Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Gia, mulla tyhjeni ilman mitään lääkkeitä tai kaavintaa ja mekat tuli 4 vk vuodon alettua eli km oli kuin tavalliset menkat. Nyt toisessa kierrossa kaikki jo suht normaalia.

Palleroiselle voimia!! Kyllä ihmiset on itsekkäitä!

Ulkopuolisen kommentti gialle. Eli se päivä kun km-vuoto alkaa (joko lääkkeillä tai itsestään) tai kaavinta tehdään on uuden kierron 1. päivä.

No mulla on nyt 4vk ja 1pvä siitä kun vuoto alkoi. Että hieman myöhässä on. Raskaana en ainakaan ole, koska ehkäisyä ollaan käytetty. Kaippa se kierto on vaan hieman sekaisin.

Kiitos Sonialle ja Palleroiselle lohduttavista sanoista. Tarvitsin niitä kovasti!

Tulipa tänään tyhmä lausahdus anopilta. -Teidän vauvasta olisi voinut tulla vaalea tukkainen kun äidilläsi on vaaleat hiukset. Tuntui tosi tylyltä. En halua kuulla mitään teidän vauvasta olisi voinut tulla sitä ja tätä. Ottaa oikein päähän... Onneksi huomenna on psykologille aika :D

Palleroinen, ihmiset ei vaan millään tunnu ymmärtävän, että mitä keskenmenon kokeminen todellisuudessa on! En voi käsittää miten siskosi voi ajatella noin. Tosin osa ihmisistä on sellaisia joilla maailma pyörii lähinnä oman navan ympärillä. Lohtuhali sinne!

Jaksamista teille jokaiselle. Itse menetin pikkuiseni viikolla 14, hän oli kuollut pari päivää aiemmin. Keskeytynyt keskenmeno hoidettiin lääkkeillä ja pieni lapsenalku oli niin suloinen, pienine käsineen ja jalkoineen, pieni ihminen. Hyvästelin hänet ja surin kovasti. Nyt 5kk tapahtumasta en oikeastaan sure enää, en salli itseni jäädä suruun makaamaan, nyt on katsottava eteenpäin. En osaa kyllä enää kaivatakan pientä, asia tuntuu jo kaukaiselta. Uutta raskautta ei kuulu mutta meillä on yksi lapsi ja se auttaa surussa.

Suuri lämmin halaus teille, olen käynyt joskus lukemassa kirjoituksianne.

t.eräs Km:n kokenut.

Huomasin tuossa kun luin ketjua, että olin Gialle vastannu kahdesti samaan kysymykseen... No, kertaus on opintojen äiti :D

Inhottavasti oli sun anoppi sanonu :( Joskus itellä alkanu ajatus harhaileen tuohon suuntaan, et minkä näkönen vauva olis ollu. Sillon pitää vaan ajatella jotain muuta, helpompi kestää asia kun ei ajattele tollasia.

Tänään meni viimenen Terolut, saa nähä millon vuoto alkaa tässä kierrossa. Viime kierto oli eka teroja, sillon ei ainakaan toiminu kuten pitäis. Tän jälkeen ajattelin vielä yhden kierron kokeilla, ellei tulosta sittenkään, niin taidan siirtyä kokeilemaan jotain muuta.

Onko teillä keskenmenon saaneilla lupa yrittää heti uudestaan eka menkkojen jälkeen?
Muistan kyllä kuin pitkältä aika tuntu kun niitä ensimmäisiä odotti, että pääsis edes yrittämään. Onneksi ei sillon tienny, että tulee lisää ongelmia.

Meille sanottiin että voi alkaa yrittään heti toista... jesh... eikä yrityksen vähyyttä voi moittia... Meni monen monta kiertoa ilman tärppiä... Kierrotkin olivat 25-32 välillä... Tilasin ovis- ja raskaustestejä... Muutaman kierron tikutin ja opin tuntemaan sen oviksen ja kun kierrot venyivät niin tuli ne raskaustestitkin käytettyä... Viimeisimpään sitten tuli ne kaksi viivaa...

Senora, kauan sulla meni ennenkuin raskauduit km:n jälkeen uudestaan? mulla oli km kesäkuussa ja nyt oli toinen yritys sen jälkeen. Toimin samallalailla eli o ja r-testejä on tullut tilattua. Viimeksi tärppäsi ensimmäisellä yrityksellä, mutta nyt on mennyt jo kaksi kiertoa (o-testillä tikutin molemmilla kerroilla) ja yritys on ollut hurjaa. Nyt jo meinaa usko loppua....

Meille sanottiin että saa alkaa yrittämään seuraavien kuukautisten jälkeen.

Että helpotti kun kävin tänään psykologilla pölisemässä. Sai taas vähäksi aikaa ainakin paremman fiiliksen. Mulla tulee perjantai olemaan kamala päivä. Silloin olisi ollut ensimmäisen keskenmenneen lapsukaisen laskettuaika. Sovittiin miehen kanssa että ostetaan valkoinen ruusu ja käydään heittämässä se sellaselta tosi kauniilta sillalta alas.. Hitto tuli tippa linssiin jo tästä kertomisesta. Tää on hankalaa käydä näitä molempia keskenmenoja samaan aikaan läpi... Tulipa vuodatus!

Onnea raskautumisen yritykseen kaikille!

Voimahaleja jokaiselle keskenmenon kokeneelle. Itsekin pikku hiljaa toipuilen. Viime perjantaina sain vihdoin loppuun myös antibiottikuurit, jotka määrättiin km:stä seuranneen kohtutulehduksen hoitoon. Edelleen vähän "pelko persiissä", että mitähän vielä tapahtuu, kun oli aika pitkä prosessi tämä. Meni kolme viikkoa keskenmenoa ihan fyysisestikin sairastaessa. Henkiset kivut tuli oikeestaan vasta fyysisten jälkeen pahempana. Tällä hetkellä pelottaa vähän kaikki..aattelin lykätä vaavihaaveita parilla vuodella, kun on henkisesti muutenkin niin raskasta.. Tosin oon jo 28 vuotta, että onkohan iän puolesta viisasta. Sellainen olo on vaan nyt, että haluan keskittyä välillä johonkin muuhun.

Angsterille: km oli loka-marraskuun vaihteessa. Mulla kans tuli ekat menkat 4vk km-vuodon alkamisesta... Oli sitte kaikenmoista häiriötä, menkat alkoi tuhrustamalla, jota mulla ei oo ollu ikinä. Kokeilin kaikki greippimehu- ja disperiinikuurit. Nyt sitten jätin oviksen tikuttelemisen loman ajaksi ja kai yksi stressitekijä oli vähempänä kun ne kaksi viivaa tuli siihen r-testiin. Toki koko ajan on pelko pers...ä

Senora, eli ymmärränkö oikein, että teillä meni n.8kk ennen kuin raskauduit uudelleen? Kauanko yrititte ensimmäistä? Meillä tärppäsi heti ensimmäillä, mutta se tosiaan meni kesken kesäkuussa ja nyt on takana kaksi yritystä ja stressiä riittää.

Gialle ja Meelikselle myös kovasti jaksamista! Minä odotan kauhulla helmikuun 22 päivää. Silloin meidän pienokaisen olisi pitänyt syntyä.

No sitä ensimmäitä ... jaa.. oli vähän sellaista tjottailua (Tjot: tulee jos on tullakseen)... En mitenkään seurannu kiertoa, tikutellu ovista ... muutenkin s-elämä oli vähä laiskanpuoleista... Vasta km:n jälkeen kuulin ovistikuista tältä palstalta... Oon kai eläny vähä pullossa aikaisemmin... Ja oikeastaan vasta km:n jälkeen tuli paha vauvakuume... :) Muutaman kierron tikutin ovista ja kaikilla kerroilla sitä lh-huippua ei tullut...
Angsteri: kuulostaa kyllä hyvältä että raskaudut helposti.. 2 kiertoa ei kyllä km:n jälkeen ole vielä kovin paljon. ehkäpä kehosi ei ole vielä valmis uuteen raskauteen...

voimia kaikille! ja ++++++++++-tuulia!

päivitystä

Anu, 29v. Pohjanmaa, 5v. tyttö. yrit. 05/03, km 01/02 ja 11/05
Betty. 29 v, km 2/06, syksy/06
Hipsu 30v, espoo, poika 04/06, km 03/07
Katzu. km 12/06
Maresa 27v, Keski-Pohjanmaa, tm 2/07
miima84, 22v poika 05/06,km12/06
neitonen25, km 12/06
Papu 31v, Häme, poika-94, poika-00, tyttö-04, km-09/06
peetu. tyttö -01, poika -02, km 12/06. Riihimäki
sanna m, 33v, tyttö 6/2000 ja poika 7/2003 ja enkelipoika 36rvkoa 11/2006
senora, 41v, Pohjois-Pohjanmaa, km 10/06
Tatti 31v. Pohjanmaa, yritystä -98, km 4/ 03, 6/04, 9/04 ja 5/06
Tiuhti 30v, Turku, km 10/05, Enkelipoika 08/06
Tl, 27v, Pohjanmaa, esikko-02, km 06/05, enkelipoika 05/06, km 10/06, km 01/07 ja 05/07
Sonia, 35v, Pohjois-Pohjanmaa, tyttö 6/1998, km 01/07
gia 20v, km 01/07, km 07/07
palleroinen 27v., km 08/07

Plussanneet Kermitit:
Bellamariia, 28v, PK-seutu, 1 lapsi 99, km 9/06 PLUSSA 12/06
Sohvi, 23v, Etelä-Karjala, tyttö 07/05, km 8/06 PLUSSA 01/07
ÄssÄ, 28v, Kanta Häme, tytöt 00, 02, km 11/06 PLUSSA 01/07
Jazz, 29v. Helsinki, km 02/04, 04/04, 06/04, 08/04 tyttö 08/05 ja km 06/06, 10/06 PLUSSA 01/07
Tehotyttö 35v, Vars.-Suomi, poika-96, tyttö-98, poika-05, km 10/06, PLUSSA 01/07
Kirppu!, 31v,Päijät-Häme, tyttö 12/05, km 11/06 PLUSSA 02/07
Ninni83, 23v, Kymenlaakso, tytär, 01/04, km 12/06 PLUSSA 02/07
pikku2, 28v, poika 01/03, km 12/06 PLUSSA 02/07
Kapris 27v, etelä-Suomi, tyttö 09/05, km 10/06 PLUSSA 02/07
ruusa07, 31v, typy 08/04, tm 10/06, PLUSSA 03/07
Omppu75, 31v, Keski-Uusimaa, poika 03/04, km 11/06 , PLUSSA 03/07
Tuuli, 34v, etelä-Suomi, km 9/06 , PLUSSA 05/07 ja esikoista odotetaan
Niksu, 27v, Pirkanmaa, poika -05, tm 10/06, PLUSSA 05/07
Safiiri, 34v, Keski-Pohjanmaa,poika 10/00, poika 03/03, tm 05/04, tyttö 06/05, km 04/06, 01/07, PLUSSA 06/07
antzi, 23, Nurmijärvi, enkelityttö 10/06, PLUSSA 06/07

Onnellisten NP-ultrakuulumisten myötä listaan itseni plussanneeksi. :)

Olen monesta lähteestä kuullut/lukenut että miniasperiinista saattaisi olla jotain apua keskenmenoihin. Uskaltaisikohan niitä kokeilla ilman lääkärin määräystä? Voiko olla jotain haittaa?

Täällä ei ole menkat alkaneet vieläkään.. Kohta jo viikon myöhässä.

Onnittelut Antzille!!!:)

Oletkos Gia testannut, ettet vaan olisi raskautunut jo uudelleen?? Tai sitten kierron pituudet vaan vaihtelevat. Mulla ainaki heitteli aika hurjasti km:n jälkeen.
Voimia tädin odotteluun... * ja lohtuhalirutistus*

Miniaspiriineista... jostain luin, että jos on korkea hemoglobiini niin aspiriini ohentaisi verta ja siten ehkä helpottaisi raskautumista. Itse söin pari kuukautta, eikä siitä ollu sanottavampaa apua... Loppuviimeeks aloitin monivitamiinitabletit ja niitä oon syöny pari kuukautta.

Joo mulla on toi hemoglobiini 150 eli aika korkea... Jossakin oli että miniasperiini ohentaa verta ja saattaa näin estää veritulppien muodostumista istukkaan.

En oo kyllä testannut että olenko raskautunut uudelleen. Pitäis varmaan käydä ostaa testi jos ei menkat ala tässä pari päivän sisällä. Aina mulla on kyllä ollut todella säännöllinen kierto. Ekassa km.ssä menkat alkoi tasan neljä viikkoa vuodon alkamisesta.

Kiitos Senora lohtuhalista, rutistus takas:)

Anzille hurjan paljon onnitteluja!!! Ja ihanaa raskausaikaa! Tulehan tännekin kertomaan kuulumisiasi aina välillä!

Senora, sun juttusi kuulostaa täysin mun jutulta. Eli meilläkin oli ajatus, että tulee, jos on tullakseen. KM:n jälkeen tuli mieletön vauvakuume ja nyt sitten tikutellaan, ym. Minäkään en ollut kuullut mitään mistään tikuista ennen km. Joka kierrosta olen saanut oviksen tikutettua.

Gia, jos nyt on tärpännyt, niin pyydä ihmeessä lääkäriltä vertaohentavaa heti! Jos hemo on noin korkea, niin km:t voi hyvin johtua liian paksusta verestä!

angsteri... tuli vaan mieleen, kun hämmästelit tuota että meni niin kauan uudelleen raskautumiseen. Tuossa meijän esittelylistallahan ovat plussanneet ja heidän km-aikansa... Niistä on helppo laskee aikoja km:stä plussaan... Toiset ovat raskautuneet helpostikki ja toisilla on menny kauemmin... Viestiketjuja selaamalla taaksepäin voit lukea meijän haaveilut ja pettymykset... monenlaista juttua siellä on.. Ja tule ihmeessä kyselemään tuonne odotuspuolelle ex-kermeihin lisää... Tai aika moni taitaa käydä taustailemassa täällä vieläkin... Vaikka mä näytän olevan aktiivisin kirjoittelija...

Heips! Juu kyllä minä ainakin käyn täällä taustailemassa ja kirjoittelemassakin aina, kun vaan ehdin. Ja tosissaan saa tuonne ex-kermitteihin tulla vapaasti kyselemään kaikkea!

Angsteri piti sanomani, että täällä myös yksi, jonka vauvakuume nousi huippuunsa km:n jälkeen. Me yritettiin ekaa plussaa vajaa puoli vuotta myöskin rennolla meiningillä. Se päättyi kuitenkin keskenmenoon ja sen jälkeen sitä ei meinannut millään jaksaa odottaa, koska raskautuu uudestaan. Toinen plussa antoikin sitten odotuttaa itseään 7 kuukautta ja välillä kuukaudet tuntuivat kyllä tosi pitkiltä. Minun ongelmani oli, että kierrot meni jotenkin ihan sekaisin km:n jälkeen ja kestivät tosi kauan palautua normaaleiksi. Kävin lääkärilläkin ja hän oikein kehotti käyttämään ovistikkuja, joten niitten kanssa pelatessa meni sitten useampi kuukausi. Onneksi kierrot sitten tasoittuivat, aloin bongaamaan ovista ja lopulta sitten tärppäsikin. Mutta tosiaan kuten listasta huomaat on monia, jotka ovat raskautuneet paljon nopeammin kuin esimerkiksi minä ja Senora ja sitä toivon totisesti sinullekin! Kuten myös kaikille muille kermiteille! Gia:lle erityispeukutukset!

Mukavaa viikonloppua,

Tuuli rv 20+2

Angsteri: minulla km joulukuussa 2006 ja edelleenkin odotellaan uutta plussaa. Minullahan ei ensin kuulunut km:n jälkeen vuotoa ja sit huomattiin, että hcg oli hieman kohollaan. No sit kun se laski alkoi vuoto, mutta todella niukkana ja tuhruttelua jne. Nyt sit huomen aloitan toisen Terot kuurin. Tässä lyhykäisyydessään tilannekatsaus. Niin ja pillerit jätin pois heinäkuu 2006.

Kiitos tiedoistanne! On todella mielenkiintoista lukea kokemuksistanne! Se myös auttaa itseä! Kiitos siis teille! Tuuli, bongasitko sä oviksen joka kierrossa, kun tikut km:n jälkeen?

Sitten henkilökohtaisempi kysymys eli kuinka paljon yrititte oviksen aikoihin? Joka päivä vai jopa kaksi kertaa päivässä? Mä luulen, että meillä on jo liikaakin yritystä. Km:n jälkeisessä kierrossa LH nousi, mutta ei tullut ovislimoja. Viime kierto oli normaali paitsi, että menkat alkoivat päivän liian aikaisin. Mulla on yleensä kellon tarkka kierto.

Onnea plussanneille ja plussatuulia yrittäjille!

Angsteri: meillä hieman vaihtelee kyllä nuo yrityskerrat. WAB:sta voit lukea juuri tömän hetken akuutin ongelman ;)

Eilen tikutin kaksi tasa vahvaa viivaa, mutta nyt ja samoin viimekierrosta en ole sen koommin limoja havainnut. (en kyllä sitä puolta niin kauheasti tutki....)

Status
Viestiketju on suljettu.