Kermit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 17.05.06
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä ois tarjolla sellanen ihana seropi- rotunen koira (siis sekarotuinenpiski). Sain vihdoin istutettua sen kyynelkoivun jonka ostin kun tiesin olevani raskaana. Sen istuttaminen on jäänyt ja jäänyt. On tuntunu niin vaikeelta saada se maahan km.n jälkeen... Sain sen lopulta maahan ja eikö mitä!!!! Selän käännät ja kohta huomaat että koivu röklöttää ketarat ojollaan maassa. Piski p....e oli käyny kans töihin!!!!!
Tulin haukkaan happee ko niin otti päästä.... Niin että kuka huolii niin saa.... Ahkera se on, kuoppia kaivamaan!!!!

Nyt palaan pihalle, meillä on sellanen sopiva puolipilvinen keli. Palataan..... Aurinkoa kaikille!!!!!

Voi apua Iltarusko ! Kyyneleet silmissä täällä nauran kun voi oikein sieluni silmillä nähdä koko tapauksen.

No mitenkäs se miehen kellistys eilen onnistu? Muistahan nyt sitten että joka ilta yksi lasillinen - huom ! yksi - punaviiniä kiinnitystuloksen varmistamiseksi... Ja niitä multivitamiineja kanssa. Kyllä tämä lasten teko on sellaista taidetta että.

Sulla on tosiaan Iltarusko niin mahtava tapa laittaa asioita paperille että pitäisköhän sun harkita enemmänkin kirjoittamista. Aina tulee niin hyvälle tuulelle kun lukee sun juttuja.

Hei!

Ilmoittelen vaan, että olen hengessä mukana. Pahin olo on helpannut, mutta raskautumisen halu on kyllä nyt toistaiseksi kadonnut. Vaikka siitä ei ole huolta, kun ei tuo luomusti näytä muutenkaan luonnistuvan. Heh!

Jaksais vaan sulattaa sen, että ystäville on taas tulossa pitkin vuotta perheenlisäystä ja kuunnella niitä iänikuisia vauvajuttuja, joista ei ikään pääse itse osalliseksi.

No, eiköhän se kesä mene tässä taloa rempatessa ja vähän lomaillessa.

Vettä sataa ja ukkonen jyräjää.

Hyvä Tatti että olet jo pääsemässä sieltä kuopasta ylös. Toivottavasti teillekin käy niinkuin monelle on käynyt että kun ovat saaneet tuomio että lapsia ei tule ja valmistauduttu elämään sen mukaan - niin simbsalabim - ollaankin raskaana. Monta on esimerkkitapausta.

Kyllä sinunkin kannattaa nyt keskittyä siihen remonttiin - sori, hyvähän mulla on sanoa - niin on ajatukset välillä muualla. Elele terveellisesti ja pidä ittestäs huolta niin kenties...

Itellä tuli tänään sellainen olo tuossa välillä että ihankuin maha olisi yhtä äkkiä hävinny jonnekin kun ei etes tuntunut miltään. Nyt alkoi taas onneks mukavasti jomottamaan. On se kyllä kumma että jos on olo ihan normaali niin heti alkaa pahinta pelkäämään.

Missäs kaikki ?

Otan myös osaa suruusi tatti. Se on niin epäreilua, kun se käy aina vaan.

Mä odottelen nyt km:n jälkeisen ekan yrityskuukauden tuloksia innokkaana... tällä viikolla pitäisi menkat alkaa. Jotenkin on sellainen olo, että ei taida tärpätä. Mutta toivossa on hyvä elää....eihän sitä koskaan tiedä, kun nyt toi kroppa sai edes kerran aikaiseksi jotain...mitään oireita mulla ei vielä ole, mutta ei mulla ollut näin varhaisessa vaiheessa viimeksi.

Onko muita kermit-jännäilijöitä tälle viikolle?

Täällä jonkinlainen jännääjä. Viime vkolla mitattiin raskaushormoni alkukuun km:n takia, arvo oli 11. Tänään kontrollinäyte. Ovis oli ehkä 1,5 vkoa sitten ja jos olis tärppi sattunut, arvo olisi ehkä jo kohonnut... Kyllä tämä kuulostaa niiiiin epätoivoiselta jossittelulta, että pistää itselläkin jo naurattamaan ;-)

Moi kermittäret!

Kuun alussa tulee vuosi kuluneeksi edellisestä km:sta, ei annettu meille pikkuista tällekkään vuotta. Ei mennyt kaikki suunnitelmien mukaan. Taisi olla kk sit kun poistin itseni listalta, kun viikkoja oli lähes puolen välin, mutta toisin kävi. Ei aina ymmärtää voi elämää...
Pikkuisella oli paha kehityshäiriö,syy vielä tuntematon.

Surullisena tl

Mulle täti - siis ihan oikea - sanoi että vyöhyketerapia on montaa auttanut jos on useampi keskenmeno. Hän tekee ammatikseen vyöhyketerapiaa. Siis jalkapohjien hermopisteiden hierontaa. Ei varmasti ole haitaksikaan jos kokeilee. Jalkapohjastahan löytyy kaikkien sisäelimien hermopisteet tai mitä ne nyt ovatkaan...

Itelle tuli mieleen että minähän olin Thaimaassa heti keskenmenon jälkeen ja siellähän perinteinen jalkahieronta on juuri tätä vyöhyketerapiaa. Otin siellä jalkahoitoja aika useasti ja sittenhän heti eka kierrosta raskauduin uudestaan. En sitten tiedä oliko hieronnasta apua vai tuurillako vaan mennään...

TI Otan osaa! Voimia kovasti teille! Kylläpäs nyt tullaan rominalla alas:(
Miten tää voi olla mahollista että näin moni meistä joutuu kokemaan keskenmenoja useamman!!!
Ihan älytöntä, mikä meissä on saakeli vikana?

Koita jaksaa TI!!!
Kerkesikö viikkoja tulla paljon kasaan?

Voi miten kurjaa TI! Tuntuu sun puolesta tosi pahalta ja vielä saa omatkin muistelut tipan silmään. Voin vain kuvitella, miltä sinusta nyt tuntuu, viikojakin jo noin paljon takana. Ei tätä elämän kulkua voi aina ymmärtää. : (

Kyllä minua ja miestäni tullaan nyt luultavasti tutkimaan, pienen painostukseni myötä. ""Oma"" lääkärimmekin oli sitä mieltä, jos hoitoja vielä jatketaan. Äitiyspolilla eivät ottaneet kantaa. Saimme tyytyä vain tietoon, että lapsettomuushoidoilla alkaneet raskaudet keskeytyvät useammin ja helpommin.

Minulla on tarkastus tässä n. kk sisällä. (Aika tulee postissa).
Toivon, että asia saa sitten tuulta purjeisiin.

Jos vika on minussa, se saadaan todennäköisesti lääkkeillä korjatuksi, esim. tukostaipumus, mutta jos sikiöissä, asialle ei voi tehdä mitään.

Ehkä tämän jälkeen olisi helpompaa ymmärtää asioiden kulku ja tehdä toisenlaisia valintoja.

Olen todella pahoillani puolestasi!!!! Kyllä elämä on epäreilu!!!! En löydä oikeita sanoja, lämmin halaus ja täytyy vain jaksaa uskoa parempaan huomiseen vaikka se nyt on vaikeaa. Kaikesta huolimatta parempi näin ehkä kuin niin sairas lapsi jonka elämä olisi ollut vaikea ja mahdollisesti kivulias. Tiedän että tämä ei ehkä helpota mutta se helpotti minua ko km tuli. Vielä iso lämmin halaus!

Itselläni on ollut tohinaa pedissä kun epäilen sitä ovista....
Alavatsaki tuntuu kipeältä jne.... Saadaan Minna yhdessä jännätä..... Mullakaan ei ole km.n jälkeen ollu menkkoja. Jos juuri oisin raskautunut niin koskahan se näkyy raskaustestissä???? IIIIIK!!! Mie olen vähän hullu mutta...

Nyt vaan olen ihan puhki.Olkaapa päivä 6- 14v. vanhojen lasten kanssa huvipuistossa... Eilen oli lasten luokkaretki.
Kävimme tykkimäessä. Ostin itelle kans rannekkeen ja se oli menoa kans!!!! Hauskaa oli!!! Trombi ja vesiliukumäki oli parhaita!!!! Juostiin lasten ja äippien kanssa kilpaa koneille, Huuettiin ääni käheäksi ja oltiin ihan litskumärkiä!!!!!

Ennen matkaa kiireellä nappasin kotoa päänsärkylääkkeen ja ""matkapahoinvointi tabletit"". Autossa tytölle ehotin että ottais pahoinvointi tabletin. Käskin lukea pakkauksesta että paljon sitä otetaan. Kohta takapenkiltä kuulu että "" äiti, nämä on kyllä koirien ja kissojen matolääkkeitä.......""
Poika vierellä tytölle että "" ehkä on aina parempi tarkistaa mitä tuo äiti meille syöttää......""
Että tämmönen äiti..... Laps parat... Nyt painun pehkuihin. Kaikille ihania plussaunia!!!!!!

Voi Tl, otan sydämmestäni osaa. En kyllä uskonut, että sinä enää tänne palaisit, kun siitähän on jo niin kauan aikaa kun täältä lähdit. Kyllä elämä on epäreilua, keskenmenoa ei soisi kenellekään ja useampia vielä vähemmän. Koita jaksaa ja anna itsellesi riittävästi aikaa toipumiseen. Voimia sinulle!

Hei TI!

Anteeksi kun tyhmänä en ensin tajunnut, että sinullahan oli tosiaan noin pitkällä tuo raskaus! Anteeksi oma huono muistisuuteni! En hoksannut että oli viikot jo puolen välin...:(

Typeriä menin kyselemään!
Sanoin ja ajatuksin en voi varmaankaan kuvitella teidän kokemaanne tuskaa... voimia!

Kiitos kaikille tuesta!

On vaan niin helvetin tyhjä olo suoraan sanottuna. Kaiken piti olla kunnossa. Np-ultrassa oli kaikki ok ja sit rakenneultrassa kaikki päin peetä. Pahimmat kehityshäiriöt oli pitkissä luissa ja molemmissa munuaisissa. Meidän pikkuinen oli vaan liian sairas selviytyäkseen tässä maailmassa...

Mussa varmaan on jotain vialla ja pahasti. Jotkun vaan tekee lapsia ja toiset yrittää saada monta kk. Itkin ite ilosta kun plussasin tammikuussa. Monen kuukauden yritys oli vihdoinkin tuottanut tulosta. Sit kuukausien odotuksen jälkeen tapahtuu tälläistä jota ei osannut edes ikinä pelätä.

Anteeksi tämä vuodatukseni, tää on taas näitä ärri päiviä. Ylä ja alamäkeä päivä kerrallaan eteenpäin.

Ja tatille lohtuhalaus! En toivonut suakaan täällä enää näkevän näissä merkeissä...

Sateen keskeltä Titta alias Tl

Kuule TI, älä sinä pahoittele tunnepurkaustasi. Tämä ketju on juuri sitä varten.

Olen aivan järkyttynyt teidän puolesta.
Omaa napaa kun tässä olen pohdiskellut, niin tuntuu että minulle olisi voinut käydä samoin. Ensi viikon alussa olisi ollut np-ultra ja mitäs jos siinä olisikin ilmennyt jotain tai pahinta jos ei, niinkuin teidän kohdalla ja raskaus ehtii jatkua noin pitkälle. Voi meitä! : (

Kuinka sä olet jaksellut? Onko teillä ketään lähimmäistä tukemassa?

Saisi tuo aurinko edes paistaa.

Tervehdys kaikille kermittärille!

Voi ei TI, miten surullisia uutisia! Tällaista ei toivoisi kenenkään joutuvan kokemaan! Suuresti voimia ja lohtuhaleja sinulle ja miehellesi, että selviätte suuresta surustanne!
Äläkä murehdi tunnepurkauksia, tää on just se oikea paikka päästää kaikki paha olo valloilleen!

Kylläpäs nyt murheellisesti kesä alkaa Kermiteissä; ensin Tatin ja nyt TI:n kauhea kohtalo! Mutta elämä voittaa ja aurinko, näin täytyy uskoa!

Itsellä on vointi ollut vaihteleva, äklötysolon syvyys vaihtelee päivästä toiseen. Kahvi ei maistu edelleenkään, pelkkä ajatuskin saa palan nousemaan kurkkuun.. Nyt odottelen vaan kesäloman alkua, kun tuntuu että väsymys on valtaisa ;) Lauantaina siis kesälaitumille =)
Ihanaista viikon jatkoa kaikille
toivoo Tiuhti ja Viuhti 7+1

Voi TI, otan osaa suruunne. En voi edes kuvitella surunne määrää. Olihan raskaus jo niin pitkällä.
Nyt varmaan tuntuu raskaalle ja toivottomalle mutta muista että raskaus onnistui ja meni näin pitkälle. Aivan varmasti sulla on vielä ihana vauva sylissä!!!! Et saa antaa periksi. Uskon että näin oli parasta nyt, vaikka se kipeää sattuukin. Vauva oli vakavasti sairas. Lämmin halaus sulle.

Kuinka pian sen raskaustestin voi tehdä jos vaikka toissapäivänä olisin raskautunut???? Seurailin niitä vuotoja ja kyllä niitten mukaan ois hyvät mahollisuuet raskautumiseen.... :)))
Toisaalta olen ollu nyt pari päivää niin pirun kiukkunen ja masentunu. Nyt vähän sattuu alavatsaan keskelle. Kamala kuinka sitä seuraa joka kolotusta.... Katotaan vaan niin kohta alkaa menkat vai onko se sen sukulaisen kyläreissu???
Minna kuinka sulla??? Ollaan vähän samoissa tunnelmissa. Tänään on vapaapäivä ja käyn kylillä. Ostan sen raskaustestin ihan vaan varmuuen vuoksi...

Kaikille sellanen ENERGIAHALAUS!!!! Annetaan auringon paistaa vaikka sitä ei aina näe!!!

Iltarusko, muistaakseni munasolun hedelmöittymisestä menee n. vko ennenkuin se kiinnittyy kohdun seinämään ja alkaa tuottamaan raskaushormonia, joka saa sitten aikaan myös sen kovasti toivotun toisen viivan testiin. Eli kylläpä ne menkat saisi olla muutaman päivän myöhässä, että tuota hormonia olisi virtsassa tarpeeksi testiä varten.

Minulla oli ko. arvo verestä otettuna 3, eli normaali. Keskenmeno jälkeiset hormoonit ovat poistuneet verestä ja uutta raskautta ei kai sitten tässä kierrossa saatu aikaiseksi. VI*****A. Ihan kuten rakas sanoi, kaikki pitää aloittaa alusta tai oikeastaan ihan pohjasta. Painokin on noussut pari kolme kiloa, kun syön lohdutukseksi...

Moi!

Juu onneksi tukiverkosto löytyy. Aivan ihana hoitaja oli perinnöllisyyspolilla ja soitteli kotia miten jaksetaan. Neuvolastakin soitti neuvolatäti ja kyseli jaksamisia kun olivat polilta hänelle soittaneet.

Tiuhtille sen verran. Takasi ei ole tulemista tänne :) Toivon hartaasti että sulla menee kaikki hyvin ja saat pienen nyytin kotiisi asti. Ois se aika jollain onnistua.

Aikaa on kulunut nyt kaksi viikkoa. Tuntuu et puolet olen siitä ollut unissani. Lasken vain päiviä siihen jälkitarkastukseen ja polille menoon. Sais vähän infoa tulevaisuudesta. Kerrankin odotan tätin tuloa. Kahet menkat käskivät odottaa ennen kuin ruvetaan yrittään uudestaan. Siis jos kaikki on hyvin sit kuun lopussa.

Ja toivoa en heitä kaivoon... Kyllä se aurinko vielä risukasaan paistaa!

Terveisin Tl

Tämä näppärä täällä. Onko mahollista että viesti ei tulekkaan perille näille sivuille???? Kirjotin mukamas ja lähetin mutta ei sitä oo näkyny??? Mie taijan olla tulossa höperöksi......
No Minna me ei kukaan nyt periksi anneta!!!! Pakko mennä ko ukkonen lähestyy taas ja voi sähköt räpsähtää poikki!!!

Lämpöä kaikille!!!!

Tää on niin masentavaa!!! Ei tainnut tärpätä, tuntuu että menkat alkaa, kun alavatsaa kolottelee....ehdin jo innostua, että heti olisi tärpännyt km:n jälkeisen ekan luvallisen yrityskierron jälkeen. Mulla on nimittäin jo kaksi päivää tullut ihan hirveästi kirkasta valkovuotoa (vähän niinkuin ovulaation aikoina mutta enempi)...ja muistaakseni sillon viime raskauden alussa oli samanlaista....joten ehdin jo innostua...mutta tietysti toivoa on vielä. kp on nyt 27/28-30. Pitäkää peukkuja!!!

Tl, minä olen myös todella pahoillani puolestanne.

Peukkuja pietetään!!!!!! Sehän voi olla vaikka sitä kun se munasolu kiinnittyy ja kasvaa????? Toivon että niin on!!!

Nyt teillekki ystävät hyvää yötä!!!!!!

Olispas tänne hankala löytää kun oli uusi tuo etusivu...

Nyt on sitten niin että meikäläinen siirtyy tuonne ex-kermitteihin ja joulukuun odottajiin.

Kävin aamulla ultrassa ja siellä näkyi se kauan odotettu sydämen syke ! Viikkoja nyt 10+1 ja kaikki näytti olevan ok. Mahtava tunne nyt kun on niiin paljon jännittänyt että miten tämä menee.

Kaikille uusille tiedoksi että mullahan oli keskenmeno tammikuussa ja heti eka kierrosta tärppäsi. Kaikki kikat otin käyttöön: greippimehut, multivitamiinit ja ovulaation jälkeiset punaviinit. Ja tulosta tuli !

Nyt kaikille peukkuja !!!!! Ja hirveesti tehokkaita plussatuulia !!!!!