Kertokaa tyhmälle, MIKÄ idea on laahata sylivauvat + pari-kolmevuotiaat hautajaisiin? Kyse EI ole läheisestä ihmisestä tai hoitajan puuttesta.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No lapsihan voi ahdistua vaikka ihan mistä vaan arkisestakin asiasta. Siksi lapsen kanssa keskustellaan ja puhutaan, selitetään asia, ja osoitetaan omalla loogisella esimerkillä että kaikki on hyvin ja turvallisesti. Kun ahdistavia asioita tapahtuu, niin tärkeintä on, että omat vanhemmat ovat läsnä, se jo antaa lapselle turvaa. Ahdistus, suru ja hautajaisetkin ovat osa elämää. Turha sitä on lapsilta salailla. Lasta voi auttaa selviämään ahdistuksesta ja surusta, mutta kokonaan sitä lasta ei siltä ikävä kyllä voi välttää.
Eli siitä syystä lapsi on raahattava puolitutun haudalle, ettei se vaan jää mistään extremestä paitsi? Just.
Kyllä sulla tosiaankin on itsellä lukutaito hukassa. :D Mä en missään tuossa tekstissäni näe kohtaa jossa sanoisin että hautajaisissa on jotain extremeä tai että lapsien kuuluisi osallistua johonkin extremeen.

Mutta, sitä voi odottaa ihmiseltä, joka näkee hautajaiset extreme-tapahtumana, joka tulee piilottaa lapsilta, ja joka lisäksi puhuu lapsista sellaisilla termeillä kuin "laahata" ja "raahata". :eek: Mun lapset ihan vaan tulee mukaan, ei niitä koskaan ole minnekään laahattu tai raahattu. Ikävää jos sinä teet näin omille lapsillesi.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja afis:
Jotenkin tuo sananparsi kertoo sinusta paljon.

Minä ja miehemme emme "laahaa lapsia mukanamme" vaan he kulkevat mukanamme koska he ovat lapsiamme. Jos meidät kutsutaan jonnekin, niin tulemme lastemme kanssa. Me olemme heidät rakkaudella tehneet emmekä käytä heitä omaksi iloksemme silloin kuin meille sopii. Tällä asenteella me elämme aina, ei hautajaiset ole mikään poikkeus.

Jos saisimme jotain kautta tietää, etteivät lapset ole tervetulleita, niin jättäisimme tietenkin menemättä, mutta siitä pitää kyllä erikseen mainita.
Lapsenne kulkevat sinun mukanasi papakokeessa, miehesikin tulee mukaan, koska se on ah niin normaalia?

Lapsenne kulkevat sinun mukanasi papakokeessa, miehesikin tulee mukaan, koska se on ah niin normaalia?
Mä voin vastata afiksen puolesta. :D Kyllä, mulla on ollut lapset mukana gynekologilla, kun en hoitoon saanut. He ovat olleet myös mukana lääkärissä, hammaslääkärissä, kaupassa ja lähes kaikkialla, mihin olen mennyt jos en ole hoitoon saanut. Kyllä, meille ihan normaalia.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Joopanoo:
Niin, en tajua. Vastasin, että jos lapset jätetään kotiin eri tilaisuusista esim. hautajaisista, niin miten voi oppia käyttäytymään? Että jos ne lapsia hautajaisiin hilaavat vanhemmat ajattelevat näin? Ja kai sulla joku ongelma ton asian kanssa on, kun siitä kysyit?

Sinulla ei taida olla rivien välistä ymmärrystaitoa, vaan kaikki on selitettävä sanasta sanaan? Oletko yksinkertainen, vai muuten vaan idiootti? :)
Eli senkun läpätät vaan, lukematta todella sitä alkuperäistä kysymystä, joka kuului;

"MIKÄ idea on laahata sylivauvat + pari-kolmevuotiaat hautajaisiin? Kyse EI ole läheisestä ihmisestä tai hoitajan puuttesta."

Siinä se sinulle vielä. Voin laittaa tavuviivat seuraavaksi mukaan, jos sitten tajuat paremmin =).

afis
Jotenkin tuo sananparsi kertoo sinusta paljon.

Minä ja miehemme emme "laahaa lapsia mukanamme" vaan he kulkevat mukanamme koska he ovat lapsiamme. Jos meidät kutsutaan jonnekin, niin tulemme lastemme kanssa. Me olemme heidät rakkaudella tehneet emmekä käytä heitä omaksi iloksemme silloin kuin meille sopii. Tällä asenteella me elämme aina, ei hautajaiset ole mikään poikkeus.

Jos saisimme jotain kautta tietää, etteivät lapset ole tervetulleita, niin jättäisimme tietenkin menemättä, mutta siitä pitää kyllä erikseen mainita.
Tämä nyt ei taida mitenkään liittyä aiheeseen, mutta voin aikani kuluksi vastata. Kyllä lapseni ovat olleet mukana myös terveyskeskuksessa sillä olen kotiäiti ja mieheni työssäkäyvä. Mieheni ei ole tullut mukaan koska hän on tosiaan töissä, mutta jos hänellä sattuisi olemaan vapaapäivä, niin ei olisi meille ollenkaan outoa, että koko perhe kävisimme terveyskeskuksessa yhdessä ja siitä jatkaisimme kylillä kaupassa käyden tms. Harvemmin miehelläni on arkivapaita, joten mukanani on ollut lähinnä lapsia, eri ikäisiä.

Sinä tunnut kovasti ahdistuvan ihan tavallisista asioista. Miksi olet niin rauhaton?

huhhuh
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Jaa no enpä tiedä, varmaan ihan samasta syystä kuin häihin, risitäisiin tai synttäreillekin.
Vertaat synttäreitä ja hautajaisia??? Teillä rattoisia syntymäpäiviä on vietetty!
Just. Täällä taas joku väkisin "ymmärtää väärin". Huoh
MITÄH?

Tämä nikki kirjoitti, että sylivauvat tai pikkulapset viedään samoista syistä hautajaisiin kuin synttäreillekin!!!
Oletko miettinyt syitä? Samat syyt eivät tarkoita samankaltaisia juhlia.

vieras
Koska se luotettava hoitaja ei ole äiti. Edelleenkin, vauva ei ole mikään eloton kappale jonka voi laittaa kaappiin odottomaan siksi aikaa, että äiti käy edustamassa. Vastasyntynyt kaipaa äitiänsä, sillä hänen äitinsä on ainoa rutiini mihin hän on tottunut. Väitätkö tuntemattoman hoitajan ja tuttipullon olevan vastasyntyneelle tutumpaa kuin äiti ja rinta? Miten tuo tilanne ei mielestäsi aiheuta vauvalle mitään stressiä?
Mielestäsi esimerkiksi lapsen isällä ei ole osaa eikä arpaa lapsen alkuun saattamisessa, eli näin ollen ei mitään tunnesiteitä tai oikeuksia siihen? Sinä lyttäät miehen taidot vauvanhoidossa?

Mites koko alkutaipaleensa pullolla olevat vauvat? Häiriintyneitä kaikki tyynni? :D

afis
Niin, en tajua. Vastasin, että jos lapset jätetään kotiin eri tilaisuusista esim. hautajaisista, niin miten voi oppia käyttäytymään? Että jos ne lapsia hautajaisiin hilaavat vanhemmat ajattelevat näin? Ja kai sulla joku ongelma ton asian kanssa on, kun siitä kysyit?

Sinulla ei taida olla rivien välistä ymmärrystaitoa, vaan kaikki on selitettävä sanasta sanaan? Oletko yksinkertainen, vai muuten vaan idiootti? :)
Eli senkun läpätät vaan, lukematta todella sitä alkuperäistä kysymystä, joka kuului;

"MIKÄ idea on laahata sylivauvat + pari-kolmevuotiaat hautajaisiin? Kyse EI ole läheisestä ihmisestä tai hoitajan puuttesta."

Siinä se sinulle vielä. Voin laittaa tavuviivat seuraavaksi mukaan, jos sitten tajuat paremmin =).
Sinä taidat nyt nähdä omassa aloituksessasi jotain sellaista, jota kukaan muu ei näe =) Kaikkihan tässä ovat vastanneet, että se idea piilee siinä, että lapset ovat osa tavallista elämää aivan kuten ne hautajaisetkin. Ei ole mitään syytä jättää lapsia ulkopuolelle. Kyllä me kaikki ymmärrettiin aloitus.

:eek: Ymmärrätkö sä mitä sulle sanotaan? Sä kysyit että mikä idea, joopanoo vastasi, että se idea, että lapset oppivat noissa tilaisuuksissa kulkemaan ja niissä käyttäytymään.

Vai oliko tän aloituksen pointti se, että saisit haukuttua täällä palstalaisen kanssa jonkun, joka sinun mielestäsi asiattomasti on "laahannut" tai "raahannut" lastaan hautajaisissa?

vieras
Kyllä sulla tosiaankin on itsellä lukutaito hukassa. :D Mä en missään tuossa tekstissäni näe kohtaa jossa sanoisin että hautajaisissa on jotain extremeä tai että lapsien kuuluisi osallistua johonkin extremeen.

Mutta, sitä voi odottaa ihmiseltä, joka näkee hautajaiset extreme-tapahtumana, joka tulee piilottaa lapsilta, ja joka lisäksi puhuu lapsista sellaisilla termeillä kuin "laahata" ja "raahata". :eek: Mun lapset ihan vaan tulee mukaan, ei niitä koskaan ole minnekään laahattu tai raahattu. Ikävää jos sinä teet näin omille lapsillesi.
Ei, kyllä täällä on lukutaito monelta muulta hukassa kuin allekirjoittaneelta tänä yönä. Kannattaa kerrata se otsikko ja MIETTIÄ, mitä loppujenlopuksi kysyttiin.

Ja mitä sen on väliä käytätkö sanaa kissa vai katti, kun suurinosa kuitenkin tietää mistä puhutaan? ;)

Sinä et itse taida tajuta. Olen jo kirjoittanut kaksi kertaa, mutta kolmas kerta toden sanoo. Taidat todellakin olla idiootti.

Jos se idea on siinä, että ne lapset(2-3 v.) oppivat käyttäytymään myös hautajaissa. Sylilapsissa on varmaan se imetysasia ideana.

vieras
Mä voin vastata afiksen puolesta. :D Kyllä, mulla on ollut lapset mukana gynekologilla, kun en hoitoon saanut. He ovat olleet myös mukana lääkärissä, hammaslääkärissä, kaupassa ja lähes kaikkialla, mihin olen mennyt jos en ole hoitoon saanut. Kyllä, meille ihan normaalia.
LUE ALOITUS, LUE ALOITUS, LUE ALOITUS, LUE ALOITUS!!! :headwall:

Kyse EI ole läheisestä ihmisestä tai hoitajan puuttesta.

Ei, kyllä täällä on lukutaito monelta muulta hukassa kuin allekirjoittaneelta tänä yönä. Kannattaa kerrata se otsikko ja MIETTIÄ, mitä loppujenlopuksi kysyttiin.

Ja mitä sen on väliä käytätkö sanaa kissa vai katti, kun suurinosa kuitenkin tietää mistä puhutaan? ;)
Aika monista kommenteista voit päätellä, että muut lukevat ihan samalla lailla kuin minä,mutta otsikon tarkistettuani on myönnettävä, että ainakin yksi sana siinä osui ihan ytimeen.

vieras
Tämä nyt ei taida mitenkään liittyä aiheeseen, mutta voin aikani kuluksi vastata. Kyllä lapseni ovat olleet mukana myös terveyskeskuksessa sillä olen kotiäiti ja mieheni työssäkäyvä. Mieheni ei ole tullut mukaan koska hän on tosiaan töissä, mutta jos hänellä sattuisi olemaan vapaapäivä, niin ei olisi meille ollenkaan outoa, että koko perhe kävisimme terveyskeskuksessa yhdessä ja siitä jatkaisimme kylillä kaupassa käyden tms. Harvemmin miehelläni on arkivapaita, joten mukanani on ollut lähinnä lapsia, eri ikäisiä.

Sinä tunnut kovasti ahdistuvan ihan tavallisista asioista. Miksi olet niin rauhaton?
Miten niin ei liity? Vastahan pääsit sanomasta miten lapsenne kulkevat jokapaikassa mukana, kun olette niin normaaleja :).
Se oli esimerkki. JOS lapsillanne on hoitaja papakokeen ajaksi, otat heidät kuitenkin mukaan, että lapset näkevät äidin pöydällä pillu paljaana ja lääkäri työntää kaikkea kivaa äidin sisään. Pitäähän lapsilla kokemuksia olla =).

afis
Koska se luotettava hoitaja ei ole äiti. Edelleenkin, vauva ei ole mikään eloton kappale jonka voi laittaa kaappiin odottomaan siksi aikaa, että äiti käy edustamassa. Vastasyntynyt kaipaa äitiänsä, sillä hänen äitinsä on ainoa rutiini mihin hän on tottunut. Väitätkö tuntemattoman hoitajan ja tuttipullon olevan vastasyntyneelle tutumpaa kuin äiti ja rinta? Miten tuo tilanne ei mielestäsi aiheuta vauvalle mitään stressiä?
Mielestäsi esimerkiksi lapsen isällä ei ole osaa eikä arpaa lapsen alkuun saattamisessa, eli näin ollen ei mitään tunnesiteitä tai oikeuksia siihen? Sinä lyttäät miehen taidot vauvanhoidossa?

Mites koko alkutaipaleensa pullolla olevat vauvat? Häiriintyneitä kaikki tyynni? :D
Tämän tyyliset kommentit ovat ilmeisesti yleisiä tällä palstalla.

Ensinnäkin et ole maininnut, että vauva jäisi kotiin isänsä kanssa. Toisekseen, vauva tuskin on ehtinyt tottua isäänsä samalla tavalla kuin äitiinsä, joten vieläkin, äiti on läheisempi ja vauvalle tutumpi. Sen lisäksi taustalla vaikuttaa vielä biologiset syyt jonka takia vauva ja äiti ovat erityisasemassa toisiinsa nähden. Varmasti maailmassa on miljoonia ihmisiä jotka osaavat hoitaa lapsia aivan yhtä hyvin kuin minä mutta siltikään en antaisi yhdellekään ihmiselle vastasyntynyttä lastani säilöön ellei olisi aivan pakko.

Ehkä sinä et ole lapsiasi imettänyt etkä siksi ymmärrä, ettei pientä vauvaa ilman pakottavaa syytä eroteta äidistä imetyssuhteen aikana, eikä kyllä mielestäni pitäisi muutenkaan. Vauvoista harvemmin on hautajaisissa haittaa, miksi altistaa lapsi ylimääräiselle stressille kun hän voi kulkea mukana?

LUE ALOITUS, LUE ALOITUS, LUE ALOITUS, LUE ALOITUS!!! :headwall:

Kyse EI ole läheisestä ihmisestä tai hoitajan puuttesta.
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: Olen lukenut, olen lukenut, olen lukenut ja sen mukaan monesti vastannut, niin kuin moni muukin. Se ei vain ollut sinua miellyttävä vastaus.

vieras
Jaa no enpä tiedä, varmaan ihan samasta syystä kuin häihin, risitäisiin tai synttäreillekin.
Vertaat synttäreitä ja hautajaisia??? Teillä rattoisia syntymäpäiviä on vietetty!
Just. Täällä taas joku väkisin "ymmärtää väärin". Huoh
MITÄH?

Tämä nikki kirjoitti, että sylivauvat tai pikkulapset viedään samoista syistä hautajaisiin kuin synttäreillekin!!!
Oletko miettinyt syitä? Samat syyt eivät tarkoita samankaltaisia juhlia.
Synttäreitä hyvin usein juhlitaan riemusta ja ilosta, vapaaehtoisesti hautajaiset ovat hyvin usein pakollisia.

Sinä et itse taida tajuta. Olen jo kirjoittanut kaksi kertaa, mutta kolmas kerta toden sanoo. Taidat todellakin olla idiootti.

Jos se idea on siinä, että ne lapset(2-3 v.) oppivat käyttäytymään myös hautajaissa. Sylilapsissa on varmaan se imetysasia ideana.
:D Ei tunnu menevän jakeluun. :D Moneskohan kerta tuo on kun tuo sama asia on tässä ketjussa sanottu.

vieras
Sinä taidat nyt nähdä omassa aloituksessasi jotain sellaista, jota kukaan muu ei näe =) Kaikkihan tässä ovat vastanneet, että se idea piilee siinä, että lapset ovat osa tavallista elämää aivan kuten ne hautajaisetkin. Ei ole mitään syytä jättää lapsia ulkopuolelle. Kyllä me kaikki ymmärrettiin aloitus.
Minä esitin teille kysymyksen ja minusta se on hyvinkin selkeä...Miksi ihmeessä ihmiset puhuvat koko ajan mersusta vaikka aloitus koskee ladaa?

afis

Miten niin ei liity? Vastahan pääsit sanomasta miten lapsenne kulkevat jokapaikassa mukana, kun olette niin normaaleja :).
Se oli esimerkki. JOS lapsillanne on hoitaja papakokeen ajaksi, otat heidät kuitenkin mukaan, että lapset näkevät äidin pöydällä pillu paljaana ja lääkäri työntää kaikkea kivaa äidin sisään. Pitäähän lapsilla kokemuksia olla =).
Mitä haittaa tuosta vauvalle tai edes vanhemmalle lapselle on, jos näkee äitinsä lääkärintarkastuksessa? Yleensä jos jollakin perheenjäsenellä on lääkärille asiaa, ovat vanhemmat lapset leikkineet rauhassa, vauva taas on ollut sylissä (tai minun toimenpiteen aikana hoitajan sylissä, sitterissä tms).

Mainitsemasi papakoe kestää noin kolmekymmentä sekuntia, sitten on homma valmis. Minä en ala kolmeksikymmeneksi sekunniks hoitajaa lapsilleni hankkimaan kun he voivat ihan yhtä hyvin olla oven takana leikkimässä tai vauvan tapauksessa sylissä. Viimeisimmässä jälkitarkastuksessa minulla oli jo kolme lasta mukana. Ei kotiäiti voi nakata lapsiansa hoitoon aina milloin mistäkin pikkusyystä eikä minulla tosiaan ole tarvettakaan. Itse olen lapseni tehnyt ja tiennyt, että he ovat osa elämääni sen jälkeen.

Oikeasti teet nyt tavallisista asioista todella vaikeita ja yrität maalailla lääkärintarkastuksenkin jotenkin oudolla sävyllä. Miksi lasten pitäisi traumatisoitua vaikka näkisivätkin lääkärin tarkastavan äitiä?

vieras
:eek: Ymmärrätkö sä mitä sulle sanotaan? Sä kysyit että mikä idea, joopanoo vastasi, että se idea, että lapset oppivat noissa tilaisuuksissa kulkemaan ja niissä käyttäytymään.

Vai oliko tän aloituksen pointti se, että saisit haukuttua täällä palstalaisen kanssa jonkun, joka sinun mielestäsi asiattomasti on "laahannut" tai "raahannut" lastaan hautajaisissa?
Mitä sinä olet vetänyt???

Väännän ratakiskosta VIELÄ kerran;

Kyse ei ole äidistä tai isästä, ei edes mummosta, kyse ei myöskään ole siitä etteikö hoitajaa olisi.

Eli lapset otetaan mukaan (saako tätä sanavalintaa käyttää ) ihan muuten vaan mahdollisesti pientä lasta hyvinkin jännittävään ja pelottavaan tilanteeseen? Siksi, että saadaan esittää meidän Eeverttiä muille?

vieras
[Sinä et itse taida tajuta. Olen jo kirjoittanut kaksi kertaa, mutta kolmas kerta toden sanoo. Taidat todellakin olla idiootti.

Lapsista tulee hulttioita mummonpotkijoita, elleivät ne pääse osallistumaan puolitutun kuoppajaisiin? Maitoa ei voi pakastaa?

JepJep.

Minä esitin teille kysymyksen ja minusta se on hyvinkin selkeä...Miksi ihmeessä ihmiset puhuvat koko ajan mersusta vaikka aloitus koskee ladaa?

Kertokaa tyhmälle, MIKÄ idea on laahata sylivauvat + pari-kolmevuotiaat hautajaisiin? Kyse EI ole läheisestä ihmisestä tai hoitajan puuttesta.
Kerron, jälleen kerran: SYY ON VARMAANKIN SE, ETTÄ VANHEMMAT HALUAVAT LAPSENSA PITÄÄ MUKANA ERILAISISSA TAPAHTUMISSA, MYÖS HAUTAJAISIA, SYYTÖ VOIVAT TIETENKIN OLLA KOVIN MONINAISET, VAIKKAPA JOKU SEURAAVISTA:

-He haluavat vietää aikaa lapsiensa kanssa ja heille liikkuminen perheenä on normaalia, eivätkä he näe lapsia minään mukana laahattavina tai raahattavina objekteina
-he katsovat, että lapset voivat osallistua vanhempiensa mukana hautajaisiin siinä missä muihinkin tapahtumiin
-mukana on imetettävä sylivauva, jonka hoito muuten olisi vaivalloista

tässä esimerkkejä. Selvä vastaus kysymykseesi, onko vielä jotain valittamista?

afis

Mitä sinä olet vetänyt???

Väännän ratakiskosta VIELÄ kerran;

Kyse ei ole äidistä tai isästä, ei edes mummosta, kyse ei myöskään ole siitä etteikö hoitajaa olisi.

Eli lapset otetaan mukaan (saako tätä sanavalintaa käyttää ) ihan muuten vaan mahdollisesti pientä lasta hyvinkin jännittävään ja pelottavaan tilanteeseen? Siksi, että saadaan esittää meidän Eeverttiä muille?
Hoet muille, että LUKEKAA, mutta itse sivuutat kokonaan kaikki syyt mitä sinulle esitetään.

Lapset otetaan mukaan koska he ovat osa elämää eikä heitä nakata aina hoitoon silloin kun olisi muuta tekemistä. Ideana on, että lapset tuntisivat olevansa osa perhettä ja yhteisöä. Jos he kulkevat pienestä asti mukana, he todennäköisemmin osaavat isompina käyttäytyä tulevissa tilaisuuksissa.

Ihan yksi lysti onko haudattava läheinen vai kaukaisempi. Yleensä jos vanhemmat kutsutaan tämänkaltaisiin tilaisuuksiin, kannattaa olettaa, että he tulevat perheensä kanssa ellei ole erikseen perustellusta syystä pyydetty jättämään lapsia kotiin.

Yhteistyössä