KESÄ 2010 hoidot

Moi Gabi: Tuttu tunne. Mua kans itketti hirveesti viime torstain suunnittelu käynnin jälkeen. Vaikka kaikki oli ihan hyvin ja voidaan taas jatkaa hoitoja tauon jälkeen. Yöllä valvoin ainkin yli yhteen kun uni ei vaan tullut. Hirveesti kysymyksiä pyöri mielessä ja pyörii edelleenkin, kun ei tajunnut oikein kysyä mitään vastaanotolla kun luulin että vois vielä jatkaa iui:llä. Onko sinulla tässä kierrossa muuta lääkettä kuin terolut? Mulla on terolut ja procren piikki kp21. Itseäni mietityttää mitäköhän lääkettä saan seuraavaksi kun 18.10 oleva käynti on jo kp7 ehkä.
 
No niin. Uskomatonta,mutta totta. Veritestin mukaan olen raskaana! Olo on aika hölmistynyt. Koska mulla on ollut pari päivää sitten pientä tiputteluvuotoa, niin aloitan virallisen riemuitsemisen vasta ekan ultran jälkeen joka on 5.10. Sit ainakin voi olla varma asiasta.

Mut hyvä fiilis on kuitenkin! Jatkan "oleiluani" täällä vähintään siihen ultraan saakka. Kiitos rakkaat ihmiset tuesta!
 
Voi ihanaa, onneks olkoon pieni tiikeri!! Tätä uutista odotettiinkin jo kovasti :) Riemuitse vaan alusta asti, vaikka epävirallisesti jos ei virallisesti uskalla ;) (en mäkään oikein uskalla ku hetkittäin, mutta yritän niistä hetkistä ottaa kaiken ilon irti :) )

Voi kuulkaas te muut kultaiset, te tuutte vielä perässä!
 
Oikein paaaaaljoooon onnea Pieni Tiikeri :hug: :heart:

JEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!! Ihana saada tännekkin pinoon hyviä uutisia! Tuntuu että viime aikoina on ollut aivan liikaa negatiivista!

Minäkin olen hiukan pysynyt taustalla nuolemassa haavojani ja keskittynyt ainoastaan blogini päivittelyyn...
 
No TULIHAN se toinen plussa sieltä! ONNEA TIIKERI!!! Eli yksi IUI-plussa ja yksi IVF-plussa 15 hoidossa olevan joukossa. Se tosiaan tarkoittaa noin 13 % onnistumista tässä porukassa. Kuulostaa kai aika realistiselta?!? Ja sitten kun joskus aiemmin selasin läpi tuota alkuketjua, ja katselin, että mihin muutamat ihmiset ovat hävinneet, niin siellähän oli vaikka kuinka monta plussannutta... Okei, no muutama kuitenkin.

Mulla taas tänään toivo nostaa vähän päätään. Varovasti, mutta vähän kuitenkin. Toisaalta haluan antaa sen nousta, onhan nyt kuitenkin edessä ensimmäinen (loppuun viety) IVF-hoito. Toisaalta en halua ruokkia sitä yhtään, ettei taas käy kuten viimeksi... "Kuinka tyhmä sitä voi olla, että antaa itsensä edes kuvitella, että joskus meillekin voisi tapahtua jotain niin ihanaa" -olo on kauheinta ikinä.

Ja wilma meillä tosiaan menee tää IVF nyt niin, että tässä välikierrossa syön terolutit loppukierrosta (kp 15-24), että saadaan ne kuukautiset alkamaan ajallaan. Ja sitten seuraavasta kierrosta heti kp2 alan piikittämään puregonia. Sitä piikitetään lääkärin mukaan noin 10 päivää, jonka jälkeen pregnyl, punktio ja siirto. Lyhyellä kaavalla siis mennään. Mikä se procren-lääke oikein on? Ja mennäänkö teillä siis pitkällä kaavalla? ...kun tuota mä en oikein ymmärrä, että miks sulla on vasta kp7 seuraava käynti, jos ei kerran muita lääkkeitä ole vielä määrätty? Vai onko se procren joku pitkävaikutteisempi lääke? Mullakin on siis seuraavan kierron kp7 seuraava lääkäri, mutta siihen mennessä mä olen piikittänyt jo 5 x 150 IUI sitä puregonia. Oletan, kun en tarkempaa tiedä, että meillä mennään lyhyellä ja teillä pitkällä kaavalla, ja siitä johtuvat nämä erot...

* * *

Nimimerkki.......Hoito...............Aik ataulu..............Testipva

Gabi77---------------1.IVF--------Punktio vko 41/42----

Shayna-------------1.ICSI --------------------------------

Eina-----------------1.IVF-------IVF-keskustelu 1.10----

barbapörrö13....2.IVF/ICSIn PAS---lokakuu------------

Sera2010----------1.IVF ---------Punktio marraskuu---

desperate-------1.IVF - 3.PAS--------------------------

Susu75...........3.ICSIn PAS---------lokakuu-----------

Elli82------------1.IVF------------loka-marraskuu------

Miimii-75----------1.IVF - 1.PAS------------------------

lakka83----------2.IUI--------------2. ultra 17.9----------

wilma32---------1.IVF---------kontrolliultra 18.10-------

Baby20xx-----kotipuuhat -----------------------------

Eintel----------1.IVF----------punktio vko 38?-----------


Plussat

kielovanamo-------2.IUI-------------- + testattu 3.9.2010
Pieni tiikeri----------IVF-------------- + testattu 14.9.2010
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Pieni tiikeri,aivan ihana juttu:heart:

miimiille voimia hurjasti,ei kyl tarviis kenellekkään tulla enää lisää murheita ja lisää odottelua,kyl näissä hoidoissa on jo ihan tarpeeks:(

Kaikille muille taas tasapuolisesti onnea ja jaksamista:flower: mä poistun nyt viikoksi netti pimentoon ja palaan sit toivottavasti uutta intoa puhkuen lukemaan teidän nhyviä kuulumisia ja keskittymään omiin pakkasukkoihin=) mieli on ollut jotenkin ihan maassa,en edes tiedä miksi,joten tämä loma tulee nyt todella tarpeeseen|O

Pitäkää tytöt lippu korkeella ja tämä meidän ketju myös,vielä me ollaan kaikki joskus tuolla viivan alla:heart:
 
Onnea tiikerille!
Kiitos barba!
Gabilla sitten kuukauden päästä (eli toisinsanoen muutaman viikon päästä.. ;) ) taas jännäilyt! On se merkillistä miten sitä aina jaksaa uudestaan ja uudestaan alkaa toivoa ja uskoa. Mutta niinhän sen pitääkin mennä.

Ite soitin nyt julkiselle ja meillä on uus suunnittelukäynti siellä 1.10. Toivon että saatais siellä vielä tämän vuoden puolella yksi kokonaan uusi hoito, niin sais vielä lääkkeet siihen 'ilmaiseksi'. Tietenkään julkisen puolen ollessa kyseessä mikään ei ikinä ole varmaa, ja siihen varaudun.
Menkatkin alkoi muutama päivä lääkeiden lopetuksen jälkeen.
 
Mä aivan eilen unohdin kun olin niin täpinöissäni Tiikerin plussasta!

Miimiille suuret pahoittelut ettei PAS:sia ole nyt tulossa :hug: :( Niin toivoisin että se tulehdus saataisiin kuriin mahdollisimman nopeasti! Miksi ihmeessä joitakin pitääkään koetella oikein olan takaa :mad: Niin niin väärin!

Tsemppiä kaikille edelleen täältä suunnalta... Tuntuu että aika monella meistä on todella synkkä vaihe menossa :( Kuukausi takaperin oltiin toivoa hehkuen menossa kohti hoitoja ja nyt sitten surraan oikein urakalla! Onneksi me kuitenkin se kaksi plussaa edes saatiin! Parempihan sekin tietenkinon kuin ei mitään! :heart:
 
Suuret onnittelu Pieni tiikeri! :heart:

Huomenna ois kontrolluultra. On kyllä niiiiiin pessimistinen olo koko hoitoa kohtaan! En usko, et siellä mitään on taaskaan kasvanu. Enpähän tuu ainakaan pettymään, kun näin pohjalla on ajatukset jo nyt.
 
Lakka: ei se määrä vaan se laatu! Mulla oli kontrolliultrassa 2 munarakkulaa, ja lääkäri sanoi ettei kannata odotella liikoja, mutta ei saa luovuttaa. Kovasti piti peukkuja pystyssä. Munasoluja saatiin 2 kappaletta joista toinen kehittyi alkioksi ja siirrettiin. Pidetään siis peukkuja pystyssä!
 
Toivotaan lakka kuitenkin pessimistisestä olotilastasi huolimatta, että follien tilanne olisi erittäin hyvä! :hug: Ihmeitä tapahtuu! Sen on moni täällä palstalla varmasti todistanut! Tsemppiä huomiselle, pidän peukut pystyssä! :heart:
 
Pieni tiikeri - hurjasti onnea!!! :flower:

Ja jaksamista ja uusia voimia kaikille muille.

Sytytin tänään ekaa kertaa tänä syksynä kynttilät. Auttaa ainakin itseäni kummasti jaksamaan nämä pimenevät synkät illat.

Oma toivo on sitä paitsi muutenkin taas virinnyt: punktioaika varattu 20.9. eli maanantaiksi. Eilisessä kontrolliultrassa oli kaks verrattain hyvänkokoista ja n. 5-6 pienempää munasolua kypsymässä. Puregonit ja Orgalutranit jatkuu vielä, ja lauantaina sitten Pregnyl irrotukseen.

Tänään siis vaihteeksi ok-fiilis - ja Pienen tiikerin uutiset nostivat sitä entisestään. :)
 
Ihanaa kun täälläkin alkaa taas hoidot mennä eteenpäin ja toivo viriää!! Sehän on ihan saletti, että taas seuraava kierros tuo muutamille ihania, ihmeellisiä uutisia ja taas sitä seuraava ja sitä sauraava. Lakka onnea ultraan, pidetään peukkuja :)
Ja Eintel sulla sitten jo maanantaina tositoimet, toivotaan toivotaan parasta :)

Toivottavasti te muutkin löydätte uutta toivoa ja jaksatte taas eteenpäin!! Välillä kovastikin teitä mietin, että mitenkähän oikein voitte.
 
Heippa kaikille! Pitkästä aikaa tulin kirjottelemaan, oon vähä taustaillu, ku on ollu niin kiirettä ja ei kauheesti mitään kerrottavaa, kun ootellaan ja ootellaan vaa.. mutta hengessä oon mukana ja käyny lueskelemassa teijän kirjotuksia!!

Voi ku ihanaa, onnea oikein kovasti Pieni tiikeri!! :heart: Teilläkö tärppäs heti ekasta ivf:stä? Antaa niin paljon ittellekki toivoa teidän onnistuminen, ihanaaihanaaihanaa =) Kun nyt vaan ittekki pääsis joskus sinne asti, et hoito ees alkais... huoh!!

Entä missä on Shayna?? Ikävä!! :heart: Ja tosi paljon jaksuja ja haleja sulle!! :hug: Tuu pian kertomaan kuulumisia meille, heti kun vaan jaksat! :heart:

Jaksuja ja haleja kaikille muillekkin tasapuolisesti! :hug: Ootte ihania!:) :heart:
 
Hei! Pakko liittyä minunkin tähän mukaan, kun Eintelin kanssa mennään niin samalla aikataululla... Paljon olen lueskellut teidän vaiheitanne tämän syksyn aikana, mutta vasta nyt tuli liityttyä mukaan.

Meillä on 10/2009 syntynyt tyttö, 1. icsi ja tuoresiirto. Tuosta hoidosta ei pakkaseen mitään jäänyt ja nyt kovasti toivottaisi neidille sitä pientä sisarusta. Nyt edessä uusi icsi.

Me ollaan hoidossa jo siinä vaiheessa että tänä aamuna pistin viimeisen puregonin, irrotuspiikki sunnuntaina ja punktio tiistaina 21.9. Ultrassa on näkynyt 8-9 rakkulaa. Jännittää tällä kertaa enemmän kuin eka kerralla, kun silloin punktoitiin 14 rakkulaa, joista saatiin 7 munasolua, neljä hedelmöittyi ja kaksi siirrettävää loppupelissä jäi. Ja kaiken kaikkiaan tää on nyt stressaavaa, kun viimeeksikin oltiin lopulta niin hiuskarvan varassa, että mitenkähän tällä kertaa käy...
 
Perjantaina käytiin ultrassa. Yksi n. 11mm munarakkula ja toisella puolella hillittömän paljon pieniä. Nyt pistän huomiseen saakka Menopuria, tiistai-aamuna Pregnyl ja keskiviikkona inssiin. Että semmosta. Jotenkin suuntaan ajatukset jo seuraavaan kiertoon ja ivf:ään. En osaa vaan uskoa näihin insseihin...

Tervetuloa evita!
 
Eintelille oikein oikein paljon tsemppiä huomiseen punktioon!! :flower: Toivottavasti saatte hyvän saaliin kerättyä! Minäkin olen muutamina iltoina sytytellyt kynttilöitä.. Kyllä niillä hiukan saa mielen paremmaksi, ainakin hetkeksi :) Mutta kynttilät ovat kyllä syksyisin aivan ehsoton juttu!

Juu Shaynan kuulumisia täällä kaipaillaan ihan kuten Serakin.. :heart:

Evitalle tervetuloa mukaan! :flower: Ja sullekkin punktio tsempit tiistaille! (jos sattuu että en ehdi huomenna tsempittelemään) :heart:

Kyllähän se lakka tosiaan niin on että insseissä on loppupeleissä pienet mahdollisuudet onnistua ja on helpompaa itselle suunnata katseet jo tulevaan kuin että toivoisi "turhaan".. mahdollistahan kuitenkin on insseillä onnistua, eli pieniä toiveita voidaan kuitenkin elätellä eikös vain :hug: Paljon jaksuja!


ON: Olen ollut nettipimennossa viikonlopun. Tänään lääkärini yllättäen soitti minulle! (Juu-u, ihan sunnuntaina!) Hän pahoitteli että "häiritsee" viikonloppuna, mutta kun hän ei ole ehtiny viikolla soittaa minulle niin päätti soittaa nyt. Joskuskin hyvää ja muutenkin sympaattista palvelua julkiselta!

Olin pyytänyt häntä laittamaan sen lähetteen menemään väestöliitolle jo ennen sitä lokakuista keskustelukäyntiä. Hän sanoi että ei oikein mielellään laittaisi sitä vielä, koska siitä jää muuten puuttumaan oleellisia tietoja, joita hän siellä keskustelussa minulta kyselee (esim. paino)! Kyselin häneltä että ehditäänköhän me tänä vuonna sitten sinne väestöliittoon, ja se on kuulemma siinä ja siinä.

Toivon kuitenkin kovasti että päästäisiin tänä vuonna.. niin ja lääkäri kuitenkin meinasi että eiköhän väestöliitto voi kuitenkin reseptit kirjoittaa meille tämän vuoden maksukattoon haettaviksi, jos hoitoon ei tälle vuodelle ehditä.

Lääkäri myös käski minua muistuttamaan sitten keskustelukäynnillä häntä siitä että hän laittaa sen lähetteen menemään HETI seuraavana päivänä väestöliitolle, eikä odoteta niitä verikokeiden tuloksia jotka meistä samalla käynnillä otetaan. Niiden verikokeiden valmistumisessa menee n.10 päivää hänen mukaansa ja yleensä lähete laitetaan vasta sitten kun nekin tulokset ovat tiedossa.

Niin ja kuulemma hän meinaa minua vielä tutkia silloin keskustelukäynnillä! Eli tarkoittanee varmaan sisätutkimusta... Nyt illalla sitten huomasin että minulla on silloin vuotopäivät menossa :( En minä mitään sisätutkimusta silloin halua tehtävän! Ja mitä se lääkäri sieltä voi silloin edes kummemmin katsella.. Ei varmaan juuri vielä follien/follin kasvua voi päätellä taikka limakalvon paksuutta että onko hyvä/normaali kiertoon nähden?!?! (vai voiko? kp sillon 3) Olenkin sitten miettinyt että soitanko huomenna polin hoitajille ja kyselen hiukan nyt tästä?! Varattua aikaa en kyllä suostu siirtämään myöhemmäksi tuon vuoksi! Mutta jos olisi niin hyvä tuuri että heille olisi tullut jokin peruutusaika ja saisinkin ajan aikaistettua / jos heille vaikka ilmaantuisi ennen lokakuuta peruutusaika niin voisin sellaisen haluta :)

Jää nähtäväksi soitanko vaiko en...
 
Voi ku kiva Eina, ku olit käyny kirjottamassa tänne! :heart: Mihinköhän kaikki on kadonnu? :confused: Tosi harmi, jos teillä menee ens vuoteen hoidon aloitus!! Toivotaan kovasti, että pääsette viel tän vuoden puolella! Jaksuja! :heart:

Ja evita, tervetuloa! :flower:
 
Eina: voi kun pääsisitte kuitenkin etenemään ainakin tämän vuoden puolella! On niin kurjaa aina se odottaminen..
Ja Evita, jaksamista ja tuloksekasta punktiota!

Oman elämäni punktio siis tehtiin tänä aamuna.

Ei hääppöinen tulos: neljä solua vain saatiin tulokseksi. Viime viikon ultran jälkeen kyllä toivoin vähän isompaa määrää, mutta toivottavasti näistä nyt sitten saadaan edes yksi siirtokelpoinen. Huomisaamuna jännätään hoitajan soittoa tuloksista, ja keskiviikkona toivottavasti siirtoon.
Aika matalat fiilikset, jos kaiken tämän pistelemisen jälkeen ei mitään jää käteen...
 
Tuntuu että oon ihan hermot riekaleina huomisen punktion vuoksi. Jännittää/pelottaa ettei munasoluja ole ollenkaan tai ovat epäkypsiä tms. Meillähän on tietysti aamulla vielä sekin "jännä" paikka, että löytyykö miehen kiveksistä siittiöitä. Lähes kaksi vuotta sitten niitä kuitenkin oli ja nyt ei lähdetty mitään biopsiaa ottamaan etukäteen, jotta ei turhaan aiheuteta sinne mitään vasta-aine reaktioita. Ja oikeastaan pelottaa senkin takia nyt enemmän kuin eka kerralla, kun tietää jo mitä on tulossa. Ainahan niissä soluissat tahtoo kato käydä, mutta Eintel [ muista että vaan yksi hyvä tarvitaan.

Kirjoittelen huomenna sitten meidän kuulumisia et kuin käy punktiossa... Ollaan muuten hoidossa felicitaksessa.
 
Sera: Samaa olen minäkin miettinyt että minne ovat kaikki kadonneet! :confused:

Tulkaa nyt äkkiä sieltä ruudun takaa kirjoittelemaan! Ikävä teitä kaikkia :heart:

Kyllä mä yritän kovasti uskoa että kuitenkin tänä vuonna päästäisiin ekaan IVF:ään.. Eihän sinne väestöliitolle varmaan pitäisi juuri jonoa olla ja luulisi etteivät he "turhaan" meitä jonotuta sinne (jos niitä jonoja ei ole), koska puhdasta rahan tuloahan se heille on! Ajatelkaas kuinka jäis muutama tonttu saamatta, jos me jonottaessa ehdittäisiinkiin jostain kumman ihmeestä plussaamaan luomusti!!!

Uskoisin että se meidän oma lääkäri ei kuitenkaan uskalla puhua aikaisemmasta hoitoon pääsystä kuin n. kahdesta kuukaudesta, jos sattuukin niin, että jostain syystä meneekin se kaksi kuukautta tai ylikin! Olis se aikamoinen pettymys jos lääkäri olisi meille sanonut että kyllä sinne voi muutamassa viikossa päästä ja se sitten vaihtuisikin pariin kuukauteen. Eli parempi hänen tosiaan sanoa noin päin.

Eli tosiaan toiveita elättelen siitä nopeammasta aikataulusta :)

Eintel: Mulla on niiiin kovasti sulle peukut pystyssä, että saisit huomenaamulla oikein mukavan puhelun ja keskiviikkona olisi sitten siirto edessä! Ja tosiaan olisi todella kurjaa jos mitään ei jäisi käteen kaiken piikittelyn ja punktiossa käymisen jälkeen :( Se on minun suuri pelkoni tulevaa IVF:ää kohtaan, että kaikki loppuu ennenkuin ehtii alkaakaan... Tsemppiä ja toivotaan parasta!

Evitalle edelleen lähettelen oikein paljon tsemppiä punktioon!!!!!!!
 
Heippa! Eina, ei se vuoto mitään haittaa, kyllä ne ultraa silti ja näkee tärkeitä asioita kuten vaikkapa kystat tms.. ja muutenkin näyttääkö paikat normaalilta. Mullakin tais olla just kp3 kun kävin ekassa suunnittelussani ja silloinkin lääkäri halusi ultrata. Mullakin on paniikki että päästäis vielä tämän vuoden puolella uuteen IVF:ään julkiselle, että saatais lääkkeet 'ilmaiseksi'! Ensi viikon perjantaina suunnittelukäynti siellä. En kuitenkaan jaksa uskoa että tuosta (mahdollisesta) seuraavasta passista, joka vielä käydään yksityisellä, tulisi tulosta.

Evita, tervetuloa ja menestystä huomiseen punktioon! Eintelille kans peukut pystyssä soluille ja keskiviikolle!

Tänään kävin sit siellä tähystyksessä, oli paaaljon kivuliaampi kuin silloin 7v sitten. Vahvahkosta esilääkityksestä huolimatta piti kesken toimenpiteen laittaa kanyyli ja tipasta kipulääkettä. Tärisin ja itkinkin tähystyksen aikana.

Loppupäivänä olenkin ollut tosi kipeä ja sekava olo ja väsymys. Nyt alkaa vähän olo kohentua ja oon saanu nukuttua ja syötyä. Niin, ku yli vrk piti olla syömättäkin! Kamalaa mulle. Oon aika pieni ja hoikka niin tollanen paasto plus vahvat kolmiolääkkeet sun muut siihen päälle niin huh. Huojuin kotiin ja meinasin voida pahoin bussissa kun yritin vähän banaania syödä.

No mut nyt se on ohi, vähäks aikaa. Helpotus. Haavainen paksusuolen tulehdus :( elinikäinen tauti ja luultavasti lääkityskin. Koepalavastaukset vielä odotetaan ja sitten vasta katsotaan se lääkitys. Kerroin meidän koeputkihoidoista ja ei kuulemma pitäis raskaudelle olla este tms, niitten mukaan vaan pitää noi lääkkeet suunnitella. Tähystykset tulee olemaan säännöllisesti mukana kuvassa jatkossa sitten, ehkä koko loppuelämän :/ mutta ei kuulemma noin kivuliaita enää pitäis olla kun tulehdus loppupäässä että ei tarvi enää koko suolta tähystää loppuun asti. Huhhu. Tässähän sitä olikin taas yhdelle päivälle..
 
Kiitti Miimii kovasti tiedosta.. Mulla vaan jotenkin niin itseä häiritsee se että vuotavana pitää alkaa jalkojaan levittelemään :ashamed: Luulisi että sitä olisi jo tässä vaiheessa tottunut vaikka minkälaiseen jalkojen levittelyyn, mutta ei :LOL:

Niin ja en soittanut muuten polille tänään ja kysellyt tuosta, koska ajattelin etten uskalla ottaa sitä riskiä että siirtävätkin minun aikaani myöhäisemmäksi tuon takia, vaikka kuinka olisin ajan siirtämistä vastaan..

Kyllä kuulostaa Miimii todella ilkeiltä nuo sun tämän päiväiset kokemukset :( Ja minä vielä kehtaan valittaa sitä kun joudun vuotavana jalkojani levittelemään! :headwall: Ja täytyy sanoa että tuo tulehdus on varmasti yksi inhottavimpia vaivoja mitä voi loppuiäkseen saada :( :hug: Paljon jaksamista vaivan ja kipujen kanssa :heart:
 

Yhteistyössä