Kerron teille tarinani (kun täällä on ollut paljon sydänsuruja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maria

Vieras
Aloin seurustella mieheni kanssa kun olin himppua vaille 16-vuotias.
Suhteemme alkuvaiheet olivat silkkaa myrskyä ja katastrofia, mutta emme silti eronneet. Taisin olla liian lapsellinen, roikuin huonossa miehessä kun luulin hänessä olevan jotain hyvääkin; en halunnut olla yksin. Pari vuotta meni on-off -säätämisellä.

Tulevat vuodet palkitsivat päätökseni: miehessä todella oli paljon hyviä piirteitä! Hän muuttui, oppi kunnioittamaan minua. Alusta asti on rakastanut, mutta ilman molemminpuolista kunnioitusta suhteesta ei voi tulla mitään. Mies oli kunnollinen ja ihana, kunnes 5 seurusteluvuoden jälkeen päätti tehdä temput: ilmoitti kaverilleni, että on ollut häneen pitkänkin aikaa ihastunut.

Erosimme. Luulin, että lopullisesti. Tuo oli viimeinen pisara!
8kk:n kuluttua ikävöin miestä edelleen. Rakastin häntä, enkä nauttinut muista miehistä pätkääkään. En kyennyt suhteeseen kenenkään muun kanssa. En ollut onnellinen ilman häntä. Yksin osasin jo olla, en pelännyt, mutta kaipasin niin kovasti.

Uskoin, kun mies katui ja sanoi rakastavansa vain minua. Uskoin, kun mies tahtoi jakaa elämänsä kanssani ja aikuistua.

Nyt, 46-vuotiaana, elän toimivassa avioliitossa, josta ei luottamusta ja rakkautta puutu. Pystyn seisomaan omilla jaloillani, enkä vain roiku miehessä - 8kk:n ero sai minut itsenäistymään. Mies on muuttunut, ottanut todella opikseen, arvostaa ja kunnioittaa. Menimme siis naimisiin, saimme 4 kaunista lasta. Kaikkien vaikeuksien, nöyryytysten ja pahan olon jälkeen elämä rakentui vahvemmista paloista ja yhteisestä tahdosta paremmaksi kuin koskaan.

Joskus anteeksiantaminen ja yrittäminen kannattaa. Kyllä sen sydän kertoo. Ei se ole aina itsensä alentamista tai noloa. Itse olen onnellinen, ja tiedän, että vaikeudet todella vahvistivat niin suhdettamme kuin meitä itseämmekin ihmisinä.

Kiitos kun jaoit tarinasi! Oli varsin rohkaisevaa kuulla, että vaikeuksista voi päästä yli. Meillä olemme nyt mieheni kanssa pyrkimässä yli parin kuukauden vaikeasta ajasta, saa nähdä vielä on turhan aikaista sanoa miten käy. Tuo antoi kyllä hieman uskoa....

Pitkään suhteeseen ja elämään yleensäkin mahtuu kaikenlaista.
Joskus yrittäminen on kaiken arvoista, joskus voi käydä huonomminkin.

Hienoa, että sinä et ole katkeroitunut. :flower:

Toivottavasti itsekin saan oman suhteeni kuntoon...

Joskus täytyy vain olla kärsivällinen. Kannattaa todella opetella olemaan myös yksikseen, ettei ainakaan tavasta ja tottumuksesta roiku toisessa. Silloin voi se elämänsä onni mennä sivu suun. Kellään ei ole elämässä aina helppoa, eikä varsinkaan parisuhteessa! Toki löytyy sellaisiakin miehiä, jotka eivät missään vaiheessa satuta toista.

Toista ei voi muuttaa, mutta ihminen kyllä voi muuttua jos itse niin haluaa!

Joskus aikuistuminen vaatii aikansa ja veronsa. Helpolla ei todellakaan selviä. On itse joustettava ja kestettävä, mutta myös ajatella omaakin hyvinvointia - kaikkea EI TARVITSE sietää! Erilleen muuttaminen, aikalisä, auttaa usein. Silloin voi rauhassa miettiä mitä elämältänsä haluaa, opetella seisomaan omilla jaloillaan, miettiä onko mies todella kaiken arvoinen. :)

kerron myös tarinani.Ollaan oltu miehen kanssa 8v yhessä.3 ihanaa lasta ja neljättä ootan.meillä on koko ajan ollut selvät suunitelmat mitä halutaan,mutta viikko sitten mies ilmoitti ettei rakasta mua enää ja ei jaksa tätä perhe elämää.Soittelee ja käy välillä lapsia kattomassa.meillä on oikein hyvät välit,mutta kaipaan häntä koko ajan.Toivon että tää erossa oleminen sais hänet rakastumaan muhun.Olen valmis tekemään mitä vaan.

Yhteistyössä