Sara 78
En mä kyl hirveen väsynyt ollut. Turusta lähettiin ja ennen Tamperetta tapahtui. En tiiä sitten. En koskaan ennen ole nähnyt mitään yliluonnollista, mutta tuo säikäytti eilen tosissaan!
Kyllä varmasti pistää miettimään..No eihän sitä tiedä jos vaikka juku räyhä pelottelikin.. Kamalaa kumminkin.Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 00:43 Sara 78 kirjoitti:En mä kyl hirveen väsynyt ollut. Turusta lähettiin ja ennen Tamperetta tapahtui. En tiiä sitten. En koskaan ennen ole nähnyt mitään yliluonnollista, mutta tuo säikäytti eilen tosissaan!
Mäkin olen kuullut jotenkin näin selitettävän tän homman! Toi de ja vu (joka muuten mun mielestä kirjoitetaan jotenkin dejá vu) on ihan aivojen tuottama harha eli ei varsinaisesti yliluonnollinen juttu! Juuri muutama kuukausi sitten luin siitä Tieteen Kuvalehdestä.Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 14:27 Säkkipilli kirjoitti:Tuo de ja vu on ihan selitettävissä oleva juttu. En osaa sitä nyt oikein termein selittää... Kun sen hetkisestä tapahtumasta menee viesti aivoihin niin siihen viestin kuluun tulee ihan pikkunen katkos(sekunnin murto-osa). Tällöin se sama viesti menee sinne aivoihin kaksikertaa. Siitä tulee se tuttuuden tunne
Voi vitsi! Mä olen kotoisin Vetelistä, oiskohan kyse Lammasojan suorasta? Siellä kuuluu tapahtuvan kaikenlaista... Oon ainakin monen kuullu näkevän enkeleitä tiellä.Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2006 klo 23:49 nessu kirjoitti:halsualla joka on äitini kotipaikka on paljon "kummitus"juttuja.. voikun kaikki muistaisin...
kun olin pieni niin usein käytiin tuolla sukuloimassa, sitten pimiällä ajeltiin, muistan yhden kerran hyvin kun tulimma pitkän suoran päähän niin näkyi toisessa päässä auton takavalot ja heijasti että etuvalotkin olivat päällä, oli sitten kohdalla konepelti pystyssä ja mies siinä valokeilassa! oli jo myöhä ja mentiin ohitte niin ei peileistä näkynyt enää mitään. isä pysäytti ja kävi oikein ulkona katsomassa.. tuli mitään sanomatta takaisin autoon ja jatkettiin matkaa.. sitten kotona sanoi ettei tiellä todellakaan ollut ketään ja äitiltäkin kysyi että näkihän hänkin että siinä auto seisoi konepelti pystyssä! siis häipyi täysin! kummitus tais olla! ei muuta keksitty.. tuolla suoralla on nähty ennenkin outoja "kulkioita".. saman näyn oli äitin isä ja äiti aikoinaan nähneet ja silloin ei vielä autoja monella ollut!
Kyllä se jotenkin noin menee kun meille selitti sen koulussa opettaja (hoitoala). Olisi se sanonut jos se olisi ollut tulkinta juttu. Oli siis ihan lääketieteellinen selitys asialle.Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 14:04 Miss Elvis kirjoitti:\Mäkin olen kuullut jotenkin näin selitettävän tän homman! Toi de ja vu (joka muuten mun mielestä kirjoitetaan jotenkin dejá vu) on ihan aivojen tuottama harha eli ei varsinaisesti yliluonnollinen juttu! Juuri muutama kuukausi sitten luin siitä Tieteen Kuvalehdestä.Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2005 klo 14:27 Säkkipilli kirjoitti:Tuo de ja vu on ihan selitettävissä oleva juttu. En osaa sitä nyt oikein termein selittää... Kun sen hetkisestä tapahtumasta menee viesti aivoihin niin siihen viestin kuluun tulee ihan pikkunen katkos(sekunnin murto-osa). Tällöin se sama viesti menee sinne aivoihin kaksikertaa. Siitä tulee se tuttuuden tunne
eli sullakin fiilis että ennen ja jälkeen kuoleman henki liikkeellä? mä olen kuullut yhden toisenkin tapauksen kun tuo mun oma, että ennen kuolemaa ilmestyy tuleva vainaja jostain ei mistään. entisen naapurin entinen poikaystävä jonka kanssa hänen oli pitänyt kihlautua, mutta tuon oli pitänyt lähteä kotimaahansa, ilmestyi tälle naapurilleni viikkoa ennen kuolemaansa. oli yhtäkkiä ollut tämän huoneessa (naapurimaassa) ja yhtäkkiä mennyt poiskin. jälkeenpäin naapurini oli selvittänyt ettei mies ollut poistunut välillä kotimaastaan ja oli viikko tuon näyn jälkeen onnettomuudessa menehtynyt. joskus mietin ovatko aika ja paikka mitenkään rajattuja käsitteitä.Alkuperäinen kirjoittaja 04.01.2006 klo 00:53 emmaliina76 kirjoitti:Äitini kuoleman jälkeen olin siskoni luonna kylässä ja yöllä heräsin kun lamppua heilutettiin ja varjostin repäistiin alas, heräsin kunnolla ja näin vaalean hahmon käytävällä(oli jotenkin valkoisen valoisa) Muistan kun sanoin (siinä Äidille ,Että miks sä oot noin vihainen?) ja nukahdin uudestaan... hieman myöhemmin siskoni 9 vuotias poika koki saman!!
Ennen äitini kuolemaa koin myös monia muita kokemuksia ja enteitä..
esm. ovikello rupesi soimaan , vaiikka siellä ei ollut ketään,kylmiä olotiloja(väreitä,auton varashälytin rupesi soimaan yöllä(auton ollessa tallissa)Kaikki tapahtui hieman ennen kuolemaa sekä ennen hautajaisia. sen jälkeen näitä oloja ei pahemmin ole ollut! Uskon, että äitee oli hieman hämillään ja että vain kävi katsomassa ja muistuttamassa meitä elämästä kuolemasta.
Niinpä... Luultavasti siis joskus unta asiasta nähny tai muuten alitajunta jo eläny kyseisen hetken aiemmin... Näitä ollu mulla ainakin paljon, tosin ei enää aikoihin, ei kertaakaan sen jälkeen ku tota meidän poikaa aloin odottaa yli vuos sitte...Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:49 martsa kirjoitti:\mulle ainakin on käyny just nuin..Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 22:48 Pia81 kirjoitti:onko kellekkään tullu sellasta et ihan kun olis eläny joskus sen hetken?tai siis sellanen tyhmä et aivan kuin olis niinku ollu siinä hetkessä aikasemmin ja kaikki mitää tekee tuntuu et tekee uudestaa..no en tiiä tajusko tosta selityksestä mitään mut kuitenkin itellä ollu tommosia tyhmiä hetkiä joskus..
Mahtavia kirjoituksia! =)Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2006 klo 10:47 sanna-78 kirjoitti:jaa, katsahdin otsikkoon.. eipä nuo mitä yliluonnollisia olleet mitään ufoja tai.. uniahan nuo.. no siinä nyt lukevat.olkaa hyvät.