Kertokaas mulle muutama asia ensirakkauksistanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minkä ikäisinä aloititte seurustelun?
Kuinka kauan seurustelitte?
Asuitteko yhdesssä?
Miten toivuitte mahdollisesta erosta juuri tästä ensirakkaudesta?
Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde?

Hän ei koskaan seurustellut minun kanssa, mutta me suudeltiin kyllä muutamia kertoja.
Toivuin sitten vasta paljon myöhemmin, kun tajusin, että olisimme olleet huono pari. Olemme ystäviä.

Joskus hieman vaikea paikallistaa se ensirakkaus. :P Siis oliko se se poika, jota ihailin kouluvuodet? Vai se eka, joka kolahti kovaa? Se eka ihastuminen joskus ala-asteella?

Minä olin 16,5v ja poika vuoden vanhempi. Seurusteltiin 1v 3kk. Ei asuttu yhdessä. Teini-iän tunnekuohuissa kirjoittelin runoja jne. Ja kävin vielä harrastamassa seksiä eron jälkeen tuon pojan kanssa, mikä ei toki edesauttanut erosta toipumista. Oikeastaan se haikailu päättyi, kun tutustuin nykyiseen mieheeni. Noin puoli vuotta eron jälkeen tutustuin häneen ja naimisissa ollaan eli kesti.

Onko jokin erityinen syy miksi kyselet?

Aloitimme seurustelun, kun olin 17 ja hän 21. Seurustelimme parisen vuotta, josta asuimme yhdessä puolitoista. Erosta toipuminen kesti kauan. Nyt koen olevani toipunut, mutta vielä ei ole tullut sen jälkeen sopivaa miestä vastaan. En siis ole seurustellut ensirakkauteni jälkeen.

[QUOTE="vieras";24210780]Minkä ikäisinä aloititte seurustelun?
Asuitteko yhdesssä?
Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde?[/QUOTE]

emme seurustelleet
ei siis asuttu
toipuminen kesti 15 vuotta vaikken edes nähnyt häntä kuin pari kertaa vuodessa.

Minä 14v., poikaystävä 15v.

5 vuotta.

Asuitteko yhdesssä?
Viimeiset 2 vuotta.

Olin toipunut jo ennen kuin sain viimeiset kamani kannettua ulos exän omistamasta kämpästä.

Sen verran pian, että se uusi kumppani auttoi mua kantamaan niitä kamoja sieltä exän kämpästä.
9 vuotta alkaa olla nipussa, joten voisi kai väittää, että on kestänytkin.

[QUOTE="joo";24210808]Minä olin 16,5v ja poika vuoden vanhempi. Seurusteltiin 1v 3kk. Ei asuttu yhdessä. Teini-iän tunnekuohuissa kirjoittelin runoja jne. Ja kävin vielä harrastamassa seksiä eron jälkeen tuon pojan kanssa, mikä ei toki edesauttanut erosta toipumista. Oikeastaan se haikailu päättyi, kun tutustuin nykyiseen mieheeni. Noin puoli vuotta eron jälkeen tutustuin häneen ja naimisissa ollaan eli kesti.

Onko jokin erityinen syy miksi kyselet?[/QUOTE]

Pesäeroa tehdään oman ensirakkauteni kanssa, vielä ei pahemmin satu, mutta sitä hetkeä odotellessa kun ei enää saman katon alla asuta ja katsota toisen naamaa joka päivä... Välit ovat hyvät, siksi ero saattaa olla vieläkin vaikeampi..

Ei olla seurusteltu. Ei siis asuttu yhdessä, ei virallista eroa. Ei olla vieläkään kokonaan toivuttu toisistamme vaikka aikaa mennyt lähes 20 vuotta noista päivistä.

Oisinkohan minä ollut joku 13, poikaystävä vuoden vanhempi.

On/Off -meiningillä n.5 vuotta. Viimeisen kerran yritettiin vielä jokunen vuosi sitten (oon nyt 30v), kun erosin esikoisen isästä...

Asuitteko yhdesssä?
Ei asuttu.

En minä ole koskaan toipunut ja tuskin on hänkään. Rakastetaan edelleen toisiamme, mutta sitä oikeaa hetkeä ei ole koskaan vaan tullut...

No tää on vähän hankala, kun ei oikeen osaa sanoa, että koska se ero on tapahtunut...

Emme seurustelleet. Ikinä. Mutta suutelimme pari kertaa varkain :D

Mä olin jotain 15, hän 8 vuotta vanhempi ja suhteessa tahollaan.
Hän tosin kerran sanoi isälleni että tuosta tytöstä otan ittelleni akan :D (humalassa tieten....) ISä ei luvannut :whistle:

Joskus kun elämä oli tarpeeksi heitellyt kumpaistakin tapasimme sattumalta ja juttelimme kauan ja jossittelimme että mitäs jos......

Hän edustaa edelleen miesihannettani, ainokaista rakkauttani joka on kestänyt jo- öööh, monenmonta vuotta, yli puolet elämästäni olen tuntenut rakkautta häntä kohtaan- edelleen saavuttamaton.
Mutta sellaiseksi sen kai on tarkoitettu jäävänkin, olisi voinut mennä hieno ystävyys pilalle jos olisimme johonkin alkaneet.
Molemmat olemme perheellisiä ja naimisissa tahoillamme, mutta eihän elämästä koskaan tiedä, mitä se eteen heittää.

Rakastan toki miestäni, mutta eritavalla mitä tätä ensirakkauttani.

Minkä ikäisinä aloititte seurustelun? - Emme seurustelleet koskaan.
Kuinka kauan seurustelitte? - nope
Asuitteko yhdesssä? - nope
Miten toivuitte mahdollisesta erosta juuri tästä ensirakkaudesta? - aika nopeasti
Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde? - Jaa,a, en oikein tiedä kenet kumppaniksi laskisin. Ensirakkauden huumasta nykyisen puolison huumaan kesti 3,5 v.

En saanut yleispätevää määritelmää, mutta heitetään nyt tähän...

Minkä ikäisinä aloititte seurustelun? Olin 17v, hän 30v
Kuinka kauan seurustelitte? Elokuusta toukokuuhun
Asuitteko yhdesssä? Ei
Miten toivuitte mahdollisesta erosta juuri tästä ensirakkaudesta? En tiedä toivuinko
Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde? Marraskuussa menin naimisiin samana vuonna, se liitto ei kestänyt.

ei seurusteltu, mutta "hengailtiin" yhessä parisen vuotta. kyllä se sattui kun siitä ei mitään suurempaa kehittynyt. en kyllä tiiä oliko se oikeesti rakkautta, kai se oli.. olin nuori ja tyhmä ja oon nyt vaan onnellinen ettei siitä mitään kunnon suhdetta koskaan tullutkaan.

niin ja ton ensirakkauden jälkeen mulla on ollu 4 seurustelusuhdetta yks kesti ehkä kuukauden, toinen yli vuoden, kolmas joitain kuukausia (tää mies asu mun luona) ja nykynen neljäs on mun avomies joka on mun elämäni rakkaus <3 :)

Asuitteko yhdesssä?

Minä olin 15v, hän oli vielä parin kk ajan 17v aloitettuamme seurustelun. Seurusteltiin 2,5 vuotta. Muutettiin yhteen ja yhdessä asuttiin reilu puoli vuotta ennen eroa. Eipä ollut kummempia toipumisia minun kohdallani (hänen kohdallaan oli sitten enemmänkin), minä päätin erosta. En halunnut tulevaisuutta sitten kuitenkaan tämän kyseisen ihmisen kanssa, siinä vaiheessa kun aloin tosissani miettiä lapsia yms., päätin tästä ensirakkaudesta erota. Hänen kanssaan en lapsia halunnut, vaikka lapsia noin niinku yleisesti ottaen kovasti halusinkin.

Alle puolivuotta (reilusti) meni, kun tämän nykyiseni löysin :heart: Kova pala se oli tälle exälleni. Tämä suhde kestää ja on kestänytkin lähes 8 vuotta :)

Kyllä se silti ensirakkaus oli, ehdottomasti. Välillä tulee sitä suhdetta mietittyä, hyvillä mielin. Onnellinen olen, kun en siihen suhteeseen jäänyt. Haikeaa toisaalta, ensirakkaus ja rakastuminen kun kuitenkin on... No, kyllä te tiedätte, jotka olette sen kokeneet!

En nyt tiedä voiko ees puhua seurustelusta, saati rakkaudesta...Ei ees suudeltu. :D
Olin 14v, "seurusteltiin" kuukauden verran. Poika oli mua vuoden vanhempi. Mä jätin, oltiin sit vaan kavereita. Ei tarvinu toipua.

Ekan varsinaisen seurustelusuhteen aloitin reilu puol vuotta myöhemmin. Se tais olla se ensirakkaus. Sitä kesti 2,5 vuotta, oltiin jonkin aikaa kihloissaki (teinikihlat...), ei asuttu yhdessä. Tässäkin olin jättäjä, oltiin jonkin aikaa kavereita vain ja ei tarvinu suhteesta toipua.
Siitä muutama kuukausi kun löysin mieheni.

Asuitteko yhdesssä?

Täysi-ikäisyyden kynnyksellä.
Muutaman vuoden.
Käytännössä kyllä.
Aika parantaa.
Muutama vuosi eron jälkeen, ja olemme naimisissa.

- minä 16, hän 20

- 5kk

Asuitteko yhdesssä?
-emme

-kyllähän se otti koville ja toipumiseen meni puoli vuotta..

- 3-vuotta siihen meni. kesti ollaan nykyään naimisissa...

Enhän minä ensirakkauteni kanssa koskaan seurustelua aloittanut! :o

Tuskin edes uskalsin puhua hänelle mitään. Katselin vain ja haaveilin. Joskus yläasteella tapahtui.

Mieli tekisi sanoa että kyllä tuo tämän hetkinen on se aito ensirakkaus koska nämä tunteet ovat ihan erilaisia kuin kenenkään muun kanssa. Mutta eiköhän se eka ollut kuitenkin jo teininä..

Minkä ikäisinä aloititte seurustelun? -15v molemmat
Kuinka kauan seurustelitte? -5v
Asuitteko yhdesssä? -Viimeiset puoli vuotta
Miten toivuitte mahdollisesta erosta juuri tästä ensirakkaudesta? -Oikein hyvin!! Vasta yhdessä asuessa tajusin minkälaisen ihmisen kanssa sitä onkaan hynttyyt yhteen lyönyt..
Kuinka pian eron jälkeen löysitte uuden kumppanin, ja kestikö se suhde? -Olisko n. puoli vuotta mennyt ja kesti 3v se suhde.

Asuitteko yhdesssä?

Olimme molemmat 15vuotiaita kun aloimme seurustelemaan.
Olemme nyt seurustelleet n. 7 vuotta. Emme ole siis eronneet eikä ole tarvinnut etsiä uutta :)

Tapasimme, kun minä olin 16-vuotias ja hän muutaman vuoden vanhempi. Se kolahti ja kovaa.
Olimme n. 2 vuotta yhdessä ja erosimme. Kumpikin meni ihan hajalle, molemmilla oli uudet kumppanit, mutta tapailimme silti. Tätä epämääräistä jatkui n. vuoden. Välimme olivat lämpenemässä suhteelle, kun raskaustestiin pärähti ne kaksi viivaa, molemmat tiedettiin, että mitä haluttiin !
Nyt asumme uudelleen yhdessä ja kasvatamme pienenpientä poikaamme.

Suhteemme on ollut kirjava, olemme molemmat hyvin kovatahtoisia. Toivotaan, että iän mukana terävimmät kulmat hioituisivat pois.

Asuitteko yhdesssä?

Itse olin juuri täyttämässä 15v, mies oli 18v.
Seurustelimme muistaakseni 2v2kk emmekä asuneet yhdessä.
Olin jo kerran lopettanut suhteen muutamaa kuukautta aiemmin, mutta palasimme sen jälkeen vielä yhteen. Olin jo henkisesti irtautunut ensirakkaudesta, joten sitten viihteellä ollessa tapaisin uuden miehen, johon ihastuin. Lopetin suhteen lopullisesesti ensirakkaudesta ja sen jälkeen heti aloitin seurustelun tämän uuden miehen kanssa. Se ei kuitenkaan kestänyt montaa kuukautta enempää eikä se mikään ihme ollutkaan. Mähän vaan siirryin suhteesta toiseen enkä selvittänyt päätä välissä ollenkaan.

Tästä kaikesta on aikaa n. 20 vuotta ja tapaisin keväällä tämän "uuden miehen" pitkästä aikaa. Hän sanoi, että mulla on edelleen olemassa se sama energia, mihin hän ihastui silloin aikoja sitten. Ja samoin hän mietti, että mitä jos olisi valinnut toisin (hän lopetti suhteemme). En raaskinut sanoa, ettei siitä mitään olisi kuitenkaan tullut.. Mutta kivalta tuntui tuo pohdiskelu :)

Ensirakkautta en ole nähnyt tosi pitkään aikaan. Kerran, kun jo seurustelun aviomieheni kanssa, näin hänet Helsingin rautatieasemalla (emme asuneet pk-seudulla seurusteluaikaan), mutta hän ei edes moikannut.

Yhteistyössä