
Mietin tota Einan kahden kk:n taukoa...varmasti tympii odottaa,mut ajatelkaapa,vasta älysin et meillä viime punktio oli ELOKUUSSA ja nyt seuraava kai helmi-maaliskuussa,saa ainaki tämä kroppa levätä kunnolla:rolleyes:
Ja mua jo niin pelottaa ne huonot uutiset ja pieleen menneet hoidot,et näin on ihan hyvä.Parempi kun ne on viel edessäpäin ja toivoa edes vähän jäljellä,sit jos taas kaikki menee pieleen ni eipä ole enää mitään mitä odottaa|O

Mut nyt mä odotan hyvillä mielin joulua ja teidän hyviä kuulumisia:xmas:

minnekkäs muuten Kielo olet kadonnut?

Ja mitä kuuluu pikku tikrulle?

Ja Evita,toivottavasti kaikki on ok ja pääsette taas tosi toimiin=)

Ja Shayna tietysti mielessä myös...vaik sä taisit nyt poistua meidän luota:'(

Mukavaa pakkaspäivää ja joulun odotusta kaikille!!!
 
Viimeksi muokattu:
Miimii :hug:

Äsken soittivat klinikalta.... Kaikki 7 munasolua oli hedelmöittynyt!!! :heart: Itkuhan sitä pääs, kun tollasen tiedon sai kuulla. Olivat löytäneet vielä yhden munasolun, mut se ei ehtinyt hedelmöittyä. Huomenna sit ois alkion siirto :O
 
Miimii ei ilmeisesti veritestikään muuttanut tulosta? minkälaiset fiilikset sulla on? siis tosi kurjat varmaan, tyhmä kysymys :ashamed: onko sulla vielä monta alkiota pakkasessa?

Lakalle onnittelut ja tervetuloa huomenna piinailee kaveriksi! :)

Tänään tuli yhtä-äkkiä ihan sellanen olo kesken työpäivän ettei tämä hoito oo varmasti onnistunu, piti käydä vessassa vähän itkuaki tihrustamassa. Sitten alko päivällä ihan ihme tuntemukset, vihlas tosi äkäsesti vähän väliä alavattassa, ja sitä jatku pari tuntia ja sitten ei taas mitään tuntemuksia. Liekkö oli munasarjat jotka oireilee hoidon jäliltä???? Argh, jouluun on vielä piiiiiiiiitkä aika. Oon yrittäny pitää itteni kiireisenä ettei liikaa ajattelis asioita, ja oon ihan hyvin onnistunukki.
 
Ihan ensimmäiseksi miimiille suuret pahoittelut ja :hug: Harmi ettei veritestikään tainnut muuttaa tulosta yhtään paremmaksi :( Täytyy vaan sanoa että mä en ymmärrä miksi ei voinut taaskaan onnistua? Sullekki siirrettiin ihan kaksin kappalein alkioita sinne eikä siltikään tullut mitään :(

Jes lakka! onneksi sun hyvät uutiset vaan jatkuu!

barba: mä en oikeesti kestäis näitä hoitoja jos joutuis aina noin kauan odottaa seuraavaa! : / Ja varsinkin juuri jos PAS:seihin ei pääsis olleskaan vaan se tosiaan menis niin, että heti ekan tuoresiirron jälkeen joutuis odottaan puoli vuotta seuraavaa kertaa. Minusta on inhottavaa että ne jotka eivät julkisella saa mitään pakkaseen joutuvat taas hyppäämään takaisin jonon hännille :( Kun taas toiset voivat yhdenkin hoidon voimin PAS:sien avulla porskuttaa eteenpäin ties kuinka pitkään! Tasan ei käy onnenlahjat, sehän on näissä hoidoissa ja yrityksessä jo ajat sitten huomattu!

Ja Ellin on kyllä oikeesti pakko plussata! Tänne pinoon ei taas ole plussia tullu vähään aikaan niin kyllä olisi jo sen aika taas vaihteeksi!

Tänään on, tai siis olisi ollut mun huhtikuussa keskenmenneen laskettuaika. Melko neutraalein fiiliksin on päivät mennyt.. Alunperin odotin pahempaa, varsinkin jos uutta onnistumista ei tähän mennessä ole ehtinyt tapahtua.

En tiedä onko päivän kestämistä helpottanut se että tänään saimme lääkäriltä vastauksen siihen kyselyymme seuraavan hoidon ajankohdasta. "Ilman muuta hoito voidaan tehdä toivomassanne aikataulussa" oli vastaus!!! Tosi kiva juttu.. helpottaa taas henkistä jaksamista todella kovasti! =) En tiedä miksi silloin klinikalla hän sanoi että ei, kun vielä kysyin etteikö hoitoa voida mitenkään tehdä jo seuraavaan kiertoon... No pääasia että nyt hän on sitä mieltä, että hoito voidaan tehdä jo seuraavaan kiertoon!
 
Lakalle onnea!

Miimiille pahoittelut, tää on niin kurjaa.

Eina, itse ollaan julkisella hoidossa. Pas:it epäonnistui nyt marras ja joulukuussa ja pakkanen on tyhjä, ei me jouduttu jonon hännille uusi hoito alkaa heti vuodenvaihteen jälkeen. Meille on sanottu että kun kerran on jonottanut, tosin meillä jono oli aika minimaalinen, ei tarvii enää jonotella. Kurjaa jos muualla toisin.
Hienoa, että lääkäriltä saitte toivomanne vastauksen.
 
Lakka:eek:ikein paljon onnea saldosta, oli se jo aikakin sulle tulla positiivisia uutisia:) huomisesta alkaa siis sitten piiiiiinalliset viikot:)
Elli:kyllä nyt on tultava plussaa jo pikkuhiljaa eli näytähän esimerkkiä!!!
Eina:ihan mahtavaa, aina siis kannattaa pitää kiinni omistakin tahdoistaan vaikka lääkäri pääpelin sitten määräisikin, kuukaudella siis aikaistu teidän hoito, hienoa:heart:
Miimii:kommentoinkin jo toisaalla.:'(
barba:toivotaan, että kärsivällisyytesi vielä palkitaan, ei oo oikeen kyllä reiluu tuo kunnallisen touhu:kieh:
Kielo: missä oot? onko kaikki ok?nimim.huolestunut!!!

öitä kaikille tasapuolisesti:hug:
 
Miimii, en ala, oon surullinen sun puolesta, mä jotenkin niin ajattelin, että nyt ois ollu sun vuoro.. :'(

Eina ja lakka loistavaa!!

Elli, peukkuja!

Täällä mä oon, sisko ollu viikon kylässä ja tää kone on niin keskeisellä paikalla pienessä kodissa, etten oikein pääse "salaa" lukee enkä kirjottaa. Siitä johtuu mun "hiljaisuus". Mä oon siis ite voinu ihan hyvin, sisko ei. Itsekästä näin ajatella, mutta tuntuu silti väärältä, että sitä "täydellistä onnea" kesti muutaman viikon (raskaus sujuu, miehen työnsaanti näyttää valosammalta, mä ite oon kaikilta osin elämäni kunnossa, vuosien uupumus on väistyny), niin sitten rysähtää päälle toisen läheisen keskenmeno ja toisen vakava masennus (joka kyllä jatkunut jo pitkään, mutta sen vakavuus on nyt vasta alkanu valkenemaan..). Noh, kyllä me ehditään vielä onneamme kokemaan, nyt on aika olla tukena toisille. Hyvä, että siihen onneks iteltä nyt voimia löytyy, ei ois vielä kesällä löytyny.
 
Tsemppiä Elli! Tuskallista oottaa, mutta onneks oot tekemistä löytänyt :)

Hienot kuulumiset Eina!!!!! :) Onneks teidän mielipidettäkin kuunnellaan.

Kielovanamo: Hyvä juttu, et kaikki kunnossa. Varmasti raskasta yrittää tukea läheistä tuossa tilanteessa :hug:

Huijui, kun tätä tyttöä alkaa jännittää! Tuskallinen ajomatka tiedossa siis. Meen yksin sinne, kun toimenpide kestää niin vähän aikaa ja miehellä tuntuu noita töitä riittävän... Sit kutsuukin iltavuoro muakin töihin.
 

Yhteistyössä