Käytämme kestovaippoja päivällä, kertiksiä yöllä ja reissun päällä.
Parhaat vaipat meidän hoikahkolle pojalle on taskuvaipat riittävän isojen imujen kanssa. Parhaina pidän Fuzzy Bunzeja ja toisena tulevat Muksut, joiden hyvä puoli on erityisesti se, että niitä myydään Prismassa, eli ei tarvitse mennä erikseen ostamaan mistään, jos siellä käy kaupassa. Muksuista ei vain kannata ostaa imuja, koska ne ovat ihan surkean pieniä. Eli niihin omat imut sisään. Olen tehnyt taskuvaippoihin imukerrokset vanhoista froteepyyhkeistä.
Lisäksi käytämme ImseVimsen Bumby- ja Soft- kuoria itse tehtyjen sisävaippojen kanssa. Näitä siksi, että taskuvaipat ovat aika kalliita. Olen tehnyt sisävaipat kierrätysmateriaalista (vanhoista t-paidoista ja imut pyyhkeistä) ja ostanut vain kuivakerrokseksi microfleeceä. Nämä toimivat hyvin, mutta taskuvaipat ovat kyllä helpompia.
Risuja multa saa Popoliinin vaipat, niitä en ole tykännyt yhtään käyttää. Samaten Kushies aio -vaipat menivät kokeilujen jälkeen myyntiin, koska pojan pissit eivät pysyneet sisällä. Ihan ekan käyttökerran jälkeenhän ei tietysti kannata luovuttaa, koska imut vaativat aina muutamia pesuja alkaakseen imeä kunnolla.
Hankin ennen syntymää jotain vaippoja, mutta ne olivat liian isoja. Synnytyksen jälkeen tilasin S-koon Fuzzeja, poika oli 3,2 kg.
Tällä meidän systeemillä kestovaippojen käyttö on minusta ihan yhtä helppoa ja vaivatonta kuin kertiksienkin käyttö (jota sitäkin siis tehdään yhden yövaipan verran vuorokaudessa). Toki pitää pestä pyykkiä, mutta pesen vaipat aina muun pyykin kanssa 60 asteessa. Kertiksien kanssa tulevat kuitenkin nyt kiinteitä syövän pojan kanssa hajuongelmat (kakkavaipat haisee roskiksessa kun taas kestoista kakat pestään pois) ja niiden rahtaaminen kaupasta sekä roskiksien rahtaaminen.