Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moi!
taalla lontoossa jannitellaan..koneessa ei oo aakkosia joten on vaha tallasta taa kieli, heh ..tehdakko testi vaiko eiko..kp 36/34 hurjat kaksi paivaa myohassa. edelleen ajoittaista pahaa oloa havaittavissa, mutta ei juuri muita oireita, paitsi oisin pitaa kayda vessas.
jaksaiskohan oottaa ma asti ja tekisi testin vasta kotona. kuitenkin nytte on vasta kaksi paivaa myohassa. Aika skeptinen oon...

hihii, ei voinu olla testaamatta ja aivan tosi haalee haamu! ei uskalla viela hihkuttaa, mutta toivon et jos vahvistuisi tassa viikon mittaan. Jospa testaisi vaikka pe uudelleen, ellei oo tapahtunut mitaan ikavaa...jos nyt sinne asti kykenee ootteleen.

Onnea Hipsu!!! Ihanaa...:)

Täällä on raskaus edennyt hyvin. Viikkoja on kasassa 10+3. Ensimmäinen neuvola on ensi viikolla ja siellä tehdään ultra. Kyselisin sellaista, että eikös keskenmenon riski ole nyt minulla aika pieni, koska kahdesti on ultrattu ja kaikki on ollut hyvin ja viikkoja on jo ihan kivasti?? Yritän välttää näitten juttujen miettimistä, mutta aika mahdotonta on.

Ihanasti sulla jo viikkoja, gia! Viikolta 10 km;n riskiprosentti on enään 4 ja viikolta 14 prosentti on 1. (Tekayn sivuilta) Ja sulla kun on ultrassakin jo todettu että kaikki on ok, niin ehkä voisit potkaista sen pelkopeikkoa mäkeen! Uskon kyllä että on tosi vaikeeta olla miettimäti ja pelkäämäti, mutta hyvältähän sulla kaikki vaikuttaa! :)

Hipsu, odotuspuolella on ex-kermit jos et sitä vielä löytänyt.

(.) Piinaviikkoa täällä edellään..

tarttis apua..osaisko joku kertoo et mikähän mättää mulla oli km rv6 63 päivää sitten...eli jo 8 ja puol vkoa...tätiä ei vaan näy...testasin aamulla negan...nyt vaan on vkon tai no 9päivää mahaa nippaillu ja vähän repässykin välillä...eilen oli eka päivä kun rinnat aristi..nii mulla toi km oli spontaani ja siitä 5vrk ni kohtu oli tyhä ja siisti ja 10pvä ni hcg oli enää 60,,,,ihmetyttää et mihin ne menkat on jääny...ja nää oireet..oliskohan ees mahollista enää et mun ovis olis ollu vasta puol toista vkoa sitten...tää epätietoisuus on kamalaa--
tulis ees ne menkat...väsyttääkin ihan hirveesti..inhottaa koko ajan ravata vessa ku valkkaria lorahtelee mut punasta väriä ei vaan näy naama täynnä finnejä ja kohdunnipukkakin on kyllä kova eli tuskin menkkoja ihan heti tulossakaan...auttakee...

Heips vaan kaikille! Siitä onkin aikaa, kun olen tällä puolella pistäytynyt. Jos TI käy täällä viellä lueskelemassa, niin haluaisin lähettää sinulle paljon lämpöisiä ajatuksia ja jaksamisia. On kyllä niin väärin, että olette joutuneet taas pettymään ;(

Hipsulle toivotan puolestani paljon ONNEA ja tervetuloa kirjoittelemaan ex-kermitteihin! Giallekin onnitteluja hyvistä ultrakuulumisista ja todella uskotaan, että kaikki menee nyt hyvin loppuun asti. Minulla oli tosi vaikeaa aikaa aina siihen asti, kunnes aloin tuntea liikkeet (vaikka siis itsekin olin käynyt monta kertaa jo ultrassa). Ei sille pelolle vaan mitään voi. Minullakin, kun on takana keskeytynyt keskenmeno eli sikiö oli kuollut jo monta viikkoa aiemmin, mutta keskenmeno vaan ei ollut alkanut, niin pelko siitä, että näin kävisi uudestaan, oli kova.

Tipitiitä en osaa suoranaisesti neuvoa, mutta sen tiedän täällä pitkään kirjoitelleena, että toisilla on kestänyt hyvinkin kauan ennen kuin menkat ovat alkaneet. Sen täällä on kyllä huomannu, että on todella yksilöllistä, miten oma kroppa palautuu keskenmenosta. Itselleni tehtiin kaavinta ja ekat menkat tulivat 4 viikon päästä. Jälitarkastuksessa minun gyneni kyllä sanoi, että joillakin voi kestää sen 8-10 viikkoa, ennen kuin tulevat ekan kerran. Ja vaikka siis ekat menkat tulivatkin minulla ihan normiajassa, niin sen jälkeen kierto meni ihan sekaisin ja sitten paria seuraavia menkkoja sainkin odotella melkein 50 päivää. Tai enhän minä niitä todellakaan odottanut, kun mielummin olisin tullut pian uudestaan raskaaksi, mutta kroppani oli vaan toista mieltä...

Tiuhti mikä sinulla on tilanne? Olisi kiva kuulla, miten teidän hoidoissa kävi.

Tuuli ex-kermiteistä

Heissan vaan kaikki! Ja onnea kaikille plussanneille!!!! : )
Pakko purkaa ajatuksia jonnekin... Elikäs, viimein ne menkat alkoi, sunnuntaina.. Ehdin jo mietiskelläkin missä ne viipyy, kun keskenmenosta jo aikaa.
Sitä tässä ihmetellyt, että olenko ainut jolla näköjään hormoonit ( tai niitä syytän : ) ) tekee ajatukset " hulluiksi"? Jotenkin vaan mieli tosi herkillä ja sitä keskenmenoa taas tullut mietittyä. Lähinnä sitä, että millä viikolla olisin ja kuinka kauan ois vielä laskettuunaikaan aikaa... Itkettämään ihan kävi sunnuntai iltana, eikä miehestä taaskaan mitään tukea. Älä nyt itke moista, oli hänen lohdutuksensa... Jotenkin vaan noi menkkojen alkaminen vaikutti asiaan negatiivisessa merkityksessä.
Mietin jo ettei ikinä saada toista vauvaa jne. Mutta onhan meillä tuo yksi entuudestaan, joten ei kai kaikki voi yht´äkkiä niin vaan muuttuakaan. Eihän se yksi keskenmeno vielä estä sitä, etteikö voisi vielä joskus lapsia saada...
Mutta ajatuset on välillä mitä on, niille minkään mahda! ; )
Tuo ukkokin ottaa päähän, tosin ihan eriasiasta saatiin tänään riita aikaiseksi. Mutta se siitä purkauksesta!!! Ehkä tää elämä taasen voittaa, joku päivä???!!!!

Henskuliina, usko pois kyllä se elämä vielä voittaa. On ihan normaalia, että sitä keskenmenoa tulee vielä mietittyä ja mieli on välillä herkkänä. Pikku hiljaa se alkaa helpottamaan, kun aika kuluu. Näin on käynyt meille kaikille. Jokainen kokee keskenmenon omalla tavallansa ja jokaisen toipuminen vaatii sen oman aikansa. Kyllä minäkin mietin keskenmenoa vielä usean kuukauden jälkeenkin, kun tuli se aika, jolloin äitiysloman olisi pitänyt alkaa ja sitten vielä, kun olisi ollut laskettu aika. Ja kyllä me tuolla ex-kermiteissä vieläkin välillä "puhutaan" niistä meidän keskenmenoista, vaikka monella niistä tapahtumista on jo yli vuosi.

Tuuli

Hieno homma Henskuliina, että menkat alkoi... Mulla ainakin kk-kierto heitteli km:n jälkeen tosi paljon kaikkea 23-33 väliltä... Sitten muutamat menkat alkoivat tuhruilla, joita mulla ei oo ollu ikinä ennen... Melkein vuosi meni km:sta ennen kuin raskauduin uudelleen... Tai km oli lokakuun lopussa ja plussatestin tein elokuussa...Vuosi sitten oli melko surkea mieliala... itkeskelin melkein joka ilta... Mutta pakko oli yrittää eteenpäin... Tää ketju oli tosi tärkeä, kiitos vielä Tuulille ja muille joitten kanssa vuosi on rupateltu! Mä en kerennyt Kelan sivuilta katella äitiysloman ajankohdan alkamisen ajankohtaa... mutta raskausviikot oli merkitty isoilla numeroilla... Onneksi sain ottaa uuden kalenterin jo joulukuun alusta käyttöön... Kesällä oli muutamia hankalia ajanjaksoja la:n aikoihin ja muutama viikko sen jälkeen...

Usko pois, aika parantaa... toi äskeinen oli kyllä aika sekava selostus, mutta toivottavasti auttaa sinua..

Papu75 olen yrittänyt sitä pelkoa häätää jo jonkun aikaa.. Ei niin helppoa:) Kait sitä yrittää jotenkin suojella omia tunteitaan, ettei sitten tippuisi liian korkealta alas jos jotain sattuisi. Mutta jokainen päivä on pieni voitto ja ollaan aina pidemmällä.

Tuuli minulla keskenmenot oli spontaaneja, joten tavallaan tietää sen että jos vuotoja ei ole niin kaikki on todennäköisesti ok. Voin vain kuvitella miten piinaavaa odotusaika on sulle ollut..

Henskuliina, mulla ainakin keskenmenojen jälkeen hormoonit oli täysin sekaisin ja siihen kun vielä lisättiin suru ja pelko.. Surun käsittely tahtoo olla sellaista, että on niitä hyviä ja huonoja päiviä. Jonkin ajan päästä ei suhtaudu enää niin tunteikkaasti ja päähän alkaa mahtumaan muitakin asioita:) Kyllä mäkin välillä mietin että missä vaiheessa keskenmennyt raskaus olisi nyt. Olen omalla kohdalla havainnut, että mulle paras vaihtoehto on olla miettimättä. Ja muista että jos itkettää niin itke. Voimia!

Hipsu mun on nyt pakko suositella sulle että kannattaa ostaa sinkkiä ja foolihappoa! Maksaa yhteensä n.12e joten ei ole kovin hintava kokeilu. Jotenkin molemmat aineet vaikuttavat sikiön terveyteen. Tarkemmin en oikein osaa selittää mutta googlella varmaan löytyy jotain :)

Nyt nukkumaan..

moikka vaan muutkin kermitit!

ajattelin tulla mukaan vertaisiin. meillä on yksi poika 1v9kk ja takana myös yksi keskenmeno joka tapahtui (tehtiin kaavinta) 12+0 päivillä viime syyskuussa. Kaksoset olivat jääneet 7+ viikoille kasvussa. Jälkitarkastuksen jälkeen sanottiin, että vielä 2kk pitäisi pitää hiljaiseloa uudessa yrityksessä, mutta nyt tuokin 2kk tauko alkaa olla ohi ja ovisaikakin ilmeisesti lähipäivinä. Siispä haaveissa vauva!

Kaavinnan jälkeen ajattelin, että saa mennä ainakin useampi vuosi, mutta nopeasti se kurjuus näköjään unohtuu.

Onnea vaan kaikille yrittäjille! Ja pahoittelut kaikille enkelivauvan saaneille.

t.Sanni

pelotinkohan kaikki aktiivikirjoittelijat pois...?

Noh, jatkan yksinpuheluani hiukan. Päätettiin mennä yrityksessä niin pitkälle, että ajateltiin ostaa ovulaatiotikkujakin. Paikallisessa prismassa olivat loppuneet ja apteekissa oli 5 tikun pakkaus reilu 20 euroa! melko kallista! muistelen jostakin lukeneeni, että niitä voisi tilata halvemmalla jostain netistä. Tietäsikö joku osoitteen?

Ja olisiko jollakin kokemuksia jakaa tuosta ovulaation bongaamisesta?

Sanni-77 et varmasti pelotellut:) Täällä vaan on välillä hiljaisempaa. Itse en ole ovistestejä koskaan ostanut, mutta goolella löysin tällaisen sivuston:

http://www.verkkoapteekki.fi/product_info.php/cPath/36/products_id/1446

Onnea yritykseen!!