Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Meidän plussakierrossa oli sen verran erilaista toimintaa aikaisempiin kiertoihin verrattuna että nyt jumpattiin menkkojen jälkeen ekan kerran vasta sitte ku ovistikku antoi luvan. Eli kun tuli vahva viiva. Vahvan viivan tultua romantisoitiin varmaan sitte muutaman päivän ajan joka ilta. Eli meillä tehos panttaustekniikka!

Katzu, en määkään viimeksi huomannu mitenkään sen kummallisempia vahvoja limoja vaikka ovistikkuun tuliki vahva viiva. Ennemminki limat oli aikasemmin.

Kiitos Tuulille tsempityksistä! Tehtiinkö sulle Tuuli mitään tutkimuksia että mistä keskenmenot voisivat johtua?

Angsteri, onko tuo verta ohentava lääkitys sellainen jota piikitetään? Hitto kun mun omalääkäri on lomilla..

Plussa onnea kaikille!!!

Hyvä Meelis että olet nyt fyysisesti kunnossa. Mulla oli kanssa ekan keskenmenon jälkeen sellainen olo että en halunnut raskautua uudelleen, koska km oli niin rankka kokemus. Puoli vuotta meni ja vauvakuume nousi pintaan:) Voimia!!!

Mukavaa Angsteri, että koet saavasi apua meidän kirjoituksista. Aluksi en bongannut ovista kunnolla (minulla oli siinä pari yli 40 päivän kiertoa, enkä tiedä oliko ovista silloin ollenkaan), mutta vähitellen sitten opin tarkkailemalla limoja ja tikuttamalla ahkerasti. Viimeisissä kierroissa ei tarvinnut sitten tikuttaa enää kuin kerran :) Me kyllä yritettiin oviksen aikoihin joka päivä ja jos oltiin oikein innokkaita niin joskus jopa aamulla ja illalla. Mutta mutta täällä on nähty tapauksia, että plussa on pärähtänyt yhdestä ainoasta kerrasta juuri oviksen aikoihin. Itse olen vähän sitä mieltä, ettei se kertojen määrä vaan juuri se oikea ajoitus...

Tuuli

Gialle vielä, että sekotatkohan minut johonkin toiseen vai ilmaisinko itseäni jotenkin huonosti ;) minulla ollut siis yksi keskenmeno. Tiedän, että Jazzilla ainakin on tutkittu keskenmenojen syytä ja hän on siitä täällä kirjoittanutkin.

Tuuli

Juu ei :) Eka plussa meni kesken, mutta tämä toinen plussa keikkuu onneksi hanakasti kyydissä. Nyt olen juuri puolivälissä tätä toista raskauttani.

Tuuli

Gia, mä piikitän, mutta uskon, että esim. ne hieman vertaohentavat asperiinit tai primaspanit etenkin voisi jonkin verran auttaa. Eli niitä primaspaneja mä sinuna lääkäriltä pyytäisin tai mitä sitten määräävätkään. (varmista kuitenkin vielä lääkäriltä, että ne sopii, kun on raskaana). Jotain kannattaisi ottaa, kun on 2 km takana ja hemoglobiini noin korkea. Monet syö primaspaneja päivittäin joka tapauksessa.

Täytyy angsteri kokeilla tuota. Yhtäkään keskenmenoa en haluaisi todellakaan enää kokea.. Tulis vaan se lääkäri sieltä lomiltaan. Tilasin tänään netistä raskaustestejä, kun ei ole menkat vieläkään alkaneet. Tiistaina pääsen sit testaamaan.. Toisaalta parempi etten pääse testailemaan aikaisemmin. Voisi näyttää negaa vielä tässä vaiheessa.

Kannattaa, koska tää geenivirhe on aika yleinen ,mutta sitä tutkitaan vain harvoin. Se saattaa aiheuttaa km ja muutenkin veritulppia. Kaikki kenellä se on todettu, joutuvat piikittämään raskauden ajan.

Toivotaan, että olet plussannut!!!

En tiedä oikein toivonko plussaa vai en. Siinä mielessä että kun keskenmenon jälkeen ei ole ollut yksiäkään menkkoja välissä ja lekuri sanoi että yksi kierto kannattaa odottaa ennenkuin yrittää uudelleen. Vaikka tiedän kyllä tapauksia joissa lääkäri on antanut luvan yrittämiseen heti.

Huomenna pitäisi tulla testit postissa. Netistä kun tilasin. Pikku vinkkinä kaikille että netistä saa todella halvalla. Muistaakseni oli viisi testiä viidellä eurolla.

Onko kaikki lähteneet jonnekkin muualle kirjoittelemaan? On niin hiljaista ollut:(

Iltaa,

mulla ei oo ollut kummempaa kerrottavaa, siksi hiljaiselo Gia ;) Odottelen edelleen hoitojen alkua Naikkarilla, viimestään lokakuus pitäs alkaa tapahtumaan.. Odottavan aika on tooodella piiitkä...

Pidän Gia peukkuja sun puolesta, tulethan kertoilemaan kuinka kävi, heti kun olet testaillut.

Tsemppiä myös Angsterille vaiheisiisi, samoin kaikille muille taustailijoille terkut ja vilkutukset..

Tiuhti

Gialle peukut! Raskaus tulee, jos on tullakseen. Tai sitten myöhemmin. Ei stressiä!

Kävin tänään km:n jälkitarkastuksessa. Kaikki vissiin ihan ok. Jos ei menkkoja kuulu 5-6 vkn päästä km:sta, niin pitää tehdä raskaustesti, että jos hcg on vielä sen verrran korkealla.. Naama kyllä kukkii, että jotain hormonia ainakin on... :( Me(kin) saatiin lupa aloittaa yritys heti! :) Huh. Pari kertaa onkin jo oltu ilman mitään ehkäisyjä. Mä en ois jaksanutkaan niitä kortsuja... Ois jäänyt varmaan selibaatille siksi aikaa kunnes menkat taas tulee.

Henkisesti oli raskas päivä tänään. Olin aika allapäin. Yritin piristää itseäni shoppailemalla kaupungilla ja välillä onnistuinkin siinä. Nyt pitää kyllä lähteä nukkumaan.

Sanna m: mä löysin kirjastosta sen Meidän perhe lehden ja lukaisin teidän tarinanne sieltä. Otan osaa. Rankka juttu. :( Mitään tämä mun km teidän kokemuksiin verrattuna -vaikka asioita ei voikaan eikä pidäkään verrata keskenään, jokainen kokee varmasti oman asiansa omalla tavallaan. Mutta surullista luettavaa oli :´( Tuli ihan kyynel silmään. Onnea ja kaikkea hyvää teille jatkossa!

Huomenta!

No negaa se testi näyttää. Ja hyvä niin koska tarvitsen aikaa toipumiseen ennen uutta yritystä. Alkais nyt vaan ne menkat...

Mihinkäs hoitoihin olet Tiuhti menossa?

Jaksamisia Palleroiselle! Toivottavasti plussaat pian!

Iltaa kaikille,

Pahoittelut Gia negasta. Mutta toisaalta on hyvä, että saat rauhassa toipua keskenmenosta.. Kysyit myös mihin hoitoihin olen menossa. Vuosi sitten sikiön kromosomipoikkeavuuden vuoksi keskeytetyn raskauden jälkeen tutkimuksissa selvisi, että mulla on perimässä tällainen kromosomimuutos, joka voi periytyä lapsille haitallisessa muodossa, ts. aiheuttaa vakavia kehitysvammoja. Tämän löydöksen vuoksi jonotamme nyt lapsettomuushoitoihin ja alkiodiagnostiikkaan, joiden avulla mahdollisesti voidaan löytää ns. terveet alkiot sairaista. Vaikka raskaus meillä lähtee käyntiin normaalisti, niin emme halua enää yrittää luomusti. Emme halua enää joutua raskaan keskeytyspäätöksen eteen.

Palleroiselle jaksamisia ja tsemppiä. Hyvä, että kaikki oli kunnossa jälkitarkastuksessa!

Illanjatkoja kaikille,
toivottaa Tiuhti

Palleroinen... Kiitos. On "mukava" että juttumme herättää keskustelua, Liikuttaa todella myös itseä kun lukee sieltä täältä miten tarinamme on ihmisiä koskettanut...
Ja kun noita tapahtuu... Joka ikinen viikko sivuillemme liittyy yksi tai useampi äiti jolle on sama käynyt. Koskaan ei tiedä kehen osuu... valitettavasti, tämä kun ei katso ikää, pituutta, painoa, ulkonäköä, monesko on: esikoinen vai keskimmäinen vai kuopus, tai mitään muutakaan.
Päivänjatkot!

Tiuhti, eipä tota negaa tarvitse pahoitella. Paljon parempi näin. On se vaan parempi pohja raskaudelle kun itse on henkisesti kunnossa ja varmasti valmis uuteen yritykseen. Mietin sitä että pitäisikö jossain vaiheessa ottaa lääkäriin yhteyttä jos kuukautiset eivät ala? Onnea hoitoihin! Ja olen todella pahoillani menetyksestänne.

Gialle vastailen ex-kermittinä...
mulla kesti yli 7vk ennen kuin menkat alko km:n jälkeen, eli piiiiitkääään jouduin odottelemaan.

hirmuisesti plussaonnea KAIKILLE!!!!

T. ex-kermit kapris

Minä sain erittäin epämielyttävän synttärivieraan,täti päätti jo eilen kurvata paikalle ettei vaan missaisi synttäreitäni!Onhan se kiva että muistetaan mutta juuri hän olisi voinut kunnioittaa ikääntymistäni poissaolollaan...kolmenkympin raja lähestyy eikä lasta vaan kuulu.Ajattelin rohkaistua näiden menkkojen jälkeen ja varata lekurille ajan jos kirjoittaisi lähetteen gynelle.Toivotaan että syystuulet tuovat mukanaan repullisen plussia!!

Perjantaita, jee!

Hentulille synttärionnittelut! Höh, että se täti tuli pilaamaan sun synttärit. Laita se pihalla, kun et enää jaksa sitä ja lähetä tännepäin, tänne se ois kerrankin toivottu ;)

Gia, hyvä homma, että täti saapui sinnekin. Pääsette sitten uuden yrityksen alkuun, jos siis siltä tuntuu..

Aurinkoista ja ihanaista viikonloppua kaikille,
toivoo mökille suuntaava Tiuhti

Status
Viestiketju on suljettu.