Kerrostalo, kauhea meteli yläkerrassa!!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häiriintynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Häiriintynyt

Vieras
Argh! Ollaan asuttu tässä neljä kuukautta ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Mut jo tunnin yläkerrassa karsea meteli, äsken imuroitiinkin!!

Meillä pieni tyttö joka herännyt tästä syystä jo kolme kertaa :(

mitä voi tehdä kun kyseessä asumisoikeusasunto?!
 
Jos lapsi kerta herää meluun niin mee sanomaan naapureille että se häiritsee. Ei ne välttämättä tajua että meteli kuuluu teille niin kovana.

Jos sanominen ei auta ja meteli jatkuu niin pirauta vaikka poliisille jos tuntuu ettei loppua tuu.
 
En kyllä varmasti uskalla mennä yksin kesken yötä rimputtelemaan vieraiden ovikelloja!
Kerran vuosia sitten asunut alkoholistien naapurissa ja silloin saanut uhkailuja ja kaikkea..

Uskomatonta miten ihmiset ei yhtään ajattele omaa napaa edemmäs :(
 
Mä olen aina ollut vakaasti sitä mieltä, että jos ei kestä muiden ihmisten pitämää ääntä, niin kerrostalo ei ole sellaisten ihmisten asuinpaikka. Tosin rajansa ääntelyilläkin, mutta esim imurointi kuuluu normaalin elämisen ääniin. Varmasti olisi suotavaa, että imuroitaisiin päivällä, mutta joskus tulee pakottava tarve imuroida hiljaisuudenkin jälkeen. Tuskin kukaan haluaa jättää esim lasinsirpaleita lattialle tai kaatunutta sokeripussia.
 
Helsingissä on aika vaikea asua muualla kuin kerrostalossa...
Ei mua normaalit äänet haittaakkaan mutta jos joku yläkerrassa imuroi 15 min puolen yön aikaan niin ei se kovon normaalia ole. Jos ois vasn ollut toi vartti niin ok mutta kauhee kolina ja paiskonta koko aika :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Helsingissä on aika vaikea asua muualla kuin kerrostalossa...
Ei mua normaalit äänet haittaakkaan mutta jos joku yläkerrassa imuroi 15 min puolen yön aikaan niin ei se kovon normaalia ole. Jos ois vasn ollut toi vartti niin ok mutta kauhee kolina ja paiskonta koko aika :(

No voi helvetti. Jos et aio siellä käydä sanomassa niin ei auta kuin kestää se. Poliisit ei varmaan tule, jos ei siellä nyt sitten ala jotain tappamisen ääniä kuulumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Helsingissä on aika vaikea asua muualla kuin kerrostalossa...
Ei mua normaalit äänet haittaakkaan mutta jos joku yläkerrassa imuroi 15 min puolen yön aikaan niin ei se kovon normaalia ole. Jos ois vasn ollut toi vartti niin ok mutta kauhee kolina ja paiskonta koko aika :(

Itse sanoit, että muuta ongelmaa ei ole esiintynyt. 15 minuutin imuroinnin takia olet helisemässä? Ja kyllä se valitettavasti kuuluu normaalin elämisen ääniin, jos on esimerkiksi kaatunut pitkin lattioita jotain. Tuskin sinäkään haluaisit yön yli nukkua naapureiden takia, jos lapsesi olisi ripotellut muroja, sokeria, jauhoja tai jotain vastaavaa pitkin asuntoa?
 
[quote="juuno
No voi helvetti. Jos et aio siellä käydä sanomassa niin ei auta kuin kestää se. Poliisit ei varmaan tule, jos ei siellä nyt sitten ala jotain tappamisen ääniä kuulumaan. [/quote]

Totta!
Järjestyssäännöt on tehty rikottaviksi jos kukaan ei puutu asiaan.

Liikenteessäkin ajan aina punaisia päin jos kukaan ei satu puuttumaan asiaan (Esim. poliisit)


Jos ihminen ei osaa käyttäytyä järjestyssääntöjen mukaan, ei naapurin tarvitse siitä huomattuttaa. Tälläisen ihmisen paikka ei ole kerrostalossa, muuttakonn maaseudulle imuroimaan jos se pitää öisin tehdä.
 
Jos joutuisin yöllä imuroimaan niin tekisin sen nopeasti ja en hakkaisi imuria huonekaluihin!
Sanoin että ongelmaa ei ole aiemmin ollut mutta nyt jo 1,5h ajan karsea meteli. Toivottavasti eivät ole mitään uusia naapureita, niin että tätä on luvassa jatkuvasti tästä lähtien.

Ehkä mä huomenna vien jonkun kiltin lapun heidän postulaatikkoon ja pyydän pidempää harkintaa jatkossa... En mä nyt poliiseita ole soittamassa elleivät nyt aamu viiteen asti paukuttele. Täällä on oikeesti sellainen melutaso ettette itsekään pystyisi nukkumaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamukas:
Totta!
Järjestyssäännöt on tehty rikottaviksi jos kukaan ei puutu asiaan.

Liikenteessäkin ajan aina punaisia päin jos kukaan ei satu puuttumaan asiaan (Esim. poliisit)


Jos ihminen ei osaa käyttäytyä järjestyssääntöjen mukaan, ei naapurin tarvitse siitä huomattuttaa. Tälläisen ihmisen paikka ei ole kerrostalossa, muuttakonn maaseudulle imuroimaan jos se pitää öisin tehdä.

Ap:n mukaan muuta ongelmaa ei oo ollut kuin nyt tämä yöllinen kolina ja imurointi. Hetikö pitäisi tehdä suuret valitukset asiasta? Jos on niin, ettei uskalla käydä sanomassa asiasta niin eihän siinä ole muuta vaihtoehtoa kuin kestää se. Yksi imurointi ei varmastikaan kovin suuriin toimenpiteisiin johda... Voi helvetti että te teette näistä asioista vaikeita. Saako rappukäytävässäkään liikkua yöllä kun tulee kotiin vaikkapa baarista tai töistä tai...?
 
Jos siellä on jo puolitoista tuntia pidetty todella kovaa mekkalaa, niin käväisepä soittamassa ovikelloa, tai lähetä miehesi asialle.
Niin me ollaan tehty. Se on usein tehokkaampaa kuin kotosalla jupiseminen.
 
mie lisään nyt saman kaltaseen aiheeseen toisen kysymyksen. anteeks ap et vien sun keskustelualoituksen, mut katsotaan jos joku vastailis.

Eli mitäs kun kerrostalossa isännöitsijältä tuli kirje että hälle on valitettu siitä et mun asunnosta kuuluu JOKA yö hiljasuuden jälkeen n. puolen tunnin ajan veden laskemisen ääni? en esim tiskaa hiljasuuden jälkeen (hyvä jos muutenkaan jaksaa) ja pesukone on päällä päivällä jos on (pyykkiä tulee yksineläjällä aika heikosti). ja suihkussa en kovin usein omassa asunnossa käy kun tulee hyödynnettyä muita suihkuja kuten uimahalli etc. Eli en siis käytä hanoja hiljaisuuden aikana muuten kuin käsien pesuun vessassa käynnin jälkeen ja jos nyt harvoin janottaa ja vettä tahtoo niin silloin.

isännöitsijälle soitan heti maanantaina, mutta onko sillä mitään merkitystä siihen jos valitukset jatkuu?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Jos joutuisin yöllä imuroimaan niin tekisin sen nopeasti ja en hakkaisi imuria huonekaluihin!
Sanoin että ongelmaa ei ole aiemmin ollut mutta nyt jo 1,5h ajan karsea meteli. Toivottavasti eivät ole mitään uusia naapureita, niin että tätä on luvassa jatkuvasti tästä lähtien.

Ehkä mä huomenna vien jonkun kiltin lapun heidän postulaatikkoon ja pyydän pidempää harkintaa jatkossa... En mä nyt poliiseita ole soittamassa elleivät nyt aamu viiteen asti paukuttele. Täällä on oikeesti sellainen melutaso ettette itsekään pystyisi nukkumaan!

Mä kyllä suosittelen että meet ovelle ja sanot ihan omalla naamallasi (mä menisin jo nyt jos siellä oikeesti on sellanen melu että ipanat herää, lasten herääminen on itsellä kipukynnys lähteä valittamaan melusta).
Me ollaan saatu kilttejä lappuja naapurin mummolta, meluttiin kuulema niin kovaa. Käytiin sitten sanomassa mummolle että sori vaan ei olla meluttu ja se melu häiritsi meitäkin ja selvisi että ne olikin meidän alakerran naapurit jotka melus. Mummosta se ääni tuli meiltä vaikka tuli meidän alapuolelta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Jos joutuisin yöllä imuroimaan niin tekisin sen nopeasti ja en hakkaisi imuria huonekaluihin!
Sanoin että ongelmaa ei ole aiemmin ollut mutta nyt jo 1,5h ajan karsea meteli. Toivottavasti eivät ole mitään uusia naapureita, niin että tätä on luvassa jatkuvasti tästä lähtien.

Ehkä mä huomenna vien jonkun kiltin lapun heidän postulaatikkoon ja pyydän pidempää harkintaa jatkossa... En mä nyt poliiseita ole soittamassa elleivät nyt aamu viiteen asti paukuttele. Täällä on oikeesti sellainen melutaso ettette itsekään pystyisi nukkumaan!

No toi lappu on minusta ihan ok jos ei halua mennä suoraan sanomaan. Jotkut ihmiset ei vaan yksinkertaisesti tajua että kerrostalossa ne äänet voi kuulua tosi helposti asunnosta toiseen.

Meillä on onneksi ollut aina hyvä tuuri naapurien suhteen, elämisen ääniä suvaitaan kohtuudella. Kauhulla oon kuunnellut kavereiden juttuja kun mummot valittaa heti isännöitsijälle jos naapurissa vedetään vessa hiljaisuuden jälkeen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kauhulla oon kuunnellut kavereiden juttuja kun mummot valittaa heti isännöitsijälle jos naapurissa vedetään vessa hiljaisuuden jälkeen.

Eikä ainoastaan mummot...mun rakas ex-naapurini, saniteettipoliisi, oli noin nelikymppinen mies!
 
Alkuperäinen kirjoittaja jjanni:
mie lisään nyt saman kaltaseen aiheeseen toisen kysymyksen. anteeks ap et vien sun keskustelualoituksen, mut katsotaan jos joku vastailis.

Eli mitäs kun kerrostalossa isännöitsijältä tuli kirje että hälle on valitettu siitä et mun asunnosta kuuluu JOKA yö hiljasuuden jälkeen n. puolen tunnin ajan veden laskemisen ääni? en esim tiskaa hiljasuuden jälkeen (hyvä jos muutenkaan jaksaa) ja pesukone on päällä päivällä jos on (pyykkiä tulee yksineläjällä aika heikosti). ja suihkussa en kovin usein omassa asunnossa käy kun tulee hyödynnettyä muita suihkuja kuten uimahalli etc. Eli en siis käytä hanoja hiljaisuuden aikana muuten kuin käsien pesuun vessassa käynnin jälkeen ja jos nyt harvoin janottaa ja vettä tahtoo niin silloin.

isännöitsijälle soitan heti maanantaina, mutta onko sillä mitään merkitystä siihen jos valitukset jatkuu?

Mulla vähän vastaavanlainen tapaus oli. Selvitin asiaa itse ja kävi ilmi että asunto josta äänet kuului ei ollut mun vaan jonkun muun samassa rapussa olevasta asunnosta. Kävin sanomassa asiasta isännöitsijälle ja valituksen tehneelle naapurille. Kerrostalossahan äänet voi kiertää, eikä tarkkaa sijaintia saa selville. Naapuri pyysi anteeksi, mutta alkoi kyllä sen jälkeen tehtailemaan musta koko ajan valituksia :whistle: :o
 
Alkuperäinen kirjoittaja Häiriintynyt:
Argh! Ollaan asuttu tässä neljä kuukautta ja koskaan ei ole ollut mitään ongelmia. Mut jo tunnin yläkerrassa karsea meteli, äsken imuroitiinkin!!

Meillä pieni tyttö joka herännyt tästä syystä jo kolme kertaa :(

mitä voi tehdä kun kyseessä asumisoikeusasunto?!

Meillä vain aina vapailla alkavat jotain rakentaa, hakata, porata ettei voi nukkua aamulla. Muulloin hiljaista.
 
Olen yksin tytön kanssa, oliskin mies jonka vois lähettää!
Ja tää ei tosiaankaan ole mitään turhaa nipotusta, olen harvinaisen rento tyyppi mutta yritä tässä nyt sitten ottaa lunkisti..

Melu vaan jatkuu ja jatkuu :(
Taitaa tulla pitkä yö ja väsynyt aamu!
 

Yhteistyössä