Miksi takavetoiset autot ovat "tosiäijien" mielestä parempia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Autotäti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27845133]kummallista, että jos on realistinen omista taidoistaan Suomessa niin saa paskaa niskaan. Miten vaan.[/QUOTE]

Onnettomuuksille altteimpia ovat yleensä juuri nämä kuskit, joilla ei ole kahtakaan vuotta ajokokemusta mutta kova usko omiin taitoihin :)

Yleensä nämä "teiden sankarit" ajaa just näillä takavetobemareilla ym. Syytä en tähän tiedä, muuta kuin että todennäköisesti näillä miehillä se auto on vaan vehkeen jatkeena. Itse ajoin ennen etuvedolla, nykyään nelivedolla. Ja pois en tästä merkistä vaihda ihan helposti. Mukavampi talvikelissä lähteä valoista ym. kun ei tarvi varoa sutimista. Tosin vaatii se nelivetokin vähän taitoa, jos on tottunut muuhun. Töissä ajan sitten takavedoilla, isoja autoja kun ei muina ole. Olisikin kiva nähdä miten nää "tosiäijät" pärjäisi sen isomman auton ratissa jäisellä tiellä, kun renkaatkin on mallia kesäkumit. Painohan se aika hyvin tiessä pitää ja jos ei älyttömän liukas keli ole, niin valoista lähtee nopeammin kuin vajaavetoiset henkilöautot. Mutkat ja mäet onkin sitten toinen juttu. Takavetoista tuskin huolisin mistään hinnasta, niitä kun saa vaan tiettyjä merkkejä, paitsi jos haluaa jonkun todella vanhan auton. Mieluummin sitten vaikka joku etuveto ford..

[QUOTE="Hih";27845147]Onnettomuuksille altteimpia ovat yleensä juuri nämä kuskit, joilla ei ole kahtakaan vuotta ajokokemusta mutta kova usko omiin taitoihin :)[/QUOTE]

Itse asiassa juuri autokoulusta päässeet tekevät vähemmät vaaratilanteita koska opit ovat niin hyvin muistissa. Oma autokoulun opettajani sanoi että vaarallisin kuski on keski-ikäinen nainen, koska luulevat tietävänsä kaiken. Mutta totta on sekin että jos luottaa liikaa kykyihinsä ja antaa mennä vaan niin kolarihan siitä syntyy. En ole millään lailla ylimielinen liikenteessä, mulla on vaan REALISTINEN näkemys omista taidoistani mitä ne ovat nyt. Eli en ole mestari mutta opin nopeasti ja on halu oppia miten autoa käsitellään, oli sitten etu- taka- tai neliveto alla

Ajoin ihan rajotusten mukaan yks pv, takana tulee auto aika lähellä..noo se tulee välil tök auton taakse vetokoukkuu ja taas.. Jumalauta nousen autosta ja ukko laittaa ovet kiinni autostaan :D Huudan ikkunan läpi, että mikä idea tossa tökkimisessä on mun auton vetokoukkuun, ootko ihan dorka :D

[QUOTE="vieras";27845133]kummallista, että jos on realistinen omista taidoistaan Suomessa niin saa paskaa niskaan. Miten vaan.[/QUOTE]

Ei! Vaan tuo on täysi fakta. Meille jo autokoulussa aikanaan sanottiin, että valtaosa kuskeista yliarvioi omat ajotaitonsa. :)

[QUOTE="vieras";27845206]Itse asiassa juuri autokoulusta päässeet tekevät vähemmät vaaratilanteita koska opit ovat niin hyvin muistissa. Oma autokoulun opettajani sanoi että vaarallisin kuski on keski-ikäinen nainen, koska luulevat tietävänsä kaiken. Mutta totta on sekin että jos luottaa liikaa kykyihinsä ja antaa mennä vaan niin kolarihan siitä syntyy. En ole millään lailla ylimielinen liikenteessä, mulla on vaan REALISTINEN näkemys omista taidoistani mitä ne ovat nyt. Eli en ole mestari mutta opin nopeasti ja on halu oppia miten autoa käsitellään, oli sitten etu- taka- tai neliveto alla[/QUOTE]

Keski-ikäisiä naisia on kiva mollata, mutta tilastollisesti onnettomuusalttein kuski on 18-20-vuotias mies, kakkosena tulee sitten yli 75-vuotias mies. Naisista eniten onnettomuuksiin osallisina ovat 18-20-vuotiaat.

Miehet ovat liikenteen suurin riskiryhmä | Autouutiset | Kaleva.fi

moniko osti eilen iltalehden? itseäni kiinnosti, kun tilastoivat kolarialtteimpia autoja.

vanhojen autojen (-97 tai vanhempi) kohdalla bmw:n 3-sarja (takaveto) oli kymmenennellä sijalla corollan pitäessä kärkipaikkaa. näitä uudempien autojen kohdalla 3-sarja oli sijalla 22. corollan (etuveto) pitäessä taas kärkisijaa.

voi siis kiistatta todeta, että bemarikuskit ovat parempia ajamaan kuin esimerkiks vaikka mondeo (etuveto) kuskit. :D

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä