KESÄ 2010 hoidot

Nyt tulee sit eräänlainen tunteenpurkaus,hypätkää yli ,jos ette jaksa lukea:O

Mut eka tietty Miimiille hurjasti onnea kyytiläisistä ja sulla kyl aivan ihana asenne:heart:

Joopa joo,elämällä on taas aika kehnoa huumoria ollu muutaman päivän...EI ENÄÄ NAURATA YHTÄÄN!!!
Meillä on kotona jääkaapinovessa danonino jukurtista saatuja kirjain magneetteja,no perjantai aamuna raahauduin kahville ja mun hoitomuksut leikkii niil magneeteilla paljon ja mua tuijotti vastaan kirjaimet HCG,hetken ajattelin,et näin se päivä alkaa,lapsettomuuteen liittyvillä termeillä.No se unohtu oikeestaan samantien,mut sit illalla lähdin työkamun kyydillä asioille,se osti uuden auton pari vk sit ja nyt näin sen ekaa kertaa...Rekkarina IVF,tuijotin sitä ihan monttu auki|O No hyppäsin kuitenkin kyytiin ja kappas vaan,radiosta kuului "Tuuli tuule sinne missä muruseni on,leiki hetki hänen hiuksillaan..." Sillon varmaan jo ilmeestä näki et joku on nyt pielessä.
Sit kotiin tultua huomasin,et päivän posti oli haetttu,pöydällä uusin VAUVA-lehti,takana lukee " Lahjanumero",siis mitä hemmettiä???? Ihan ku elämä oikein kääntäs puukkoo haavassa:(
No sit kaiken huipuks tänään oli mun siskon vauvan ristiäiset,just tulin sieltä ja ne pyysi kummiks ainoan ihmisen,jonka mä olisin omalleni halunnut,jos sen joskus olisin saanut.Typerän kuulosta varmaan,mut pari vk sit kun kuulin siitä niin oikeesta ihan itketti.
Ja sit mä olin myös kummina,sain kirkossa tietää et SYLIKUMMINA,vaik olin ajatellu pitäväni vähän etäisyyttä siihen ihmeelliseen nyyttiin,mut toisin kävi ja kun pappi sanoi nimen ääneen,meinasin oikeesti purskahtaa itkuun!!!
Se nimi on nimittäin meidän vauvan "työnimi" ollut jo ainakin 4 vuotta!!!
Eihän mun sisko tietenkään voinut tietää tosta kummi tai nimi asiasta,mut mulle tuli ihan semmonen olo et multa on nyt viety kaikki:'(
Ehkäpä tää on jotain johdattelua siihen,ettei me omaa vauvaa koskaan saada, vaan tässä on nyt se mistä me haaveillaan,kummius saa riittää ja enempää ei anneta: /
Tuntuu niin tyhjältä,vaikka ei varmaan pitäis...

Sori valitus,mut johonki piti päästä purnaamaan.Ootte kaikki rakkaita:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ei voi olla totta barba!! Mä luulen melko tarkkaan tietäväni miltä susta tuntuu! Mut aivan uskomatonta kyllä, kaikki nuo, voi hyvä jumala sentään. Mäkin oon miettinyt tuollaisia nimi- ja kummiasioita, ja ei ole yhtään naurettavaa että tuntuu että suunnilleen maailma romahtaa tollasista! Tosi kamalaa. Toi oikeesti tuntuu siltä että 'multa viedään kaikki' :( Hirveesti lohdutus- ja tsemppihaleja sulle! Kyllä se siitä. Kai joskus.. :heart: Ja kiitos onnitteluista, kuten kaikille muillekin teille ihanille.

Ja despe kyllä, täällähän me, Hml:ssa :)
Toivottavasti shaynalla asiat ok, tai siis niin ok kuin nyt voi olla :heart:
 
Barbapörrö Julmaa kohtalon ivaa kyllä ollu sulla! Oon ite kans miettiny tuota nimiasiaa, että kuhan kukaan lähipiiristä ei vaan laittas lapselleen sitä nimeä mikä meilä "työnimenä". Tai mistä sen tietää, jos tuo enteilee hyvää ja että kohta sulle tulee tarpeeseen vauva lehti jne... ;) Ajatteletko sinäkin aina omaa syntymätöntä lastas kun tulee tuo "missä muruseni on"? Mulla aina tippa linssissä kun kuulen tuon kappaleen...

Miimii Ootko muistanu ottaa rauhallisesti kyytiläisten takia? Oisko sulla antaa vinkkejä ekaa kertaa siirtoon menevälle? (sormet ja varpaat ristissä että siirtoon huomenna pääsen)

desperate Toivottavasti kaikki hyvin ultrassa ja varmasti onki! :) Ei uskalla edes ajatella mitään, että mitä sitten jos plussais vimeinki että minkälainen piina se sitte vasta alkas että saahan terveen vauvan vielä syliinki asti.

Eli Jee, lääkäri soitti ja yhdeksän alkiota oli tullu, hyviä kaikki ja suurin osa vielä top-alkioita! =) =) Sain neuvoteltua niin että kahdeksan pakastetaan ja yks jätetään huomiselle. Meen tutkimuksiin ja jos kaikki näyttää olevan ok niin se siirretään jos ei niin sitten se yks menee hukkaan. Lääkäri ei meinannu uskoa, että mulla on ihan ok olo. Ja kyseli monta kertaa, että kerronko nyt rehellisesti vointini. Ei kyllä oo muuta enää ollu ku maha jonkin verran turvoksissa ja kylellään ei oikeen pysty nukkumaan ku silllon alkaa käymään kipiää. Minkälainen vointi muilla ollu siirtopäivänä punktion jäliltä? Minkälainen vointi Seralla oli punktion jälkeisinä päivinä kun sulla kans paljon rakkuloita?
 
Barbapörrö, uskomatonta, aivan älytöntä kohtalon ivaa.. mutta tiiätkö tuon kaiken vois kääntää myös niin, että te ootte siirtymässä uuteen elämänvaiheeseen (lue: lapsen odotukseen), jossa työnimet voi heittää kokonaan ajatuksista ja aletaan miettiä ihan varsinaista nimeä.

Elli, tsemppiä huomiseen siirtoon!!

Mun on pakko tänne vähän purkaa, koska tosi elämässä ei oikeestaan oo miehen lisäks ihmisiä, kelle tästä edes saan puhua. Meille hyvin hyvin läheisellä ihmisellä, joilla myös lapsettomuustausta, kuoli lapsi kohtuun rv 14. Meillä piti olla lasketut ajat lähekkäin. Mulla on niin syvä suru jo itellänikin, etten ymmärrä, miten nuo ystävät jaksaa. Pelkäsin aiemmin, että meiän lapsi menehtyy ja heidän lapsi tulee aina muistuttamaan mua omasta kuolleesta lapsesta. Nyt kävi toisin päin. On hirveen hämmentyny olo, yhtä aikaa kiitollinen omasta lapsesta ja jotenkin hirveen avuton olo, että miten voin olla tukena näille toisille. He toivoo, että me edelleen ihan avoimesti iloitaan ja kerrotaan raskauden etenemisestä, mutta miten sen voi tehdä satuttamatta toista koko ajan. Tiedän, että he jos ketkä ovat ihmisiä, jotka tulevat tästä selviämään, mutta kyllähän suru tulee olemaan varmaan ikuinen, en meinaa kestää ees ajatella. Onhan näihin tunteisiin tullut eläydyttyä ennenkin, mutta ei ikinä näin läheltä, eikä varsinkaan tästä tilanteesta, että ite on raskaana. Syyllisyyskin painaa kun miettii kaikkia ajatuksia, mitä varsinkin raskauden alkuvaiheessa oli heitä kohtaan, kun sortui mm. omassa pimeässä mielessään miettimään, että he sitten tulevat ja varastavat osan huomiosta, kun nyt piti olla meiän aika kokea onnea. Inhimillisiähän nuo kaikki ajatukset on, ja pitää antaa itelleen anteeksi, mutta jotenkin vaan nyt tuntuu ihan äärimmäisen pahalta..
 
Hirveetä kielo tuo mitä tapahtui ystävillesi :( Olen pahoillani. Hirmu vaikea tietää miten pitäisi olla, kai niitä pitää uskoo että haluavat teidän raskaudesta edelleen kuulla, mutta kyllähän se pahaa tekee. Ehkä joku kultainen keskitie siinäkin asiassa, että ei sulje heitä asiasta pois muttei kuitenkaan liiaksikaan asiasta juttele. Sanomattakin selvää lienee toki tuo. Meidän kaveripariskunnalta kuoli lapsi sairaalassa synnyttyään, ihan täysiaikaisena syntyi. Syytä en tiedä vieläkään. Eivät ole mitenkään kaikista läheisimpiä ihmisiä kuitenkaan. Olin itse silloin yli keskivaiheen omassa odotuksessani ja kyllä se kamalalta tuntui, itkin ja mietin asiaa pitkään, ja on se vieläkin mielessä. En pystynyt mitenkään tajuamaan sitä kauheutta mitä ne vanhemmat kokivat. Myötätunto oli jotain niin suurta, elin ihan liiaksikin siinä mukana.

Barbaan vielä liittyen, se "työnimihän" just voi olla se tuleva nimi! Joten mä ymmärrän kyllä miten traagiselta se tuntuu :hug: Mä en varmaan kestä jos se mun sisko varastais meijän nimenkin vielä, tuosta noin vaan, kun on parissa kuukaudessa paukahtanut paksuksi heti niin päätettyään. Se ois jotain ihan kamalan katkeran kamalaa, mä joutuisin varmaan antamaan silti sen saman nimen omalleni. Noh, onhan niitä kauheampiakin kohtaloita, mutta uskon että ymmärrätte nää meijän ajatukset :)

Elli, en mä mitenkään erityisen rauhallisesti oo aina muistanut kyllä ottaa, kaupassakin on käytävä ja kassit kotiin kannettava jne.. Mutta yritän luottaa lääkäreihin, jotka sanoivat että yrität elää mahdollisimman normaalia elämää vaan, että sä et todennäköisesti pysty itse siihen kiinnittymiseen vaikuttamaan mitenkään.. Noh, kyllä mulla pannassa on juoksut ja isot rehkimiset ja riuhtomiset tietty ja saunat ja seksit yms. Vaikka en uskokaan että noista varmaan haittaa olis välttämättä.. mut omaksi mielenrauhaksi. Ja Luget laitan kolmesti päivässä nyt, kun viimeksi laitoin aamuin illoin. Samoin Zumenonit yritän muistaa ottaa tunnin tarkkuudella.

Ja Elli hieno saalis, onnea! Eipä mulla varmaan mitään vinkkejä siirtoon ole.. Paitsi pissarakko täynnä pitää olla, mut sen varmaan tiesitkin. Mut se kyllä varmasti riittää että tuntiin pariin ei käy vessassa, kun mä oon ollu tyhmänä monta tuntia pissaamatta ja hyvä ku pystyny kävelemään, ollu niin kipee, ihan järkkyä. Nyt viimeksi kävin vielä tuntia ennen pikkupissalla että kestin olla. Ei mullakaan tullut mitään oireita pistelystä eikä punktiosta, että kai me vaan ollaan onnekkaita! :) Siirto ei kuulemma normaalisti tunnu missään ja kestääkin vaan joku 10min ja olet ulos huoneesta, alkio mahassa kävelet pois, se tunne on kyllä aika uskomaton :) Itelläni on joku mutka kohdunsuulla, tai jossain, niin se kirpasee aikalailla, mut oon kuulemma outo poikkeus kun punktio ei tunnu missään mutta siirto sattuu. Mut siirrosta ei kyllä ole tullut mitään oireita, että sen jopa välillä meinaa unohtaa hetkeksi, uskokaa tai älkää :D ainiin, tulihan mulla ekana ja tokana päivänä vähän jotain tuhrua mutta uskon että se liittyi siihen ronkkimiseen.

Tsemppiä siirtoon!
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Mahtuisko tänne mukaan yksi epäonnen kansalainen?
Olin elämäni ensimmäisessä icsissä 25.10/27.10 ja plussasin tästä mutta nyt tällä viikolla selvisi ultrassa että munatorviraskaus. Nyt haluankin munatorvista eroon ja oon jonossakin jo leikkaukseen, ehkä tammikuun alkupuolella pääsee.. Onko kellään kokemuksia munatorvien poiston jälkeen et onko alkio tuppautunu sit senki jälkeen viä johonkin muuhun väärään paikkaan?
 
Barba:johan on sua koeteltu taas huh, mutta melkeempä yhtysin tuohon Kielon ajatukseen että vaikuttas noi jutut mitkä tapahtu ( ilman tota nimihommaa) niin olevan enteitä tosiaan tulevasta vauvasta, tuo lehtikin mikä sulle tuli jne, ei sellanen voi kertakaikkiaan olla kohtalon ivaa vaan viite jostain ihanasta tulevasta!!! toivotaan ainakin niin!!!
Miimii:kivaa taidampa sitten saada vaunuttelukaverin kun muutetaan sinne Hämeeseen, lue:luotan sun siis plussaavan olleesta siirrosta=) mulle kans lekuri sano et voi elää ihan normielämää, itekkin kyllä jätin ne saunat ja sexin vex:D
Elli:ihan sikana onnea huomiseen siirtoon, hyvin se meneepi,nopee juttu, ikävin osuus on se täys rakko ;)
Kielo: ai kauheeta, ihan hirveetä kuulla aina tollasia juttuja ja varsinkin tuntuu et ottaa tällä hetkellä todella raskaasti noin kauheen asian.Ei voi ees kuvitella mitä tuttusi käyvät läpi tällä hetkellä.Sulla varmaan kyllä tosi vaikeeta olla siinä sivussa mukana kuitenkin samalla tukemassa että yrittää nauttia omasta raskaudestasi.Voimia tilanteeseen :(
Snoww:tervetuloa joukkoon , ei aina niin iloiseen mutta ainakin toisiaan kannustavaan:flower:ja pahoittelut epäonnistuneesta hoidosta, mutta kirjoituksestasi paistaa ainakin läpi tahto taistella eteenpäin ilman luovuttamista!! hienoa!!!
täällä linnanjuhlia kattellessa menee ilta ja rauhaisaa itsenäisyyspäivää kaikille!!
 
Rauhallista "piinaviikkoa" despelle! Uskon että kaikki on ihan hyvin! :heart:

shaynaa on täälläkin mietitty :|

barbapörrö: Mun yksi suurimpia pelkoja on juuri se, että joku vie juuri sen nimen mitä minä olen miettinyt mahdolliselle tulevalle lapsellemme! :headwall: Ja toivotaan että tuo kaikki muu...hcg, lehti ja rekkari - olisivat ennemminkin jokin etiäinen onnistumisesta!

Ellille onnittelut hyvästä alkio-saaliista (pikkusen oon taas kade!) :D Toivotaan että kaikki vaikuttaisi olevan hyvin ja pääsisit siirtoon huomenna!

Voi ei kielo kuinka kauheita on tapahtunut ystävällesi. Ymmärrän että varmasti on vaikea sulla yrittää olla ystäväsi tukena niin, ettet samalla loukkaa häntä. Mutta mukava että vaikuttaisi siltä, että ystäväsi vaikuttaisi olevan niin vahva ihminen, ettei halua sinua sulkea elämästänsä tämän vuoksi pois, vaan haluaa edelleen tietää ja kuulla miten sinulla menee! Vaikka varmasti vaikeaa on hänelläkin!

Mulle ei muuten sanottu mitään että siirrossa pitäisi olla rakon täynnä. Olin itse kuitenkin kuullut tästä asiasta ja kysyin hoitajalta sitten että onko siirtoon tulossa mitään "erityisohjeita"? Sanoi että ei. Kysyin rakosta :) niin hän vastasi ettei mielellään aivan täysi muttei tyhjäkään :) Mutta aina kuulemma saadaan alkio sisään oli rakko "millainen" tahansa :LOL:

Tervetuloa vaan mukaan snoww. Pahoittelut tapahtuneesta :hug: Toivotaan että se munatorvien poisto auttaisi siihen ettei alkiot enää voi kiinnittyä "väärään paikkaan"! Kokemusta/tietoa mulla ei siitä ole että onko tämä edelleen mahdollista poiston jälkeen.

ON: Jouluostoksilla käyty! Vielä on ostoksia tekemättä, mutta suurin osa on saatu hankittua! :xmas:

Mä oon miettiny kauheasti sitä meidän tulevaa 2.IVF:ää! Mua pelottaa ihan kamalasti ettei me taaskaan saada mitään "roskiskamaa" parempia alkioita aikaiseksi! Ja mietityttää että lähdetäänkö me ihan turhaan tähän kaikkeen paskaan rääkkiin uudestaan! Sitä on tullut sitten mietittyä ja paljon, että pitäisikö vaan antaa olla ja tyytyä tähän tilanteeseen ja elämään. Ei meidän elämämme hullumpaa ole nytkään, mutta jotakin siitä puuttuu!

Mun toive oli kun ekaan IVF:ään lähdettiin... että vaikkei heti tuoresiirrosta onnistaisikaan niin KUNHAN SAISIMME PAKKASEEN TAVARAA ettei tartte heti alottaa kaikea uudestaan! Eikä se toteutunu! Nyt mä pelkään että ihan samoin käy tän toisen yrityksen kohdalla!
 
Nopeesti vaan käväsen...

Elli: Mulla oli olo ihan ok, vaikka toki ois voinu parempikin olo olla! :LOL: Mut ei se auttanu mitään, olivat pakastaneet alkiot ees kysymättä mun vointiani!! :/ No mut, mulla oli viel enemmän soluja ku sulla, ni toivotaan kovasti, että sulla munasarjat olis sitte paremmin toipunu, niin että pääset siirtoon! Pidän peukkuja kovasti! :heart:

snoww: Tervetuloa! :flower:

Barba: Tuttuja tunteita... :heart: Mun paras ystävä on jo monta vuotta sitten antanut lapselleen sen nimen, mikä molemmat joskus teineinä oltiin päätetty lapsillemme antaa :) No, mut mä keksin vielä paljon ihanamman nimen, enkä kerro sitä kellekkää ennen ristiäisiä :LOL: Säkin keksit vielä ihanamman nimen joku päivä, oon varma siitä! :heart:

).( Huomenna hoidon suunnittelu- uä... pitäkäähän peukkuja, että kaikki on hyvin! :)

Nyt vaan tosiaan nopee vierailu täällä, kirjottelen joku päivä lisää, mutta tsempit kaikille ihanille! :heart:
 
desperate: Oikein luit rivien välistä, aina suosta noustaan vaikka mikä olisi, ehkä se juuri kun olen luullut etten tulisi raskaaksi koskaan enää eli vaikkakin oli kohdunulkoinen niin ainakin plussasin, se tieto toi toivoa.

Eina: ei ainakaan munatorviin mut sitten on ne muut paikat,sehän täs pelottaa et kuinka todennäköistä sekin on..

Kyllä tuli suru puseroon kun yritti lukea teidän kaikkien juttuja, joillakin On/ollut todella rankkaa:'( Mä oon kans sisaruksista se jolla aina joka asias takkuaa elämän varrella, enkä saakkaan näitä elämän isoimpia asioita niin helposti kuin esim. veli, mutta en mä katkera vielä ole. vielä..
Mutta oon miehelle monesti sanonut (meillä ei yhteistä lasta, mulla ed.liitosta yksi koululainen)että niillä vasta rankkaa onkin joilla ei ole yhtäkään lasta vielä ettei mun tuska ole mitään heihin verrattuna. Toki ei miehelläni myöskään ole omaa mutta hän pitää minun tytärtä kuin omaansa.
Oon täs miettiny jo tytärtänikin että ei kai siihenkää kauan mene kun oma tytär saa muksuja ja sit saan sen kautta hoitaa vauveleita (Naurakaa vain:LOL:mä oon tosis miettiny! tytär 8v.) jos en lapsia omia enempää saa.
Ja adoptiokaan ei ole pois suljettu eikä sijaisvanhemmuskaan.

Sitä mietin kans et kun tänne kirjoittelee et ehkä kantsis välil olla täältä poissakin että ei kaiken aikaa olis liikaa nämä asiat mieles, keksiä jotaki menoa jonnekin vaikka kaiken aikaa, reissuja, mökkeilyä,shoppailuja jne..
Kaikille ihan vinkiksi myös itselleni!! Mutta mulla tulee nyt taukoa jokatapauksessa leikkauksen takia. Eikö olekin hyvä pointti mutta se toteutus......? : /

Ja samaa mieltä, älkää ny prkl luovuttako, muuten siitä tulee sellanen massatapahtuma täällä!
 
Snoww,tervetuloa joukkoon hurjaan:p Se tää meidän ketju nimittäin taitaa olla,kaikki on täällä mahdollista:rolleyes:

Ensiksikin SHAYNA,MITEN VOIT??????Huoli on susta ihan äärettömän suuri:'(

Ellille peukut pystyssä et pääset tänään Miimiin piinailukaveriksi ja Miimiihän muistaa sit ottaa rennosti ja olla stressaamatta,eikö?:heart:

Voi hirveää,mitä Kielon kaverille on tapahtunut:( Voimia sinullekkin tosi paljon,tilanne on kyl ihan järkyttävä!!!

Joo,toivotaan tosiaan et noilla mun kummallisilla tapauksilla olis joku mukavampi tarkoitus,mut kyl mulle tuli oikeesti noitten rekkari yms.asioitten jälkeen sellanen olo,et mä oon tulossa hulluks,eikä se varmaan mikään ihme oliskaan näitten rankkojen asioiden ympärillä pyöriessä ja mä otan kaikki pettymykset niiiiiin hurjan raskaasti,myös teidän kaikkien pettymykset:ashamed:
Sit viime viikko oli muutenkin raskas,TOSI elämä näytti taas kurjat puolensa ( tää lapsettomuushan ei oo mun elämää,mä vaan seuraan sivusta barbapörröä,hih:D )
niin tuli tosiaan taas sellanen luovuttaja olo,et pitäsköhän tälle kaikelle oikeesti laittaa piste ja suunnata voimat todellisiin asioihin...
Ja sit tosiaan toi nimijuttu tuntu viimeseltä niitiltä arkkuun,siinä kun mä tuijotin käsivarsillani sitä pientä "ruuhkatukkaa",joka oli juuri saanut MEIDÄN vauvan nimen,niin se tunne oli tosi outo,tuli sellanen fiilis " et tästähän me ollaan kauan haaveiltu ja tässä se nyt on".Oli siinä muuten pitkät minuutit olla naama hymyn virneessä,kun oikeesti teki mieli huutaa ääneen ja juosta ulos kirkosta:O
Toki kastetilaisuus oli ihana ja kaunis ja kaikkeni annan tällekkin,kahdeksannelle,kummilapselleni,mut silti sydäntä raastaa ja lujaa:(

Mukavaa tiistai päivää kaikille tasapuolisesti,te ootte kaikki niin hurjan tärkeitä mulle:heart:
 
Viimeksi muokattu:
heips.
Täällä se paska ilmeisesti alkaa nostaa sitten päätään myöskin, onhan tässä mennytkin jokunen tovi kun on voinut olla ns rauhallisin mielin.Eilisen koko päivän ollu kauheita supisteluja ja ei oo auttanu kun vedellä panadolia poskeen, tänään jatkuu, soitin omalekurille ja huomisex ultraan aika.lekurin mielestä ei oo normaalia tässä vaiheessa tollaset kivut ja ns menkkatuntemukset ,oishan se ollukki liian hyvää ollakseen totta jos ois sen 12 viikkoa ohittanut! koko ajan sellai olo et menkat alkaa hetkellä millä hyvänsä ja kipuja ei oo ollu pitkiin aikoihin muuten!! no totuuden hetki sitten huomenna.En todellakaan tällä mun kärsivällisyydellä ruvennu oottaa perjantaille....
Elli: miten sulla meni siirto?
ny työt painaa päälle mutta palaan kun tiiän enempi, pakko oli päästä purkautumaan tänne...
 
Shayna: En muuta osaa sanoa kuin koita nyt vain piristyä, samas paskas mäkin uin. Musta tuntuu et mä oon hirviö ku oon selvinny tuosta kohdunulkoisesta muutamas päiväs. Toki tänään olin kans mittauttamas hcg:tä ja huomenna tietää mitä se on. Viime pe se oli 270 eikä varmaan kovin ylhäällä ole käynytkään koska mä en ole ollut niin allapäin. Kyllä sunkin mieli paranee kun pääset tosta yli ja ajattelet paljon positiivisemmin. Mulla oli se eka ultra tosiaan 2.12. ja oli oikein "mukavaa" kun ensin laskettiin et paljoko mulla on viikkoja ja laskettiin LA joka oli mun nimipäivä stana, oli kiva sitten sen jälkeen lykätä ittensä ultrattavaksi jossa todettiin että mutta missä on sikiö?!? Ja mä todellakin haluan mun munatorvista eroon, niin räjähtäneitä ei varmaan kukaan omista. Toivottavasti en nyt pahentanu oloasi lisää mutta oli pakko kirjoittaa kun kans samaa käyn läpi. Haleja.
 
Snoww tervetuloa. Mullakin tuubat poistettu/leikattu, ja enpä usko että tämän jälkeen enää kovin todennäköistä on että alkio kiinnittyisi jonnekin muualle kuin kohtuun, jonne se oikein vartavasten työnnetään se alkio. Tsemppiä!

Sera, miten meni?? Ja Ellillä?

Voi despe, toivottavasti kaikki on hyvin! Jospa se olis jotain tavallista isompaa kohdun kasvukipujuttua tai jotain suht viatonta :heart:
 
Nyt on kyytiläinen mukana, oikeen on kuulemma hyvä ja kehittyny yksilö. Mies vitsaili lääkärille että käveleeki jo kohta varmaan :D Oli munasarjat vielä niin valtavat, että meinas olla vaikeuksia pienen pientä kohtua löytää ultrakuvaan niiden takaa. Testailla pitäs sitte 21.12 kotona. Onko muilla ollu jotain veritestejä lääkärissä? Sanoivat vaan, että oli sitte kotitestin tulos kumpi tahansa niin välipäivinä niile ilmotellla. Ja jos plus niin sovitaan sitte ultra-aika suoraan. Sain jo reseptit pas:ia vartenki, jos nega niin kerkee lääkkeet vielä tän vuoden puolella hakemaan. Tuntuu vaan, että miten ihmeessä se alkio voi pysyä tuola kohdussa kun on niin pieni, ettei samantien valu ulos sieltä???? :confused: Mitä ootte välttäny siirron jälkeen? Tai mitä ravintolisiä käyttäny? Ite otan joka päivä yhen multivitamiinin, kaks kalkkitaplettia ja kaks kalaöljyä, liekkö tuosta haittaa jos samoilla jatkaa tästä eteenpäinki?

eina elä vaan luovuta, ei sitä voi tietää kuinka loistavasti teilä seuraava hoito menee! tämä on kyllä kamalaa kun aina saa pelätä pahinta, mutta kyllä se aurinko paistaa joskus risukasaankin kun ei vaan anna periksi. meiläkin oli nyt yks hyvä alkio kupsahtanu, joten 7 jäi pakastettavaksi. pelottaa että jos nyt ei tärppää niin miten noi selviää sulatuksesta ku kuullu sellasiaki juttuja että ykskään alkio oo kestäny sulatusta. mutta ei auta murehtia tulevaa ku ottaa vaan pieniä askeleita kerrallaan ja iloita niistä.

Miimii Millon sulla on testipäivä? Meilä menee varmaan aika samoihin aikoihin, kun tuota meidän alkiota niin pitkään laprassa kasvateltiin ennen siirtoa.

snoww tervetuloa :flower: ja samaa mieltä sun kanssa että ei saa luovuttaa. (paitsi että katotaan sitte ku tipahan ite kahen viikon päästä kovaa ja korkealta, että kuinka sitte märisen täälä : / )

desperate voi kun kaikki ois hyvin!! :hug: jos ne tosiaan on vaan jotain tavallista voimakkaampia "kasvukipuja". tuuthan heti kertomaan mitä selvis lekurissa.

Sera missä kuulumiset lekuri käynnistä oikeen viipyy??? malttamattomana odottelen....
 
kiitos kultaiset tuesta!

Elli, onnea! Nyt peukutetaan :) Mun käsittääkseni vitamiineista oleellisimmat on foolihappo ja d-vitamiini (talvella), joita molempia on sopiva määrä raskaus-multivitassa. Ja sitä raskausmultivitaa kantsii ja voi siis syödä, jo kun raskautta toivoo. Kalaöljykapseleissa mun mielestä jotkut on sellasia, että niitä ei pitäis syyä, mut en muista mitä, kannattaa tarkistaa apteekista, jos ei muualta löydy tietoa. Ja kalkkitablettejahan kannattaa syödä vaan, jos ei käytä riittävästi maitotuotteita (8dl päivässä).

Desperate, hui älä säikyttele meitä!! Kaiken pitää olla kunnossa! Mulla kans oli viime viikolla pari päivää sellanen paineen tunne ja menkkamainen jomotus alavatsassa, jota kyllä säikähdin, mutta meni onneks ohi. Voimia!!

Snoww
, tervetuloa! Ja voimia kovasti sullekin!

:hug:
 
Niin ja kiitos despelle vahvasta uskosta :) vaunulenkit buukattu. tiedätkö jo minne päin kaupunkia asetutte?

Onnea Elli! Ei meilläkään ole koskaan puhuttu mistään veritesteistä mitään. Käsketty vaan soittaa oli testin tulos mikä tahansa. Ehkä ne sit plussatestin jälkeen laittaa lähetteen lähimpään labraan, en tiiä.. Mua ei käsketty välttämään mitään muuta kuin kovin raskaitten juttujen nostelua ja riuhtomista parina seuraavana päivänä siirrosta. Lisäravinteita oon useamman kuukauden syönyt: foolihappo, D-vitamiini, omega-3 ja -6, B-vitamiini.. olikohan siinä kaikki. Kalaöljyissä on joissain A-vitamiinia, sen takia niitä ei ehkä suositella. Nykysuositusten mukaan D-vitamiinia täytyisi kaikenikäisten saada ympäri vuoden.

Mulla on virallinen testipäivä 17.12. Eikä se alkio kuulemma voi tipahtaa pois sieltä kohdusta, vaikka mitä tekis :D Meilläkin tuli 7 alkiota pakkaseen. Niistä ei ole kupsahtanut tähän mennessä vielä kuin 2kpl sulatuksissa, se on tosi hyvä. Meille ei suostuttu kirjoittamaan reseptejä tuleviin passeihin :( vaikka oikein erikseen pyysin.
 
Viimeksi muokattu:
Miimii ja Elli pitäkäähän kyytiläisistä tiukasti kiinni! Ja onnea matkaan!

Miten despe meni lääkrillä käynti? Onhan kaikki ok?

Kuukautiset nyt alkoi :) Eilen vielä olin epävarma, kun oli niin niukkaa rusehtavaa tuhruvuotoa, mut tänään vuoto runsastui et eiköhän nää nyt sit oo ihan oikeet menkat... tosin niukemmat kuin mulla yleensä mut ei kai tuo kohdun limakalvo oo kovin paksuksi ehtinyt kasvaa, kun vielä vajaa kolme viikko asitten oli sitä vuotoa. Huomenna siis soittamaan klinikalle, jos heti tammikuun alussa päästäisiin uuteen yritykseen... En mä malta useampia menkkoja nyt odotella, jos ei oo pakko.
 
Täällä ollaan ja ultrassa oli kaikki ok , niskaturvotus myös alle 1 mm eli ok.lekuri sano et ihan hyvä oli tarkistaa koska monella tosiaan keskenmenot alkaneet vatsa/ selkäkivuilla, hui,no nyt voi sitten hetken hengähtää..ehkä;)
Evita:hienoo teilläki sitte hommat etenee kaikista kompastuksista huolimatta=)
Elli:sulla ja miimiillä onkin sitten testipäivät ihan lähekkäin, jänskää, toivottavasti tulee parhaimmista parhaat joululahjat teille molemmille!!!
Eina:luulen että tokalla saatte pakkaseenkin kamaa, toivotaan niin ainakin, luulis lekureiden oppineen ainakin annostusten suhteen ns kikkailemaan että tuloksena ois paras mahdollinen saldo=)
Shayna:kuullaanko susta enään mitään?
Miimii:laiton sulle privana tarkempia tietoja tosta tulevasta asuinpaikasta...
 
Oon lueskellut pitkin talvea teidän jutustelujanne, saako liittyä seuraan?
Meillä uuden hoidon suunnittelu tammikuussa ja icsi kevään aikana. Nyt syksyllä yritetty pakastealkion siirtoja kahteen otteeseen mutta tyssännyt aina kun alkiot ei ole selvinnyt sulatuksesta. Pakkanen siis tyhjänä. Mulla on hirvittävä punktio kammo, en tiedä kuin siitä tulen selviytymään. Soluja saatiin viimeks lähes 30 ja olin tosi kipeä. Kato kävi ja niistä vaan 3 pakastettiin. Meillä syy miehen tosi huonoissa siimahännissä.

desperate; onnea kovasti ultra kuulumisista
 
Mitenkäs Seralla meni eilen UÄ? Ja suunnittelu?

Juu snoww... sen verran minäkin tiedän ettei ainkaan sinne munatorviin enää..mutta siis juuri niistä muista paikoista ei ole mulla tietoa kuinka "yleistä" on että sinne vielä menis väärään paikkaan kiinni. Mutta toivotaan ettei kovin yleistä! Saitko tänään tietoa sun hcg:stä?

ihanaa kuulla despe että kaikki oli tänään ultrassa hyvin kivuista huolimatta!!! :heart:

Ja Ellille onnea kyytiläisestä! Nyt sitte hurjasti toivotaan että tarrais oikein lujaa kiinni (niinku miimiilläki ;) )

Ja täälläkään ei tuota veritestiä olisi ollut jos plussa olis pärähtänyt!

evita: Saapa nähdä päästäänkö me sitten hoitoon/piinailemaan samoihin aikoihin.. Mulla on maanantaina seuraavan hoidon suunnittelukäynti ja saa nähdä mitä sovitaan lääkärin kanssa seuraavasta hoidosta. Mun puolesta mulla vois olla vaikka jo tammikuun puolessa välissä seuraava punktio. (en usko että lääkärilläkään mitään on sitä vastaan..mutta ei uskalla kuitenkaan vielä toivoa liikaa). Tarkottaako tuo "tammikuun alussa uuteen yritykseen" sulla punktiota ja siirtoa vai lääkityksen aloitusajankohtaa? :)

Tervetuloa Marlaa mukaan joukkoon :flower:

Joo ja en mä siis kyllä aio luovuttaa! Pakkohan tässä on jaksaa, kyllä se halu saada pienokainen on niiiiin valtava.. Mutta nyt on ekoja kertoja käyny tosissaan vaan mielessä se että mitä jos antais vaan olla..

Ja vaikka tuo luovuttaminen käykin mielessä.... niin aina sitä päätyy ehdottomasti siihen lopputulokseen, että käyköön kuinka vain, niin kaikki tämä paska on sen arvoista että saa kuitenkin yrittää saada alulle sitä omaa rakkauden hedelmää!!!!! (vaikka siihen vähän niitä lääkärin/biologin/labratätien-setien välikäsiä tarvitaankin, niin on se silti MEIDÄN RAKKAUTEMME HETELMÄ, sanokoot kuka vaan mitä muuta)

p.s. Mitenkäs piinapäivät sujuu miimiillä?
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki..........Hoito............... ..........Aikataulu


Susu75----------lahjasolut-----neuvonta 12/2010-hoito 01/2011

lakka83----------2.IVF---------------------12/2010

Eina------------2.IVF suunnit.käynti--------13.12.2010

Sera2010--------1.IVF - 1.PAS ------------ 01/2011

evita--------------3.ICSI------------------01 tai 02/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI

wilma32

snoww

Marlaa


*** PIINAILIJAT ***


Miimii-75-------1.IVF-2.PAS-------testipv 17.12. (2 alkiota)

Elli82--------------1.IVF------------testipv


:heart::heart::heart: PLUSSANNEET :heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
 
Nostin tuon listan tänne sivulle oli taas tippunu pari sivua... Laitoin uusien nimiä listaan mutta en tietoja.. Ilmoitelkaa (halutessanne) niin joku päivittää tai päivittäkää itse :)

Ja Ellin laitoin piinailijoihin.. testipäivää en merkinnyt (en jaksanut selata oletko sitä kertonut! laiska kun olen)

Miten muuten lakalla menee? Ja mikä päivä Susulle piti olla se "keskustelukäynti"(ei taas jaksa taaksepäin selata)?
 
H-I-T-A-A-S-T-I...... Ei tullu onneks mun tilaamat r-testit vielä tänään, polttelis ihan liikaa kaapissa.

Kirjoitin tuonne 10-hoitoketjuunkin, tänään tuli tosiaan kirje TAYS:sta, jossa luki mm. että " valitetettavasti emme olleet saaneet potilaan esitietoja, joten alkioita siirrettiin kaksi kappaletta.." Great! Tosi rohkaisevaa.. : /

Tervetuloa Marlaa!

Ihanaa että despellä hyvät uä-kuulumiset! Niin mä vähän suunnittelinkin :)
 

Yhteistyössä