Kertokaa mulle, miksi niiden astioiden täytyy välttämättä olla kallista Iittalaa, Villeroyta tms kun Ikeasta löytyy halvalla hieno

maalainen
Mitä kallista iittalan mukeissa on?
Meillä on arkena ihan käytössä nuo.
Villeroyta oon saanut lahjaksi vanhemmiltani-he sitä ovat keränneet.Häälahjaksi tuli ja muutoinkin on helppo sitä ostaa.

On mulla jotain Ikeastakin,en todella osta vain ja ainoastaan merkin vuoksi.
 
Meillä ei ole muita ´merkkiastiastoja´kuin Arabian 24(vai onkohan toi Teema) :whistle: Mä en oikeesti tiedä!!! :LOL: Ja sen sain äidiltäni lahjaksi.Ikeasta on sitten oikeastaan kaikki aseet ja yks ihan kokonainen astiasto.Juomalasit on kaikki hajanaisia millon mistäkin ostettuja.Mutta 8 Iittalan lasia löytyy B) Ja ne on myös lahjaksi saatuja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:
Mitä kallista iittalan mukeissa on?
Meillä on arkena ihan käytössä nuo.
Villeroyta oon saanut lahjaksi vanhemmiltani-he sitä ovat keränneet.Häälahjaksi tuli ja muutoinkin on helppo sitä ostaa.

On mulla jotain Ikeastakin,en todella osta vain ja ainoastaan merkin vuoksi.
No jos Ikeasta saa 6klp isoja perusjuomalaseja kolmella eurolla, niin kyllä niin Iittalat vaan kalliita on... :D
 
Ittala on pop
Mulla on pelkkää teemaa kaapissa, niin ja lasit on myös iittalan. Musta ne on kauniita, ja kun ovat suomalaisia, nyt jos koskaan kannattaa panostaa suomalaiseen. Siis ennenkun joutuvat lomauttamaan myös arabialta porukkaa!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kokeile joskus :
No onhan se ny perkele hianoo kun kaapissa on merkkitavaraa. Maistuu se maitokin paremmalle kun samalla voi ihailla logoa.

B)
On mulla vino pino Iittalaa kaapissa, jotka osan olen joskus itse ostanut, osan saanut lahjaksi.

Muttta jotenkin siinä ei vaan ole mieltä ostaa kalliita astioita...mun mielestä.
 
mie
Minun kokemukseni mukaan Ikean tavrat ovat ihan hienoja ja edullisia, mutta ei kuitenkaan niin kovin kestäviä. Esim. syvät lautaset ovat mennyt hassun muotoiseksi mikrossa käytön jälkeen (ovat kyllä mikron kestäviä), vaaleat kahvimukit ja pikkulauataset taas ovat "raavitun" näköiset vuodessa (se pinnoita tai jotain hinkkaudu pois ja jää sellaiset rumat jäljet, ihan kun kuppi olisi koko ajan likainen). Että kyllä mä mielellään sitä iittalaa ostan, ovat hienoja eikä edes kovin tyyritä :)
 
Tai miksi astioiden täytyy olla IKEAA :kieh:
Mulle Ikea on samanlainen kirosana kun marimekko, arabian muumimukit ja mariskoolit :snotty:
Meillä astiat on pääasiassa second hand tavaraa. Miksi ostaa kallista, jos ja kun joku kuitenkin onnistuu ne hajottamaan.
 
Meillä on Iittalaa ja Ikeaa. Keräsin iittalan ihania kartiolaseja, pieniä ja suuria, mutta täytyy kyllä sanoa, että laatu oli surkea! Eikä ollut siis edes kakkoslaatua. 6 isosta lasista ja 8 pienestä jäljellä on yhteensä 3.. Ovat halenneet. Äitini teki valituksen, koska hänellä sama tilanne. Sai hyvityksenä laseja tilalle.

Minä ostin tilalle taannoin Prisman alepöydältä joitan vähän vastaavan näköisiä ei-minkään-merkkisiä, ja hyvin ovat kestäneet! Kaikki 18 lasia ehjänä.

Lautastavara on Ikeasta. Viinilasit Pentikkiä.
 
Siks
Että luullaan et "meillä on, mut muilla ei" vaikka kaikilla on. Tai kuvitellaan, että Iittala-arabia-hacman on kotimaista tekoa. Tai luullaan, että vain kallis on kestävää. Miks kukaan ostaa Mersua, kun Fiattejakin on?
 
Järki päähän..
Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:
Mitä kallista iittalan mukeissa on?
Meillä on arkena ihan käytössä nuo.
Villeroyta oon saanut lahjaksi vanhemmiltani-he sitä ovat keränneet.Häälahjaksi tuli ja muutoinkin on helppo sitä ostaa.

On mulla jotain Ikeastakin,en todella osta vain ja ainoastaan merkin vuoksi.
No jos Ikeasta saa 6klp isoja perusjuomalaseja kolmella eurolla, niin kyllä niin Iittalat vaan kalliita on... :D
Joo, mutta millä pohjoismaalaisella firmalla olisi varaa teettää myymänsä kamat täällä pohjoismaissa?? Ei noilla hinnoilla. Onhan ne edullisia, mutta ei mua huvita kattaa vieraille kaunista pöytää astioista, jotka joku lapsiraukka on vääntänyt!
 
Mimmi
Mä tykkään kaikesta kauniista ja minusta Iittalan astiat ovat kauniita, siksi niitä ostan. Kivoja malleja ja värejä. Ikean astioitakin on jokunen, mutta en ole niistä niin tykännyt (materiaalia, pinta, väri) ja hajosivat.
Eikä ne Iittalan nyt niin kalliita ole!
 
Äityli kolmelle
Meillä on mitä sattuu arkena käytössä. Pitäis kyllä uusia ostaa ku toi mikä nyt on käytössä on tullu hankittua n. 15 vuotta sitten ja suurin osa lautasista menny rikki. Ei meillä oo ku 4 syvää ja 2 matalaa lautasta ja kuitenkin 5 hlö perhe. No lapsilla tietysti omat lautaset muumi, nalle puh... Mutta silti. Arkeen aattelinkin käydä ikeasta ostamassa lautasia.

 
kiilusilmä
Koska Ikeaan on matkaa jotain 400km. Jos hajoaa lasi tai lautanen, niin ei ihan viitisi sen takia lähteä ostosreissulle. Olen kyllä tykännyt noista Teema-astioistani. Tosi kestäviä ovat olleet. Äitini ostaa sellasia halpiksia, ei tosin ikeasta, ja ne on muutaman vuoden kuluttua rumia, kun pinnoite lähtee irti ja lautaset on ihan naarmuisia.
 

Yhteistyössä