Kertokaa tyhmälle, MIKÄ idea on laahata sylivauvat + pari-kolmevuotiaat hautajaisiin? Kyse EI ole läheisestä ihmisestä tai hoitajan puuttesta.

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja elämä jatkuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hautajaiset ovat ennenkaikkea tilaisuus, jossa ihminen saatetaan haudan lepoon ja sen jälkeen häntä lämmöllä muistellaan. Hiljainen tilaisuus.
Ei mitkään häät, joissa tanssitaan ja riemuitaan ja tangotaan pöydillä.
Tähän on pakko heittää oma kommentti, joka ei sitten millään tavalla vastaa ketjun kysymykseen...

Mä en halua itkuvirsi- hautajaisia itselleni. Tossa joku aika sitten eräs vanhempi mies menehtyi ja hänen hautajaisissaan oli tanssiaiset, boolia ja kunnon pippalot. Mä päätin et minäkin haluan sellaiset hautajaiset, missä juhlitaan sitä että minä elin x-määrän vuosia :)
Kuulostaa hyvältä. Mä olen ajatellut että olisi mukava suunnitella omat hautajaiset jo valmiiksi niin ei tarvitse sitten jäljelle jääneiden mahdollisesti surutyötään tekevien ruveta kaikkea järjestämään. Luulen että elämme mieheni kanssa vielä pitkän tovin (tätähän ei tietenkään koskaan tiedä ), joten joskus 70+ vuotiaana vois kävellä käsi kädessä hautaustoimistoon ja sopia kaikki hommat valmiiksi.
Mä olen jo suunnitellut omani aika pitkälle, en halua jättää sitä taakkaa läheisilleni, mutta haluan että heille jää hyvä mieli siitä että minä olen poissa :)

vieras
Mä en nyt ymmärrä tätä ajatuskulkua... jos lapsi hautajaisissa saa vaikka hymyn jonkun huulille, niin onko se pois tämän ihmisen surutyöstä? Eikö se ole vähän tekemällä tehtyä että hautajaiset pitää vaan itkeä alusta loppuun ilman mitään hengähdystaukoa? Kyllä surevakin ihminen voi saada lohtua lapsesta ilman että se on hänen surutyönsä häiritsemistä, päinvastoin. Mun mielestä aika tekopyhää ettei lapset muka saisi olla hautajaisissa.

afis
Huvittavaa muuten, että kun päänaukojat vihdoin (? ) tajusivat otsikon kysymyksen, hävittiin kuin pieru Saharaan.

In Finland we called this Reilu Meininki :D.

Rakkikoirat kipaisivat vaivihkaa kukin omiin koppeihinsa...Vielä hetki sitten minut leimattiin vajaaälyiseksi, tyhmäksi, idiootiksi ja ties miksi :D:D:D

Hyvin harva sitten loppujen lopuksi mitään älyllistä vastausta ALKUPERÄISEEN kysymykseen pystyivät antamaankaan :D. Sorry, koitan keksiä ensikerralla jotain hiukan helpompaa :D.
Harvoin käytän tämmöistä kieltä julkisesti, mutta ap on kyllä varmasti yksinkertaisin ihminen kehen olen törmännyt pitkiin aikoihin.

Vastasin alkuperäiseen, ihan siihen ensimmäiseen ja alkuperäiseen kysymykseen, varmaan kolme kertaa eri tavoin. Vastaus ei kelvannut. Sen sijaan ap alkaa puhua papakokeista arveluttavaan sävyyn ja vähättelee äitiyttä aika rankalla kädellä. Menin nukkumaan, koska kello tuli jo aika paljon.

Ap, ihan oikeasti: Mikä sinun on? Mistä johtuu tämä suunnaton yksinkertaisuutesi ja ymmärtämättömyytesi? Myötähäpeä tässä tulee kun lukee sinun juttujasi. Vaikka moni vastasi kysymykseesi, ainoastaan sinun mielipidettäsi myötäilevä vastaus laskettiin vastaukseksi. Ihmeellistä touhua.

tanja
Lapseni oli kesällä isäni hautajaisissa, (silloin 1v6kk), ja tiedän etä pappakin olisi niin halunnut. samaten serkkuni lapset (vajaa 3v ja 6v) oli siellä. Mutta miehen sedän hautajaisissa muutama viikko sitten en lasta ottanut mukaan, koska hautajaiset olivat pahasti päiväuni aikaan.

Mutta miksi ei lapsia hautajaisiin, en ymmärrä.. missä sitä opitaan käyttäytymään jos ei itse juhlissa? jokainen on ollut vuorollaan lapsi ja tavat on pitänyt opetella jokaisen (tai olisi, ettei tarvitse palstalla kysellä) Ja kirkosta/ kappelista pääsee pois, jos lapsi alkaa itkeä/ kiukutella...

Yhteistyössä