Kertokaa tyhmälle, MIKÄ idea on laahata sylivauvat + pari-kolmevuotiaat hautajaisiin? Kyse EI ole läheisestä ihmisestä tai hoitajan puuttesta.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eli lapset otetaan mukaan (saako tätä sanavalintaa käyttää ) ihan muuten vaan mahdollisesti pientä lasta hyvinkin jännittävään ja pelottavaan tilanteeseen? Siksi, että saadaan esittää meidän Eeverttiä muille?
Ahaa. :D Sieltä se tuli. Katkeruuden pien siemen putkahti pintaan. Harmittiko sinua kun jonkun muun lapsi sai hautajaisissa huomiota?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Aika monista kommenteista voit päätellä, että muut lukevat ihan samalla lailla kuin minä,mutta otsikon tarkistettuani on myönnettävä, että ainakin yksi sana siinä osui ihan ytimeen.
Ihana ajatusmaailma. Kaikki, jotka ovat kanssani samaa mieltä, ovat hyviä tyyppejä ja ainoita, jotka ovat oikeassa :D...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja afis:
Tämän tyyliset kommentit ovat ilmeisesti yleisiä tällä palstalla.

Ensinnäkin et ole maininnut, että vauva jäisi kotiin isänsä kanssa. Toisekseen, vauva tuskin on ehtinyt tottua isäänsä samalla tavalla kuin äitiinsä, joten vieläkin, äiti on läheisempi ja vauvalle tutumpi. Sen lisäksi taustalla vaikuttaa vielä biologiset syyt jonka takia vauva ja äiti ovat erityisasemassa toisiinsa nähden. Varmasti maailmassa on miljoonia ihmisiä jotka osaavat hoitaa lapsia aivan yhtä hyvin kuin minä mutta siltikään en antaisi yhdellekään ihmiselle vastasyntynyttä lastani säilöön ellei olisi aivan pakko.

Ehkä sinä et ole lapsiasi imettänyt etkä siksi ymmärrä, ettei pientä vauvaa ilman pakottavaa syytä eroteta äidistä imetyssuhteen aikana, eikä kyllä mielestäni pitäisi muutenkaan. Vauvoista harvemmin on hautajaisissa haittaa, miksi altistaa lapsi ylimääräiselle stressille kun hän voi kulkea mukana?
Äiti ei ole vauvalle mitenkään elintärkeä. Vauva jää henkiin ilman äitiäkin, jos sille joku ruokaa antaa.
Kovin monella äidillä vaan se on viimeinen oljenkorsi mihin tarttua ja tuntea itsensä edes jollain lailla kaikkia muita tärkeämmäksi, kun on se vauva, johon tarttua. Isälle ei edes anneta mitään mahdollisuuksia, kun ei se kuitenkaan osaa ja onhan äiti aina äiti.

Pulloruokitut vauvat jäävät henkiin ja heistä voi jopa tulla ällän ylioppilaita...Taitaa imetysfanaatikkoja siepata :D

Aika monista kommenteista voit päätellä, että muut lukevat ihan samalla lailla kuin minä,mutta otsikon tarkistettuani on myönnettävä, että ainakin yksi sana siinä osui ihan ytimeen.
Ihana ajatusmaailma. Kaikki, jotka ovat kanssani samaa mieltä, ovat hyviä tyyppejä ja ainoita, jotka ovat oikeassa :D...
No tätä ajatusmaailmaa ap ainakin noudattaa. Kun hänen kysymykseensä vastataan, niin se ei kelpaa ei sitten millään vaan käskee vain lukemaan otsikkoa uudestaan ja uudestaan. Se on minusta tyhmyyttä. Viisas voi olla sellainenkin ihminen joka on kanssani eri mieltä, mutta ei sellainen, jolle vastaus ei kelpaa, ei sitten millään, vaikka siinä kuinka suoraan vastataan annettuun kysymykseen. Ja jos osaat lukea, niin sanon tuossa, että muut lukevat kanssani samalla lailla, en että muut ovat kanssani samaa mieltä. :whistle: ah, sitä lukutaitoa.... :whistle:

vieras
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Olen lukenut, olen lukenut, olen lukenut ja sen mukaan monesti vastannut, niin kuin moni muukin. Se ei vain ollut sinua miellyttävä vastaus.
Et ole lukenut, tai sitten et osaa lukea. Kukaan ei ole kyseenalaistanut sitä, että jos lapsen isä vaikkapa kuolee, niin miksi lapsi tulee mukaan hautajaisiin...Tottakai tulee, aloituksessa oli kyse siitä, MIKSI ne otetaan mukaan suurinpiirtein ventovieraan hautajaisiin.

Mihinkään muuhun ei ole kaivattu vastausta ja silti niihin kaikkiin MUIHIN kysymyksiin (joita ei ole edes esitetty :D ) tuntuu tulevan pilvinpimein vastauksia ap kysymys unohtaen :D

NIIIIIN palstaa :D

meillä
me otettiin lapsi pääle vuoden ikäine mummoni hautajaisiin mukaan koska. varahoitajalle olisi ollut matkaa noin 200km. toisekseen en näe mitään syytä miksi lapsi olisi pitänyt jättää hautajaisista pois. olihan isomummo iloinen lapsenlapsen lapsestaan, ja he näkivätkin paljon.

mä en lukenut myöskään kaikkia viestejä et paha mennä sanomaan et mitä niissä luki

help
Koska se luotettava hoitaja ei ole äiti. Edelleenkin, vauva ei ole mikään eloton kappale jonka voi laittaa kaappiin odottomaan siksi aikaa, että äiti käy edustamassa. Vastasyntynyt kaipaa äitiänsä, sillä hänen äitinsä on ainoa rutiini mihin hän on tottunut. Väitätkö tuntemattoman hoitajan ja tuttipullon olevan vastasyntyneelle tutumpaa kuin äiti ja rinta? Miten tuo tilanne ei mielestäsi aiheuta vauvalle mitään stressiä?
Mielestäsi esimerkiksi lapsen isällä ei ole osaa eikä arpaa lapsen alkuun saattamisessa, eli näin ollen ei mitään tunnesiteitä tai oikeuksia siihen? Sinä lyttäät miehen taidot vauvanhoidossa?

Mites koko alkutaipaleensa pullolla olevat vauvat? Häiriintyneitä kaikki tyynni? :D
Tämän tyyliset kommentit ovat ilmeisesti yleisiä tällä palstalla.

Ensinnäkin et ole maininnut, että vauva jäisi kotiin isänsä kanssa. Toisekseen, vauva tuskin on ehtinyt tottua isäänsä samalla tavalla kuin äitiinsä, joten vieläkin, äiti on läheisempi ja vauvalle tutumpi. Sen lisäksi taustalla vaikuttaa vielä biologiset syyt jonka takia vauva ja äiti ovat erityisasemassa toisiinsa nähden. Varmasti maailmassa on miljoonia ihmisiä jotka osaavat hoitaa lapsia aivan yhtä hyvin kuin minä mutta siltikään en antaisi yhdellekään ihmiselle vastasyntynyttä lastani säilöön ellei olisi aivan pakko.

Ehkä sinä et ole lapsiasi imettänyt etkä siksi ymmärrä, ettei pientä vauvaa ilman pakottavaa syytä eroteta äidistä imetyssuhteen aikana, eikä kyllä mielestäni pitäisi muutenkaan. Vauvoista harvemmin on hautajaisissa haittaa, miksi altistaa lapsi ylimääräiselle stressille kun hän voi kulkea mukana?
Tästä olen todellakin samaa mieltä. Vauva elää symbioottisessa suhteessa häntä laheisempänä olevan ihmisen kanssa (joka yleensä äiti). Mitä ilmeisemmin vauvalle ei todellakaan ole se ja sama, kuka sitä hoitaa, mikäli vaan on ravintoa tarjolla.

:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Olen lukenut, olen lukenut, olen lukenut ja sen mukaan monesti vastannut, niin kuin moni muukin. Se ei vain ollut sinua miellyttävä vastaus.
Et ole lukenut, tai sitten et osaa lukea. Kukaan ei ole kyseenalaistanut sitä, että jos lapsen isä vaikkapa kuolee, niin miksi lapsi tulee mukaan hautajaisiin...Tottakai tulee, aloituksessa oli kyse siitä, MIKSI ne otetaan mukaan suurinpiirtein ventovieraan hautajaisiin.

Mihinkään muuhun ei ole kaivattu vastausta ja silti niihin kaikkiin MUIHIN kysymyksiin (joita ei ole edes esitetty :D ) tuntuu tulevan pilvinpimein vastauksia ap kysymys unohtaen :D

NIIIIIN palstaa :D
No täällä on moneen kertaan vastattu. Ihan vaan siksi, että vanhemmatkin sinne tulee, noin lyhyesti. Mä en kyllä palstahistoriani aikana ole yhtään noin sinnikästä tapausta tavannut, jolle selvä vastaus ei kelpaa sitten millään.

vieras
Mitä haittaa tuosta vauvalle tai edes vanhemmalle lapselle on, jos näkee äitinsä lääkärintarkastuksessa? Yleensä jos jollakin perheenjäsenellä on lääkärille asiaa, ovat vanhemmat lapset leikkineet rauhassa, vauva taas on ollut sylissä (tai minun toimenpiteen aikana hoitajan sylissä, sitterissä tms).

Mainitsemasi papakoe kestää noin kolmekymmentä sekuntia, sitten on homma valmis. Minä en ala kolmeksikymmeneksi sekunniks hoitajaa lapsilleni hankkimaan kun he voivat ihan yhtä hyvin olla oven takana leikkimässä tai vauvan tapauksessa sylissä. Viimeisimmässä jälkitarkastuksessa minulla oli jo kolme lasta mukana. Ei kotiäiti voi nakata lapsiansa hoitoon aina milloin mistäkin pikkusyystä eikä minulla tosiaan ole tarvettakaan. Itse olen lapseni tehnyt ja tiennyt, että he ovat osa elämääni sen jälkeen.

Oikeasti teet nyt tavallisista asioista todella vaikeita ja yrität maalailla lääkärintarkastuksenkin jotenkin oudolla sävyllä. Miksi lasten pitäisi traumatisoitua vaikka näkisivätkin lääkärin tarkastavan äitiä?
Ei helevetti :D

JOS minä saan päättää, tulevatko lapseni mukaan papakokeeseen vai jäävätkö he hoitajalle, jos semmoinen mahdollisuus on, he jäävät hoitajalle.

Tämä tarkoittaa siis sinun logiikallasi sitä, että minä olen ne lapset tehnyt sen kummempia miettimättä nokkaani pidemmälle ja oikeastaan en heitä olisi halunnutkaan? :D

Se, että lapset on tehnyt, ei tarkoita sitä, että olemassaoleva sinä muutut meidän äidiksi ja lakkaat olemasta nainen...Taikka HYVIN usean naisen kohdalla näin käy, ikävä kyllä..

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
me otettiin lapsi pääle vuoden ikäine mummoni hautajaisiin mukaan koska. varahoitajalle olisi ollut matkaa noin 200km. toisekseen en näe mitään syytä miksi lapsi olisi pitänyt jättää hautajaisista pois. olihan isomummo iloinen lapsenlapsen lapsestaan, ja he näkivätkin paljon.

mä en lukenut myöskään kaikkia viestejä et paha mennä sanomaan et mitä niissä luki
nyt lueskeltuani tän viimosen sivun.... sanon vielä perään et tosiaankaan muksu ei olisi mennyt ventovieraanhautajaisiin. esim.. mieheni täti jota en olisi koskaan nähnyt niin mä en voisi edes kuvitellakaan vieväni lastani saati itteäni paikalle.
myös silloin kun tää samanen lapsi oli 1kk vanha ja miehen mummo haudattiin me jätettiin muksun kanssa menemättä. mies kyllä meni. mut mä sanoin suoraan etten mä tunne sitä mummoa ( olin kerran nähnyt) enkä pysty menemään haudalle.

vieras
Kerron, jälleen kerran: SYY ON VARMAANKIN SE, ETTÄ VANHEMMAT HALUAVAT LAPSENSA PITÄÄ MUKANA ERILAISISSA TAPAHTUMISSA, MYÖS HAUTAJAISIA, SYYTÖ VOIVAT TIETENKIN OLLA KOVIN MONINAISET, VAIKKAPA JOKU SEURAAVISTA:

-He haluavat vietää aikaa lapsiensa kanssa ja heille liikkuminen perheenä on normaalia, eivätkä he näe lapsia minään mukana laahattavina tai raahattavina objekteina
-he katsovat, että lapset voivat osallistua vanhempiensa mukana hautajaisiin siinä missä muihinkin tapahtumiin
-mukana on imetettävä sylivauva, jonka hoito muuten olisi vaivalloista

tässä esimerkkejä. Selvä vastaus kysymykseesi, onko vielä jotain valittamista?
Se, että lapsi jää vaikkapa mummolle hoitoon äidin käydessä puolitutun hautajaisissa vähentää sitä yhteisen ajan viettämistä ihan kaaaauheasti. Totta, useinhan hautajaiset kestävät vähintään 3 päivää.

Maitoa ei edelleenkään voi pakastaa niin että joku muu voisi sen hätätapauksessa vauvalle tarjoilla.

Ellei käy niin moukan tuuri, että lapsi nukkuu koko kelmetuntisen, joka hautajaisiin menee matkoineen...

huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Jaa no enpä tiedä, varmaan ihan samasta syystä kuin häihin, risitäisiin tai synttäreillekin.
Vertaat synttäreitä ja hautajaisia??? Teillä rattoisia syntymäpäiviä on vietetty!
Just. Täällä taas joku väkisin "ymmärtää väärin". Huoh
MITÄH?

Tämä nikki kirjoitti, että sylivauvat tai pikkulapset viedään samoista syistä hautajaisiin kuin synttäreillekin!!!
Oletko miettinyt syitä? Samat syyt eivät tarkoita samankaltaisia juhlia.
Synttäreitä hyvin usein juhlitaan riemusta ja ilosta, vapaaehtoisesti hautajaiset ovat hyvin usein pakollisia.
Niin. Siis oletko miettinyt syitä? Täällä on mielestäni esiintynyt hyviä syitä sille, miksi lapsetkin voivat osallistua hautajaisiin. Ja tällä syyllä ei ole mitään tekemistä mielialan kanssa.

Kertokaa tyhmälle, MIKÄ idea on laahata sylivauvat + pari-kolmevuotiaat hautajaisiin? Kyse EI ole läheisestä ihmisestä tai hoitajan puuttesta.?
Edellä siis kysymys, tässä ekalta sivulta muutama ensimmäinen vastaus, mitä nämä sitten on, jos ei mielestäsi suoria vastauksia suoraan kysymykseen?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Miksi salata kuolema lapselta? Ihan sama vois sanoa, että miksi häihin tulee lapsia? JOtkut suvut näkee suurinpiirtein hautajaisissa toisiaan...
Alkuperäinen kirjoittaja fdafda:
Kaipa siinä samalla halutaan esitellä sitä omaa suloista lapsukaista...
Alkuperäinen kirjoittaja etyva:
no jospa ei ole halua jättää lapsia hoitoon vaikka halukkaita hoitajia olisikin?
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Miksi ei? Kyllähän lapsien pitää saada kokemuksia myös tällaisista tilanteista... onhan lapsia myös iloisissa perhejuhlissa, häissä. Ehkä sylivauva kirkossa olisi asia, jota kuitenkin itse harkitsisin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepjep:
Hautajaiset on sukujuhlat jossa suku tapaa toisiaan ja katsastelee lapsukaisia. Lisäks lapset tuo hautajaisiin sellasta mukavaa vastapainoa muuten synkänpuoleisille ajatuksille.

vieras
Hoet muille, että LUKEKAA, mutta itse sivuutat kokonaan kaikki syyt mitä sinulle esitetään.

Lapset otetaan mukaan koska he ovat osa elämää eikä heitä nakata aina hoitoon silloin kun olisi muuta tekemistä. Ideana on, että lapset tuntisivat olevansa osa perhettä ja yhteisöä. Jos he kulkevat pienestä asti mukana, he todennäköisemmin osaavat isompina käyttäytyä tulevissa tilaisuuksissa.

Ihan yksi lysti onko haudattava läheinen vai kaukaisempi. Yleensä jos vanhemmat kutsutaan tämänkaltaisiin tilaisuuksiin, kannattaa olettaa, että he tulevat perheensä kanssa ellei ole erikseen perustellusta syystä pyydetty jättämään lapsia kotiin.
On oikeasti PAKKO hokea, kun jatkuvalla syötöllä kommentoidaan johónkin IHAN muuhun kuin itse aloitukseen / kysymykseen.

Taas vääristelet ja vihjailet; "eikä heitä nakata aina hoitoon silloin kun olisi muuta tekemistä"..Kuka näin on tehnyt tai sanonut tekevänsä? Onko hautajaisia joka viikko?

YLEENSÄ hautajaisten rajakin on vedettävä johonkin, KAIKKIA ei voida millään kutsua, ihan rahakysymyskin se jo on...Mutta tottakai itsekkäät mammat ajattelevat, että syötetään siellä nyt Takkusten rahoilla kaikki 8 lasta...

vieras
Eli lapset otetaan mukaan (saako tätä sanavalintaa käyttää ) ihan muuten vaan mahdollisesti pientä lasta hyvinkin jännittävään ja pelottavaan tilanteeseen? Siksi, että saadaan esittää meidän Eeverttiä muille?
Ahaa. :D Sieltä se tuli. Katkeruuden pien siemen putkahti pintaan. Harmittiko sinua kun jonkun muun lapsi sai hautajaisissa huomiota?
Jäikö minulta mainitsematta, että omani jäävät siis kotiin. Minulla ei ole tarpeen elää lasteni kautta ;).

Jäikö minulta mainitsematta, että omani jäävät siis kotiin. Minulla ei ole tarpeen elää lasteni kautta ;).
En arvellutkaan että omia lapsiasi olisit taakkana raahannut tai laahannut mukaan. No, harmittaahan se kovasti kun jonkun lapsi saa huomiota. Jollekin se huomion saaminenhan voi olla se syy tuoda lapsi hautajaisiin. Mene ja tiedä. Kysymykseesi on kuitenkin vastattu jo moneen otteeseen.

vieras
No tätä ajatusmaailmaa ap ainakin noudattaa. Kun hänen kysymykseensä vastataan, niin se ei kelpaa ei sitten millään vaan käskee vain lukemaan otsikkoa uudestaan ja uudestaan. Se on minusta tyhmyyttä. Viisas voi olla sellainenkin ihminen joka on kanssani eri mieltä, mutta ei sellainen, jolle vastaus ei kelpaa, ei sitten millään, vaikka siinä kuinka suoraan vastataan annettuun kysymykseen. Ja jos osaat lukea, niin sanon tuossa, että muut lukevat kanssani samalla lailla, en että muut ovat kanssani samaa mieltä. :whistle: ah, sitä lukutaitoa.... :whistle:
Ihan oikeasti naurattaa, että luetaan aloitukset juuri niinkuin minulle sopii, ei niinkuin siinä oikeasti lukee :D.

JOS kysytään, mitä syötte tänään, jankutetaan 7 sivua siitä, että LUNTA...Meillä sataa LUNTA! Tajuatko?....Veikkaus...ET! :D

Tuhannennen sadannen kerran...Kyse ei ole läheisestä sukulaisesta...Jokainen varmasti haluaa, että lapsi osallistuu vaikka oman äitinsä hautajaisiin ja toisekseen kyse ei TÄSSÄ tapauksesta ole hoitajan puutteesta (TOTTAKAI lapsi otetaan mukaan, ellei hoitajaa ole. Ei sitä yksin kotiinkaan voi jättää ).

Oliko jOTAIN muuta, missä kaipaat selvennystä tai mitä et mahdollisesti ymmärtänyt?=)

Ihan oikeasti naurattaa, että luetaan aloitukset juuri niinkuin minulle sopii, ei niinkuin siinä oikeasti lukee :D.

JOS kysytään, mitä syötte tänään, jankutetaan 7 sivua siitä, että LUNTA...Meillä sataa LUNTA! Tajuatko?....Veikkaus...ET! :D

Tuhannennen sadannen kerran...Kyse ei ole läheisestä sukulaisesta...Jokainen varmasti haluaa, että lapsi osallistuu vaikka oman äitinsä hautajaisiin ja toisekseen kyse ei TÄSSÄ tapauksesta ole hoitajan puutteesta (TOTTAKAI lapsi otetaan mukaan, ellei hoitajaa ole. Ei sitä yksin kotiinkaan voi jättää ).

Oliko jOTAIN muuta, missä kaipaat selvennystä tai mitä et mahdollisesti ymmärtänyt?=)
Joo, mä en ole ymmärtänyt, että missä sä olet lukutaitosi hankkinut, tuossa eka sivulla on jo vaikka kuinka monta vastausta sulle, jossa ei mitenkään mainita läheisiä sukulaisia tai hoitajan puutetta, miksi ne vastaukset eivät sinulle kelpaa?

Keittiönoita
Mä en ole ottanut pieniä enkä isoja lapsia mukaan sellaisen henkilön hautajaisiin, joita lapseni eivät tunne. Esimerkiksi työkaverini hautajaisiin en ottanut lapsia mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en ole ottanut pieniä enkä isoja lapsia mukaan sellaisen henkilön hautajaisiin, joita lapseni eivät tunne. Esimerkiksi työkaverini hautajaisiin en ottanut lapsia mukaan.
Tää ei kelpaa., ei vastaa kysymykseen. :D Täällä on tiukka kuri kuule nyt.

vieras
No täällä on moneen kertaan vastattu. Ihan vaan siksi, että vanhemmatkin sinne tulee, noin lyhyesti. Mä en kyllä palstahistoriani aikana ole yhtään noin sinnikästä tapausta tavannut, jolle selvä vastaus ei kelpaa sitten millään.
Minä taas olen tavannut palstahistoriani aikana hyvinkin monta mammaa, jotka kiihkoisasti kyllä vastaavat, mutta johonkin TÄYSIN muuhun asiaan, mitä alunperin edes kysyttiin :D:D:D.

Ei riitä vastaukseksi, että siksi kun vanhemmatkin tulee. sorry. Vanhemmat käyvät monissa muissakin paikoissa jotka eivät nyt välttämättä ole soveliaita pikkuvauvalle =) ja tekevät montaa muutakin juttua, mikä ei lapsen silmille tai korville sovi ;).

[

Minä taas olen tavannut palstahistoriani aikana hyvinkin monta mammaa, jotka kiihkoisasti kyllä vastaavat, mutta johonkin TÄYSIN muuhun asiaan, mitä alunperin edes kysyttiin :D:D:D.

Ei riitä vastaukseksi, että siksi kun vanhemmatkin tulee. sorry. Vanhemmat käyvät monissa muissakin paikoissa jotka eivät nyt välttämättä ole soveliaita pikkuvauvalle =) ja tekevät montaa muutakin juttua, mikä ei lapsen silmille tai korville sovi ;).
No selvä, nyt sä itse vastasit, että sulle ei kelpaa kaikkii vastaukset. Olisit aloitukseen laittanut, että millaisia vastauksia ja mielipiteitä kelpuutat.

Yhteistyössä