Kertokaahan mulle millaista on ajaa automaattivaihteisella autolla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Ikinä en ole ajanut :ashamed: ja olen asian suhteen ihan tietämätön :ashamed:

Mies käy autokaupoilla ja hakee mun käyttööni automaattivaihteisen auton.
Onko jotain erityistä mitä pitää muistaa, kun sillä ajaa?
Kertokaa ihan kaikki
=)

kaks päivää tökki ja sit helppoa kuin heinänteko ;) suosittelen. minä aluksi pistin uklkolle vastaan automaattin ostoon, mutta onhan se nyt vaan niin että enää en vaihtaisi.

Polkimina vain kaasu ja jarru, auto lähes mahdoton sammuttaa vahingossa, ei tarvii huolehtia vaihteista tai muista. Vähän ku Lintsillä ajais kolariautolla, kaasua vaan ja käännä rattia :D

Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä:
Helppoa, automaattivaihteet eivät toimi ikinä, joten senkun istuskelet paikoillas ja odotat hinausautoa :D

Meillä on ollut melekin aina automaattivaihteinen jenkkiauto ja ei meillä ainakaan ole ollut niissä koskaan mitään vikaa. Useammin vikaa on ollut manuaalisessa..

Mun mielestä on ihana ajaa automaattia
:D

Ehkä pidätte mua tyhmänä :ashamed: mutta rehellisesti sanottuna mua hiukan jännittää sitten kun sillä ekaa kertaa lähden ajamaan.Ja vielä pitäis lähteä toiseen kaupunkiin mitä ilmeisemmin sitten sillä tulevalla autolla, jos nyt ei mitään ihmeellisiä esteitä tule.
Ajattelen että jospa mä kuitenkin onnistun jotenkin töpeksimään sillä :headwall:
Olen niin tykännyt aja nykyisellä autolla ( chrysler voyager ) enkä haluis vaihtaa toiseen :D

Ainut virhe minkä tein ekaa kertaa automaalilla ajaessani oli se, et ku risteys tuli ja piti pysähtyä, ni normisti kun painan jarrua ja kytkintä, ni painoin sit kahdella jalalla jarrupoljinta (joka oli tosi leveä vanhassa voyagerissa ) ja tuli aikasmoinen äkkijarrutus :D

Kuvittele ajaessasi että vasen jalkasi on sidottu vaikka penkkiin kiinni ni ei voi tulla mitään virhettä.. meinaa jos kuvittelet painavasi kytkimen pohjaan niin tulee kyllä tosi äkkijarrutus.

muuten ei mitään..senkun painaa kaasua kun haluaa eteenpäin ja jarrua kun haluaa pysähtyä.

Yhteistyössä