Kertokaapas mulle KAIKKI ruuat/ainekset, missä ei ole hiilihydraatteja?

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja annastiinu:
Hei, tuolla karppaus.infon sivulla on hyvä pizzaohje, jonka pohjaan tulee mm. rahkaa ja juustoraastetta :p
Ja hamppiksennälän voi karkoittaa Hesen hampurilaisella, josta ottaa vain sämpylän pois ja lisää tilalle vaikka juustoleipäset :)

Juu mä tiedän, mutta paremmin pitsannälän saa ohi tekemällä lärpäkkeitä. Ohje löytyy karppaus.infosta myös.

Hampurilainen on hankalampi korvattava. Mutta onneksi se himo tulee vain harvoin.
mut jos ruis ei oo niin paha ni kait niitä vois tehdä ruisleivästä?
 
patzeri
Eihän hiilihydraatteja saa pois jättää, itse syön sairaasti hiilihydraatteja ja liikun vielä sairaammin. Hiilihydraatti on kumminkin tärkein energianlähde ja vaikka jättäisikin pois hetkellisesti, niin luuletko, ettei elimistö huomaa jossain vaiheessa. Toisin sanoen itsesuojeluvaisto käy päälle ja on pakko syödä jotain hiilihydraattista paljon. Naiset 195 g/vrk ja miehet 280 g/vrk. Mä en todellakaa pitäis hiilihydraatteja niin alhasena kuin 20g/vrk. Jos haluaa laihduttaa niin paras keino siihen on runsas syöminen, kunnon unet ja raskas liikunta. Ottakaa kumminkin mieleen, että terveys ennen ulkonäköä. Joten ei muuta kuin ulkoiluvaatteet päälle ja hikoilemaan!
 
Mimmi
Lueskellessani noita tekstejä hiilarittomasta ja vähähiilarisesta ruokavaliosta, mielestäni yksi erittäin tärkeä tekijä on jäänyt uupumaan. Jos todella haluaa läskiä pois kannattaa kiinnittää huomiota rasvaan, sen laatuun ja määrään. Vallalla oleva ravitsemussuositus kehoittaa käyttämään minimaalisen määrän rasvaa ja sekin pitäisi olla viimiseen saakka kevyt tuotteita. Kovat eläinrasvat ovat muka epäterveellisiä. Uusimpien tutkimusten mukaan ei eläinrasvoilla ole mitään osuutta mm. sydän ja verisuonisairauksiin (http://www.anttiheikkila.com/index.php?id=2&art=164). Huomattavasti vaarallisempia ovat teollisesti valmistetut transrasvat (margariinit ja kevyt levitteet), kuin puhdas suomalainen voi ja kylmäpuristetut öljyt (mieluimmin kotimaiset rypsi ym kuin oliivi). Kunnon kermat ja kermasta valmistetut tuotteet kuten smetanat ovat hyviä tuotteita.

Miettikää hyvät ihmiset miten sellaisten ihmisten aivot esim. voivat toimia oikein jotka eivät syö rasvaa juuri ollenkaan? Aivothan sisältävät 70% rasvaa. Lisäksi se on hiilihydraatti joka varastoituu elimistöön rasvaksi eikä rasva. Rasva polttaa rasvaa.

Joku täällä mainitsi ettei hiilihydraatittomalla (kokonaan ilman ) pysty olemaan. Tämä ei pidä paikkaansa. Jos ihminen ei saa hiilareita ruoasta se valmistaa sen tarvitsemansa määrän itse. Eli ei ole pelkoa että ilman syötävää hiilaria elimistö jotenkin rappeutuisi. Toki kannattaa jonkin verran syödä vihanneksia vitamiinien ja hivenaineiden vuoksi. Itse nautin ruoan lisänä luonnollisia vitamiineja purkista (ei keinotekoisia) sekä kalaöljyä ja D-vitamiinia. Lisäksi päivittäin otan rikkiä ja molybdeeniä (hivenaine).

Lisää siis rasvan määrää ja jätä kaikki huonot hiilarit kutan viljat, peruna, riisi ja maissi pois kaikkina muunnoksina.
 
SmuhSmuh
"Historiaa: Vehnä on ikivanha viljelykasvi, jota viljeltiin jo paleoliittisella kaudella. Vehnä onkin arvokas kasvi, jonka eri osia käytetään päivittäin. Vehnästä saadaan jauhoa, leipää, leseitä, tärkkelystä. Myös vehnäalkiot ovat erittäin arvokkaita ja niitä käytetään hyväksi monella tavalla. Vehnäalkio sisältää runsaasti vitamiineja ja kivennäissuoloja. Se on hyvin tarkeä elimistön tasapainon kannalta ja välttämäton lapsille, vanhuksille ja ylirasittuneille.

Vehnä sisältää:
Hedelmä:
typpeä
tärkkelystä
rasva-aineita
sokeria

Vehnäalkio:
proteiinia
rasvoja
tärkkelystä
sokeria
A, B, PP, E ja D-vitamiineja
kaliumia
mangaania
rautaa

Vaikutus: pehmentävä, vahvistava, raikastava, silottava
Rohdoskäyttöön: ruuansulatuselinten tulehduksiin, anemiaan, fyysiseen ja henkiseen ylirasitukseen, maitorupeen, savipuoleen."

Eli ei se vehnä huono ole, kun vaan käyttää kokojyvää tai muuta vastaavaa. Itse en ole millään dietillä mutta olen vaihtanut kuitenkin tummaan pastaan vaaleasta enkä myöskään syö vehnää normi ranskanleipä muodossa vaan pikemminkin täysjyvänä.

Mutta jokainen tavallaan... kaikkea hyvää itse kullekin!
 
Mikko
Alkuperäinen kirjoittaja just:
tyhjää paskanjauhantaa koko hiilariton, totta hitossa paino alenee kun jättää pois kaiken mitä normaalisti syö. Sama tulos kun viittii vähän kattoa mitä suuhunsa työntää, lisää kasviksia, pienentää annoskokoa ja liikkuu vähä enemmän ku ennen.
Ei nyt ihan näinkään. Hiilihydraatiton dieetti toimii, koska keho ei saa ylimääräistä energiaa huonoista energian lähteistä - esim. vaalea leipä, sokeri, jne.

Energiaa voi ja on hyväkin saada saman verran kuin aina ennenkin (esim. 2000 kalorin perusdieetti / -kulutus per päivä per ihminen), mutta kalorit voivat tulla esim. hyvistä (niistä hitaista) hiilihydraateista ja proteiinista. Proteiinin riittävä saanti takaa sen, että keho polttaa sitten toimintaansa nimenomaan kehon omia energiavarastoja (ne läskit) eikä lihaksia.

Kun otat annoksen ravintolassa tai kotona jätä perunat, riisit ja pastat pois ja tilalle vaikkapa kasviksia. Valkoista leipää ei tarvitse kukaan - jätä siis sekin pois ja kyllähän rasvaisista juustoistakin luopuminen on hyvä ajatus dieetin ja oman terveyden kannalta.

Nämä kun muistaa, niin kyllä alkaa paino putoamaan.

 
epa
haluisin kysyy vähä tarkennuksia hiilarikuuriin ku itse olen sillä kuurilla ja en ehkä iha vielä
tajua kaikkea mitä saa tai ei saa syyä. Mutta saako syödä normaalia esim vaasan ruisleipää
jos on tällä kuurilla? ja voiko siihen voina käyttäää jotain esim oivariinia vai jotai muuta voita? ja kun nyt oon syöny päivälliseks enitään kasviksia ja muuta sellaista ja siihen raejuustoa ja kanaa tai muuta lihaa mutta toisaalta joskus on hankala keksiä ruokaaa kun
ei voi syädä perunaa,riisiä tai makaroonia ja muuta sellaista.
 
Ooo
Höpsöt (kaikella ystävyydellä)... Eihän sitä elämää noin eletä. Jos haluaa vaihtaa elämäntapaa, kannattaa ensin miettiä miksi niin tekee ja sitten ottaa oikeasti selvää asioista. Paljon helpompaa on kysyä mitä kannattaa jättää ruokavaliosta pois, jotta siitä saisi terveelisemmän. Joku siinä samassa jopa laihtuu. Etsi kirjoja ja käy karppi.infossa lueskelemassa paljon. Älä säntää suin päin muutokseen jonkun kuulopuheen perusteella. Kun tiedät mitä teet, niin jaksat ehkä pysyä siinä paremmin. Heikkilän kirjat on hyviä, samoin itse Atkinsin jos haluaa faktaa homman taakse.
 
Ooo
Ruis ei sinällään ole vähemmän hiilareita sisältävä kuin muutkaan viljat. Se on suomalaisiin iskostunut myytti sekin, että ruisleipä on terveellistä ja sitä voi laihduttaessa syödä niin paljon kuin jaksaa. No ei jos noudattaa vhh-ruokavaliota. Viljoja ei sinällään ole pakko puputtaa ollenkaan. Itse käytän leivällä oivariinia, moni tykkää tehdä öljystä ja voista itse oman sekoituksen. Paistamiseen/ruokaan voita ja öljyjä.
 
"marutsella"
siis toinen kysyy ruokia missä ei o hiilareita eikä sitä et kannattaako vai eikö eiköhän se ole jokaisen omis pääteltävis miten laihduttaa kannatan itse tota hiilaritonta ruokavaliota. ja meinaan itsekkin kokeilla
 
Ei ymmärrä
Mä en oo koskaan seurannu taulukoita joten en ymmärrä näistä jutuista mitään,mutta kiinnostaa.
Mitenkä paljon ihminen sitten normisti syö päivässä hiilareita? Jos siis syö esim peruspastaa ja kastiketta. Leipää, vihanneksia ja hedelmiä.karkkiakin. Jos jotkut vetää 20g:lla niin puhutaanko tässä esimerkissä sadoista vai kymmenistä grammoista?
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä;22823491:
Mä en oo koskaan seurannu taulukoita joten en ymmärrä näistä jutuista mitään,mutta kiinnostaa.
Mitenkä paljon ihminen sitten normisti syö päivässä hiilareita? Jos siis syö esim peruspastaa ja kastiketta. Leipää, vihanneksia ja hedelmiä.karkkiakin. Jos jotkut vetää 20g:lla niin puhutaanko tässä esimerkissä sadoista vai kymmenistä grammoista?
Ite söin tänään 201g hiilihydraatteja laskurin mukaan. Kaloreita kertyi 1400. Eli useampi sata niit voi päivässä mennä.
 
lukenut
Muistakaa sitten että vähäiilihydraattisessa ei syödä proteiineja enempää kuin tavallisesti (siis liha, kala, kana, juusto, kananmunat, rahka ym on proteiinia pääasiassa) Monet kuulemma tekee tuon virheen ja vetää vaan proteiinia hulluna. Se rasittaa munuaisia ja kehoon muodostuu ammoniakkia. Lisäksi liika proteiini pehmentää luustoa. Se hiilihydraattien poistamisen tuoma energiavaje korvataan vähähiilihydraattisessa ruokavaliossa rasvalla. Siis pääasiallinen energialähde vhh:ssa on rasva. Kerma ja voi erityisesti.
 

Yhteistyössä