Kertokaas mulle muutama asia ensirakkauksistanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkä ikäisinä aloititte seurustelun? 18v oltiin molemmat
Kuinka kauan seurustelitte? ollaan edelleen yhdessä, oltu reilu 18vuotta
Asuitteko yhdesssä? joo, muutettiin n. vuoden seurustelun jälkeen suoraan lapsuudenkodeistamme yhteiseen kotiin.
Miten toivuitte mahdollisesta erosta juuri tästä ensirakkaudesta? ei ole koskaan oltu erossa
Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde?-

Olin 18v, hän 5 vuotta vanhempi. Oltiin yhessä yli 2 vuotta, josta melkein koko aika asuttiinkin yhdessä.
Ero oli aika kamala shokki, vaikka itse sen alkuun pistin. Oli tarkoitus pitää vain taukoa, kun vaikutti ettei mies oikein tienny mitä haluaa (en ole varma harkitsiko esim. pettämistä. Oli todella salaperäinen loppuvaiheessa). Oltiin pitkään kavereita, mutta nykyään ex haluaa elää omaa elämää ja eristää minut pois, eipä kai sille minkään voi... Itseäni se harmittaa, sillä oikeasti olen kiinnostunut siitä minkälaista elämää hän elää, miten hän voi (oli henkisesti vähän epävakaa silloin), ja minkälaisen naisen hän hankkii. En sinäänsä koe olevani kateellinen tai mustasukkanen, mutta pirun utelias :D

Olin ilman miestä (ja seksiä) 9kk, kunnes päätin yhden yön suhteen pitää... Ja siitä sitten alkoi tämä uusi suhde joka kans on kestäny suurinpiirtein 2v.
Nämä kaksi miestä ovat kuin yö ja päivä, kummallakin suhteella ollut hyviä ja huonoja puolia. Ei ainakaan vielä tunnu siltä että ois suuria syitä eroamiseen, eli kai tämä on ihan kestävä suhde.

Minkä ikäisinä aloititte seurustelun?Minä 14, hän 13
Kuinka kauan seurustelitte? 4 vuotta
Asuitteko yhdesssä? emme
Miten toivuitte mahdollisesta erosta juuri tästä ensirakkaudesta? minä hyvin, olin se joka lähti, hän myös hyvin, vaikkei olisi vielä silloin halunnut erota
Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde? samantien, ei kestänyt 3 seuraavaa seurustelusuhdetta, kaksi oli hyvin lyhyttä 1-3 kk, kolmas 4 vuotta

Minkä ikäisinä aloititte seurustelun? olin 16 v mies 19v
Kuinka kauan seurustelitte? vajaa 4v
Asuitteko yhdesssä? joo 3,5v
Miten toivuitte mahdollisesta erosta juuri tästä ensirakkaudesta? hyvin kai, ollaan nykyään kavereita, itseasiassa ainoa eksä jota voin sietää...
Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde? puoli vuotta ja kesti pari vuotta

Minkä ikäisinä aloititte seurustelun? Ei seurusteltu

Kuinka kauan seurustelitte? kts. edellinen

Asuitteko yhdesssä? Ei

Miten toivuitte mahdollisesta erosta juuri tästä ensirakkaudesta? En tiedä olenko toipunut

Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde? lähes 10 v ja rakoilee nyt

Oltiin 16, kun tavattiin ja seurustelu alkoi, kesti vähän alle 3v. Lopusta asuttiin yhdessä puolisen vuotta, joka oli minulle hyvin vaikeaa aikaa (hyvin läheisen ihmisen sairastaminen ja kuolema ja yo:t sekä pääsykokeet) enkä saanut exältäni mitään tukea. Päätin, etten sellaiseen suhteeseen jää. Tosin vielä tästä noin kolme vuotta oli seksisuhdetta, on-off. Itse olin sinkku mutta olen jälestä päin kuullut, että mies olisi ollut suhteessa. Itseasiassa viimeinen tikki olikin, kun löysin tietoja, josta kävi ilmi miehen asuneen toisen kanssa samaan aikaa kun oli vieraili ahkerasti "kahveilla". Tulee miettineeksi, että oliko meidänki seurustelun aikana joku kahvinkeittäjä.... Tästä tikistä noin pari kk ja tapasin nykyisen miehen. Yhdessä ollaan oltu 5 vuotta ja ihana pieni poika löytyy.
Mutta itsellä oli todellakin hankala irtaantuminen ensirakkaudesta ja suosittelenkin, ettei siihen seksisuhteeseen ajautuisi. On meinaan aika hankala irtaantua henkisesti....

[QUOTE="vieras";24210780]Minkä ikäisinä aloititte seurustelun?
Kuinka kauan seurustelitte?
Asuitteko yhdesssä?
Miten toivuitte mahdollisesta erosta juuri tästä ensirakkaudesta?
Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde?[/QUOTE]

Emme seurustelleet, saati asuneet yhdessä, meillä oli muutaman viikon juttu. Olin silloin 19.

Puoli vuotta sen jälkeen, kun sain tietää ettei hän halua suhteeseen kanssani, olin ihan todella rikki. Joku 6 vuotta meni ennenkuin pääsin hänestä ihan kokonaan yli niin etten enää ollenkaan haikaillut hänen peräänsä. Asiaa varmasti vaikeutti se, että olimme ystäviä (olemme edelleen) ja välillä harrastimme seksiäkin. Vasta viime vuodet olen pystynyt suhtautumaan häneen oikeasti kuin pelkkään kaveriin, enää en tahtoisi suhteeseen hänen kanssaan.

21-vuotiaana löysin seuraavan kumppanin, kesti puoli vuotta. Sen jälkeen ollut useita suhteita, yksi avoliittokin, joista mikään ei ole kestänyt kahta vuotta pidempään. Syynä eroihin pääasiassa ollut se, että minulla ei ole ollut tarpeeksi tunteita kumppaniani kohtaan.

Minkä ikäisinä aloititte seurustelun?
Minä olin 15, hän 18

2,5 vuotta

Asuitteko yhdesssä?
Emme asuneet

Olihan se alussa vaikeaa, mutta nyt siitä on jo 20 vuotta joten en enää edes tarkkaan muista millaista oli, olen ollut täysin toipunut jo pitkään

Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde?
On ollut muita suhteita sen jälkeen, lyhyempiä ja pitempiä, mutta nyt olen ollut n 10v sinkku. Erot, saatikka sinkkuus, eivät ole johtuneet ensirakkauden haikailusta tms

Ei seurusteltu, mutta hengailtiin ja pussailtiin diskoissa. Minä 12 ja hän vähän vanhempi. Ei kestänyt kauaa tuo juttu, lähinnä minun iän takia :(
Täysi-ikäisenä tapasin hänet uudestaan ja vietettiin ilta jutellen ja suudelmia vaihtaen. Jotain ainutlaatuista meidän välillä oli. Usein mietin, että muisteleeko hän koskaan minua? Minä ainakin muistelen joskus häntä.

Ja onnellinen olen nykyisessä elämäntilanteessani, mutta ei se ensirakkaus unohdu, näköjään.

Emme ikinä ns. seurustelleet, molemmat 14-vuotiaita. Jotenkin vain ajauduimme yhteen eri tilaisuuksissa. Hän lopetti koulun ennen kuin oli peruskoulun käynyt. Näimme aina silloin tällöin. Kun hän kuoli, näin hänestä unia monta vuotta, kunnes unessa hyvästelin hänet.

Ja eihän rakkaudesta ikinä toivuta. :) Siitä vain jatketaan eteenpäin.

*lisäys*
Ai niin... olimme luokkakavereita ekalta saakka ja vilkuilimme ujosti toisiamme

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lasken ekaksi oikeaksi seurusteluksi sen kun olin itse 19v ja poika 18v.
Seurustelimme n. vuoden.
Asuttiin molemmat lapsuudenkodeissa silloin.
Toivoin erosta hyvin, lopetin itse suhteen kun vapaudenkaipuu ja menojalka ahdisti liikaa.

Uusi poikaystävä löytyikin kyllä aika nopeasti, olin 21v ja poika 23v.
Seurusteltiin 7 vuotta, asuimme yhdessä ja olimme kihloissa.
Erottiin kun olin 28v.
Suhde oli viimeiset vuodet mulle ihan turha, olin siinä vain tavan vuoksi.
Odotukset tulevaisuudesta oli ihan erilaiset.
Petinkin poikaystävää.

Minä 17 ja hän 16

vajaa 3vuotta

Asuitteko yhdesssä?
virallisesti emme, mutta epävirallisesti 1.5vuotta

Minä olin se jonka aloitteesta erosimme ja olen tätä päätöstäni usein katunutkin elämän varrella. Edelleen tunnen häntä kohtaa jotain ja tulen aina tuntemaan. rakastan nykyistä miestäni ja olen onnellinen hänen kanssaan, mutta välitän myös exästäni suuresti.

n.8kk erosta aloin säätää nykyisen kanssa ja olemme kulkeneet yhdessä sen 6vuotta, joista 3 naimisissa. Että on kestänyt.

Minä oli parikymppinen ja mies vajaa nelikymppinen.

Vuoden verran sellasta semiseurustelua, onoffia.. tai mitä lie..

Asuitteko yhdesssä?
Ei.

Huonosti.

Muutaman kuukauden päästä suunnilleen.. Ei kestänyt.

- Olin juuri täyttämäs 16 ja hän oli vähän aika sit täyttänyt 16.
- Melkein 4 vuotta.
Asuitteko yhdesssä?
-Asuttiin.
- Suhde romahti käsiin. Kumpikin kasvo suhteen aikana hirvittävästi ja näkemykset asiosta ei vastanneet toisen näkemyksiä. Sen takia suhteesta oli helppo päästää irti.
- Noin puolenvuoden päästä. Ja kyllä tää on näyttäny kestävän. :)

Minä 14v., poikaystävä 15v.

5 vuotta.

Asuitteko yhdesssä?
Viimeiset 2 vuotta.

Olin toipunut jo ennen kuin sain viimeiset kamani kannettua ulos exän omistamasta kämpästä.

Sen verran pian, että se uusi kumppani auttoi mua kantamaan niitä kamoja sieltä exän kämpästä.
9 vuotta alkaa olla nipussa, joten voisi kai väittää, että on kestänytkin.

Heh :D tismalleen näin meilläkin!

Minkä ikäisinä aloititte seurustelun? Oltiin molemmat 15-vuotiaita.
Kuinka kauan seurustelitte? Noin 4,5 tai 5 vuotta, miten sen nyt laskee.
Asuitteko yhdesssä? Ei.
Miten toivuitte mahdollisesta erosta juuri tästä ensirakkaudesta? Olin niin kyllästynyt, että olin helpottunut eron koittaessa. Halusin siis itse erota, mutta oli vaikea päästää irti, joten jäätiin "tauolle"..
Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde? Olin nuori sinkkutyttö noin 2 v 4kk, kunnes tapasin uuden miehen. Suhdetta kesti noin 10 kk, kunnes tapasin nykyisen kumppanini, joka nyt vaan oli ja on kuin unelmien täyttymys. Jäätiin ensin tauolle, jonka aikana kokeilin uutta miestäni (joo, ei ihan oikein toimittu.. :/), ja noin kuukauden jälkeen tehtiin lopullinen ero.

Nykyisen kanssa olen ollut nyt vuoden ja 4 kk. Toivottavasti tämä kestää :)

Niin, ja ensirakkautta en ole ikävöinyt.

Yhteistyössä