KESÄ 2010 hoidot

Ei voi olla totta...:'(

Miimii, iso iso halaus.. En muuta osaa sanoa.

Shayna, mäkään en muiden tavoin vielä millään halua uskoa sun negaan, vaan toivon samanlaista uuden toivon heräämistä, mitä oli sun punktion ja siirron aikaan.

Ootte molemmat ja kaikki muutkin ajatuksissa, jaksamista!!
 
Miimii:EI SAA OLLA TOTTA!! Luotin niin sun plussaavan ku ei ollu menkatkaan alkavan!!sanat ei riitä joten iso iso lohdutus:hug:
Shayna:luotamme vielä suhun..tuu kertoo jotain positiivista, kohta masennutaan täällä muuten urakalla!
 
Noup... ei mitään valoisampaa kerrottavaa täälläkään. Kunnon vuoto alkoi iltapäivällä ja kivut on jotain aivan järkyttävää, kipristellessä ja itkiessä mennyt rattoisasti päivä. Varmaan vielä aamulla teen testin ja sitten jätän lääkkeet pois. Varmaan se joku hipaisu oli, en ole ikinä saanut tuonkaan vertaa väriä raskaustestiin (ja lievästi sanoen säälittäväksi jäi tuokin saldo). Tai sitten testissä vikaa. Toinen testihän oli aivan selkeä nega. Plussaa ei kuitenkaan enää täältä kaiveta. Ei tule kevätvauvaa meidän(kään) perheeseen:'( Aivan kamala ahdistus siitä, jos ei ikinä onnistuta. Miksi mikään tuleva hoito menisi erilailla:'( Eihän niin voi ajatella, tiedän kyllä, mutta tämä vaan on niin....ei edes ole sanaa keksitty. Miksimiksimiksi se ei voinut onnistua:(
Miimii:hug: Voihan saakeli!!! Me ollaan tilastollinen vääryys koko poppoo!!!! Ei YHTÄÄN IVF PLUSSAA!?! Siis anteeksi vaan universumi, mutta mitä hel###tiä!!? Ja sitten pitäisi uskoa, että tämä voi toimia...
En tiedä olenko enemmän surullinen vai vihainen. Miksi elämän pitää olla taistelua koko ajan? Mä en ymmärrä:'(

"missä se päätetään
kuka saa sen pienen palan onnea..."


Muoks. nyt se on sitten virallisestikin varmistettu. Nega mikä nega.
 
Viimeksi muokattu:
Ei minkäännäköistä vuotoa, vain pahoinvointia, huimausta.. ja vitivalkoinen tikku.

Mä oon niin loputtoman vihanen, katkera, surullinen. Mulla tulee ihan just pakokauhu. Alkiot loppuu. Raha loppuu. Ikä loppuu. Ja ihan just menee uskokin.. Tätä ei kai sit oo tarkoitettu meille, oon kiittämätön ja halveksuttava ihminen kun julkean toista edes toivoa. Silti mä vaan en kykene hyväksymään tätä millään, enkä voi elää tän asian kanssa. Välillä tuntuu että sekoan, tekis mieli vaan kirkua ja hajottaa kaikki ympärillä. Ja sitte mennä nukkumaan vuodeks.
 
Mä en kestä, että mun pitää päivitellä tähän listaan tällaisia asioista! Shayna ja Miimii :hug: :hug: :hug:

Pieni Tiikeri: tilastollisesti tilannetta katsellen sun olis nyt PAKKO plussata :D Saatais onnistumisprosentti nousemaan 6% --> 13 %. Voimia viime metreille!


Nimimerkki.......Hoito...............Aik ataulu..............Testipva

Gabi77---------------1.IVF--------14.9 suunnittelu-------

Shayna-------------1.ICSI --------------------------------

Eina-----------------1.IVF-------IVF-keskustelu 1.10----

barbapörrö13....2.IVF/ICSIn PAS---lokakuu------------

Sera2010----------1.IVF ---------Punktio marraskuu---

desperate-------1.IVF - 3.PAS--------------------------

Susu75...........3.ICSIn PAS---------lokakuu-----------

Elli82------------1.IVF------------loka-marraskuu------

Pieni tiikeri------IVF----------------Siirto 2.9--------------14.9

Miimii-75----------1.IVF - 1.PAS------------------------

lakka83----------2.IUI--------------2. ultra 17.9----------

wilma32---------1.IVF---------kontrolliultra 18.10-------

Baby20xx-----kotipuuhat -----------------------------

Eintel----------1.IVF----------punktio vko 38?-----------


Plussat

kielovanamo-------2.IUI-------------IUI 19.8---------- + testattu 3.9.2010
 
Viimeksi muokattu:
Shayna Eeeiiiiiiiiii!!!!Ei oo todellista!!!! Nyt todella meni usko kaikenmaailman tilastoihin ja lupauksiin näissä hoidoissa!!Vai ollaanko me vaan ja ainoostaan mustien tähtien alla syntynyt joukko epätoivoisia tyyppejä jotka koittaa ja yrittää viimeseen asti ja toivonpilkahdustakaan ei näy!!!!Voimia Shayna rakas!!!

Miimii:jos sulla ei oo menkat alkanu viel ja toi pahoinvointi kuulostaa kyllä hieman oudolta ni oisko kuitenkin viel toivoo?mites veritesti? mä en henk koht noihin negatesteihin luota vaan ainoo oikee on sitte se kunnon vuoto mikä mulla ainakin kertoo sen totuuden ja varmaan monilla muillakin..Mutta tiiän kyllä ton fiiiliksen kun testin toinen puolisko ammottaa tyhjyyttään ni siinäpä ei paljon järkeilyt ja ns toivot auta...onmo sulla yleensä säännölliset menkat?tai luget käytös?

Pieni tiikeri:pallo on nyt sitten sulla!!!!!!!!!!!eix oo kiva kun vastaat tällä hetkellä tän porukan maineesta;)
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei miimii ja shayna :hug: Näitä uutisia en olisi sitten millään toivonut täältä lukevani :( :heart: Ja en tosiaankaan ymmärrä miksi ihmeessä elämä on niin epäreilua! Tilastollisestikkin meidän olisi pitänyt saada enemmän plussia aikaan! voihan prkl :mad:

Surkaa miimii ja shayna aivan rauhassa kaikki surkunne ja vihanne! Sitten vasta uudella raivolla uuteen yritykseen! (Mulla taitaa olla vielä itsellänikin se "suruaika" menossa.. Sitten kun tositoimiin päästään niin olen taas uudella raivolla mukana yrityksessä)

Eilen juttelin yhden ystäväni kanssa, joka on samalta paikkakunnalta kuin minä ja saanut samaa kautta lähetteen vl:lle! He olivat tosiaan päässeet sinne ensikäynnille 2viikkoa lähetteestä! Niin toivon että meilläkin sujuisi yhtä nopeaa asiat!

Niin ja kyllä, tuolla väestöliitolla meidän pitää käydä uudelleen keskutelemassa :( Se on sitten se suunnittelukäynti! Aivan kuin ei tarpeeksi tarvitsisi olla töistä pois, ja sit pitää monta kertaa hyppiä noissa keskusteluissa! En ymmärrä miksei omasta sairaalastamme/oma lääkärimme voi vain antaa sitä lähetettä ja menisimme vain tuonne väestöliitolle juttelemaan?!?!

Tsemppiä kaikille!
 
Shayna ja kaikki muut, oon vaan niin hirveän pahoillani.... pistää hiljaiseksi.. on niin kaksjakonen olo ittellä, iso suru teidän puolesta ja iso ilo omasta..

Mutta surun jälkeen jaksakaa taas nousta ja uskoa!! Pian alkaa uudet kierrot ja hoitokierrokset ja oon varma, että silloin on taas jonkun/joidenkin aika kokea ihmeitä. Mä tuun olemaan täällä teitä tsemppaamassa ja aion tehdä järjettömästi töitä sen eteen, että saan vedettyä muitakin tuonne alemmalle listalle.

Omalta osaltani oon päättänyt, että ainakaan lähitulevaisuudessa en aio palata ylemmälle listalle, en halua enää pelätä sitä, että tää menee pieleen, vaan alan uskoa ja luottaa, että pieni ihme ihan oikeasti tulee kasvamaan suureksi ihmeeksi.
 
Kielo:kivaa ja hienoa, että haluat vielä olla täällä meitä zemppaamassa näissä ikävissä ja ahistavissa tunnelmissa.Oot meijän kannustin ja elävä esimerkki siitä, että ihmeitäkin tapahtuu..vaikken enään uskokaan ihmeisiin!!
 
On tää oikeesti kyl niin väärin!!! Mä odotin myös kuitenkin Shaynalta hyviä uutisia ja Miimiin plussasta olin lähes varma:'(
Mutta niinhän se on et kohta alkaa uudet kierrokset ja jännäilyt ja niitä plussia on PAKKO alkaa ropisemaan tännekkin!

Mut nyt on aika surra ja sit kun siltä tuntuu niin täällä taas ollaan teitä odottelemassa!

Pieni tiikeri,sun nyt tosiaan on saatava se plussa,ettei Kielovanamolla ole niin yksinäistä tuol viivan alla ja ettei me muut menetetä viimesiäkin toivon rippeitä=)
Jännityksellä odottelen sun kuulumisia;)

Kielovanamo,kuulostaa ihanalta,oon kyl tosi onnellinen sun puolesta:heart:

Mä hullu ostin sit vähän lomalukemista...Lähdetään Turkkiin ensi torstaina:cool:
Kirja on nimeltään " Ihmeet tapahtuvat muille"-lapsettomuuspäiväkirja. No joo,en tosin tiedä uskallanko ottaa edes mukaan,jos siinä onkin huono loppu,niin menee mun voimien keruu reissu näistä asioista ihan mönkään:O OOtteko kukaan lukenu???
Kauhea Flunssakin iski,koskaan ei oo kurkku ollu näin kipee ja nenäkin ihan tukossa.Ensin 3 viikkoa kestävä silmätulehdus.Tuntuu jo ettei tervettä päivää nää koskaan:snotty:

Mut kaikille taas voimia ja jaksuja kaikkeen olevaan ja tulevaan!!!
 
Kiitos kaikille <3

Kyllä mulla aina ennen on näkynyt testissä viiva, kun raskaana olen ollut. Nyt niin puhdas valkoinen kuin olla ja voi. Että kyllä tää on varma. Luget kai ne sit pitää menkat pois. Viimeksi ne kyllä alkoi jo pp11, vaikka silloinkin Luget käytössä tietysti, mutta kai tuoresiirto on sit eri asia ku PAS. Mulla on kyllä aika säännölliset menkat ollu aina. Veritestistä ei ole mulle puhuttu mitään koskaan.

Tää on vaan niin järjen- ja luonnonvastaista, että ensin 2v aikana tulen kolmesti raskaaksi tosta noin vaan, mutta sitten kun tungetaan oikein valmiit alkiot ja suoraan oikeaan paikkaan vielä, niin ei. Ainoo tehtävä mitä tän paskan ruumiin irvikuvan pitäis onnistua tekemään olisi pitää kiinni niistä, niin ei. Ei onnistu.
 
Viimeksi muokattu:
(Olen laiska ja kopsaan toisesta ketjusta kirjoittamani...)

Kuinkahan kauan yleensä kestää ennenkuin menkat/vuoto alkaa lääkkeellisen PAS:n jälkeen? Mulla nyt pp15 ja siis 3kpl selkeitä negatestejä tehty. Lamaantuneena eilen jäi illalla kaikki lääkkeet ottamatta, eli Luget ja Zumet, ja samoin tänä aamuna. Nyt illalla luin lääkärin ohjeet ja niissä luki ettei missään tapauksessa saa lopettaa hormonilääkitystä pelkkään negatestiin, vaan pitää tehdä uus 2pv jälkeen, ja sitten vielä puhua lääkärin kanssa. Niinpä sitten kiltisti popsin ja tungin lääkkeet nyt illalla, mutta eipä mulla niitä ole enää huomiseksi jäljellä muuta ku aamuksi, eikä edes täyttä annostusta.. Ja reseptistä olen jo kaikki ostanut. Mielestäni kuitenkin tuo 3kpl selkeitä negoja kahtena eri päivänä on jo 99,9999% varma. Aina ennen olen saanut vähintään haamuviivoja ja vieläpä paljon aikaisempina päivinä. Kieltämättä tää on ristiriitainen ja raastava tunne, kun on selkeetä pahoinvointia ja huimausta ja tissioireita, eikä menkkoja näy ja silti vitivalkoinen testitikku :'(

Haluaisin jo että olis maanantai ja pääsisin soittamaan klinikalle ja sopimaan uuden passin. Ja me halutaan ehdottomasti että siirretään kaksi. Yhtäkkiä se tuntuu tosi tärkeeltä. Mua itkettää kun se yks rupu viimeksi laitettiin roskiin eikä mun kohtuun top-yksilön kaveriksi :( näin ne raa'asti vaan hupenee, meidän omat alkiot. Kohta siellä ei oo enää mitään. Mulla tulee pakokauhu, kun kohta meillä loppuu rahatkin. Mitä me sitten tehdään?!

pikkutikrulle lykkyä
 
Voi Miimii! Osaisinpa mä jotenkin lohduttaa! :hug:

Kuuntelen spotifysta nyyhkybiisejä ja kieriskelen taas itsesäälissä täällä yksikseni.

Se taitaa se kolmen pvän kiertokulku tosiaan mun kohdalla kiertää. Tänään on ollut inhottava päivä. Itkua pidätellen meni puolet päivästä. Ja nyt illalla oon taas alkanut miettimään, että entäs jos me ei koskaan saada edes sitä yhtä lasta. Mä joskus nuorempana aina ajattelin, että haluaisin 2-3 lasta. Mitä enemmän vuosia menee, sitä enemmän musta tuntuu, että yksikin olis taivaan lahja. Mulla on kans monesti ollut toi Miimiin mainitsema tunne siitä, että mä ilmeisesti vaadin elämältä liikaa. Että olen kiittämätön, kun en osaa olla onnellinen siitä mitä mulla on. Terve mies (nykyään), ihana avioliitto, ihana perhe (siis vanhemmat ja sisaren perhe), töitä joista pidän kovasti, oma koti.

Hyvinä päivinä sitä on NIIN kiitollinen noista kaikista. Huonoina päivinä ruoskii itseään, kun ei kiitollisuuteen pysty, ja marttyyrina ja katkerana ahdistuu itsekseen.

Ainiin tosta raha-asiasta... Yks mun tuttavapariskunta otti lainaa, kun kaikki julkisen puolen hoidot oli käytetty, ja he halusivat jatkaa yksityisellä omakustanteisesti. Ja vielä luovutetuilla munasoluilla. En koskaan kysynyt tarkkoja summia, mutta kerrankin ystäväni puuskahti eräänkin epäonnistuneen hoidon jälkeen, että tuntuu aika pas**lta maksella 7000 euroa EI MISTÄÄN!
 
Gabi: Vaihdatko minulle tuon hoidon 1.IVF.
Synarelat on sitten loppunut apteekeista ja tulee vasta marraskuun lopussa lisää. Nyt täytyy pistää Procren piikki kp21. Oletteko te muut käyttäneet kyseistä piikkiä? Onko tullut sivuvaikutuksia?
Voi kurjuus kun ei ole tullut enempää plussia. Peukut vielä pystyssä pikku tiikerille!! Toivotaan että seuraavista hoidoista tulisi lisää hyviä uutisia.
 
Moi wilma!käytin itse procrenia muutaman vuoden. itselläni sivuvaikutukset jäivät vähäisiksi (tai sitten olen vaan niin tottunut niihin :) Tiputteluvuoto ja vaihdevuosioireet-eli ne kuuluisat kylmät ja kuumat aallot :) Mielialanvaihteluista en osaa sanoa. Kaikkihan on niin yksilöllistä!
 
Onpas täällä nyt kovasti huonoja uutisia ja masentuneita mieliä (ei tietty ihme).
Mutta tästä ei ole kuin yks tie ja se on ylöspäin, eiks niin leidit?

Raha-asioista: kallista hupiahan tämä yksityisellä on. IUI:t tietysti halvempia, mutta just kun tämän viikon alussa käytiin ICSI-konsultaatiossa, lääkäri kehotti varautumaan noin 3000 euron laskuun. Onneksi on säästöjä ja mies sai sopivasti ennakkoperintöäkin vähän aikaa sitten. Silti todellakin ottaa päähän, jos kaikki rahat menee ja mitään ei onnistuta tuottamaan "vastineeksi".

Mulla oli tänään (uskomaton lääkäri, kun ottaa vastaan vkl:nakin..) ultra, jossa todettiin, että molemmilla puolilla rakkuloita kasvussa odotusten mukaisesti eikä aihetta muuttaa Puregon-annostusta. Pistelyä siis jatketaan; seuraava ultra keskiviikkona. Arveli lääkäri, että ens ma olis todennäköisin punktiopäivä näillä näkymin. Omat odotukset ei kyllä ole kovin korkeella - miten muka niin hyvä tuuri voisi käydä, että heti ekasta ICSI:stä tärppäis? Never gonna happen...
 
Hyvin kirjoitettu Gabi, totta joka sana myös minun kohdallani.

Nyt juuri musertunut olo. Jotenkin tuntuu että kaikki on ohi. Ei mitään tulosta missään asiassa. Meidän kallisarvoiset alkiot loppuu. Kesä on ohi. En jaksa taas pimeyttä ja kylmää ja märkää. Kaiken muun synkkyyden päälle. Tuntuu niin lopulliselta ja mustalta kaikki. Mieskin lähti töihin taas loman jälkeen. Niin voimaton olo.

Ja miten se on muka mahdollista että menee julkiselle hoitoihin eikä hiisku sanakaan edeltävistä yksityisen puolen hoidoista, että sais sitten mahdollisimman monta korvattua hoitoa?? Miten mä voin olla hiljaa kun mulla kerta on jo kokemusta hoidoista, annostuksista jne? Pakkohan mun on puuttua jos ne on määräämässä mulle aivan liian pieniä määriä esim jotain lääkkeitä, tai tekemässä jotain josta mä tiedän ettei se mun kropalle sovi aiempien hoitojen tulosten perusteella tms! En tajua yhtään.
 
Lääkäri soitti. Uutta passia ei voida tehdä nyt tän paksusuolen tulehduksen takia :'( Tietty ymmärrän että siinä voi vaan hyvät ja kalliit alkiot mennä hukkaan jos on tulehdustila elimistössä päällä ja sen takia hylkii, mutta silti tuntuu niin pahalta, liian pahalta. Ja mistä sitä tietää kuinka kauan se tulehdus jatkuu. Emmä oikeestaan enää ees jaksa uskoa että me joskus saatais lapsi, aivan liian epätodennäköistä ja harhaista edes kuvitella moista. Kohta mä en enää jaksa mitään, uutta paskaa vanhan päälle koko ajan. Vuoden aikana ei yhtään hyvää uutista oo tullu mistään.
 
Miimii:.Voi hemmetti että vielä toikin tuli nyt sitte sulle eteen, siis ettei tulehduksen takii tee Passia.Ihan kun ei ois muutenkin odottelua ja vaikeeta.Toivon todella, että saat ittes kuntoon pian ja pääset jatkamaan.Mä oon sun kanssa niin samoilla fiiliksillä ollu jo useemman päivän ja tuntuu että kaikki p...ka vaan kasautuu kerta toisensa jälkeen.Tuntuu, ettei oo mitään järkee juosta näissä hoidoissa kun ei tuu mitään tulostakaan koskaan.Monesti miettii et mitäköhän pahaa sitä on tehny että ansaitsee tällästä sontaa.Meillä kans sama tilanne rahan kans et loppu on lähellä ja tili ammottaa kohta tyhjyyttään.Tonneja on valunu kankkulan kaivosta alas jo useita ja loppua ei tunnu näkyvän.
Ollaan mietitty tota julkisen puolen hommaa mutta täällä palstoilla oon saanu aika huonon kuvan just hoitojen laadusta jne .Ei siis oikeen houkuta.Pankkiin kai se on mentävä jos meinaa viel jatkaa.pkele:mad:
Meillä tällä hetkellä 1 alkio enää pakkasessa ja en usko näiden kahen siirtojen jälkeen et yhestä ois mihkään ni saapi kattoa et alotetaanko sitten suoraan uus hoito ivf alusta ja jätetään rupunen myöhemmäksi.Kätilökin sano et tuoresiirrossa on tuplasti paremmat mahikset onnata!! ilmottelen jahka jatkosta jotain selvii.
Pikku Tiikeri:joko testasit???tiiän et huomen vasta the day mutta ite oon aina niiiiiin kärsimätön;)

Haleja kaikille ja koitetaan taas jaksaa pimenevissä illoissa eteenpäin ja pitää mieli korkeella :LOL:( en usko itekää tähän)
 
.. en mä tiedä, osaanko sanoa mitään, missä olis järjen tai lohdun hiventä.. vetää sanattomaks ja hiljaiseks vaan.. Mut mä en kyllä jaksa enkä halua uskoa, että tää elämä menis ainakaan ihan suoraviivasesti niin, että ihmiset saa ansionsa mukaan ja vanhat "pahat teot" jotenkin kostautuis myöhemmin. Kyllähän tietysti joudutaan omien huonojen valintojemme seuraukset kantamaan (tyyliin jos oot käyttäny liikaa päihteitä, riski sairastua on suurempi), mutta en mä usko, että meitä rangaistais sinänsä pahoista teoista niin, että meille tapahtuis ikäviä asioita. Mä uskon enemmän anteeksiantoon ja siihen, että meille annetaan päivittäin uusia mahdollisuuksia. Sitä miks jotkut joutuu kärsimään selvästi enemmän kuin toiset, en todellakaan ymmärrä. Mutta haluaisin kuitenkin ajatella niin, että jollain kierolla ja omituisella tavalla vastoinkäymisetkin voi olla meille lahjaks. Mua itteeni on rohkassu tosi paljon yks mun tuttava, joiden lapsettomuus päättyi n. 10 vuoden ja pitkän, tuloksettoman hoitorumban jälkeen adoptioon. Hän on sanonut, että he tarttes näin pitkän tien vanhemmuuteen ja että he on ollut lapsettomuuden myötä pakotettuja käsittelemään parisuhteessaan asioita, jotka ilman lapsettomuuttakin olis varmasti myöhemmässä vaiheessa tullu vastaan, mutta oli tärkeetä, että he joutu ne käymään läpi jo nyt.
Omalta osaltani tiedän, että oikeesti meille oli nyt oikeampi aika tulla raskaaks kuin 2,5v sitten, mutta en ymmärrä sitä, että miksi meille suotiin tämä nyt, eikä esim vasta vuosien päästä. En ollenkaan koe, että "ansaitsisin" tätä, paremminkin oon joutunu miettimään toisinpäin, miksi ihmeessä meille? Mun on vaikea uskoa, että tää on mitenkään mikään ansaitsemisasia, vaan jostain syystä vaan meitä koulitaan elämän varrella eri tavoin.

Lämmin halaus jokaiselle! :heart:
 
Mä oon käynyt varmaan 10 kertaa (okei, ehkä 5) tänään katsomassa, että onko jo PikkuTiikerin uutisia. Mutta ei vieläkään!!! Aaaaaargh!

Itse matkaan juuri lääkäriin. Oisko tää joku IVF:n suunnittelukäynti nimeltään. Tulen raportoimaan myöhemmin!
 
Hyvin meni lääkärissäkäynti. Tosin ajat oli myöhässä ja lääkäri oli vaihtunut. Mukava oli tämäkin lääkäri, mutta kun se aikaisempi oli niin hyvä ja kiva ja joustava, niin tähän uuteen pitää nyt sitten asennoitua siten, että annan sille kans mahdollisuuden enkä heti tuomitse :)

Hoito menee just niinkun arvelinkin: kp15-24 terolut, kuukautiset, kp2 alkaa puregonpiikitykset (150 IU/pvä) ja kp7 seurantaultra. Lääkäri laskeskeli, että punktio menee vkolle 41 (tai jos/kun kuukautiset taas viivästyy terolutienkin jälkeen, niin vko 42)... Joka on joka tapauksessa mukavaa ja edistystä, koska alunperin jonon mukaan punktio olis ollut vkolla 43. Mut kuukautiset määrää tahdin.

Eli kaikki periaatteessa tosi hyvin. Miks mua silti vaan itkettää?!? Itkin siinä klinikan odotustilassa, kun luin lehdestä erään tuttavastani kertovan surullisen artikkelin. Olisin itkenyt, jos olisin kehdannut, kun kävelin pois sairaalalta. Aurinko paistoi ja lämmitti, mutta mua vaan itkettää. Tulin lohdutuskahville ja leivokselle. Jospa verensokerin nousun myötä myös mieli piristyisi?!? Itse asiassa tunnen jo, että tämä auttaa :)
 

Yhteistyössä