KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusi ketju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin, kävinpä hakemassa tuon päiväkirjani taas, jotta voin Tuulille vastailla :-)
kp 22: paljon limaa, kovaa vihlontaa vasemmalla, tissit todella kipeät, kova päänsärky, poskien kuumotus, ovistikussa VAHVA viiva
Alunperinhän ajattelinkin, että jos tästä kierrosta tärppää, niin hedelmöittyminen on tapahtunut kp 23. Sekstailtiin kp 21 ja 23 :-)
Vaan ne roskishaamuthan mun pään sekoitti ja kuvittelinkin nuo laskelmat vääräksi. Palasimme siis vain suunnitelmaan A. Rautahermoisuus tulee ihan siitä, että kaikki näytti hyvältä tähän suunnitelmaan A nähden. Niin kauan kuin mitään huonoja merkkejä ei ole, porskutellaan positiivisesti, mutta kuitenkaan realismia unohtamatta :-)

Tuuli, myöhäinen ovis ei ole este raskautumiselle :-) Tsemppiä. Kyllä sinusta äiti tehdään tänä vuonna!

VALTAVASTI ONNEA NINNI! Oli kyllä aika selvä peli...

Ja Ompun ovis muuttunut kivuttomaksi??? Mistäs nyt tuulee ;-) Eikös sulla ennen ollu niin selvät tuntemukset?

Taitaa nyt Kapriksella olla ihan joku muu kiima-aika meneillään kuin ovikseen liittyvä ;-) Saako niitä jostain postimyynnistä tilattua, minäkin tarttisin!
Voi sinua :-D

Tehis rv 5+4

Ai niin, piti vielä kertoa eilisestä "mielenhäiriöstä". Tämä ei välttämättä ole ensimmäistä yrittäville sopivaa luettavaa ;-)

En ole mitenkään kova vauvakuumeilemaan. Siis nytkään en viitsi valehdella, että olisi tässä ollut kova vauvakuume. Lähinnä vain haluan meidän lapsiluvun täyteen :-) Vauvakuume nousee sitten vauvan synnyttyä.
No, anyway eilen illalla keinustuolissa suukottelin ja nuuskin tuota meidän nuorimmaista. Yht'äkkiä jostain syvältä takaraivosta tuli se fiilis, joka on vastasyntyneen kanssa, kun sitä nuuskii ja ihmettelee ne ensimmäiset tunnit&päivät&viikot <3 Ja vauvakuumemittari nousi tappiin just sillä hetkellä :-D Hassua ;-)

Noista Tuulin ajatuksista tulikin mieleen, että uudelleen raskaaksi tulleet ovat niitä, joilla km tuli jo aika alkuvaiheessa (muutama viikko plussasta). Kaipa se on niin, että mitä myöhemmin km tulee, sitä kauemmin elimistöllä menee tuosta kaikesta palautumiseen.

Etsin myöskin noita tutkimuksia keskenmenosta (kun hyvät yhteydet on täältä töistä) ja aika vähän löytyi mitään. Aiheena se on varmastikin hyvin vaikea tutkittava, sillä onhan se kipeä kohta ihmiselle, joka sen on läpi käynyt. En sitten tiedä kuinka paljon esim kätilöt ovat tehneet lopputöitään ko. aiheesta?

Jeps, mutta nyt valmistaudun tentin valvontaan ja sitten kotiin lähtöön. Viikonlopun aikana pitäisi valita kylppärin kaakelit. Kääks!

Ruusa

Thank's Tehis! Hassu juttu, en ollut ollenkaan ajatellut, että "outo" tunne minun tisseissäni tässä alkuviikolla voisi johtua oviksesta. Ja paha olokin minulla oli just edellisenä iltana, kun oviksen sit bongasin seuraavana iltana. Voiko sekin liittyä ovikseen? Kyllä sitä tuntee välillä olevansa niin pihalla...no mitä muuta voi odottaa, kun 10 vuoteen ei ole tarvinnut omaa kroppaansa "kuulostella". Ja kiitos tsempityksestä :)... jos en nyt aivan äidiksi asti pääse tänä vuonna niin oishan se kohtuullista, etä edes alkaisin odottamaan tänä vuonna.

Nyt on pakko jatkaa hommia, että pääsee täältä vielä tänään viikonlopun viettoonkin!

Pikaisesti vielä Ruusalle; niin se voi osittain myös olla. Ja tietysti se, että jokainen on oma yksilönsä eli minulla kroppa on vaatinut (ainakin omasta mielestäni) ihan kohtuuttoman kauan aikaa palautuakseen. Itse olen miettinyt sitä, että onkohan sitä tutkittu, että onko mitään eroa tai merkitystä sillä, saako spontaanin keskenmenon vai sitten tämmöisen ns keskeytyneen keskenmenon, mikä minulla oli.

Mukavaa viikonloppua Ruusalle kaakeleiden parissa. Siinä sitä onkin valitsemista...

Tuuli

Ruusa: minulle tehtiin kaavinta 16.11. ja nyt siis raskaana. Kaksi kiertoa ehti tulla (30 ja 27 päivää) ja nyt tämä kierto lienee 34... Ja näin jälkikäteen ajatellen en olisi kahden edellisen kierron aikana ollutkaan valmis raskaaksi tulemiseen. Lähinnä psyykkisesti. Nyt on ollut kuukauden päivät hyvä (minä itse) olo. siis normaali olotila. Ja nyt tuntuu aika seesteiselle tämän raskaudenkin suhteen. Keskenmennyt raskaus tuntui jotenkin oudolle ja erilaiselle alusta asti. Näin unia keskenmenosta ja tiesin sisimmässän ettei kaikki ole hyvin....

Nyt kyllä ikävästi ja jomottelee tonne vasemmalle puolelle (taidetaan olla pikku2:sen kanssa samassa vaivassa), mutta en ota siitä paineita.

Tehikselle nousi vauvakuume kertalaakista. Mulla on ollut hirveä vauvakuume jo monta kuukautta. Ja kun kattelee tota esikoisen touhuilua niin entistä kovemmaksi kuume nousee.

Hm, en nyt millään malta lähteä täältä... Tosiaan minä tuossa juuri muistelinkin, että sinulle Kirppu tehtiin kanssa kaavinta ja tosiaan eihän siitä ole kuin 2 kuukautta. Eli kyllä se voi kaavinnan jälkeenkin tärpätä nopeasti. Paljon taitaa kyllä olla yksilöstä ja omasta kropasta kiinni tämä asia. Minullahan on ollut menkat nyt neljä kertaa km:n jälkeen; eli eka kierto 30 päivää, toka 23, kolmas 44, neljäs 48 ja nyt taitaa sitten tulla jotain 38 päivää. Ekan kierron aikana en minäkään olisi ollut henkisesti valmis ja silloin me käytettiinkin ehkäisyä. Nyt kyllä tuntuu muuten ihan normaalilta tämä olo, ainoastaan vauvakuume on paljon suurempi kuin ennen km:a.

Moi!

Onnea plussanneille! Ex-kermitit saavat pian joukkoryntäyksen :)

Safiirille hali negasta. Toivotaan et se muuttuu plussaksi!

Hcg:tä ei ole seurattu, ens viikolla olis aika jälkitarkastukseen. Tuliainenkaan ei ole pois suljettu. Kait mulla on hormoonit vielä sekaisin. Olo ei ole yhtään sen mukainen et täti pyyhältäis paikalle. Jospa sitä ens viikolla sit viisastuis missä mennään. Nyt siivoileen perjantain kunniaksi.

Kyllä täällä käykin kunnon plussatuuli, VAU!! :)
Onnea Ninnille ja Kirpulle plussasta! Safiiri plussaa kanssa kohta, heitä ne höpölöpötestit kuuseen, olen niitä itsekkin joskus käyttänyt enkä voi suositella!

Jäikös se Senora vallan kaislahametta heiluttelee sinne etelän reisuun???

Niitä höpölöpöjä on vielä yksi kappale jäljellä ;)

Jos en ois taikauskoinen, toteaisin että rintamuksia tällä kertaa oikeasti särkee. Välillä yhtäaikaa, välillä toista, välillä ei kumpaakaan. Mahassa ei oikein tunnu menkkakipua, vaan sellasta nipistelyä. Välillä keskellä alavatsaa, välillä jommassa kummassa nivustaipeessa. Muita oireita en oo huomannu. Lämpöjä en oo mitannu moneen päivään.

(huhuu, kuuleeko täti, tämä kertoo oireistaan)

Ja lisää plussia ropisee... =) Onnea vaan kovasti täältäkin suunnalta ja asiaankuuluvia tarrasukkia matkaan myös.

Miehen kanssa eilen keskusteltiin pitkään ja hartaasti pikkukakkosesta ja siitä "oikeasta" ajankohdasta. Hän myös sitä mieltä että heti vaan pillerit mäkeen ja yritystä kehiin, mä kannatan huhtikuuta. Olen jo asennoitunut -08 vauvaan (suuret suunnitelmat siis jo olemassa...) ja jotenkin haluan nyt siitä ajatuksesta pitää kiinni. Jouduin myöntämään ääneen, että pelkään koko asiaa. Siis sitä, että kaiken tämän kaaoksen keskellä (joka onneksi alkaa jo olemaan pikkuhiljaa ohi menossa) ei pikkuinen jaksa pitää kiinni ja taas surraan km:a tai tm:aa... Kuvittelen siis, että olen selvillä vesillä ja raskaus alkaa helposti / jatkuu normaalisti synnytykseen saakka jos vain jaksan vielä hetken odottaa... Taitaa alkaa ylisillä viiraamaan ihan toden teolla..=)

Joopa joo, joskos vaikka niitä töitä sitten taas tässä tekaisisi, pääsisi sitten kotiinkin ihan aikataulussa tai vaikka vähän jo aikaisemminkin. Elikkä hyvää viikonvaihdetta toivottelee välillä vähän höppänä Niksu.

voi aargh tätä viestien määrää!!
En yhtään ihmettele, että senora ei ole vielä VOINUT ilmoittautua, kun menee varmaan tovi, että saa kahlattua ketjut läpi... :)
mutta ihan tiedoksi sinne (ja muillekkin harvemmin kävijöille) että ei TODELLAKAAN tarvitse muistaa kaikkien tapahtumia, jännäyspäiviä, oviksia yms..
kuhan tulee laittaan ne (matka)kuulumiset!! Niitä odotellessa...

Kuules Omppu, kyllä mä kannatan ihan aktiivista pupuilua. Teillähän on nyt hyvät hetket tulla luomuna (ilman mitään apuja) raskaaksi, kun on "hoidot" alkamassa eikä ole siis mitään stressiä yms.

Ihanaa noi Safiirin tissikivut :)) toivottavasti ois SITÄ!
Millon meinaat käytellä sen toisen hölynpölytikun (by papu)??

Tuulille, mitäs meidän täytyy alkaa opiskelemaan??
Tuli muuten mieleen, että mulla oli km aika alussa 7+ vk, mutta ei ollut sponttaani vaan piti lääkkeillä tyhjennellä.
on muuten oikeesti kiva huomata, että tosi moni on nyt plussannut. Tammikuu ja helmikuu on tuottanut jo 7 plussaa :))))))
mutta täytyy joidenkin olla niitä jotka eivät plussaa piiiitkäään aikaan/ollenkaan =(( ihan tilastollisesti =((
ja nyt en pelottele ketään tai tarkoita muita kuin itseäni...
sori nyt ihan mielettömästi tämä negatiivisyys, mut ei voi mitään.
Päätinkin eilen, että kunhan tämä seuraava täti tulee, niin lopetan vauvahaaveet kesään asti!!
Silloin pitäis jo miehenkin olla täysin kunnossa - vaikka lääkäri oli sanonut uusimmissa tutkimuksissa, että vaikutus lapsensaantiin haitallisesti on todella pieni, mutta olemassa.
heitän kaikki ovistikut roskiin, en mittaa lämpöjä ja kaiken muun limojen tutkailun!
Ja ikävä myöntää, mutta en ole ikinä lämmennyt ajatukselle saada lapsi joulu-tammikuussa..... ihan LAPSEN takia. Tai mielestäni 4vk täytyis olla joulun ja synttäreiden välissä.
Siis todellakin olisin onnesta soikeana, vaikka laskettu aika olisi jouluaatto!

no, toivottavasti en nyt pilannu plussanneiden ja niistä iloitsevien päivää.

halit edelleen

kapris

vielä..
mulla tulee tosi iso pudotus alkuviikosta, meinaan lämmöt 37,6?!?! ja eilen vihloi ja nippaili niin maan pirusti mahaa (ei ollut vuotoja kuitenkaan), joten rakentelen taas sellaisia pilvilinnoja mielessä ja sieltä on epämukava tömähtää alas... =(

heippa taas

Tarkoitus ois sinnitellä ma-aamuun. Tuntien itseni arvaan että sunnuntaiaamuna hipsin vessaan testipaketti kädessä. Niin siis jos tarvii. Tunnetusti täti tulee odottamatta paikalle just sillon ku itte oikein hehkuttaa oireita sun muita!

Mun isällä on synttärit 24.12. Hän saa synttärilahjan aamulla ja joululahjan illalla :)

Mää kans aioin jättää haaveilut sikseen ja siirtyä täysillä tjottailuun. Vaan hemohessi sentään ku sitä on hoksannu kaikenmaailman limailut ja muut oireet niin mitenhän se tapahtuu käytännössä?

joutusin kiikkuu köydessä, jotta pysyisin täällä ylhäällä :))

Eihän se varmaan ole niin kurjaa sit lapselle, kun on siihen tottunut, mutta itse ainakin pienenä "säälin" kavereita, joilla oli synttärit lähellä joulua ja varsinkin jos oli loppuvuodesta, niin on koulussakin vaikeampaa (kun on melkein vuotta nuorempi kuin vanhimmat samalla luokalla).....

En kyllä tiedä myöskään miten käy sen tjottailun, kun on nyt oikein urakalla bongaillu ovista puolet kuukaudesta... :))

huomaatteko miten hyvin pysyn poissa linjoilta..;)

Safiirille piti laittaa, että ihananlta kuulosti teidän muuttopuuhat lasten kanssa!
tai tavaroiden paikalleen laitto =))

Lisää plussapuhkua *PUUUUUUUUUH* Safiirille, kai ne höpölöpötestitkin näyttää sen plussan, viimeistään neljännellä kuulla?!?! Ja puhkutaan samalla Kapriksen pilvi kauvas tätipirulaisesta!!!
Tuo samainen pilvi on tuttu paikka, sieltä taasen tässä tulla rymähdän levähtäneelle ahterilleni. Kiertopäivästä ei ole hajuakaan, enkä aijo ottaakkaan. Kyllä sen sitten huomaa kun rupeaa ärräpäitä tulee, kun on juoksut alkamassa.

tulipa sekavasti toi mun eka viesti..
eli en ole ikinä voinut kuvitella että tekemällä tekisin lasta niin että laskettu olisi jouluna, mutta nyt on joutunut nöyrtymään ja olisin todella onnellinen vaikka syntyisikin silloin.

tulikohan yhtään selkeemmin?

minä taas...

Joo selkeeksi tuli Kapris =) Meilläkin mies viime vuonna, kun aloitettiin tämä "lapsenteko" näihin aikoihin, vastusti ajatusta ensin juuri noista sinun mainisemistasi syistä. Minä sain sen pään käännettyä, kun sanoin, että tuskin heti tärppää (valitettavaa on huomata olleensa taas kerran oikeessa...). Juuri aiheesta keskusteltiin tällä viikolla, kun kysyin mieheltä, muistaako mitä sanoi vuosi sitten tähän aikaan? Nöyrtymään on joudutta meilläkin... nyt enää väliä vaikka syntyisi tosiaan jouluaattona! Kuhan vain syntyisi.

Siis Kapris tarkoitin sillä opiskelemisella ihan vain itseäni; kun täältä kaikki ovisbongarit katoaa ex-kermitteihin tai jättäytyy tjottailemaan :) niin tässä täytyy itse alkaa ovisexpertiksi. Minä nyt kumminkin vielä yritän ihan vain senkin takia, että jos ja kun sinne lääkärille joudun menemään, olisi jotain käsitystä vähän tarkemmin tästä omasta kropasta. Enhän minä ole vielä edes onnistunut sitä luteaalivaiheen pituuttakaan saamaan selville. Oli se kyllä sen verran ihmeellinen se edellinen kierto; siitä olettamastani ovisplussasta vuodon alkuun meni tasan kolme viikkoa. Lääkäri muuten kysyi minulta, että teinkö silloin raskaustestin; sanoi, että kyseessä olisi voinut olla alkuraskauden km. Olenhan minäkin sitä miettinyt, mutta negaa minä silloin testasin kp 44 (clearbluen digitaalisella raskaustestillä ) eli en tiedä?

Niksulle piti vielä sanomani, että eihän siihen huhtikuun ole kuin 1 1/2 kuukautta eli jos itsestä vaan siltä tuntuu niin ei se todellakaan ole enää pitkä aika odottaa.

No niin josko nyt poistuisi täältä viikonlopuksi keräämään voimia ensi viikon jännäyksiä varten. Peukkuja Safiirille dbdbdbdb! TI:n asiakin selkeää ensi viikolla! Ja Senora varmaan aikoo tehdä näyttävän sisääntulon plussauutisten kera!

Tuuli taas

Kapris: en mäkään erityisen onnellinen ollut kun esikon laskettu aika 9.1. kääntyikin synttäreiksi 25.12... Miehen synttärit on 28.12. eli meillä on joulusta uuteen vuoteen ihan yhtä juhlaa ja sit mun äiti kuoli 24.12. ja miehen isä 25.12. Eli mieluusti olisin lapsen synttärit kyllä ajoittanut vähän kauemmaksi joulusta...

Sitä me oikeastaan on naurettukin, että pitää nyt huhtikuussa pupuilla urakalla, josko ensi jouluna olisi taas iloisempia uutisia tiedossa.. =) Tavoitetta kerrakseen. Ei vaan, ihan sama se sit loppupeleissä on et koska lapsi syntyy, kunhan vaan terveenä saa syliin saakka, se riittää mulle.

Pitäsköhän oikeesti hiippailla jo kotiin...

Niksulla ja perheellä onkin paljon iloisia ja surullisia asioita tapahtunut loppuvuodesta!
joo, kyllähän se olis nyt ihan sama koska lapsi tulisi, kuhan syntyisi...

Tuulille, että vaikka minä siirrynkin tjottailijaks (en tosiaan tiedä, miten se onnistuu?) niin en mä täältä mihkään lähde, turha toivo :))

tosiaan, Senorahan voi tehdä sit ens viikolla kunnollisen plussa-comebackin!

nyt menen oikeesti

Täällä eräs, jota ei kiinnosta pakkailuhommat. Yäks. Ja on sitä tavaraa meinaan taas pakattavana, mistähän aloittais... :-)

Safiiri, Apteekin testiä kehiin tosiaan ja tommosen huuhaat mäkeen :-)
Papu taisi tuolla toisessa ketjussa ehdotella tätä kans.

Hokasin just, että näillä näkymin laskettu aika on sama päivä kuin viime vuonna keskenmeno, 15.10. Mulla itsellä muuten synttärit 25.10. Saas nähdä meneekö lähelle...

Se Senora kyllä nyt tahallaan kiusaa meitä :-D Varmaan lueskelee näitä meidän huhuiluja ja myhäilee itsekseen. Ei vaan, ei me Senorasta sitä uskota! Eihän?

Kai se on jotain tehtävä vai tulisko joku muu pakkailemaan meidän pesueen kamppeet?

Meidän vanhimman laskettu oli 25.10 ja hän syntyi 13.10. Tämä kävi taas hankkimassa huonoa onnea ja laskemassa mahdollisen tulevan lasketun (heh heh, oikein kerjään tätiä tulemaan!). Se ois 28.10. Osuiski aika lailla vanhimman synttäreille, nimittäin syntyis takuu varmasti viikkoa kahta kolmea ennen laskettua. Byäääääh, itku pääsee jos täti tulee.....

Ois kyllä jotenki mahtavaa jos nyt ois tärpänny. Tuntuu että suuri pyörä ois pyörähtäny ympäri ku vanhimman ja sitte tämän nuorimman syntymät ois suurin piirtein samoihin aikoihin.

Voi itku, mää täällä elän jo ties missä haavemaailmassa. Nyt täytyis toppuutella ja kovasti!

Oishan se Safiiri ihana alottaa uudella paikkakunnalla uusi elämä plussan kera :-)
Pidetään peukkuja, että vielä tuohon lokakuun junaan hyppäät!

Nyt toivottelenkin siis jo mukavaa ensi viikkoa!
Voipi olla, että käyn jossakin välissä kurkkimassa, jos nettiä muuten tarvitsen välttämättä. Minä kun en lähde täysin lomalle, vaan otan opiskelujuttuja mukaan. Kohta alkaa vähän töihinmeno painaa päälle... :-)

Toivotaan, että lomalta tullessa täältä on plussia ropissut taas oikein urakalla. PUUUUUUUUUUUUUH!!!!!!!!!!!!!!!!