KERMIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 4.6.2006
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Naks, mietin kans itse tuota uudelleen yrittämistä. Henkisesti varmasti tulee olemaan vaikeaa koko raskaus ajan. Tietenkin sitä murehtii ja miettii miten kaikki menee. Meillä oli yritystä n. puoli vuotta ja toivottavasti nyt ei mene niin kauan jahka tässä edes pääsee yrittää. Neljä viikkoa kulunut tapahtumista ja tätiä ei näy eikä kuulu. Pitää meillä oottaa vielä perinnöllisyyspolin käynti kans. Saahaanko edes puhtaat paperit sieltä?! Tänne on hyvä purkaa tuntoja, oli se sit iloa tai surua...

Täällähän on ollut hiljaista. Mökiltä palailtu kotia ja pikkasen on kupattu olo. On se niin ihana tää suomen suvi, itikoita on vaikka toisille jakaa. Toivottavasti ei juhannusviikolla ole saman vertaa, ei taida meidän perheestä olla sit enää mitään jäljellä jos vielä sama meno jatkuu. Loppuu veret kesken :(

Betoniviidakkoon palannut tl

tI, meillä on ""onneksi"" selvillä keskenmenon syy, eli jos kaikki paikat on kunnossa niin saadaan yrittää uudelleen. Jatkossa mun ja tulevan vauvan tilaa surataan tosi tarkasti neuvolassa ja gynenpolilla, eli paljon ultraäänitutkimuksia tiedossa :)

Meilläpäin itikat kuppasivat koiran mökillä henkihieveriin ja käytiin päivystävällä eläinlääkärillä ottamassa kortisoonipiikkiä. Ei ole helppoa meidän hauvelillakaan! ;)

Olen todella pahoillani Naks teidän puolestanne. Kävin tuolla toisessa ketjussa lukemassa viestisi ja kyllä se oli melko järkyttävää luettavaa. Oma keskenmenoni tuntuu melko helpolta koettelemukselta teidän rinnallanne. En osaa edes kuvitella miltä teistä mahtaa tuntua.

Olet tervetullut ketjuumme. Täällä keskustelu käy 'valitettavan' vilkkaana. Valitettavaa se on siksi, koska meitä on niin monta täällä, mutta toisaalta niin monia kohdanneen kohtalon takia täällä on myös monta ymmärtäjää. Minua tämä ketju on auttanut paljon. Toivottavasti siitä on apua sinullekin.

Pahoittelut sinulle Naks! Toivottavasti saat tukea täsät ketjusta niin kuin me kaikki muutkin olemme saaneet....

Kiinnitin huomiota tuohon koira-asiaasi ja siihen asiaan löytyy helppo ratkaisu... Eläinlääkäreiltä saa sellaista ""lääkettä"" joka tiputellaan koiran selkärangan iholle... vaikutusaika on 4 viikkoa ja sääsket / mäkärät pysyy kaukana. Meillä on kaks ulkokoiraa ja siellä ne rötköttävät tyytyväisenä sääslipilven seassa....

Voimia ja myötätuulta sinulle ja perheellesi! Terveiset myös kaikille muille!

-Tuulimamma-

Onpas ollut mulla kiireistä, koneelle ei ole hirveästi kerennyt. Tyttö valvotti viime yön joten silmät on aivan ristissä.

Voi että kun on uusia tulokkaita, niitä ei tähän ketjuun toivoisi. Lämpimästi tervetuloa munkin puolesta ja voimia kaikille!

Tää viikko on ollut mulla aikasta huono. Tiuskin miehelle ja olen kokoajan ihan kireä. Mä luulen että mä tajuan tän koko asian vähän myöhään ja työstän sitä vasta nyt. Mä sain onneksi jutella mun ystävän kanssa jolla on ihan samanlainen kokemus ja se auttoi todella paljon. Olen ehkä pitänyt liikaa huolta miehestä ja siirtänyt omaa suruani jonnekkin kauas.

No ensi viikolla on juhannus, mennään ystävien kesämökille ja sitten lähetään sitä seuraavalla viikolla lomalle eurooppaan, joten eiköhän se piristä mieltä.

Nyt täytyy mennä laittaa tolle ipanalle aamupuurot ja sitten varmaan pihalle touhuumaan.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

Aamupäivää kaikille!

Pahoittelut minultakin sinulle ja miehellesi, Naks.

Tääkään ei vielä ole päässyt km mietteistä eroon. Lähimmäiset ovat kertoneet asiasta tuttavilleen, jotka tulevat sitten meiltä utelemaan ""lisätietoa"". Hoh hoijaa.
Ei tästä nyt olisi koko puoli paikkakuntaa tarvinnut tietää.

No, näin sitten viime yönä untakin, että jouduin oikein synnyttämään 15 cm sikiön, vaikken ole niin pitkälle rv ikään kerinnyt. Uni oli aika karmiva muutenkin, joten ei siitä enempää.

Empä taida tietää, miltä se teistä tuntuu menettää lapsi, rv on jo 20 ja se on todellisinta totta, ei vaan unta.

Luulin taas ke, että menkat alkaisivat. Yht´äkkiä tuli aamupäivällä vatsaa kouristava kipu ja samalla tunsin, että heti alkaa valua. Ravasin kauheeta vauhtia vessaan.
Vuodin ihan kirkasta verta, niinkuin raanasta solkenaan.
Sitten tuli puolen kämmenen kokoinen klimppi ja kipu ja vuoto alkoi hellittää. Nyt ei taas mitään vuotoa.

Sorry! Taitaa olla vähän raa´at jutut.

Ensi vk: lla onkin se verikoe, kun kohtu ei tyhjentynyt täydellisesti. Sitten vielä lääkärintarkastus loppuviikosta.

Minäkin mietin, että oletteko yhdistäneet nimimerkkini ja pienuuteni ja tummaksi kuvitellun hiusvärini siihen Minna Ottavaiseen ( radiotoimittaja). Saatanhan minä tietysti joskus olla yhtä hölösuu. ; )

Hei kermittäret!

Tatti, toi kyllä kuullostaa siltä et sulla on jäänyt sisälle paloja. Mulle sanottiin et jos alkaa vuotaan isoja hyytymiä ni heti soittaa osastolle tai jos vuodan enemmän kuin menkoissa.

Mä en ole onneksi unta nähnyt itse tapahtumasta. Raskaus unia on tullut nähtyä vähän liikaakin. Oon unessa uudestaan raskaana ja pelkään et sattuu taas jotain sellasta. Pahin oli ku näin unta et kerroin anopille et meidän pitää ostaa lastenvaunut. Se kysy et onko meille tulossa vauva.Vastasin et on ja sit rupesin itse ajatteleen etten ole edes testiä tehnyt. Menin panikkiin et nyt se anoppi luulee mun tulleen hulluksi. Onneksi heräsin sit siihen. Kait sitä jo luulee alitajuntaisesti et hulluus alkaa iskemään. :(

Vielä ois pari viikkoa jälkitarkastukseen. Ootan kuin kuuta nousevaa. Harvoin sitä lekurille juoksun kans mennään. No joskus näinkin.

Hyvät viikonloput, tl

Onpas täällä kiva vastaanotto, kiitoksia kaikille osanotoista.

Pitääpä kysyä eläinlääkäriltä tuosta ötökkäkarkoitteesta, että sais koirakin vähän nauttia kesästä.

Nyt pitää koittaa piristää mieltä jotenkin ja saada jotain järkevää tekemistä, että ajatukset pysyy koossa. Onneksi miehen kesäloma alkaa pian.

tatti, tuo juuri on ikävää, että sana kiertää melko nopeasti. Kaikki, mukaanlukien hyvänpäiväntutut luulevat että jaksetaan vatvoa tätä keskenmenoa heidän kanssaan juurta jaksaen. Kaiken huippu oli, että minulle soitti sairaalaan ihminen ja halusi kuulla tarkan selostuksen melkein kesken synnytyksen. Että voikin ihmiset olla uteliaita!

Toisaalta vieläkin saan ottaa vastaan onnitteluja vauvan johdosta, eipä siihen osaa sitten muuta sanoa että kiitos vaan, mutta kesken meni. :(

Hei vanhat kermit! Hengissä ollaan, vaikkei olekaan kuulunut mitään, olen pitänyt paussia wappailusta kun lasku nousi ja nousi. Pahoittelut uusille kermeille läpikäymisistänne.. Aina on toivoa, plussatuulia puhaltelen uusille ja vanhoille tasapuolisesti! Mulla nyt 15rvkoa, en vieläkään uskalla iloita tästä täysin siemauksin.. Odotellaan. Teitä muistaen sanna

Moi!

Taitaa porukka olla viikonlopun vietossa kun on niin hiljaista?! Mä viettelen taas viikonloppua jälkikädessä :) Onneksi on ens viikko melkein kokonaan vapaata. Mitäs meinaatte juhannuksena tehdä? Harvoin saadaan jussi viettää kahelleen ja nyt kun siihen olisi tilaisuus ni molemmilla lyö tyhjää.

Ihmiset osaavat joskus olla aika tahdittomia. Mulla yks tuttu kyseli et miksi ramppaan ultrassa vähän väliä ku ei ole mitään vaivaa.(Raskautta seurattiin perussairauden takia) Sit tapahtui tämä ni oli heti ruvennut kyseleen et mitä olen tehnyt? Teinkö jotain mitä ei olis saanut? Meinasin soittaa sille akalle ja sanoa et tahalleen mä kaikki tein väärin.

Mua ahistaa naapurit välillä. Näkihän ne mahasta et olin raskaana ja nyt kun olen laihtunut ni kyttää ku viimestä päivää. Naamatusten eivät kehtaa kysyä, mut kyllä seläntakana ihmetellään. Oliko se vai eikö se ollut?!

Nyt tuli kyllä lauantai illan kunniaksi oikein negatiivinen viesti.

Terkuin tl

tervehdys sisaret!

On sitten pikkuisen tämä plaza muuttunut!
Kirjauduin sitten toisella nimellä, koska jo mun nimi oli jo jollain toisella...
Hyvää juhannusta teille kaikille ja ottakaa maltillisesti.
Me lähdetään tästä kohta junalla Keski-suomeen päin, tehdään tytön kanssa reissu ja junalla ajateltiin kokeilla tällä kertaa, vaikka olis ollutkin auto käytössä:)
Palaillaan ja niin olen sitten Anu;)
Ja nimimerkki tulee nyt sitten mun kissasta:)

Aamupäivää naiset!
Kylläpä on tosiaan yön aikana Plaza muuttunut. Meni kaikki toiminnot ihan arvailun varaan.
Vai on Anu nyt Tikru78. Muistuttaako teidän kissa väritykseltään tiikeriä, vai onko se vain muuten "hurja peto" ?
Missäs muut ovat? Onko kesälomat jo alkaneet? Toivottavasti tätä säätä riittäisi eteenpäinkin.

Hyvää juhannusta kaikille!

Tervehdys kaikille!
On tosiaan muuttunut keskustelut sitten viime näkemän.. Hyvä, että löysin edes tämän vastauskohdan =)
Täällä lomaillaan nyt ekaa varsinaista lomaviikkoa, kun ekat kaks viikkoa kului vielä koulunpenkillä omia opintoja tehden.. Mutta nyt se on ohi ja luokanopen kelpoisuus alkaa olla saavutettu =)
Huomenna lääkärineuvola, joka jännittää hiukanpaljon... Siel on tarkotus sydänääniä koittaa kuunnella.. Muuten olotila on ok, mitä nyt välillä tulee ällötys ja inhotus joitakin ruokia kohtaan..
Toivottelen kaikille Kermittärille oikein ihanaista ja auringonpaisteista juhannusta!
Tiuhti ja Viuhti 10+1

Hei kaikille uusille ja vanhoille tuttavuuksille !

Minäkin täällä väliaikatietoja käväisen kertomassa. Tänään oli np-ultra ja sen + veriseerumin perusteella ei tartte mennä lapsivesitutkimuksiin. Nyt kasassa 12+6 ja nyt uskaltaa jo ruveta nauttimaankin tästä ajasta.

Superplussatuulia kaikille ja aurinkoista kesää !!!!

Vaikeeta tämmöselle ei niin nörtille!!!! No täällä ollaan! Hyvät jussit kaikille! Mukava kuulla että tytöillä on kaikki hyvin (raskautuneilla) Täällä yritetään tulla perässä mutta ko ei tätiä kuulu ja km.sta on jo monta viikkoa..... Ihanaa aurinkoista juhannusta kaikille!!!

Apua miten tää toimii? Sai vähän aikaa etsiä et löyty ketju ja sit vielä viimesimmät viestit. Entinen kyllä oli parempi tai ainakin mun älylle helpompi.
Mulla tuli täti ma kylään. Kk meni, luulin et paljon pidempää pitäs oottaa. Vieläkö ens viikolla sais luvan yrittää ni kyl mieliala taas nousis edes vähäsen. Jotain hyvää edes tähän viikkoon :) Enpä ole ennen riemuinnut tätin tulosta näin, kerta se on ensimmäinenkin!

Askeleen lähempänä toiveisiin, tl

Mä olen samaa mieltä, et entinen systeemi oli helpompi ja parempi. Kaikki on tosi vaikeesti löydettävissä nyt. Muihinkin juttuihin joutuu mennä monen mutkan kautta.

Hienoa, et sulla TI alkoi jo menkat. Minäkin olen niitä jo odotellut, mutta aina on ollut väärä hälytys. No, tietty ne pukkaa sitten lomalla. Plää!
Tänään on iltapäivällä se jälkitarkastus. Saas nähdä ...ja ottaako ne kantaa siihen, kun näin mones km jo.

Millaisia juhannus-suunnitelmia teillä naiset on?

Kuulumisiin; Tatti : )

Heip! Jospa minäkin ex-kermi ilmoittelisin kuulumiset. Kävin juuri neuvolassa (rv 14+6)... Hieman jo säikähdin, kun sydänääniä ei meinannut kuulua, mutta näyttää siltä että istukka on etulaidassa ja häiritsee kohinallaan mittauksia... jumputus löytyi kohinan takaa eli kaikki hyvin!

Juhannusta vietellään täällä pohjoisssa perinteisesti eli Inarijärvellä veneillen/retkeillen... Toivottavasti säät suosii!! Ensi viikolla sitten kohti etelää sukulaiskierrokselle Oulu-JKL-Kokemäki-HKI. Niin tänään on vika työpäivä ennen 4 vkon kesälomaa - JIHHAA!

Hyviä vointeja, plussatuulia ja lämmintä kesää toivotellen

Tuulimamma

Tervehdys vielä ennen mökille ja juhannuksen viettoon lähtöä!
Oli pakko tulla tänne jakamaan ilouutinen, eli neuvolalääkärissä tänään kuului pikkuisen sydänäänet! Oli ihanan helpottava olo, kun pienen etsinnän jälkeen tasainen jumputus tuli esiin kohinan seasta! Taaksepäin kallellaan oleva kohtu ilmeisesti hankaloittaa äänten etsintää, mutta kuului ne kuitenkin =) =) =)
Tl, kiva että täti saapui ajoissa, nyt vaan tsemppiä yritykseen, sitten kun sen aloitatte!
Ihanaa juhannusta kaikille,
toivoo Tiuhti ja Viuhti 10+2

Täältä mie tarjoilen teille kaikille mansikkakakkua ja kahvikupposen. Tännään tuli 30 +9 täyteen. Meillä juhannus on rauhallinen. Lasten kanssa pelaillaan ja juhannuspäivänä ehkä lavatanssit. Tekkee mieli vaan levätä!!!! Joten nyt mie toivottelen kaikille ihanaa juhannusta!!! Nautitaan elämästä ja ei murehita mittään parriin päivään!!! Annetaan aringon lämmittää ja sulatta kaikki murheet!
Lämmin juhannushalaus kaikille ympäri suomen neitoa!!!

Hauskat juhannukset myös minulta kaikille! Eipä tännekään raskautumisrintamalle mitään uutta kuulu. Kierto pidentynyt, ja vihdoin menkatkin sitten tulivat 44 päivän jälkeen. Eipä taida meikäläinen ovuloida siis. No nyt sitten taas yritetään...niin puulle kun se ajatuskin tuntuu aina vaan....no jospa se toinen yrityskierto km:n jälkeen onnistuisi tuloksellisesti...vahavsti kyllä epäilen sitä! Taidan jättää ovistikut pois - turhaa stressiä. olen tosi kade kun tuntuu, että kaikki ympärillä olevat ihmiset raskautuu - koko ajan saa kuulla, että se ja se on raskaana : ( ja me aina vaan yritetään.