Kertokaa mulle, miksi niiden astioiden täytyy välttämättä olla kallista Iittalaa, Villeroyta tms kun Ikeasta löytyy halvalla hieno

t
arabian/iittalan mukeja, esim muumimukit, ei todellakaan valmisteta kokonaisuudessaan suiomessa :D että se siitä suomalaisuudesta.

meiltä löytyy teemaa, muumeja, ikeasta (kaikista kestävimmät lautaset ihme kyllä) ja samaa sarjaa kahvikuppeja, lasit taitaa olla suurimmaksi osaksi halpahalleista tarjouksia (6kpl laseja 3 e)
 
Äityli kolmelle
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli kolmelle:
No lapsilla tietysti omat lautaset muumi, nalle puh... Mutta silti. Arkeen aattelinkin käydä ikeasta ostamassa lautasia.
Mää en taas ole ikinä ymmärtänyt tuota, että lapsille katetaan eri astioihin kuin muille..
Tämä siis arkena, jolloin meillä ei ole kattausta. Me syödään arkena lämmin ruoka harvoin kaikki yhtä aikaa.
 
Greippi
Meillä on näitä kaikkia: Arabiaa, Villeroyta ja Ikeaa.
Juuri ostin kaksi Ikean lautasta pojalle, kun oli niin sopivan kokoisia. Mies vaan kommentoi, että kyllä huomaa, että on Ikeasta, kun painopiste on pohjassa ihan väärässä kohdassa niin, että lautanen keikkaa, kun leikkaa muualla kuin ihan keskellä lautasta. Joku suunnitteluvirhe varmaan. Ovat siis sellaisia "puolisyviä".

Minusta vaan on mukavaa syödä hienosti ja katsella samalla kauniita kuvioita Villeroyn astoissa tai vanhoissa Arabian astioissa. Ikean lautasissa ei niitä ole, vaan ne on ihan tusinatavaraa. Jos pitää kauniista asioista, miksei voisi ostaa myös kauniita lautasia?

 
Minti
Mulla oikeastaan ainoa peruste sille että ostetaan jotain merkkiä olevia astioita on se että saa lisää kun hajoaa. Meillä on ihan riittävästi laseja ja lautasia omituisia ja epäkäytännöllisiä määriä jostain markettisarjoista kun ei uusia olekaan saanut kun astioita on hajonnut. Mä en vaan tykkää siitä että on kaks sitä lasia ja kolme tuota. Nyt on astioita joissa valmistustakuut pitkään ja sit niitä voi keräillä ajanmittaan koko astiaston ja jos hajoaa niin saa uuden samanlaisen tilalle. Ja kyllä usein se hinta kertoo myös laadusta vaikka ei ihan aina niinkään.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli kolmelle:
No lapsilla tietysti omat lautaset muumi, nalle puh... Mutta silti. Arkeen aattelinkin käydä ikeasta ostamassa lautasia.
Mää en taas ole ikinä ymmärtänyt tuota, että lapsille katetaan eri astioihin kuin muille..
Meillä ainakin katetaan siksi erilainen lautanen 3-vuotiaalle, koska aikuisten lautaset ovat niin tajuttoman suuria ja on helpompi syödä, kun lautasessa on reunat...
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli kolmelle:
No lapsilla tietysti omat lautaset muumi, nalle puh... Mutta silti. Arkeen aattelinkin käydä ikeasta ostamassa lautasia.
Mää en taas ole ikinä ymmärtänyt tuota, että lapsille katetaan eri astioihin kuin muille..
Meillä ainakin katetaan siksi erilainen lautanen 3-vuotiaalle, koska aikuisten lautaset ovat niin tajuttoman suuria ja on helpompi syödä, kun lautasessa on reunat...
Meillä on myös pienille ihan omat astiat ja aterimet.
 
linda
itse tykkään kerätä merkki sarjoja koska niiden arvo pysyy!!eli kun joskus tulen vanhaksi tai minusta aika jättää niin tiedän että niistä on hyötyä perijille eikä kaikki mene roskii tai kierrätrykseen yms. niistä on pitkä ilo ja kestäväksi olen ne myös huomannut
 
Esteetikkona pidän kauniista Villeroyn astioista. Ikean astiat ovat vähän kuin jonkun ala-asteen oppilaan tekemiä :)

Tykkään kyllä Ikeasta, mutta astioita (lautasia, mukeja, laseja, aterimia tms) en ole koskaan osannut sieltä ostaa. Ne vaan eivät ole mun tyyliä. Ovat liian moderneja, tylsiä tai outoja, värit/kuosit kauheita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli kolmelle:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli kolmelle:
No lapsilla tietysti omat lautaset muumi, nalle puh... Mutta silti. Arkeen aattelinkin käydä ikeasta ostamassa lautasia.
Mää en taas ole ikinä ymmärtänyt tuota, että lapsille katetaan eri astioihin kuin muille..
Tämä siis arkena, jolloin meillä ei ole kattausta. Me syödään arkena lämmin ruoka harvoin kaikki yhtä aikaa.
Tuo nyt on vielä surullisempaa! Snif. Saanko udella, miten onnistutte syömään eri aikoihin? Tai siis, lämmittääkö jokainen itse ruokansa jääkaapista ja kattaa erikseen voikkarit sun muut tykötarpeet rinnalle?

Mää pidän tuosta yhteisestä ruokailusta siksi niin visusti kiinni, ku pääsen itse vähimmällä vaivalla tiskien ja muiden keittiöhommien suhteen istuttamalla kaikki yhtä aikaa pöytään :)
 
vieras
Meillä on töissä Ikean valkoisia ruokalautasia, ja ne on menny ihan hirveän näköisiksi, pinnoite on lähtenyt ja tilalla on tummia "naarmuja". Kotiini en ikipäivänä ostaisi Ikean astioita.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli kolmelle:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli kolmelle:
No lapsilla tietysti omat lautaset muumi, nalle puh... Mutta silti. Arkeen aattelinkin käydä ikeasta ostamassa lautasia.
Mää en taas ole ikinä ymmärtänyt tuota, että lapsille katetaan eri astioihin kuin muille..
Tämä siis arkena, jolloin meillä ei ole kattausta. Me syödään arkena lämmin ruoka harvoin kaikki yhtä aikaa.
Tuo nyt on vielä surullisempaa! Snif. Saanko udella, miten onnistutte syömään eri aikoihin? Tai siis, lämmittääkö jokainen itse ruokansa jääkaapista ja kattaa erikseen voikkarit sun muut tykötarpeet rinnalle?

Mää pidän tuosta yhteisestä ruokailusta siksi niin visusti kiinni, ku pääsen itse vähimmällä vaivalla tiskien ja muiden keittiöhommien suhteen istuttamalla kaikki yhtä aikaa pöytään :)
Meillä myös syödään mahdollisimman useasti yhdessä...
ongelmana on, että mieheni on vuorotyössä+opiskelee, lapset liikkuvat harrastuksissaan eri aikaan niin joutuvat tankkailemaan heti kun kotiin tulevat eli aika paljon eri aikaan menee meillä syömiset valitettavasti.
 
simppu
Meillä on myös kaapeissa kaikenlaisia sarjoja. On Teemaa ja 24h:ta, on Pentikkiä ja Iittalaa, mutta on myös kaiken maailman halpatavaraa. Nuo kalliimmat sarjat ollaan saatu oikeastaan kaikki lahjaksi. Itse on laita rahaa sellaisiin. Kannatan halpoja sarjoja, sillä jossain vaiheessa menevät kuitenkin rikki ja silloin ei harmita niin paljoa. Halppissarja antaa myös mahdollisuuden uusia koko sarjan useammin oman mielen mukaiseksi. Näin meillä.
 
Ei voi mitään jos sitä on saanut lahjaksi ja anopin jäämistössä on sitä ;) .

Hackmanin astioita ja ruokaluvälineitä ostan ihan siksi, että mun sukuni on ollut aikoinaan ollut "tekemässä" niitä, vaikkei ne tänä päivänä olekkaan samaa luokkaa kuin aikoinana. Ja myöskin siksi, etten pidä muunmerkkisistä ruokailuvälineistä. Siksi.
 
Äityli kolmelle
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli kolmelle:
Alkuperäinen kirjoittaja neiti Apila:
Alkuperäinen kirjoittaja Äityli kolmelle:
No lapsilla tietysti omat lautaset muumi, nalle puh... Mutta silti. Arkeen aattelinkin käydä ikeasta ostamassa lautasia.
Mää en taas ole ikinä ymmärtänyt tuota, että lapsille katetaan eri astioihin kuin muille..
Tämä siis arkena, jolloin meillä ei ole kattausta. Me syödään arkena lämmin ruoka harvoin kaikki yhtä aikaa.
Tuo nyt on vielä surullisempaa! Snif. Saanko udella, miten onnistutte syömään eri aikoihin? Tai siis, lämmittääkö jokainen itse ruokansa jääkaapista ja kattaa erikseen voikkarit sun muut tykötarpeet rinnalle?

Mää pidän tuosta yhteisestä ruokailusta siksi niin visusti kiinni, ku pääsen itse vähimmällä vaivalla tiskien ja muiden keittiöhommien suhteen istuttamalla kaikki yhtä aikaa pöytään :)

Niin mies tekee vuorotöitä ja minä kotona vauvan kanssa. Kaksi vanhempaa lasta tarhassa 10 pv / kk. Yritä siinä sitten kaikki saada syömään yhtä aikaa. Toki niin usein kuin mahdollista syömme yhdessä ainakin iltapalan. Mutta ikävä kyllä sekin on todella harvinaista, varsinkin mun töihin paluun jälkeen. Elämä on kurjaa, mutta pääasia on kuitenkin että sitä ruokaa on.

Meillä lapset syö samaan aikaan. Heille lämmitän mikrossa tai teen ruuan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Ei voi mitään jos sitä on saanut lahjaksi ja anopin jäämistössä on sitä ;) .

Hackmanin astioita ja ruokaluvälineitä ostan ihan siksi, että mun sukuni on ollut aikoinaan ollut "tekemässä" niitä, vaikkei ne tänä päivänä olekkaan samaa luokkaa kuin aikoinana. Ja myöskin siksi, etten pidä muunmerkkisistä ruokailuvälineistä. Siksi.
Täytyy muuten tähän väliin tunnustaa, että mulla on aterinten kanssa vähän sama juttu...
Savonia tai Citterio on ainoa oikea... :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Esteetikkona pidän kauniista Villeroyn astioista. Ikean astiat ovat vähän kuin jonkun ala-asteen oppilaan tekemiä :)
:kieh:
todennäköisesti myös ovatkin!!! :headwall:

Ostan arabiaa
-tuen suomalaista työtä, tehdas on edelleen helsingissä, Arabiassa.
-laadukasta, arjen käyttömukavuutta

miten kävi, kun ostin ikeaa:
-kahvikuppisarjaan ei löydy enää rikkoutuneen aluslautasen tilalle uutta.
-mukien reunat lohkeilevat herkästi. Samassa käytössä arabian paljon vanhempia mukeja, jotka eivät ole menneet miksikään. sattumaako... tuskin.

 

Yhteistyössä