Kertokaapas mulle KAIKKI ruuat/ainekset, missä ei ole hiilihydraatteja?

yleensäkin kaikki lihat sisältää niin vähän hiilareita,ettei esim. diabeetikkojen tarvi ottaa niitä huomioon syödessä. Niin ja vihanneksia vaan paljon kehiin. Niillähän nyt sais laihdutettua muutenkin. Siinäpä ne sit tais ollakki. Mun mielestä tollasessa laihdutuskuurissa ei oo mitään järkee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
yleensäkin kaikki lihat sisältää niin vähän hiilareita,ettei esim. diabeetikkojen tarvi ottaa niitä huomioon syödessä. Niin ja vihanneksia vaan paljon kehiin. Niillähän nyt sais laihdutettua muutenkin. Siinäpä ne sit tais ollakki. Mun mielestä tollasessa laihdutuskuurissa ei oo mitään järkee.
Miksei?
Ainoa mistä olen luopunut, on peruna, vehnäjauho ja sokeri. Miksi ylipäänsä pitäisi ympätä niitä ruokavalioon???`Saiskos perustelut :attn:
 
ei kaikkii hiilareita saa jättää pois, ne on tärkeitä ravintoaineita mutta jätä pois vaalea leipä, pullat, keksit, sokeri, pasta peruna ja riisi ja vaihda ne tummiin samanlaisiin ja kasviksiin ja lisukkeeksi kunnon proteiini lähteet niin vartalo käyttää sitä palamiseen. ja aamulla esim. maitorahkaa ja ananasta. maitorahka sisältää paljon proteiinia ja tuo kylläisyyden tunnetta ja ananas poistaa nestettä ja tuo makeutta maitorahkaan kun ei yksin niin hyvää. ja muista liikkua
 
HUOM! Sellaista ei olekaan kuin hiilihydraatiton ruokavalio! Karppaus ei sitä ole ainakaan. ...tarkoitus ON syödä hiilareita, niitä vain vähennetään ja laatuun kiinnitetään huomiota (toisin sanoen syöt hiilarisi pitkäkestoisessa muodossa).

Toki joku hullu sairaaladieetti tms. saattaa olla hiilariton ...mut niitä ei kai kukaan koita kovin terveellisiks väittää... :xmas:
 
hohhoi
Kannattaisi tutkia ruokapaketin kyljestä, mitä se sisältää. Atkinsin tms. dieetillä olevat laskevat hiilarinsa tarkkaan, joten sinunkin kannattaa opetella. Lasket siis kaikesta syömästäsi ruuasta, paljonko siinä on hiilareita ja syöt niitä vain tietyn määrän päivässä.

Kananmunassa hiilareita on 0,3 g / 100 g. Lihassa laskennallisesti usein nolla, mutta jos lisäät lihaan yhtään mitään (jauhosuurus, tomaattimurska, lihaliemikuutio ym.) tai syöt marinoituja lihoja, hiilareita alkaakin jo löytyä. Juustoissa hiilareita on 0,3 g - 0,5 g / 100 g. riippuen juustoista. Myös laskennallisesti 0-hiilarisia juustoja löytyy. Vihanneksissa ja kasviksissa voi sitten olla reilumminkin hiilareita, esim. tomaatti 3,5 g / 100 g, kurkku 1,4 g / 100 g, sipuli 4,8 g / 100 g.

Netistä löydät kyllä tiedot, kun viitsit etsiä. Esim. finelistä (http://www.fineli.fi/) löytyy kattavat ruoka-ainetaulukot. Ota tietoa uudesta ruokavaliosta, ennen kuin alat toteuttamaan sitä. Laske esim. että saat kaikki tarvittavat vitamiinit, hivenaineet ym. Ethän halua keripukkia tai muuta puutostautia itsellesi...
 
Alkuperäinen kirjoittaja annastiinu:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
yleensäkin kaikki lihat sisältää niin vähän hiilareita,ettei esim. diabeetikkojen tarvi ottaa niitä huomioon syödessä. Niin ja vihanneksia vaan paljon kehiin. Niillähän nyt sais laihdutettua muutenkin. Siinäpä ne sit tais ollakki. Mun mielestä tollasessa laihdutuskuurissa ei oo mitään järkee.
Miksei?
Ainoa mistä olen luopunut, on peruna, vehnäjauho ja sokeri. Miksi ylipäänsä pitäisi ympätä niitä ruokavalioon???`Saiskos perustelut :attn:
Tarkoitin just et ku yritetään laihduttaa kokonaan ilman hiilareita. Eihän siin ookkaan mitään tyhmää jos luopuu sokereista yms.,mut kylhän säkin syöt hiilareita.
 
hmmm...joo,täysin hiilarittomalla ruokavaliolla ei taida kukaan olla,eikä sellaista ole olemassakaan.kaikkein alin millä Atkins suosittelee aloittamaan on 20g/vrk hiilareita .Juuri luin Antti Heikkilän kirjoja joissa hän sitten taas suosittelee kokeilemaan mikä hiilihydraattitaso loppupelissä on itselle paras.

Aloitat mahdollisimman alhaisella ja katsot miten paino alkaa laskea.Muista juoda runsaasti vettä!
 
Liha, kala, kana, jotkut juustot.

Ja älä nyt hyvä ihminen kokonaan jätä hiilareita pois, eihän vatsakaan toimi pelkästään proteiinia syömällä!? Kasviksia PALJON, mutta valitse niistä vihreät, niissä on vähiten hiilareita. Eli jäävuorisalaattia, parsakaalia, kesäkurpitsaa, kurkkua, vihreetä paprikaa. Yritä alkuun päästä siihen alle 20 g hiilareita per päivä, eli noilla kasviksilla hommaat sen 20 g/päivä. Lisäksi sitten noita hiilarittomia lihoja ym. proteiinin lähteitä.

Mä syön aamuisin pekonia ja 3 munaa (keitettynä, paistettuna, kokkelina) ja kahvia. Lounaaksi yleensä salaattia (salaatti, kurkku, paprika + savukalaa, fetaa, tonnikalaa, munaa tms. )tai keittoa (jauhelihakeitto, kalakeitto). Välipalana, naposteluun, kahvin kanssa herkkuna tms. tummaa suklaata tai manteleita. Aina en mitään näistä. Sitten illalla kunnon ruoka tyyliin pari pihviä, keitettyä kukkakaalia, parsakaalia tms. ja salaattia, tai jotain jauheliha-kesäkurpitsapaistosta tms. ja illalla vielä iltapala, yleensä metukkaa ja juustoa uunissa niin että siivu metukkaa, sipaus salsakastiketta, pizzamaustetta ja juustoa ja uuniin. Tai sitten pari A-luokan nakkia, homejuustoja tms. Ja vettä PALJON!

Näillä ohjein on lähteny 6 kiloa. Hitaasti mutta varmasti.
 
just
tyhjää paskanjauhantaa koko hiilariton, totta hitossa paino alenee kun jättää pois kaiken mitä normaalisti syö. Sama tulos kun viittii vähän kattoa mitä suuhunsa työntää, lisää kasviksia, pienentää annoskokoa ja liikkuu vähä enemmän ku ennen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
tyhjää paskanjauhantaa koko hiilariton, totta hitossa paino alenee kun jättää pois kaiken mitä normaalisti syö. Sama tulos kun viittii vähän kattoa mitä suuhunsa työntää, lisää kasviksia, pienentää annoskokoa ja liikkuu vähä enemmän ku ennen.
Hiilihydraatiton dieetti tehoaa ihan siitä syystä useimmille kun siirtyvät periaatteessa pihviä ja salaattia -ruokavalioon. Ja niistä ei kummastakaan kovin ihmeemmin kaloreita irtoa joten tokihan paino alkaa putoamaan.

Sinänsä on hyvä että hiilihydraatteihin kiinnitetään huomiota, nykyään syödään aivan tajuttomasti huonolaatuista hiilihydraattia vaaleiden leivonnaisten, pastan ja sokerin muodossa.
 
Mä en nyt jaksa lähdettä etsiä, mutta yksi gramma hiilareita sitoo itseensä moninkertaisen määrän nestettä verrattuna vaikka proteiinigrammaan. Sen vuoksi vähähiilarinen ruokavalio toimii. Ei ole niin turvonnut olo.
 
hei
ottakaa vakavasti tuo elämäntapamuutos.ap meinaa jättää koko loppuelämäkseen nuo hiilarit pois.oma valinta.ei oo mitään laihdutuskuureja vaan se on kokonaan muutettava elintapojaan eikä vaan jotain hiton dieetejä koko ajan.
 
Pömppiäisten äiti
Laihduin raskauden aikana kymmenisen kiloa vähähiilihydraattisella raskausdiabeetikon ruokavaliolla. Aamupala 30 g, välipala 10 g, lounas 50-60 g, välipala 10-20 g, päivällinen 40-50 g ja iltapala 20 g hiilareita. Valitettavasti ruokavalio ei ole enää pitänyt, kun ei ole pakko sitä noudattaa. Nyt menee karkkia rutosti. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Mites muuten, jos syö paljon näkkileipää ja ruisleipää, onko se huono juttu vähähiilarisen dietin suhteen?
No onhan niissä hiilareita, mutta ei ruisleipä ole ollenkaan hulluimmasta päästä hiilareissakaan.

Vehnämössön jos jättää pois ja sokerin, niin on jo aika vahvoilla. Eli ihan kaikki sokerit mäkeen, makeuttaa keinomakeutuksella tai stevialla jos on makeaa pakko saada. Ja sitten venhäjauhot ja vaalea pasta pois, riisin voi korvata tummalla ja peruna pois, tilalle kasviksia tai täysjyväpastaa.

"virallisterveellinen" ruokavalio taitaa olla että n. 200 g hiilareita päivässä, mä olen pyrkiny pitämään alle 40 grammassa ja olo on ihan eri kuin aiemmin. Ei ainoastaan painon vuoksi, vaan muutenkin jaksaa ja on paljon pirteempi. Ja kaikki se aiempi ähky ja turvotus ja kiljuva nälkä on poissa kun verensokeri pysyy tasaisempana ja hiilariturvotus on poissa. Viikonloppuna söin synttärijuhlissa palan kakkua ja siitä tuli niiiiin paha olo, että ei tee hetkeen mieli mitään hiilaripitoista edes maistaa.

Mulle tämä ruokavalio ja elämäntapa on ollut helppo noudattaa kun mulla on aina ollut himo suolaiseen ja rasvaiseen, ei niinkään makeaan. Nyt saa syödä just metukkaa ja juustoja, pekonia ja pihvejä eikä tarvii rasvaa vältellä. Hampurilaisia ja pizzaa tekee joskus mieli. :ashamed:
 

Yhteistyössä