KESÄ 2010 hoidot

Miimii, ei hitto sun siskoa.. sun tunteet on kyllä täysin ymmärrettäviä. Kyllä aina pitäis ottaa toisen toiveet huomioon ja tällaisessa tilanteessa pitäis olla aivan erityisen herkkä. Anna siskon nyt olla ja keskity vaan ittees ja omaan perheeseen! Ja kaikki on vielä mahdollista siirron suhteen, limis ehtii kasvamaan ja alkio(t) selviytyy hyvin sulatuksesta, uskotaan niin!! :hug:

Eina, mitä sulle kuuluu?! Toivottavasti kaikki hyvin..
 
Miimii:ei saakeli et tulin kiukkusex tosta sun kirjotuksesta.Miten helwetissä voi oma sisko olla noin ajattelematon ja törkeä sua kohtaan(anteex arvostelu mutta aika hävytöntä) ja nimenomaan kun oot pyytäny sitä olemaan ilmottamatta sulle muuten kuin viestillä.Nyt sun on vaan pakko olla ajattelematta sitä ja antaa tollasen olla omassa arvossaan joka ei oikeesti tajuu mistään näköjään mitään.Ei sun tarvii kestää ja sietää tollasta paskakohtelua.Vastasitko mitään? mä oisin varmaan ollu niin töykee etten ois ees onnitellu, oisin antanu tulla korkeelta ja kovaa.( toisaalta mulla ei oo siskoa mutta kavereita kylläkin ihan samantyylisiä..)nyt kuten Kielo sanokin niin keskityt vaan omaan juttuusi ja onnexi on hei pe aikaa vielä limiksen kasvaa.kokeile greippimehua..vanha klishee mutta mä voin vannoa että mulla autto.vetelin sitä kyl kuukauden päivät mutta kaikki keinot on ny sallittuja,(tietty jos sulla jokin lääkitys esim sun suolihommiin tms ni ei kandee samaan aikaan juua ku ottaa lääkkeen) meikä veteli sitä thyroxinin kanssa samaan aikaan alux ja karmeet tykytykset heh.oon kyllä kuullu et moni muukin kehunu greippimehkaa:)ny nainen nokka kohti taivasta ja murehdi siskohommaa vasta myöhemmin tai mikäli parempi et ollenkaan.Ei oo sun murehtimisen arvosta touhua!!! ja joo siitä kahen alkion siirrosta ymmärrän joo taustan takia riskin, vaikka toki ei oo kivaa heittää roskiin toista jos niikseen menee.!!!

eina:eek:x kaikki tosiaan hyvin kun ei oo susta kuulunu??
 
Täällä mää oon.. Kaikki ihan ok! Sori ko mulla on ollu niin kamalan kiirus etten ole ehtinyt kirjotteleen! Vaikka ihan tieten tahtoen kyllä olen pitänyt itseni kiireellisenä.. Ettei pyörisi ajatukset niin kovasti tässä kaikessa.

Shayna ja Gabi: Tää maailma osaa oikeesti olla niin epäreilu paikka! Ihana kuitenkin kuulla teistä molemmista :heart: ja toivotaan että jossain vaiheessa sitä valoa alkaisi löytymään sieltä tunnelin päästä!

Miimii: No kylläpä vaan osaa olla sisko "pikkusen" ********!! :O Siis en vaan voi käsittää, että miksi on aivan pakko tulla kääntään ihan veitseä sun haavassa, kun olet kerran aivan erikseen pyytänyt olemaan kertomatta sulle tollasesta uutisesta! Voi *** sentään!

ON: Eilen testattu nega. Sydän tyhjä, pakkanen tyhjä :'( Joulukuussa tulee 2,5v yritystä ja keskenmenneen laskettuaika (15.12) :( En tiedä miten selviän siitä päivästä :headwall:

Mutta nyt ei muuta suunnitelmissa, kuin tehdä vielä virallisena päivänä 1.12 testi ja soittaa sitten VL:lle lopullinen tulos! (joka on melko varma jo nega) Me varmaan saadaan joulukuulle aika 2.IVF:n suunnittelukäynnille. Ainakin lääkäri lupaili että jos nega tulee niin reseptit saadaan vielä tälle vuodelle haettua!!

Pää pystyyn ja elämä jatkuu, ei tässä muu auta!!

Tsemppiä teille kaikille!
 
Nimimerkki..........Hoito............... ..........Aikataulu


Miimii-75----------1.IVF - 2.PAS----------vko 47/48

Elli82--------------1.IVF-------------------vko 48

Susu75----------lahjasolut-----neuvonta 12/2010-hoito 01/2011

lakka83----------2.IVF---------12/2010 tai 01/2011

Sera2010--------1.IVF - 1.PAS ------------ 01/2011

evita--------------3.ICSI--------------01 tai 02/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI

wilma32----------------

Eina-----------------2.IVF----------------?


*** PIINAILIJAT ***

-

:heart::heart::heart: PLUSSANNEET :heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
 
Nonni, eilen laitettiin piikki:'( Nyt vaan sitten toivotaan että meidän vauva kuolee. Tuntuu niin uskomattoman sairaalta tämä elämä tällä hetkellä ettei pieni mieli voi käsittää miksi tämä tapahtuu. Toivon niin ettei tämä enää menisi enempää pieleen. Vaikka en enää ylläty mistään. Ahdistusta lisää aivan suunnattomasti kun huomaan muuttuvani niin rumaksi ihmiseksi. Olen niin vihainen ja kateellinen ja heikko ja katkera ja surullinen. Ja mä en pysty katsoa itseäni peilistä kun häpeän sitä mikä sieltä katsoo takaisin. Mä en suoriudu mistään tästä millään muotoa tyylikkäästi. Mä en tiedä miten mä tämän asian kanssa eläisin. Mä olen vieläkin niin pohjattoman surullinen ja lohduton siitä ettei meille tulekaan vauvaa, vaikka nyt mun pitäisi vaan olla huolissani että miten tämä tilanne saadaan selviämään. Voimat on totaalisen lopullisen loppu:'( Ja koko lapsettomuusasiaan sopeutumisen kanssa mennään takapakkia tuhatta ja sataa.
Miimii Millaiset sun hcg arvot oli silloin kun piikki ei tehonnu? Mua pelottaa aivan hulluna ettei tää toimi. Mutta leikkaus pelottaa vielä enemmän, mä en kestä ajatusta että munajohdin menee. Mikä sinänsä on ihan naurettavaa, kun enhän mä niitä edes tarvi. Mutta mulla arvot on aika alhaset, 1000 kieppeillä. Niin lääkärikin suositti piikkiä. Mä luulen, että joka tapauksessa henkiset haavat on niin isot, ettei ekaan mahdolliseen saumaan lähdetä mitään yrittämäänkään, niin ei tauko varmaan lisäviivytystä tee. Luulisin.
Munkin on muuten aivan pakko sanoo että nousi karvat pystyyn ja sisällä kiehuu kun luin mitä kirjoitit siskostasi. PÖYRISTYTTÄVÄÄ:mad: Mä en voi uskoa kuinka kukaan voi olla noin julma toiselle. Vielä omalle siskolleen!! Sulta tarvitaan nyt aivan todella paksua nahkaa, tuommoiset ei ansaitse muuta kuin jäädä täysin omaan arvoonsa! Kamalasti voimia ja positiivista energiaa, lainaisin sinulle kaiken omani jos olisi sellaista jäljellä, mutta onneksi näiltä muilta tytöiltä taitaa riittää jaettavaksi :heart:
Gabi:hug: Ihana kuulla sinusta :heart: Olet ollut tosi usein mielessä. Mulla on juuri samanlainen olo, että millä tahansa päivänsä täyttää niin kaikki tuntuu tekosyiltä elää tätä elämää. Se todellinen onni ja sisäinen rauha tuntuu lipuvan ulottumattomiin. Mä niin toivon sulle voimia ja käy täällä meidän luona useammin jos siitä tuntuu edes pieniä voimahippuja saavan. Tai edes siksi, että niinkuin sanotaan, misery loves company. Kuljetaan täällä yhdessä, vyötäröä (tällä hetkellä kaulaa) myöten paskassa, niin kyllä jollain meistä on aina voimia kiskoa muutama askel eteenpäin sitä, jolta voimat loppuu :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Nimimerkki..........Hoito............... ..........Aikataulu


Miimii-75----------1.IVF - 2.PAS----------vko 47/48

Elli82--------------1.IVF-------------------vko 48

Susu75----------lahjasolut-----neuvonta 12/2010-hoito 01/2011

lakka83----------2.IVF---------12/2010

Sera2010--------1.IVF - 1.PAS ------------ 01/2011

evita--------------3.ICSI--------------01 tai 02/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI

wilma32----------------

Eina-----------------2.IVF----------------?


*** PIINAILIJAT ***

-

:heart::heart::heart: PLUSSANNEET :heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
 
Shaynalle iiiso hali :':)heart:

Einalle kovasti tsemppiä vikoihin piinaaviin päiviin!

Voi että miten pistää vihaks Miimin puolesta!!! AAARGH! Oikeesti en tajua myöskään, et miten siskosi voi olla noin ajattelematon? Ja jos tosiaan laitoit vielä viestiä aiemmin, ettei nyt ainakaan alkaisi hehkuttaa raskauttaan, niin eikös mitä! Mä oisin kans ihan raivoissani sun tilanteessa.

Ennenkö meillä oli sillon lokakuussa sitä punktioo (joka siis meni ihan pieleen kun ei niitä munasoluja ollut), niin olin yhden kaverin kanssa lenkillä sitä edeltävällä viikolla. Hän tietää meidän hoidoista ja siinä sit kerroin tulevasta punktiosta, et miten kovasti jännittää jne. Hän sit kertoi, et ovat jättäneet ehkäisyn pois ja oli sillon tuntevinaan ovulaation viikkoa aiemmin ja kun on sitä ja tätä ja tuota oiretta.... hohhoijaa... ei voinu kyllä vähempää kiinnostaa ja vauhti vaan koveni loppumatkalla, kun halusin äkkiä pois! Hitto, et en todellakaan jaksa kuunnella ja oon varmaan aika itsekäs. Ei munkaan juttuja näistä hoidoista tartte ihmisten kuunnella, mut ite kysyyvät miten menee ja kuinka jaksan. Nyt sit oon vältelly kuin ruttoa tätä kyseistä henkilöä, kun pelkään sitä, että hän on tullut raskaaksi. En kestä sitä uutista just nyt.

Huoh... torstaina ois se ultra. Perjantaina alkaa loma ja lauantaina kutsuu lappi 5 päivän ajaksi :)
 
Shayna ja Gabi,ihanaa kuulla teistäkin,ihanaa siis,että jaksatte tulla purkamaan pahaa oloa tänne ja me kyl yritetään kaikin voimin nostaa teitä jaloilleen,vaikka tiedän ettei tässä surussa mikään lohduta:'(
Kyyneleet silmissä teidän kuulumisia luen ja ihmettelen miksi tää elämä oikeesti on näin julmaa???
Voimia teille molemmille,paljon olette mielessä olleet:hug:

Ja Einakin,voi itkujen itku...millon me saadaan niitä onnellisia uutisia?! Halaus sinullekkin ja roppakaupalla voimia:hug:

Miimii,tosi kurjasti kyl teki nyt siskosi:( voi kun silti saisit voimia ja uskoa tulevaan siirtoosi ja saisit pian itsekkin samanlaisen onnen tunteen.Jaksamisia!!!

Lakalle tsemppiä ultraan,toivotaan hyviä näkymiä!!!

Ja muillekkin mukavaa pakkaspäivää:wave:
 
Nimimerkki..........Hoito............... ..........Aikataulu


Miimii-75----------1.IVF - 2.PAS------------3.12.

Elli82--------------1.IVF-------------------vko 48

Susu75----------lahjasolut-----neuvonta 12/2010-hoito 01/2011

lakka83----------2.IVF---------12/2010

Sera2010--------1.IVF - 1.PAS ------------ 01/2011

evita--------------3.ICSI--------------01 tai 02/2011

barbapörrö13----3.IVF/ICSI

wilma32----------------

Eina-----------------2.IVF----------------?


*** PIINAILIJAT ***

-

:heart::heart::heart: PLUSSANNEET :heart::heart::heart:


kielovanamo-------2.IUI--------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF--------------- + testattu 14.9.2010
Eintel--------------1.IVF-------------- + testattu 6.10.2010
desperate------1.IVF/ICSIn 4.PAS----- + testattu 19.10.2010
 
Mä oon jotenkin aivan tyhjä sanoista. Haluaisin löytää ne sanat, jotka lohduttais ja tukis teitä, mutta ei. Mitään ei löydy. En voi ymmärtää, en käsittää, en edes halua, jotenkin vaan niin äärimmäisen epäreilua. ..tämä elämä.
Eilen illalla jouduin pelkäämään mun siskon puolesta. On vakavasti masentunut, kukaan ei saatu siihen yhteyttä. Onneks lopulta sisko soitti mulle, oisin lähteny Helsinkiin sen luokse vaikka saman tien, mutta lupasi tulla tänne. Toivottavasti tulee pian, huoli on niin suuri siitäkin. Katottiin eilen myös elokuva Miesten vuoro. Aivan loistava elokuva, mutta niin sydäntä riipaiseva. Huh, jotenkin elää niin monessa tunteessa mukana. Eilen aamulla kuunneltiin meidän lapsen sydänääniä neuvolassa ja ilta päättyi kyyneliin siskon puolesta.

Yrittäkää jaksaa rakkaat, vaikka ihan pieni hetki kerrallaan!
 
Eina:voi kökköjen kökkö ettei tärpänny, ja Kielokin niin povaili sulle kaksosia,no seuraavalla kerralla sitten:flower:hieno toi sun asentees kuitenkin kertakaikkiaan eli että uuteen koitokseen vaan, ei siinä muukaan auta!!!ja kiva et noinkin nopee pääsette jo taas jatkamaan!!
Miimii: toivottavasti sait olosi paremmaksi kampaajalla ja hemmottelu teki hyvää!!Sitä vartenhan visa on heh, juuri näitä pahoja päiviä varten:hug:nyt vaan koitat pitää ittes kasassa mutta huomaan että oot todella käärmeissäs.ja hyvä et annoit palaa siskolleskin mitä mieltä asiasta olet!!!Ja onnex sun ei tarttee olla tekemisissä kerta asuukin kauempana!!!
Shayna:toivon toooodella että piikki yksinään auttaisi teillä, ei saa enään paska kohdallanne jatkua, liika on jo liikaa!!ja hyvä et aattelet itekkin et tauko tekee hyvää, koska varmaan jeesaa kun kroppakin saa levätä koitoksen jälkeen, ja usko tai älä kyllä oot todennäkösesti itekkin paremmilla fiiliksillä ( ainakin tänhetkiseen verrattuna) sitten kun uuden yrityksen aika koittaa.Voimia ja jaksamista!!
Lakka:tuntuu noita tollasi ns ystäviä ja tyyppejä olevan nykysin joka puolella.itelläni karsiutui moni kaveruussuhde juuri tollasten tökeryyksien ansiosta ja oon sitä mieltä ettei tarttee potee yhtään huonoo omaatuntoo jos ei jaksa porukoitten vauvajuttuja kuunnella.Sen oon ainakin ite oppinu etten ikinä hehkuta mitään sellasen seurassa kenellä ei oo lapsia tai käy hoidoissa tms.eikä sitä tuu hehkutettuu muutenkaan, sen verran nöyräksi nuo hoidot tän ihmismielen saivat , eikä se kärsimys ja tuska tuu unohtumaan koskaan.Sitäpä ei nää kultaluksikat joilla natsaa heti niin tuu koskaan tajuumaan!!
Barba:meinasin tippuu tuolilta kun katoin et joku muukin barba oli kirjottanu kommenttia heinäkuussa laskettuna aikana oleville, ja mietin et ootko meiltä salaa hankkiutunu raskaax, :D oishan ollukki pommi heh.
Kielo:miten voit?näköjään jokaisella tuntuu olevan jotain ikävää kaikesta huolimatta!!jaksuja!!!
 
Jeps, kampaajan tuoli auttoi hetkeksi. Ja uus tukka, ainakin parikyt senttiä lähti takaa.

Kyllä taas on loistavat näkymät.. Vessareissulla tuli taas verta pitkästä aikaa :'( näin se stressi ja suru tuhoaa mua tehokkaasti ja nopeasti. Ei tähän kroppaan nyt mikään voi kiinnittyä. Että näin. Flunssa ja kurkkukipukin puskee päälle koko ajan enemmän. Ett ehkä tää oli nyt tässä sit tällä kertaa.

Mulla noi taukoilut päinvastoin pahentaa tilannetta. Jokainen ylimääräinen viikko joka mulle lätkäistään odotettavaksi syö pala palalta mua enemmän ja enemmän. Mä haluaisin kaikki mahdollisimman putkeen, se on ainoa keino jolla pysyisin jotenkuten kasassa. Nyt täällä julkisella on ilmeisesti pakko pitää aina kaiken lisäksi välikierto passien välissä!! :'( On kyllä toivoton olo.

Päätin etten avaa s-postia nyt vähintään kuukauteen enkä todellakaan lue tai vastaa jos puhelimessa näkyy se yks nimi. Mun on pakko nyt ajatella vain itseäni ja mun omaa perhettä, ja edes yrittää päästä siihen rauhallisuuden tilaan takaisin, jossa jo ehdin olla. Vaikka mahdotontahan se nyt on, kaikki on lopullisesti muuttunut, mut jos ees jotenkin saisin aivopestyä itteni vähän ees tasaisemmaksi. En tajua miks en oo aiemmin huomannu tai oikeastaan kai hyväksynyt sitä että se ihminen tekee mun olon huonoksi ja ei mun kai oo pakko pitää sellasta elämässäni. Ihan aidosti mulla on niinä aikoina ollut onnellisempi ja tasapainoisempi olo kun ei olla oltu missään yhteyksissä. Sit kun ollaan niin mulla menee viikkotolkulla ellei enemmänkin että mietin ja pähkäilen kaikkee siihen liittyvää päivät ja yöt pitkät.
 
Miimii-75 Tiedän hyvin miltä susta tuntuu. Olen vähän samassa tilanteessa, eli sisko myös raskaana. Äiti vielä painostaa että nyt sitten aletaan kaikki yhessä sitä vauvaa hoitamaan kun tulee, kun sanoin etten tiedä pystynkö osallistumaan tähän hommaan nyt ollenkaan, tokaisi että pystyisin kyllä jos vain HALUAISIN. Ja sanoi että on niitä vastoinkäymisiä ollu muillakin elämässä, että YRITÄPPÄ NYT PÄÄSTÄ YLI TUOSTA lapsettomuudestas. Voitteko kuvitella että joku äiti sanoo noin omalle lapselleen?? En pysty edes vauvoihin päin missään vilkaisemaan ilman että alan itkemään ja nyt sitten syytetään itsekkääksi. Kun sisko soitti ja kertoi raskaudestaan itkin vaan sille puhelimeen. Häntä oli kovasti jännittänyt minulle asiasta kertoa, ja ymmärsi hyvin miltä musta tuntuu. Harmittaa kun en pysty niin paljon iloitsemaan hänen raskaudestaan kun haluaisin. Mutta on helpottanut ajan kanssa, eikä enää tunnu niin pahalta. Toivottavasti ja varmasti sullakin helpottaa! Ja toivottavsti ei kuitenkaan sun hoitoja pilaa.

Sera2010 Oliko sulla kuinka turvonnut ja vaikee olo ennen punktioon menoa? Turvottaako se irrotuspiikki vielä lisää? Jos niin, huh huh, tässähän alkaa tulla raskausarpia ennen ku on ees raskaana :D On kyllä ihmeen samanlaiset tilanteet meillä! Ja melkeenpä vois veikata että ei ne sunkaan röörit auki oo, harmi vaan kun eivät niitä ole lapraskopialla tutkineet, varmaan antais sulle mielen rauhan ku tietäsit syyn miksi ei ole tärpänny. Voi kun oliski niitä kypsiä munasoluja paljon, jotenki vaan skeptinen olo että joku tässä vielä pieleen menee ku on menny tähänki asti. Pessimisti ei pety! :D Ollaan julkisella kanssa, Oulussa OYS:ssä. Missäpäin te? Kaikkein pahinta on kyllä aina oottaminen, sitten kun on hoito päällä on yllättävän rauhallinen olo. Toivottavasti äkkiä pääsette PAS:siin. Oikeen jännittää sun puolesta! Ja haaste ottelusta otetaan vastaan, jos sinne asti päästään että on oma joukkue ;)

ON Eilen kävin seurannassa ja vielä sain jatkaa pari päivää pistämistä. Yksi rakkula oli 17 mm ja muut vielä 11-16 mm. Huomenna irrotuspiikki ja perjantaina puntio. Mahdollinen siirto menee sitte tiiistaille itsenäisyyspäivän takia, liekkö siitä haittaa jos päivän myöhemmin siirtävät alkion ku yleensä??? perun puheeni ettei muka turvata, maha on ku potkupallo! On siinä miehelle ihmettelemistä, ei voi uskoa todeksi että miten se voi olla niin ISO. Sanoin että pitäähän sitä vattanahkaa vähän venytellä, että sielä vauva mahtuu kasvamaan ;)

Tsemppiä ja voimia kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Elli :hug: Toi syyllistäminen on pahinta. Vielä kun se tulee läheisimpien taholta. Ihan niinku tässä ite ois päättänyt että miltä musta pitää tuntua. Tottakai sitä muuttais oman mielialansa ja omat tunteensakin jos vain mitenkään kykenisi.

Mulla on se ero, että sisko hyvin tiesi että mä haluan tän kriittisen ajan pitää itteni suojassa ja mahdollisimman 'pumpulissa', että mä kaikin tavoin, mitä itse pystyn tekemään, voisin taata sille alkiolle mahdollisuuden kiinnittyä. Että mä itse sitten kysyisin häneltä kun tuntisin olevani tarpeeksi vahva kuulemaan. Ja hän ei välittänyt. Tässä vaikuttaa paljon muutakin kuin hänen raskautensa. Se, miten arvottomana mua pidetään, ja miten mä en oo tarpeeksi tärkeä että mun pyyntöjä, toiveita voisi kunnioittaa. Mä oon aina tuntenut itseni huonoksi ja häviäjäksi sen rinnalla, ja nyt se viimeistään on lyöty lukkoon: mä todellakin olen se huonompi, aina vaan, ja ikuinen häviäjä. Ja ihan kuin se oikein haluaisi sitä korostaa, kerskua saavutuksillaan ja samalla talloa mua näin alemmas ja matalammalle. Aina vaan.
 
Miimii-75 No on kyllä uskomatonta, ihan ku hän tahallaan haluis sua satuttaa! Uskomatonta miten voi noin tehä omalle siskolleen. Parempi ku ei anna tuollaselle ihmiselle mahollisuutta ees ottaa yhteyttä ja satuttaa. Toivon niin että sun hoidot onnistuu! Ja totta, kuka nyt haluais että tuntuu pahalta ja sitten syylistetään siitäkin, tuntuu että himmennän äitini iloa tulla mummoksi kun suren omaa lapsettomuuttani, eikä kaikki hänen ympärillään ole täydellistä kuten hän haluais. Pakko olla vaan välillä itsekäs ja ajatella omaa jaksamista että olisi mitään mahollisuutta näistä hoidoissa onnistua.
 
Miimii, tuntuu niin käsittämättömältä edelleen tuo sun siskon käytös.. Julmaa..Kunpa löytäisit nyt ihan ylimaallisen mielenrauhan ja saisit suljettua kaiken pahan mielestä pois.

Ja Elli, sulla kans.. Oman navan ympärillähän me ihmiset valitettavan taitavasti pyöritään ja unohdetaan siinä ottaa huomioon toisten tunteet. Varmaan sun äitikin on aika ristiriitaisissa tunnelmissa, toisen tyttären puolesta suru ja toisen ilo ja yrittää siinä sitten jotenkin olla. Mutta vähintä mitä pitäis lapsettomalle antaa on vapaus ja tila surra rauhassa omaa tilannettaan. Mutta ei kai sitä lopulta voi kukaan muu tajuta kuin sellainen, joka on kokenut saman.. Huoh..
Elli, peukut, että menis kaikki nyt punktioon ja siirtoon asti hyvin!! Eiköhän se oo pelkästään eduks, että alkioita viljellään vähän pitempään. Varsinkin, kun sulla näyttäis Seran tapaan olevan tilanne, että alkioita saadaan paljon.

Despe, kiitos kysymästä, kyllä mä voin hyvin kaikesta huolimatta. On ihan pakko sulkea osin pois mielestä läheisten (sisko ei oo ainoa..) murheet ja keskittyä itsensä hoitamiseen. Tietysti sitä ei saa eikä halua tehdä väkivalloin, mutta tunnetasolla pitää yrittää keskittyä kuitenkin omiin asioihin, jotka pitkästä aikaa tuntuis kaikin puolin olevan hyvin.

Pitäkää Miimii, Elli ja kaikki muutkin kiinni sopivasta määrästä itsekkyyttä! Nyt jos koskaan on tärkeintä, että keskitytte antamaan itellenne hyvää. Ootte sen ansainneet, sano kuka tahansa mitä tahansa.

Halaus!! :heart:
 
Niin kauhealta kuin tää kuulostaakin... Shayna, toivotaan todella että se piikki tehoaa! Kyllä sä jostain taas ne voimasi löydät takaisin. Se voi viedä aikaa, mutta joskus, joku päivä, huomaat että olet entistäkin voimakkaampana mukana tässä! :heart:

Silloin Shayna kun mulla oli km siitä onnistuneesta inssistä.. Mä niin pelkäsin että mitä sitten kun tulee se päivä jolloin olisi ollut LA! Nyt se on minulla kohta ovella, mutta uskon että se km:stä selviäminen teki jo minusta niin vahvan ihmisen että se LA-päivä menee surren, mutta kuitenkin ohi ilman suurempia tunteenpurkauksia! Jaksuja sulle oikein kovasti.. Muista että me kuunnellaan sua täällä!

lakalle toivottelen hyvää reissua jo nyt! (jos sattuu sitten v-loppuna unohtuun)

Mulla oli lakka hiukan samanlainen tilanne tän ekan IVF:n piikityksien aikaan. Olin ystävä porukalla iltaa viettämässä. Mun piti lääke ottaa sitten kesken illanvieton (nämä ystävät ovat niin läheisiä että tietävät hoidoista).. Tuli siinä sitten juttua mun meneillään olevasta hoidosta. Siihen sitten yksi ystäväni tokaisi, että "jätin pillerit pois"! Mä menin ihan lukkoon, en oikein tienny mitä sanoa. Taisin tokasta vaan hälle että "Ai jaa.. mä luulin että sulla on se kierukka" :LOL:

Ja voitte arvata kuinka mua oikeasti vitutti kun toinen ystävä alko siinä sitte hyysäämään kuinka ihanaa on ko "te sitten odotatte samaan aikaan"! Siis WTF! Joo ystäväni varmaan tulee heti raskaaksi jätettyään pillerit pois, mutta se ei ole niin sanottua todellakaan että minä onnistun heti ekasta IVF:stä!!!!!

Tämä pillerit pois jättänyt ystäväni on sitte sitä sakkia joka raskautuu munan näkemisestäkin! Eka lapsi sai alkunsa eka yrityskerrasta ja toinen lapsi sitten heti esikoisen syntymän jälkeen siitä, että hänen miehensä päästi ("luvatta") sisään yhden kerran kierron aikana!!!! Että repikää siitä huumoria! Mä en oikeasti kestä nyt olla yhteydessä häneen...pelkään että hän on nyt raskaana ja minä sain IVF:stä negan :(

despe: Joo mää yritän pitää asenteeni siinä, että sureminen ei valitettavasti auta! Jos auttaisi niin tottakai mää vaikka itkisin itteltäni silmät päästä...mut ku se vaan ei auta!!! Ja siis tottakai mä oon surullinen negasta, mutta yritän vaan olla ajattelematta ja pyörittelemättä asiaa sen kummemmin... Ko se vaan ei plussaksi muutu sillä! Helpompi itselläki olla näin! Ei ole mitään vaihtoehtoja kuin suunnata katseet eteenpäin, jos minä todella haluan sen plussan joskus!

Kiitti teille kaikille kuitenkin lohdutuksista! Kyllä mä niitä tarvin vaikka yritänkin mieleni pitää positiivisena! (Ja se ei ole kyllä kauhean helppoa)

Tänään virallisena testipäivänä tein varmistustestin! Nega siitä edelleen tuijottaa mua :( Voihan prkl! Ei muuta kuin soittoa VL:lle ja sopimaan jatkoja! Kerään ensin vaan hiukan rohkeutta
 
Ompa synkät tunnelmat täällä taas... :(

Eina: Iso :hug: Ihanaa, kun jaksat kuitenkin noin hyvin, ja suunnittelet nopeesti uutta hoitoa. Oon sun kanssa samaa mieltä kyllä, et ei auta jäädä suremaan kovin pitkäks aikaa ( siis en missään nimessä tarkota, ettei olis surullista eikä sais surra! ), pitää vaan jaksaa jatkaa niin kauan, et nyytti on vihdoin sylissä :heart: Mut mä en jaksa ymmärtää, miks noin kävi?!! Epäreilua, todella!! :( Ei tässä jaksa mitenkään uskoa, että omakaan hoito onnistuis, kun mä olin ihan varma, että sulla onnistuu nyt!! Jaksuja, oot tärkee! :heart:

Miimii: Ensin iso :hug: sullekkin! Sitten... mä olen nyt varmaan sitte joukon petturi, ja saatte vaikka yhdessä haukkua mut alimpaan helv*ttiin, mutta mä nyt kuitenkin sanon mielipiteeni, koska se tällä palstalla kai on tarkoitus, että kaiken saa sanoa, miltä ittestä tuntuu... ja en halua pahottaa sun mieltä, missään nimessä en!! Pelkästään saada sut ottamaan ittees niskasta kiinni ja reipastumaan taas! :heart:
Sun siskos teki tosi inhottavasti, kun olit kerran pyytäny, ettei kertois sulle mahdollisesta raskaudestaan! MUTTA! Mä oon tässä todennu, että sellaset, jotka ei tätä oo itte kokenu, ne ei vaan yksinkertasesti PYSTY YMMÄRTÄMÄÄN!!
Mulla vain yks ystävä tietää näistä hoidoista, ei kukaan muu, ei edes kukaan sukulaisista. Ja tälle ystävälle kerroin, koska tiesin, että jos joku ymmärtää, ni hän. Ja hälle voin ihan suoraan sanoa, miltä tuntuu ja hän mulle. Monet riidat ollaan silti käyty, KOSKA, vaikka hän miten haluaa ja yrittää, ei kuitenkaan aina pysty ymmärtämään, kun ei itte oo kokenut. Ja aina ollaan sovittu, välillä on tosi vaikeeta kaikki ja välillä paremmin ja mä syytän häntä vaikka mistä ja hän tahtomattaan loukkaa mua ja päästelee sammakoita suustaan... ja välillä mä luulen, että hän loukkaa tahallaan mua. Tai luulin, kunnes kerran sanoin siitä hälle, ja hän sano, et miten sä voit ees ajatella tollasta! Hän kun on säilyttäny mua varten äitiysvaatteita kaapin nurkassa ja toivonu ja oottanu mun kanssa, että koska... arvaa itkinkö mä sen jälkeen ja totesin, että on mulla ihana ystävä. Vaikeeta on ollu moneen kertaan ja riitoja ollu sen jälkeenki, mut yritän sillon aina muistaa ton...
Musta tuntuu myös usein, että mä olen huonompi, ku muut. Myös huonompi ku sinä, sullahan on lapsi... että mä olen sitten vielä huonompi ihminen, ettäs tiät! Mun lähestulkoon kaikilla kavereilla on kaks tai kolme lasta, mulla ei YHTÄÄN! Ihmettelen usein, miten he muka ovat "ansainneet" niin monta, ja mä en muka yhtään... Silti mua loukkaa enemmän se, kun mut "eristetään" porukasta, kun enhän mä voi tietää, millasta on olla äiti... eihän ne sitä tahallaan tee ( ja siis kukaan muu kavereista ei ees tiedä, että tää lapsettomuus on tahatonta ), mut tuntuuhan se pahalta, kun mä HALUAISIN olla mukana jutuissa, vaikka mulla ei vielä lapsia ookkaan! Mä tosiaan haluan jutella toisten vauvoista, tietää mitä heidän lapsille kuuluu, hoitaa toisten lapsia jne. mut kaikki luulee, et mua ei kiinnosta, kun mulla ei oo omia! Ja kyllä mä välillä kuulen vaikka minkälaista sontaa, tietämättömänä heitettyjä kommentteja, ja tekee mieli huutaa koko maailmalle, et EI SE OO NII HELPPOO!! Ja ton kaverin kans, joka tietää, ollaan puhuttu siitäkin, et jos hän alkais odottaa, ni miten pahalta musta sit tuntuis, ja hänestäki se tuntuis väärältä mua kohtaan. Mä sanoin ihan suoraan, että musta se tuntuis hiton pahalta, vaikkei se mitenkää multa pois ookkaan, mut en missää nimessä haluais et sitä multa salattais!! Se olis ihan kauheeta sit taas mulle. Ja ymmärsi mua hyvin. Mä yritän vaan ajatella, että vielä mä sen lapsen joskus saan, ja haistatan pitkät kaikille kyselijöille. Mä oon välillä ajatellu, että jos sen vauvan joskus syliini saan, ni sitten kerron kavereille ja sukulaisille, miten vaikeeta se oli oikeesti... Mut siihen asti mun on vaan pakko olla MINÄ, tässä tilanteessa ku mä olen, kukaan ei voi mua auttaa, muuta ku lääkärit toivottavasti. Mun mies sanoi, ku oon joskus itsesäälissä velloessani parkunu, et eihän kukaa voi olla mun kanssa eikä kukaan tykkää musta, ku en ees lapsia saa enkä oo sen takia normaali ihminen, ja hänenki pitäis ettii joku, joka saa helpommin lapsia ja blaa blaa... että ainut jonka kanssa mulla on vaikeuksia selvitä ja joka ei meinaa millään pystyä elämään mun kanssa, oon minä itte! Ja se on harvinaisen totta loppujen lopuks...
Mähän en sun siskoa tunne ollenkaan tietenkää, ja hän voi ihan oikeesti olla inhottava ihminen, mut halusin vaan sanoa, et aina kaikki ei oo ihan sitä miltä näyttää, ei kaikki osaa näyttää tunteitaan eikä voi ymmärtää. Pakko sanoa, että mäkään en varmasti ymmärtäis enkä tietäis mitä sanoa lapsettomalle, jos ite saisin lapsia tosta noin vaan. Kannattaa koittaa muistaa se, että ne ei vaan voi ymmärtää, ja päästelee sammakoita suustaan :( Mut oli sun siskos nyt mitä tahansa, ni nyt UNOHDAT sen koko sähköpostin, ja keskityt ITTEES ja sun perheeseen!! Jos siltä tuntuu, ni teet myöhemmin sovinnon siskos kanssa, jos ei ni sit ei, mut nyt et mieti sitä! Sähän oot jo valmiiks melkee luovuttanu ja päättäny, ettei tää hoito onnistu nyt!! Nyt nokka pystyyn, ja teet kaikkes, että tää hoito onnistuis! Ja jos ei, ni sitte uutta!! Voi kulta, nyt et lannistu, sä olet jokatapauksessa paljon vahvempi, ku sun sisko näitten sun kokemusten jälkeen! :heart: Jätät tollaset kommentit ja jutut ihan omaan arvoonsa nyt. Ja anteeks nyt tää mun saarna, oon pahoillani, ja toivon todella, etten pahottanu sun mieltä. Jos pahoitin, ni anna tulla vaan takasin mulle oikeen olan takaa, kunhan nyt keskityt tohon omaan hoitoos ja teet loppuun asti kaikkes, et luovuta! :heart:

Elli: :hug: Aika ikävästi sanottu sullekkin! En osaa kuvitella edes, mitä mun äiti sanois, jos kertoisin sille mun lapsettomuudesta... todennäkösesti se sen on arvannu, ja luulenpa ettei osais sanoa mitään, olis vaan hiljaa ja ymmärtäis niin hyvin kuin osaa... mut todennäkösesti sekin välillä vahingossa sanois jotain typerää, ihmisiä me vaan kaikki ollaan... Sano sun äidille, että hän loukkaa sua tollasilla kommenteilla, sun pitää saada tilaa ja aikaa sopeutua siihen, et sun sisko saa vauvan, ja sä olet vielä lapseton. Mut hänen pitää tietenki saada olla innoissaan lapsenlapsestaan, ja eihän sun perhe halua sua eristää heidän ilosistakaan uutisista, kauheetahan sekin ois. Sun sisko ainakin kuulostaa ymmärtäväiseltä ja ihanalta ihmiseltä :)
Tuosta turvotuksesta, mulla ei ollu oikeestaan koko aikana mitenkää turvonnu olo tai mitään, ihme kyllä! Iltaisin vähän enemmän turvotti, ja ehkä sillon punktiopäivänä pikkasen oli sellanen olo, että vois tää liikkuminen helpompaakin olla :D Et saattaa olla, et se irrotuspiikki hiukan lisää turvotusta sitten. Punktion jälkeen oli pari päivää maha vähän kipeä, ja pissalla käyminen oli melkosen ikävää, ku nipisti munasarjoista aika paljon, mut mulla meni tosi nopeesti ohi onneks.
Tosi kauan sä kyllä pisteletki, miksköhän? Nekö meinaa, ettei ne follit oo viel tarpeeks isoja, vai miks? Onko sulle sanottu vielä mitään, et pääsetkö siirtoon todennäkösesti vai et? Mua kans jännittää kovasti sun puolesta, pidähän mut ajan tasalla sitten :) Nii joo, me ollaan Turussa Tyks: ssä hoidoissa, eli ihan eri puolella Suomea mennään...

Tsempit kaikille, mä lopetan vihdoin tän tarinointini ja painun töihin! :) Ootte ihan korvaamattoman tärkeitä kaikki! :heart:
 
Sera, et pahoittanut :heart: tottakai olet oikeassakin monessa noissa asiassa. Ja mä lupaan yrittää ryhdistäytyä, ja rämpiä vähän ylemmäs täältä.. Anteeks sullekin mun jutut :hug:

Huomenna mulla on se psykologi taas, ja odotan sitä melkein enemmän tällä hetkellä, kuin perjantaita..
 
Viimeksi muokattu:
Miimii: Hö, ei sun multa tarvi mitään anteeks pyytää, tottakai sä saat tänne kaikki tuntees kirjottaa! Mä vaan halusin, että unohdat nyt sen siskos kokonaan, ja keskityt vaan omaan hoitoos ja oot sen suhteen vielä positiivisella mielellä, ettet luovuta vielä! :heart:
 
En mä luovuta! Mä haluun sen plussan nyt! Oon ottanut Zumet ja Lugetkin kellon kanssa nyt oikein ja kaikkee :)

Tää sisko on oikeesti mun siskopuoli, ja meillä on ollut välit selittämättömän hankalat ja vaikeet jo vuosia (ellei aina?).. Me ei vaan sovita yhteen, muutenkaan. Kaikkien kemiat ei kai vaan millään voi aina kohdata.

Plääääh, oksettaa jo itteekin.. toivottavasti mä en enää ikinä tän jälkeen jauha tästä aiheesta! :ashamed:
 
Heissan taas! Mä olen näköjään niin kiireinen että ei meinaa ehtiä kirjoittamaan!

Kiitos kaikki ihanat toivotuksista takaisin! =) Mukavaa päästä taas teidän kanssa jakamaan ajatuksia ja piinailemaan! :)

Gabille ja Shaynalle haluan lähettää superekstrahalit, todellakin teille on kaadettu niskaan aivan älytön painolasti! =( todella toivon että jaksatte nuo jotenkin kantaa yli näiden pahojen aikojen, ja löydätte sen uskon vielä että se onni on teidän!! :hug:

Miimii, olen todella pahoillani siskosi ajattelemattomuudesta, mutta Seran sanoin, nyt keskityt vain ja ainoastaan itseesi ja hoitoon!!

Ja Elli, lohdutushali sinulle!! Mulla on vähän samoja juttuja mun äidin kanssa. Se ei vaan millään tajua että me ei saada lasta normaalisti eikä hoidoilla meidän omilla soluilla, ja sitten antaa hyviä kommentteja että "älkää miettikö sitä, kyllä se siitä"!! voi jumalauta... aikuinen ihminen joka tietää ihan tasan että miten raskaaksi tullaan. Ja sitten kun taas kerran paukutin että miehen siittiöt on niin huonoja, niin se kehtas vielä ehdottaa että mitä jos miehen kaksoisveli luovuttais.. ??!! Siinä vaiheessa mun puhelin alko melkein tuuttaa varattua.. että joo, löytyy niitä ajattelemattomia täälläkin päin.. Ja sama juttu tosta Tallinnaan menosta, "ette mene sinne, sieltä saa tauteja!".. joo millä vuosisadalla meidän äiti mahtaa elää?

Eina, lohtuhalit negan johdosta! Ihanaa että kuitenkin jaksat olla positiivisella mielellä! :)

No, osittain tuosta äidin kommenteista ja osittain siitä syystä että toi Tallinnaan reissaaminen ei nyt näytä onnistuvan, me päätimme sitten kuitenkin jatkaa hoitoja Suomessa. =) Soitan huomenna Avalle ja tilaan psykologiajan, ja toivon todella että kenties me päästään suunnitelmien mukaan tammikuussa hoitoon! Kaikki rahat menee mutta menköön, täytyy pistää sormet ja varpaat ristiin että Kela sitten korvaisi jälkikäteen!

Nyt pitää mennä nukkumaan, halaukset kaikille ja mukavaa viikonlopun odotusta!
 

Yhteistyössä