Kertokaa miksi yh-äiti ei kelpaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Isäpuoli:
Pyydän anteeksi kaikilta jotka kirjoituksestani loukkaantuivat yhä edelleenkin sen oli tarkoitus olla vain esimerkki siitä miksi JOILLEKKIN ei neljän lapsen yh kelpaa.

Täytyy pyytää anteeksi sitä että minulla on hankalaa, vaikka omasta mielestäni ei olekkaan.

Täytyy pyytää anteeksi myös siltä "nais paraltani"jota rakastan yli kaiken ja jolle kirjoittelen rakkaus runoja ja ostan kukkia rakkauden tunnustukseksi muulloinkin kuin merkkipäivinä ja jonka kanssa pyrimme jakamaan koti työt mahdollisimman tasapuolisesti siis pyydän anteeksi että olen "lytännyt" hänet.

Täytyy pyytää anteeksi myös hänen ystävättäriltään jotka ovat hänelle sanoneet että hänellä on ihana mies josta kannattaa pitää kiinni, koska he ovat selvästikkin väärässä.

Täytyy pyytää anteeksi kaikilta KOLMELTA lapseltani että rakastan heitä tasapuolisesti.

Täytyy pyytää anteeksi että rakastan lapsia niin paljon että minun puolestani niitä voisi olla vaikka kaksikymmentä, mutta taloudellisista syistä johtuen täytyy rajoittaa lapsi lukumäärää jotta voisi tarjota jokaiselle harrastus mahdollisuuksia ja omat huoneet , täytyy siis pyytää anteeksi että tälläisena miehenä olen koskaan edes ajatellut moisen lapsimäärän tekemistä

Täytyy pyytää anteeksi myös sitä että olen koskaan harkinnut luovuttavani spermaa auttaakseni lapsettomia pariskuntia, koska olen nyt tajunnut etten voi ottaa riskiä että selvästikkin viallinen geeniperimäni siirtyisi eteenpäin.

Täytyy pyytää anteeksi myös yh siskoltani että hänellä on näin kamala veli joka häntä tarvittaessa auttaa.

Täytyy pyytää anteeksi myös sinulta joka tänne asti luettuasi ajattelet kirjoitaa että kyllä sitä nyt sitte ollaan NIIN TÄYDELLITÄ ETTÄ, koska en ole sitäkään, juon joskus viinaa ja joskus liikaa juotuani heittäydyn ilkeäksi, väsyneeenä olen kiukkuinen, joskus korotan ääntäni lapsille ja joskus jopa huudan, välillä en piittaa siisteydestä enkä jaksa auttaa vaimoani siivoamaan,joskus piereskelen ja jopa kaivan nenää ja kaiken huipuksi en muista aina laskea wc: kantta alas.

Pyydän anteeksi jo etukäteen kaikilta joita tämä(kin) kirjoitus haittasi,loukkasi,kiukutti,säälitti,ärsytti,sinulta joka ajattelit kirjoittaa että johan oli vuodatus,sinulta joka ajattelit kirjoittaa piikikkäästi itsensä säälimisestä (koska en tee sitäkään),sinulta joka ajattelit kirjoittaa jotain herneen nenään vetämisestä tai kuumana käymisestä jne jne

Pyydän anteeksi myös siltä psykiatrilta jonka puheille minun on ilmiselvästi mentävä.

Ja pyrin parhaani mukaan olemaan kirjoittamatta tälle keskustelupalstalle enään jatkossa(pyydän anteeksi myös sinulta joka ajattelit kirjoittaa että HYVÄ), mutta en lupaa mitään

;)
Huumorin kukka se kaunein kukka :LOL:
 
Olen tapaillut yksinhuoltajia, en tuomitse enkä selittele, laitanpa vain muutamia huomioita (en ole ketään lapsen vuoksi jättänyt/metsästänyt):

+Kuten edellä joku mainitsikin, ns. hengailuvaihe jää lyhyemmäksi (eli voi olla negatiivistakin, makuasioita)
- Yliherkkyys tietyille kommenteille, aina ei jaksa varoa puheitaan
+kypsyys, vastuu kasvattaa ja auttaa ymmärtämään, että elämässä on oikeasti velvoitteita, joita ei voi paeta
- Tietynlainen ylimielisyys, jos ei ole lasta, ei ole elänyt :whistle:

Huom! kokemukset piiitkältä ajanjaksolta ja eivätkä kerro yhdestä ihmisestä :snotty:
 
Mä myönnän, että jos olisin lapseton sinkku ja tutustuisin mieheen, joka kertois olevan 4 lapsen yh, niin ellei tyyppi olisi jotain aivan uskomatonta, ajattelisin luultavasti löytäväni elämänkumppanin hieman helpommallakin, kuin hyppäämällä 4 lapsen äitipuoleksi. Rajottaahan lapset tutustumista, yhteistä aikaa jne... Ei kukaan voi väittää, että tällaisessa suhtessa aikuisilla on yhtä paljon aikaa keskenään kuin ilman lapsia tai sen yhdenkahden lapsen kanssa.

Eri juttu varmastikin, jos 4 lapsen yh etsii hieman elämänkokemusta omaavaa ihmistä, jolla ei ole mahdoton kuume omiin lapsiin tai jos lapset on jo isompia tms.
 
pohjantähdenalla
Mun käsitys muuttui todenteolla tässä vähän aikaa sitten :eek: Mä kun luulin et kaikki miehet ovat sikoja,mut täältähän Suomenmaasta löyty vielä se oma ihana kulta,joka hyväksyy mun koko paketin :heart: Ajattelin aluksi etten kelpaa ku on jo itsellä kolme mukulaa,mutta niin se elämä vaan vie... ( miehen luo ) Välimatkakaan ei kuitenkaan päätä huimaa,muutaku iltaisin,kun menee yksin nukkumaan :D
 
Itse menin lapsettomana naimisiin yh:n kanssa (hänellä edellisestä liitosta poika), nyt meillä yhteinen 4-vuotias lapsi. Matkan varrella on ollut monenlaisia ongelmia (en erittele tässä niitä tarkemmin). Oikeastaan kadun valintaani (en kadu yhteistä lastamme, rakastan häntä yli kaiken!), mutta rehellisesti sanottuna jos olisin ymmärtänyt ne ongelmat jotka ovat pysyviä uusioperheessä vuodesta toiseen, olisin valinnut toisin. Jokainen tekee omat valintansa/virheensä ja vastaa niistä, niin minäkin...
 
Eihän tässä auta muuta kun naurahtaa näille jutuille. :LOL: mehän kuolemme piakkoin sukupuuttoon näiden ajatusten ohella :LOL: itse olen 2.v lapsen äiti ja isä mennyt menojaan jo ennen lapsen syntymää. Ymmärrän itsekin sinkku miehien näkökannan mutta se kertoo puhtaasti vain siitä että oli kyse 20v miehestä tai 40v mies ei ole kypsä ajattelemaan asioita. Jos miehen silmissä pyörii vain lapsettoman naisen alapää niin mikä se arvostus on silloin sitä naista kohtaan? voi älkää yh-mammat lannistuko maailmassa on paljon semmoisia miehiä jotka ovat oikeasti ihania. Jos mies rakastaa sinua hän rakastaa myös lastasi vaikka ei olisi omakaan, te äidit ja lapset olette yhtä pakkausta vaikka napanuori onkin irti. Olen itse nuori äiti ja minun avopuolisoni rakastaa kyllä lastani ihan kun omaansa. Eikä minulla ollut koskaan yh-mammana sellainen olo että parisuhde elämäni on tuhoon tuomittu loppuelämäkseni lapseni takia. Siispä yh-mammat odottavan aika on pitkä mutta se odotus kyllä lopulta palkitseen ja ruhtinaallisesti! ;)
 
Mä oon raakasti sitä mieltä, että että jokainen mies on kusipää. (sori.) Oon nähny tarpeeks, ku oma isä on täyspaska, lastenhakkaaja. Ja mun eksä (jonka kanssa 2-vee lapsi, ja toinen tulossa) on naistenpilkkaaja kusipää. Ainoot ihanat miehet on mun kaks pikku poikaa, toinen vasta masussa <3 nimim. miehiä vihaava :stick:
btw, enkä oo mikään pimee bimbo, löysäreikäinen kusipää, vaan muutaman miehen "märkä uni" :p
On mulle niitä ehotuksia kuulkaas tullu ihan parikymppisiltä "pikkupojilta" ,jotka ulkonäöltään kommeita, luonteiltaan ihania. mutta pentuja.. Ettäs sen tiedätte, te jotka epäilette, että saako yh-äidit munaa vai ei:kieh:
Niinhän tuo eksäki kehtas väittää etten koskaan sais huomiota miesrintamalta, vaan toisimpa kävi, ja niinhän tuo eksä on yrittäny hypätä mun vällyjen väliin muutamaan otteeseen, tais olla mustasukkasuutta ;) :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Olipas aika moinen ketju mutta oli pakko laittaa tänne että mulla oli eron jälkeen "yh"-äitinä (yhteishuoltajuusäitinä :D) 2 lasta eikä kovinkaan hyvä taloudellinen tilanne mutta miehiä olis lapannut ovista ja ikkunoista. Ja osa oli ihan tosimielelläkin ja olivat niin loukkaantuneita kun sanoin että kun olen just eronnu et keskityn nyt lapsiin et ei kuule mikään vakava suhde just nyt kiinnosta. Enkä tajua mitä pahaa siinä on sanoa että on hoito, voihan sitä pitää miespuolisiakin hoitoja jos tosiaan ei mitään suhdetta halua vaan ihan yksinkin viihtyy jonkin aikaa :D

et kyllä ne miehet vaikutti paljon epätoivosemmilta kuin tämä "yh". Totuus on että jos nainen on hyvännäköinen ja hyvä kroppainen, hauska, fiksu, hyvä sängyssä ja osaa kaikki temput niin ei siinä pari kakaraa yleensä menoa haittaa ;)

Ja ymmärrän sinkkunaisia ja miehiä jotka ei mihinkään uusperhekuvioihin halua sotkeutua, kun ei omia lapsiakaan kerran ole. Mutta se rakkaus on kumma juttu, se ei katso ikää eikä lasten lukumäärää vaan ihan muita asioita.
 
itselläni oli ennestään kolme lasta, en ole kaunis.. ja silti tutustuin aivan upeaan, itseäni nuorempaan lapsettomaan
mieheen. sanoin että lapsillani sitten on isä mukana elämässään ja siitä on turha kitistä. ovat nyttemmin miehet ystävystyneet, jopa käyvät yhdessä viihteellä ajan salliessa. ei meillä ainakaan ole ongelmia ollut siinä, kenen pussista lasten menoja maksetaan. nyt on yhteinen lapsi tulossa, isommat sisarukset odottavat innolla vauvaa paijattavakseen.. ja heidän isänsä lupautui tulemaan vaikka yöllä lasten kanssa, kun lähtö sairaalaan koittaa. minulle ei olisi ollut ongelma jos miehellä olisi ollut myös lapsia. tykkään lapsista kovasti, olivat omia tai ei.. uskon että tämä asia on ihmisistä kiinni, kaikki eivät halua/voi aloittaa suhdetta yh:n kanssa, jotkut voivat. olemme erilaisia ja hyvä niin
 
  • Tykkää
Reactions: miesvain
Alkuperäinen kirjoittaja Kärsimätön odottaja;25585192:
Tähänkin asiaan on helppo vastaus.
Miksi kukaan, kenellä on lapsia, etsii edes ihmistä kenellä ei niitä ole?
Miksi ei suoraan etsi sitten yh. isää/viikonloppu isää? HELPOMPAA?!
Kumpikin ymmärtää toisiansa eikä tule komplikaatioita.
Mä ainakin haaveilen miehestä joka on yh/ viikonloppu isä. :D
Ja just sen takia, että jotenkin olen ajatellut että mies jolla on itselläkin lapsia ymmärtäis paremmin millaista lasten kanssa eläminen on. :)
 
  • Tykkää
Reactions: miesvain
Alkuperäinen kirjoittaja myös yh;6750892:
:ashamed: Tajuatteko koskaan pilkatessanne yksinhuoltajia, ettei kaikki meistä ole eronneita...joukossa on myös meitä, jotka olemme kuoleman kautta menettäneet puolisomme...voisitte joskus pilkatessanne ajatella, että saattaa se kalikka osua omaan nilkkaan joskus..ja mun mielestä tuo oli törkeä väite, että yksinhuoltajat olis jotenkin päästään vialla..kertoo kyllä ihmisestä joka tollasta kirjoittaa, aika paljon...toivottavasti ei osu mun matkalle koskaan...
Siis samaa mieltä oon aivan täysin, itse jäin yksinhuoltajaksi mieheni kuoltua viime kesänä lapsemme oli tuolloin 1,5 kuukautta vanha..
kyl tosiaan ärsyttää noin suppee katseiset ihmiset :/.. Nooh. toivottavasti on olemassa sellaisia miehiä vielä jotka eivät ihan noin ajattele, koska kaikki eivät tosiaankaan saa itse valita että ovatko yksinhuoltajia.. Vaan meille joillekin se osa on vaan annettu :((
 
SPS
En minä ainakaan ikinä miettinyt sitä, onko mahdollisella kumppanilla lapsia vai ei. Tietysti jos niitä olisi ollut pikkubussillinen, niin ehkä olisi pitänyt miettiä uudestaan.

Jokainen voi kuitenkin pidättää itselleen oikeuden muuttaa mieltään. Oma kultani on vannonut, ettei a) mene ikinä naimisiin b) ota miestä jolla on lapsi/lapsia c) hanki omia lapsia

Toteutuma:
a) ollaan kihloissa jo, vihille kun ehditään
b) mulla on yksi edellisestä liitosta
c) muru on raskaana

Ja mä olen toistaiseksi yh, kun ei kullan kanssa vielä saman katon alla asuta.
 
Siinä voip käyvä niin, jotta kun kiinnyt niihin toisen lapsiin ja antaisit vaikka vasemman jalkasi niiden edestä, niin eron tullessa yh-äippä päättääkin että lapsia ei tarvi sitten enää nähdäkään ja minkäs teet, ei niihin mitään oikeuksia olekaan, kun ne ei ole omia.
 
moi olen vapaa sinkku pasi 42/180/89 ja mukava,avoin hellä tunttelinen erottinen lemppeä otan syliin kainaloon aina pusaan hieron koko vartalon en juo en polta huumorintajuinen en naista lyö iisalmessa asun lapsita pidän 0458889795
 
No itse haluan vielä omia lapsia, kun ei yhtään ole. Haluaisin että nainen olisi samanlainen. Exällä oli lapsi, meni aika lailla KAIKKI hohto seurustelun alku"huumasta" kun pikkupoika ADHD-pärinöissään ravasi kämpässä päivät ja välillä yötkin.
 

Yhteistyössä