Kertokaa mulle, miksi niiden astioiden täytyy välttämättä olla kallista Iittalaa, Villeroyta tms kun Ikeasta löytyy halvalla hieno

Mä yritän pikku hiljaa keräillä valkoista 24h-sarjaa, mutta vähän on vaikeeta, kun ovat niin hintavia tarjouksissakin. Ja jotenkin tuntuu älyttömältä käyttää arkiastioina niin kalliita astioita, varsinkin kun asuu yksin ja käyttää samaa leipälautasta ja maitolasia/teemukia about pari kolme viikkoa putkeen.. :xmas: Huuhtelen kupin toki jokaisen käyttökerran jälkeen, mutta kunnolla en jaksa sitä tiskata kuin silloin tällöin.

Arkiastioina käytän edelleen muutamia lautasia, jotka tilasin aikoinaan Hobby Hallista, kun muutin pois kotoa, sekä jotain random-lautasia, jotka ostin joskus Kodin Anttilasta, kun olivat niin pirteän värisiä. Laseina on kakkoslaadun Aino Aalto -laseja ja jotain random-laseja, joita olen ostanut milloin mistäkin. Kahvia en juo, joten kahvikuppisarjaa en edes omista. Tai no, ostinhan mä taannoin käytettyinä pieniä Teema-sarjan valkoisia kahvikuppeja ja -lautasia sekä pari kolme valkoista Teeman leipälautasta, kun halvalla sain.. Mut muuten en ole pitänyt kiirettä kahvikuppisarjan ostamisessa, koska en tee sellaisella mitään. Teekuppeina on neljä lasista kahvallista mukia, jotain random-sarjaa, sekä kokoelma mitä erilaisimpia posliinimukeja.

Aterimet on pääasiassa Hackmannin Juliaa, jota ei ole tehty enää moneen vuoteen.. Pikkulusikoita löytyy myös Savonia-sarjasta, ostin käytettyinä, kun halvalla sain. Lisäksi aterimiin kuuluu muutamat Finskiltä pöllityt Hackmannin aterimet, ajalta jolloin lennoilla oli vielä käytössä oikeat veitset, haarukat ja lusikat. :ashamed: :xmas: Aterimia tarvitsisin lisää, mutta Hackmannin sarjat on niin kalliita, etten tiedä raaskinko ostaa arkikäyttöön Hackmannia, vai pitäisikö tyytyä Ikean vähemmän tyylikkäisiin ja huonolaatuisempiin mutta huomattavasti halvempiin aterimiin.
 
mwessman
Alkuperäinen kirjoittaja Hannah86:
Olen kiinnostunut näistä mustista 8kulm astioista. Niitä ei varmaan enää myydä missään?
Juu, ei myydä muuta kuin kirppareilla. Mulla saattaa olla muutama ylimääräinen jälkiruokakulho ja ens viikolla puljaan astiastoni läpi, joten saattaa löytyä vielä lisää osia.

mirabella_wessman@hotmail.com
 

Yhteistyössä